- Típus:156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Stromboli szürke
A szép nyári idő és sok Cartárs ma Siófokra csábított. A Királykukac csapat természetesen megnyerte a vetélkedőt.
A meló a héten ismét a németekhez szólított.
Az utazást és a szabadidőt felhasználva a hirdetések alapján Spider-t kerestünk és találtunk.
De ez már egy másik történet...
Ma végre elkészült a hangszóró védőrácsa.
Immáron végleges alakot öltött a ládikó. Alfa Maci fülelt rendesen :-)
Kezdjük megszokni egymást, a beállításokat nagy vonalakban megtaláltam.
1. Tavaly a Gorenje paty-n valamelyik HiFi zsűritag megkérdezte, hogy nem reflex ládám van-e, mert annak hallja. Most már kezdem érteni a megállapítását (jó füle volt). A múltkor írtam a HiFi topikba, hogy a Blauval egy tőlem távol álló zenét hallgatva feltűnt egy erős kiemelés 100 Hz környékén, amit EQ-val sikerült eltüntetnem. Akkor arra gondoltam hogy a kaszni, de NEM. A JBL nem produkálja, szóval mégis csak igaz a hír, hogy negyedannyi árért ne várjon csodát az ember egy Blau ládától.
2. A gyári katalógusnak nem nagyon kell hinni még ebben a kategóriában sem. Az érzékenység adatokat egy kicsit ügyesen mérték. Papíron 97dB-t tud, DE 2,83V-on, nem 1Watton. A 2,83 V 8 ohmon jelent 1 Wattot. Itt meg ugye 2x2ohmos tekercsek vannak, amit ha párhuzamosan kötök 8 Wattot jelent a megadott feszültségen. Szóval az érzékenysége átlagos, viszont fel lehet tekerni a végfokot.
3. Az se mindegy hogy helyezem el a csomagtartóban, fektetni akartam, mint a múltkori képen, de felállítva jobban tetszik a hangja.
4. Nem annyira tolakodó a hangja, mint az eddigi suboknak, egyszerűen ott van.
Szóval lehet játszani.
Ma próbálgattam a cuccot. Még tuti kell idő a bejáratásig, de már most feltűnt pár dolog:
- a kis doboz ellenére úgy tűnik mélyebbre megy a Blaunál
- nem tudom eldönteni, hogy melyik a fázihelyes bekötés, mindegyik tetszik
- az erősítő beállításaival még játszani kell - az egyik számban alig hallani, a másikban meg szétveti a kocsit
- nem fog csúszkálni a csomagtartóban, a saját súlya rögzíti
- iszonyú nagyot tud szólni - Motörhead: Ace of base brutális!
Pakkot kaptam, kicsomagoltam, bekötöttem, bedobozoltam, csatlakozót szereltem rá, csomagtartóba tettem, bekapcsoltam :-)))))))))))
Brutális! Ne higgyetek senkinek MINDEN zörög a kocsiban egy bizonyos hangnyomás felett :-)))))))
Holnap kocsikázok vagy 450 km-t jó lesz bejáratni.
Röviden megpróbálom összefoglalni mi minden lett cserélve a közelmúltban:
- kuplungtárcsa és szerkezet a Q2-ből
- első féktárcsák (?)
- első fékbetétek (Ferrodo)
- fékolaj
- motorolaj + szűrő
- gázolajszűrő
- légszűrő
- pollenszűrő (gyári)
- vezérműszíj minden egyes görgővel egyetemben (gyári)
- vízpumpa (Magneti Marelli)
- hosszbordás szíj feszítővel
- hűtőközeg (Paraflu)
- hátsó féktárcsa (Brembo)
- hátsó fékbetét (Textar)
A költségeket nem merem összeszámolni...
A sikeres kuplungcsere után ma bekerült a kocsiba a már korábban beszerzett Bacar II. tuningbox. A választásom azért esett erre, mert állítható a plusz erő. Irányelvként azt az infót kaptam, hogy addig tekerhetem felfelé, amíg nem kezd el dadogni a motor. Akkor már sok neki.
Nos, a próbák alapján fél állás felett valamivel kezdi csinálni. Mivel nem a maximális teljesítmény volt a cél, ezért harmad állásba tekertem. Hihetetlen dolgokat produkál még így is a kocsi! Több 0-100-as sprintet mértem, az eredmény 7,8-tól 8,1-ig "szórt".
Érezhetően jobban reagál a gázra, minden fordulatról brutálisan húz.