Mutasd

>> Egyéb2017-08-05

Giuliettával mentünk, pár érdekes dolgot is láttunk.
Megtett út: 3.197 km
Átlagfogyasztás: 5,9 l/100km
Átlagsebesség: 91 km/óra
Utazás időtartama: 35 óra 6 perc

 
>> Egyéb2017-08-05

210 km-t kocsikáztam Göttingenbe hogy ezt a Vasat megnézhessem. A tulajt felhívva megtudtam hogy az autót egy helyi kereskedésben lehet megnézni, mert ő nincs otthon.
A kocsimustra előtt a falu szélén egy kis szállodában aludtam. A vacsorára kapott gröstli nagyon jó volt. Mondjuk a búzasör is. Szóval tele pozitív élményekkel vártam a találkozást.
Másnap reggel legurultam a kereskedésbe.
Az autó olyan régóta áll a kereskedésben (magán ember hirdeti), hogy már rendesen beszőtte a pók.
A pók a pókot :-)
A kocsi sajnos télen is volt használva, az alja ennek megfelelő. Érdekes, hogy a kerékagyak vastagon rozsdásak. Tető lehangoló állapotban, a belseje szintén.
A kereskedő állítása szerint felé se néz senki, amikor én is kerestem a kulcsot, nem is tudta hogy melyik autóról is beszélek. Pedig nincs 20 autó a telepen...
Szintén ő mondta, hogy a tulaj helyett ő takarította ki a kocsit, mert olyan állapotban volt.
5.450 Eurót kértek érte.
Kár volt ennyit kerülni...

 
>> Egyéb2017-08-03

A csúcsmodell, 3.0 V6 24 - Georgensmünd

- 7.700 Euro
- 112.000 km
- 245/40x17-es kerekek (kicsit nagynak tűnnek),
- csúnyák a fehér felnik,
- elöl "nagy fék" gyárilag, jó még egy darabig,
- hátsó fék is jó még egy darabig,
- a bal oldali küszöb nagyon durván emelési sérült, az éle fél hosszon visszagyűrve a küszöbbe,
- emblémák elöl-hátul cserélve,
- az összes többi hiányzik (Pinninfarina, Spider, stb.),
- extra feketített hátsó lámpa a csomagtartóban, gyári van fenn,
- motortét rendben,
- májusban szervizelt,
- vezérlést az előző tulaj cserélt vagy 5 éve,
- 5 éve van a gazdánál,
- új alsó első lengőkarok,
- fehér rugók hátul (?),
- ablakokat lehúzza az ajtó nyitásakor,
- euro 3-as,
- hűtővíz szint alacsony,
- rozsdamentes dobok,
- vezetőülés bal támasztója laposra ülve, betétje kuka,
- nagyon kopott a bőr,
- szürke szőnyeg rettenetesen koszos, a vezetőülés mögött több helyen olyan, mintha ki lenne égetve cigarettával,
- tetőnyitás jól működik,
- vászon kopott (ahol nálam volt), jobb oldalon a varrás sérült, a tető alól egy fekete madzag lóg ki a jobb oldalon,
- ablak nagyon matt, de még puha,
- kocsi karcmentes,
- frissen mosva, a vízcseppek alul a küszöbön még láthatóak,
- motor meleg volt (mosóban voltak?),
- hátsó lökkös végig lehúzva, mintha a garázsban nem fértek volna el tőle és minden végighúzta
Nem mondta, hogy velem szeretne jönni :-(

 
>> Egyéb2017-08-02

Anno egy ilyen hirdetés miatt váltam meg a Póktól...
...ezt most elvitték előlem.
- 70.000 km
- 01 / 2003
- 7.000 Euro
- Angelbachtal

Tagesangebot, Wegfahrsperre, HU NEU, AU neu, Elektr.
Seitenspiegel, Tuner / Radio, Leichtmetallfelgen,
Interieurtyp Leder, Vordere Airbags, Leichtmetallfelgen,
Interieurtyp Leder, Vordere Airbags, - - Euro 3 - G-KAT -
grüne Umweltplakette - - Scheckheft - letzte Inspektion
mit Zahnriemenwechsel bei FIAT am 02.04.2014 bei -
KM: 70179 (mit Rechnung) - - - INCL. 1 Jahr
Gebrauchtwagen - GARANTIE !!! - - - - Im Kundenauftrag
zu verkaufen !!!! - - Ausstattung : - Klimaautomatik, teilelektr.
Verdeck Stoff schwarz, Polster: Leder schwarz -
rot, 2x Airbag , ABS, 5-Gang, Servo, 2x elektr. Fenster,
2x elektr. Aussenspiegel, Zentralverriegelung m. FB,
Radio-CD, höhenverstellbarer Fahrersitz, höhenverst...

 
>> Egyéb2017-08-02

Megnéztem egy kéket is, mert ilyet még nem láttam.
5.999 Euróért árulja egy kereskedés Hanau városában.
A kocsi a többi közé beékelődve, a kereskedő oda is adja a kulcsot, hogy megnézhessem. Ki se jön, elmenni úgyse tudok vele.

Nem rossz, de nem ragadott magával. Talán ha két árnyalattal sötétebb lenne.
Van néhány általam el nem fogadható átalakítás az autón:
- 18-as kerekek fekete felnivel,
- fém fékcsövek elöl (vajon mit szólnak hozzá a műszakin?),
- sportkipufogó, egyel kevesebb dob,
- mélynyomó az ülések mögötti fedélben, kivitelezése rettenetes.
Az erősítővel és a toronymerevítővel lehetne élni.
- a tető anyag az általam eddig ismerteknél jóval finomabb, nagyon műszálas érzetű, összességében nem szép,
- hátsó ablak jó,
- több helyen látni a polírozás nyomát, a hátsó sárvédőkbe bele is kapott a korong széle,
- motorház és a zárhíd nagy valószínűséggel újra van festve (hiányoznak a matricák, nem gyáriak a csavarok),
- elöl is tele minden a polírporral,
- motor olajos, a kipuff tőcsavarjai csere érettek,
- euro 2-es motor, a kat nem a leömlőben van,
- klíma más, mit az enyémben volt,
- alul minden ép rozsdamentes,
- a futómű elemek is rozsdamentesek,
- hűtő is oxidációmentes,
- a hátsó lökkös valószínűleg festve volt, mert alul látni a kék festék köd nyomát,
- ablak az ajtó nyitásakor nem megy le,
- defektjavító van hozzá,
- a sárga belső nem rossz a kék kocsihoz,
- vezetőülés támlájának a széle rojtosra kopva,
- szélfogó van,
- fékek, betétek jónak tűnik,
- karbantartásról semmi infó,
- szervizkönyv alapján Hamburgban lett üzembe helyezve,
- első ablak alsó tömítései cserések (ilyen nincs már újban).
Szóval kérdéses, hogy holnap megnézem-e a másik kéket.
Nem tetszik a szín.

 
>> Egyéb2017-08-01

Kereskedés (Auto Ahmadi), 2002-es, 123.950 km:
- két darab százassal többért van kiírva, mint a hirdetésben (4.990 vs 4.800),
- metálfekete, porosan is babán néz ki,
- tető jó,
- ablak szép,
- a világos bőr nagyon nem megy a kocsihoz,
- a bőr maga jó,
- alul rozsdát nem nagyon látni még a futóművön sem,
- a kocsi egyben van,
- nagy szerviz előtt áll (Vajon hazaérnék a vezérműszíjjal?)
- téli kerék is van hozzá.
Az eladót ki se hívtam, nem jött be a beltér...

 
>> Egyéb2017-08-01

Maga a szent Grál Müchenben...
- 40.000 km
- Momo piros belső
- 2003-as
- 7.500 Euro

Megnézés után már kevésbé tűnik annak:
- télen is volt használva,
- hátsó futómű alkatrészei elég rozsdásak (a 2009-es téli rozsdamentesítő projekt újra indulhatna)
- kipufogó jó, kicsit rozsdás,
- küszöbök épek,
- alján nincs alvázvédő, rozsdamentes,
- tető nagyon szép,
- hátsó ablak eredeti,
- gumik jó állapotban,
- téli gumi az első generációs felnin,
- motorház mint az új,
- 10W40-es eni olaj, márciusban cserélve,
- 12 éve van a jelenlegi gazdájánál,
- vezérlés a tudtával még nem volt cserélve,
- szervizkönyve Torinóban lett kiállítva
- vezérlés módosító, nem kerepel,
- hátsó lámpa búrája törött, cserés,
- mechanikus tető,
- a kocsi nagyon durván körbe van karcolva, néhány helyen kétséges, hogy egy polír segít-e ( az állapot bő 200e km-t feltételez, nem tudom, hogy mit csinálhattak vele),
- bal első kerék mögötti műanyag cserélendő, nagyon karcos,
- sofőrülés kopottabbnak tűnik, mint az enyém volt,
- a bőr ápolva még sose volt,
- kulcs szétesve, távirányító nem működik,
- beltér szép.

A baj az, hogy a képeken gyönyörű autó nem fogott meg. Nem jött a "Kell nekem" érzés, pedig nagyon vártam...
Megyünk tovább.

 
>> Egyéb2017-07-31

...az elmúlt két héten elég sok új hágót vadásztunk le, hogy egyértelmű legyen: erre nagy szívó benzines kell!
A diesel (Giulietta 2.0) nem erre való.
Nagyon szűk a használható fordulatszám tartomány, nincs motorfék. (Ki akar 3ezres fordulatszámon pörgetni lefelé egy dieselt?) A lehető legszarabb szitukban fogy el a fordulatszám, váltani kell...
A TCT szintén nem erre való, túl polgári...
Mész felfelé egy szerpentinkanyar után, 2-ben nyélen, majd a következő kanyar előtt elveszed a gázt, hogy esélyed legyen a következő 180 fokos fordulót bevenni. Erre a TCT gyorsan felkapcsol egyet, de akár kettőt is. A kanyarban gázt adsz, erre a TCT szolga módon visszapakol egyet (vagy kettőt). Erő még mindig nincs. Aztán a legváratlanabb pillanatban megjön az erő, nem is kevés. Már csak annyi dolgod van, hogy ne menj neki semminek és ne ess le az útról...
... erre a TS vagy V6 kell. Mivel V6 elég kevés van és a TS már bevált, egyértelmű a helyzet...
Nem is beszélve arról, hogy a TCT kézi üzemmódban a lehető legváratlanabb szitukban oldja a kuplungot. Majd még váratlanabbul zárja és jön meg a motorfék/motorerő.
Ez így nem buli, a TCT bekaphatja...
...kell egy szívó benzines a maga értelmezhető fordulatszám tartományával és manuális (értsd általam felügyelt) váltóval...
...mint a Spider volt...
...vadászat indul...

 
>> Egyéb2017-07-09

Tegnap volt 8 éve, hogy vettem a Spidert...
Ma összeszámoltam, hogy hogy is állunk a km-ekkel:
Alfa Romeo 146 1,6TS GWJ 593 182 500 km 1453 nap
Alfa Romeo 147 1,6 TS Distinctive IUX 710 127 000 km 952 nap
Alfa Romeo 156 1,6 TS Distinctive JNN 820 54 000 km 308 nap
Alfa Romeo 156 SW 1,9 M-JET Dist. KMW 012 183 805 km 1454 nap
Alfa Romeo Spider 2,0 TS LHU 600 51 390 km 2919 nap
Alfa Romeo 159 2.0 mjet LUX 640 190 700 km 1807 nap
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDm2 NCZ300 76 312 km 589 nap

Alfával összesen: 865.707 km
Alfás napok: 9.482 nap - A Spiderrel minden duplán számított :-))
Alfa + OFF összesen: 1.148.667 km

 
>> Esemény2017-07-07

Bejelentettem a biztosítónál is. Elég volt egy email hozzá.
Pár órán belül meg is jött a törlés visszaigazolás. A bónuszt majd át lehet vinni a következő autóra.