Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
A nap süt, itt az ideje egy fedél nélküli kiránduláshoz. A netet böngészve célként Forchtenstein (Frankó) várát jelöltük ki. 115 km, ráadásul Ausztriában nagyságrenddel jobbak az utak. A választást nem bántuk meg, a vár és a kilátás csodálatos!
Dél körül most is fel kellett csukni a tetőt, mert majd napszúrást kaptunk. Ilyenkor jön jól a klíma. (Ismét jót mulattunk az árnyékban pihegő motorosokon.)
A plexi szélfogót viszont vissza kell cserélni a hálóra, mert lehajtva országúti tempóval nagyon nagy a huzat. Kell a hálónak a védelme. No, majd holnap.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049708t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049709t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049710t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049711t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049712t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049713t.jpg)
A motorházat kinyitva feltűnt, hogy a kiegyenlítő tartályt hűtővíz nyoma "diszíti". Lepucoltam és egyben a tartály sapkáját is kitakarítottam. Vélhetőleg a tömítés mellett engedett egy kicsit. (1-3. kép)
Alulról is megtekintve a helyzetet szomorúan állapítottam meg, hogy még mindig jön valahol a hűtővíz. Alul vizes. A változatosság kedvéért a nyomok most a felső csőcsatlakozáshoz vezettek. persze, hogy laza volt a csőbilincs. Kezd elegem lenne az awab bilincsekből.
Mivel a hűtő alatti lemez se tetszett, újra festettem, természetesen arany színű lett, mint a ventilátortartó lemez, mert most is ez a szín volt kéznél.
Végül lecsiszoltam és újra festettem a kartervédőt is, mert feltűnően sok "nyom" volt rajta és féltem, hogy elindul a korrózió.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049700t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049701t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049702t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049703t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049704t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049705t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049706t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049707t.jpg)
Ma felkerültek az új felnik. Mindegyik hibátlanul fut, és a gumis szerint is szép állapotban vannak.
A felnik mellé kapott a Pók 20 db vadi új, 10 mm-el rövidebb kerékcsavart is.
Elöl nem is venni észre a 10 mm-es ET eltérést. Hátul, ha nagyon akarom észreveszem, de nem feltűnő. Nyomtávszélesítőből 10 mm-est nehéz lesz beapplikálni, mert az agy is kb. ennyit nyúlik be a felnibe, így a központosító nehezen "toldható". Ellenben hátul akár 20 mm is elférne, ami már jól kivitelezhető.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048515t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048516t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048517t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048518t.jpg)
Felpróbáltam az új felniket és érdekes dolgot tapasztaltam.
Az eredeti kerékcsavarokkal nem tudtam rögzíteni az újat, mert nem tudtam betekerni!
A csavar a régi felniből 2 cm-t lóg ki (3. kép), míg az újból 3-at (4. kép).
Minden valószínűség szerint az eltérő ET-t (30,5 vs 41,5) egyszerűen úgy állították be, hogy a csavar alatti részt egyszerűen vékonyabbra öntötték.
Tehát ha sikerül szereznem 10-12 mm-es pogácsát ugyan ott leszek, mint a gyári felnivel. Csavart nem kell vennem. Illetve kell, ha nem lesz pogácsa.
Némi infó "pogácsa" ügyben: klatty 1 - klatty 2
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048507t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048508t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048509t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048510t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048511t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048512t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048513t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048514t.jpg)
Reggel Pápáról indult a szokásos konvoj. Győrig el is jutottunk, de ott a lámpák kíméletlenül szétszabták a sort. A lemaradó csapat részt is vett egy "ismerd meg Győrt" túrán.
Győrtől már a szokásos nagy csapat ment. Sajnos nem tudtam megszámolni, de így utólag, a fényképek alapján legalább 30-an voltunk.
A nap az időjárás ellenére jól sikerült, sok cartárssal sikerült beszélgetnem. Az eredményhirdetésre kisütött a nap is, így hazafelé Győrig fedetlen fővel lehetett végre menni.
A győri programom után fél 11-kor még mindig olyan jó idő volt, hogy majdnem hazáig lehetett lobogó hajjal kocsikázni.
Mindent összevetve jó nap volt.
Ja, és az időjárás mondjon le!
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044646t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044647t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044648t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044649t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044650t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044651t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044652t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000044/0000044653t.jpg)
Ma megérkezett az ajtó tömítése. (Made in Csöri)
Igazából a tartósín volt eltörve, az már régóta megvolt. A gumit nem tudtam kiszedni a régiből, így új kellett. Szappanos vízzel "megkenve" simán belecsúszott a vágatba.
Végre nem kell félnem, hogy leesik, ha kinyitom az ajtót.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049695t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049696t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049697t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049698t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049699t.jpg)
A Pók megvétele óta gondolkodom a felnik cseréjén. Alapvetően tetszik, de látni rajta, hogy nem mai dizájn. Három év után a gondolatot tett követte. Trencsikéknél eladó sorba került egy gyönyörűen felújított 147-es szett, nem akármilyen, hanem a 16-os!
Elmentem, megnéztem, felhívtam Csörit, hogy az ET 41,5 elfér-e, majd megvetem.
Hogy mibe tér el a legutolsó fajta Spider felnitől? Nos az 7x16 ET ?? ez pedig 6,5x16 ET 41,5. (A jelenlegi 6,5x16 ET 30,5)
A dizájn ugyan az. Ráadásul hibátlanok.
Felrakjuk és meglátjuk, hogy mennyire lesz beljebb.
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048504t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048505t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000048/0000048506t.jpg)
Ha már ünnep, ünnepeljünk egy nagy, nyitott tetős kirándulással. Uticélként a gúgli segítségével kiválasztottunk egy síterepet, ahol kabinos felvonó van. Szóval: Schöckl lett az uticél. A felvonó 780 méterről indul és 1.436 méter magasra visz fel. Igazi alpesi hegyvidék.
Odafelé végig nyitott tetővel, hazafelé viszont a záporokra való tekintettel többnyire zárt tetővel utaztunk. Összesen 330 km-t. Mindent összevetve kellemes nap kerekedett.
A pálmát viszont az osztrák táblák vitték el. Még hogy 1313 méter hosszan lehet 70-el menni???
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049689t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049690t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049691t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049692t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049693t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049694t.jpg)
A múltkor vettem észre, hogy a Pókhoz használt kulcs kicsit görbe. Hogy miért nem tudom, de ijesztően néz ki. Nosza, nekiálltam és előkerestem a harmadik kulcsot, ami a mesterkulccsal van egy karikán. Miután megtaláltam elcsodálkoztam. A kulcs teljesen érintetlen, a használatnak semmi nyoma! 14 és fél évesen sehol egy karcolás, kopás, semmi!
Bedugva a kulcs a műszerfalon kialszik, indul vele a Pók, tehát anno hozzáprogramozták. Ha már életében először használtuk, mentünk is vele egyet a szokásos 50 km-es kis körön :-)
update 2012.05.27.
A kulcs annyira új, hogy a zárat még kicsit nehézkesen működteti. 4-5 nyitás/zárás után "összeszoktak" és a béke helyreállt :-)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049687t.jpg)
![](http://www.alfaamore.hu/files/blog/0000049/0000049688t.jpg)
Elhatároztam, hogy kiürítem a tankot, és úgy is megnézem, hogy mekkora. Majdnem sikerült is. (Kis kannában már régóta cipelek pár litert, ha netán elfogyna.)
824,2 km megtétele után a mutató 0-án áll, majrélámpa már 50-60 km óta virít. A motor már néha kapkod, úgyhogy bekanyarodtam a kútra. 62,19 liter 95-ös ment bele, nyakig lett. A múltkori kísérletnél 61,6 liter jött ki, tehát valahol ennyi lehet a tank tényleges térfogata. Vajon miért 70 a gyári adat?
A témát kicsit körbejártam az Amorés cartársakkal. Kiderült, hogy a kezelési utasítással ellentétben a 2.0TS-ek csak 60 literes tartályt kaptak. A nagyobbik a V6-ban van.
Az igazi meglepetés a fogyasztás volt: 7,54 l/100 km
Normál országúti tempó, fedetlen fővel. Eddig több volt kb. fél literrel. Lehet hogy az új plexi szélfogó ennyit javít a kocsi légellenállásán? :-O