- Típus:156 SW JTD 1,9 M-JET 150 LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Stromboli szürke
A reggeli szakadó esőre és az időjárásjóslásra való tekintettel, az eredeti tervvel ellentétben az SW vitt minket ma AlfaCity-be.
A konvoj Pápáról a terv szerint el tudott indulni, majd Téten és Győrben megszaporodván érkeztünk AlfaCity-be.
A rendezvény a vártnál is jobb volt:
- fantasztikus műsorok voltak,
- rengeteg ismerőssel találkoztam,
- nagyon jó idő lett, le is égtünk rendesen,
- végre beülhettem egy Maserati Quadroporte-ba, ha megnyerném a lottóötöst ilyet vennek,
- végre tudtam képet csinálni a tankkal, és
- láthattam, ill. beülhettem az új Alfába
Köszönet a szervezőknek a mai napért!
Ma megejtettük a szokásos szervizlátogatást. Közeleg a 160.000 km a kocsiban, így olaj és szűrőcsere, stb.
Mivel egyre hangosabban fütyül a turbó, hát megnézettem és a következő infókat kaptam miután visszamentem:
- igen, tényleg fütyül, nem kifújást hallani. Ellenőrizték, tömített a rendszer.
- a lapátok nincsenek elgörbülve, lehet használni
- ha megszorul, a kocsi mozgásképes marad, csak nem turbós módjára megy
- olyat még nem cseréltek, amelyik megszorult volna, fütyülőst már igen
- 600.000(!!!!!) Ft-ért tudnak adni gyári új túrót
- 460.000(!!!!) Ft-ért van felújított is
- ha tudok olcsóbban gyárit vinni beszerelik szívesen
Hmmm...
A kocsi értékének több,mint 20%-át ki kellene fizetni egy túróért??????
Update:
A fenti infó nem igaz, el volt görbülve a lapát.
Mivel amúgy is arrafelé volt dolgom megálltunk egy kis pihenőre egy sokak által ismert helyen. Jó volt felidézni a film jeleneteit :-))
Ma felkerültek a nyári kerekek, mivel tavaly őszre elkoptak a gumik ezért új Nokian V 205/55x16 94V-k kerültek fel, természetesen Alfás szelepsapikkal :-)
Az örömbe némi üröm is vegyült, mert a gumisnál elszakadt a kézifékkötél, szerencsére közel volt a segítség, megrendeltük, pénteken csere.
km óra állás: 155.560
Pár napja egyre hangosabban "szuszog" az autó, elrepedt az alsó turbócső. Irány a győri szaxerviz, ahol is kicserélik.
Tekintettel a téli rövid utas téli üzemmódra először az autóim történetében 14e km után olajcserét is csinálunk.
A javítás napjára egy Turbós 1,4-es benzines Bravo-t kaptam. Hmmm, nem rossz motor, milyen lehet az 1,8TBi? :-)))
Műszaki ember lévén hajtott a kíváncsiság és kicsit jobban szemügyre vettem a kiszerelt EGR-t.
Az első komoly csalódás akkor ért, amikor megláttam hogy csak két pólusú csatlakozó van rajta, tehát motoros, precíziós állítás szóba se jöhet. (Bár lehet hogy az meg túl lassú lenne.) Egy sima elektromágnesnek kell lennie, ami egy rugó ellenében nyitogatja a szelepet. Gondolom a mágnesre adott delej nagyságával állítják a nyitást a kívánt szintre.
Több kormot vártam, gyakorlatilag csak egy kis felületi feketeség van benne.
Szétszedve megtaláltam a probléma okát, a mágnes tengelye szorult meg, mivel némi korom oda is bejutott. Némi mozgatás és kifújás után szabadon mozog.
Meg tudja mondani valaki, hogy a tisztítást miért nem írja elő a gyár, mondjuk 60-100e km-enként?
Reggel taxival irány a szerviz!
Már vártak, mert feltűnt nekik a magyar rendszám az udvaron.
Elmesélem a történetem, majd rádugják az Examiner-t (vagy hogy is hívják)
Természetesem LMM hibát ír ki, de beindítva az működik. (10-15 mp-ig jár a motor, majd lefullad)
Konzílium, dokumentumok böngészése, majd a számítógép átállítása, hogy figyelje az EGR-t. Hehe, 30%-ban nyitva van, de stabilan. Egy jól irányzott ütés a kiskalapáccsal és már stabil is az alapjárat, de nem szabályoz. Újabb koppantás és már vált is, de úgy marad. Felajánlották, hogy 2 Euróért odaadják a kiskalapácsot, ha minden egyes gázpedál állításkor rákoppintok :-)))
Jó fejek, a főnök pl. egy kopasz, szakállas rocker. A szerelőnek viszont egy szavát se értem, nem elég hogy durva helyi tájszólásban nyomja, még pösze is és még ehhez hadar is. Volt úgy, hogy kézen fogva elvittem a főnökhöz, hogy fordítsa le németre, hogy mit mond. Jót nevettünk minden a dolgon. :-))
Inkább valami kevésbé macerás megoldást kérek, így telefon és egy órán belül itt az új Pierburg EGR.
Beszerel, beindít, tesztel, próbaút és 10 órakor indulhatok is tovább.
Bármelyik magyar szerviz tanulhatna, mert mint ahogy egy kollégám megfogalmazta egykoron újra átéltem: "Úgy hiányzik, hogy nem kell mindig résen kell lennem, hogy mikor vernek át"
Szóval itt is szeretném megköszönni a gyors segítségüket: Vielen Dank!
No-ban meló után (16.00) gondoltam elindulunk haza, Vas feltankolva, csak a jobb szélső pedált kell nyomni.
Az autópálya kb. 30 km, az addig vezető úton újra előjön egy kis gond, amiről azt hittem, hogy a 140 ezres szerviz alatt a vákuumcső cseréjével meg lett szüntetve. Mondjuk azóta 6.000 km alatt nem is jött elő.
Szóval nyomom a gázt és nem történik semmi, a sebességet sík úton tudja tartani, de dombnak felfelé már lassul. Üresbe téve se pörög 3e fölé a motor. Aztán - ahogy szokott korábban - egy szép nagyot pöffent és elindul. Ilyenkor a mögöttem jövők szép fekete koromfelhőbe burkolóznak. Ezt a játékot párszor eljátszottuk az autópályáig, ott aztán ahogy kell hozza a 150-160-at.
Egyszer csak ott is elmegy az erő és a korom kíséretében egy felirat jelenik meg a műszerfalon, mely szerint hiba lépett fel a motorvezérlőben és szíveskedjek a szakszervizbe fáradni. Leállósávban megállunk, ekkor veszem észre hogy a benzinkút lehajtó még 500 méter. Egy próba, beindul, rengeteg füsttel eljutunk a parkolóig.
16:48 - felhívom az ADAC-t, hogy segítsenek
17:21 - visszahívnak, hogy fél óra múlva itt a segítség
18:30 - leteszik a autót a BayWa Alfa-Fiat-Lancia szervízben
Sajna már nem dolgozik senki, úgyhogy kocsi itt marad, én meg vissza az autómentővel a városba szállás után nézni. Lett.
Gyorsan beugrott két barna búzasör, így azért tudtam aludni....