Tagok >> PBali >> 159 2.0 JTDm Ti >> Blog
- Típus:159 2.0 JTDm Ti
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Carbonio
2 éves évfordulónk alkalmából terveztem egy kis összefoglalót írni, érzéseimet a 159-es Alfámmal és birtoklásával kapcsolatban.
2017.08.31-én hoztam el a 159-est előző tulajától.
Ahogy sokan, én is TBi-t szerettem volna...eleve benzin párti vagyok és már akkor is eléggé megvolt a dízel ellenes hangulat, manapság meg pláne, ez nyilván rám is hatással van. Próbáltam Farkas Dani SW TBi-jét (győri Rieglerben dolgozik, Piritunak számos új autót volt már szerencséje venni és átvenni tőle), ami nagyon tetszett és ő is csak jókat mondott róla.
Nem volt elhanyagolható, hogy amit szerettem volna (4 ajtós, Ti, félbőr belsővel), azt TBi-ben nem találtam, vagy csak számomra túl drágán és külföldön.
Megnyugtatott, hogy a másik „utolsó szériás” motort is sokan ajánlották, így belevágtam.
Így lett a 2.0 JTDm Ti Berlina, a 170 lovas változat.
Szeretem, mert:
- rohadt jól néz ki kívül és belül
- stabil autó, ezáltal biztonságos
- mikor felépül a turbónyomás, utána kellően erős és lendületes
- minden nap megfordulok utána
Nem szeretem, hogy:
- a turbólyuk néha idegesítően nagy
- elrohad/szétesik a hátsó dob és úgy szól regenkor, hogy még az anyósom is észreveszi (cserében hallom én is és véletlenül sem állítom le olyankor)...
- sok apró bosszantó dolog van vele, ezért igényli a törődést. Például: rezgő visszapillantó tükrök, mattuló, lakkot ledobó első féknyergek, nálam többször rakoncátlankodó (most már remélem végre hosszú időre jó) tolatóradar, típushiba az ajtónál lévő beázás (javítva), néha keresztbordán kikapcsoló tempomat, stb…
- lambdaszonda csatlakozó hiba miatti check engine-ek…(komplett szonda csere lett, csatlakozóval együtt)
Tudom, sok egyéb típusnál is vannak hasonló bajok, de azok engem annyira nem érdekelnek :-)
Eljutottunk oda, hogy pár dolognak már én is nekiállok, mert sok minden csak minket, Alfásokat zavar, mást kevésbé és szakember kb. nem is foglalkozna vele. Szerencsére ehhez partnerekre is akadtam, illetve a fórumból is folyamatosan informálódok.
Nekünk is van egy családi Kia Ceed kombink (feleségem autója), azon nem zavar itt-ott egy kis rozsda, festék leverődés, lakkhiba…Az Alfa más. Az Alfát sokan a szépsége miatt (is) tartjuk, ezért vigyázunk rá, megcsináltatjuk/megcsináljuk, ha van vele valami és próbáljuk megőrizni magunkat és az utókornak.
Az utcaképnek mindenképp szüksége van rá, illetve nyilván üzembiztonság szempontjából sem árt a törődés.
De…mióta megvan, többször eljátszottam a gondolattal, hogy lecserélem…Miért? Azt hiszem első körben a dízel mivolta miatt, illetve hogy ne legyen aránytalanul nagy az eladáskori értékvesztése. Alapban szeretem ezt a motort, mert jól megy, nyomatékos, kellően hosszú távon jól is fogyaszt, de egy jó és szép hangú benzines nyilván jobban illene hozzá.
Első körben egy másik régi vágyamba gondoltam átülni…egy Gt-be.
Nézelődtem is elég sokat, voltam itt Győrben, Sopronban, Zalaegerszegen,….de a győrit leszámítva (erről csatolok 2 képet) később csak nagy csalódások értek (a drágábbakat mentem csak el megnézni, nem tudom milyen lehet az olcsó kategória…), azt elvitték, így napoltam a dolgot. Hozzá kell tennem, hogy a feleségem eleve utálta a gondolatot, hogy 2 ajtós kocsim legyen, hisz az én autómmal is hozzuk-visszük a kislányunkat. Ebben igaza van, hogy nem éppen kompromisszum mentes megoldás lett volna, emiatt persze én is hezitáltam…Ja igen, csak 1.8 TS-eket néztem.
Nyilván a 159 Ti azért egy komolyabb autó, de melóba járni és hétvégi utazónak az is jó lenne…szerintem :-)
A második körben pedig 1.4 T-Jet Giuliettákat néztem, néztünk Forrás Róbert cartárssal, aki éles szemével a szakértőt képviseli duónkban. :-)
Alap verzióban talán nem annyira megnyerő, de amikor már a kis sportos küszöbök, szép felni, esetleg napfénytető kombó összeáll, vonzó kis gép. A gondom az vele, hogy a 159 azért jobban tetszik és árban egy 2010-2012-es autó 3 milliót nem biztos, hogy ér, amikor 5.3-ért van 0 km-es új…Érdekes, anno szintén 7 évesen ennek feléért vettem egy patika 147-est…értem én, hogy infláció, meg jobb értéktartás és konstrukció, de azért ez szerintem így is erős.
A 159-es dízelsége mellett a 147-hez képest jóval magasabb fenntartási költségek miatt is nézelődtem, bár nem tudom egy gondosan tartott Gt vagy Giulietta mennyivel lenne kevésbé törődésigényes társ, hisz azok is öregszenek, használódnak. Nem, nem arról van szó, hogy volt pénzem majomra, banánra meg nem maradt…szerintem ha bárki megnézi a blogom, látszik, hogy kap banánt is az a majom…:-)
Inkább csak családosként, nem dúskálva a pénzben néha lelkiismereti kérdést csinálok a 159-es fenntartásából, ér-e ennyit a szerelem, szabad-e…Olyankor nézek Fiat Bravokat, H Astrákat (tudom, a benzines szereti az olajat), 5-ös Golfot…aztán végül mindig maradt a 159.
Egy igazán szerethető és gyönyörű autó.
Ki tudja, benne van a pakliban, hogy még hosszú évekig társak leszünk. Csöri megdícsérte, szerinte se adjam el…És igazából én is nagyon szeretem, aztán majd alakul úgyis minden.
Az Alfák valóban nők…igazi nő az én 159-esem is, akivel néha nehéz együtt élni (szerencsére azért nem sűrűn), ha rossz napja van…de jó napjain olyan öröm és dolce vita, hogy nem lehet tőle szabadulni…és igazán nem is akarsz. :-)
(Ha mégis, azt nagy valószínűséggel szintén egy Alfa miatt...)
Folytatjuk.