Tagok >> Piritu - 1.000.000 >> Spider / GTV 2,0 TS "Pók" >> Blog
- Típus:Spider / GTV 2,0 TS "Pók"
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Fekete
2011.12.30. Óévbúcsúztatás
2011.12.29. Ventilátortartó lemez
2011.12.29. Hűtő beköltözik
2011.12.28. Olajfolyás
2011.12.28. Új hűtő
2011.12.26. Kiegyenlítő tartály kiszerelése
2011.12.26. Hűtő kiszerelés
2011.12.25. Boldog Karácsonyt!
2011.11.09. Téli álom...
2011.11.06. Készülődés a télre
2011.11.06. Kiolvasás
2011.11.05. Szélfogó kísérlet I.
2011.10.15. Rámpa
2011.09.21. Kuplung alsó munkahenger
2011.09.18. Nem bírta ki télig
2011.09.18. Légkürt beszerelés
2011.09.16. Műszerfal ápolás
2011.09.14. Helyzetjelentés
2011.09.14. Tompított csere
2011.09.11. Duda :-)
2011.08.29. 15.000 együtt töltött km
2011.08.16. Féltengely gumiharang csere
2011.08.12. Hosszbordás csere meglepetéssel
2011.08.11. Hosszbordás szíj és klíma
2011.08.10. Váltószoknya
2011.07.31. Part III - Középkonzol
2011.07.31. Part II - Hővédő lemez
2011.07.29. Pótalkatrészek a csinosításhoz
2011.07.19. Hazaértünk: "Nagy Túra"
2011.07.09. Szervóolaj csere
2011.07.08. Tetőtisztítás
2011.07.06. Műszaki vizsga
2011.07.05. Műszaki előtti kiolvasás
2011.07.05. Hátsó stabszilent csere
2011.06.22. Izzócserék
2011.06.22. Hosszbordás csere
2011.06.21. Klímatöltés
2011.06.19. Fél siker...
2011.06.18. Helyzetjelentés
2011.06.13. A hibamentesség kérdést szül...
2011.06.05. Áramtalanító kiszerelése
2011.06.03. Ablaktömítés csere
2011.06.01. Vásárlás
2011.05.29. Súlycsere
2011.05.29. FRA továbbra is
2011.05.26. Wax
2011.05.17. Hiba mentesen
2011.05.16. Motoros antenna
2011.05.15. Hibakeresés, talán megoldással is
2011.05.13. Előtét ellenállás
2011.05.02. Jól gondoltam...
2011.05.01. Kalibrálás
2011.05.01. Kiolvasás kérdőjelekkel
2011.04.28. ODB II - Pók csatlakozó
2011.04.24. Súlyfestés
2011.04.22. ODB II csatlakozó
2011.04.11. Kiolvassuk a Pókot
2011.04.10. Vászontető-, bőr- és gumiápolás
2011.04.08. Túl a 10.000 együtt töltött km-en
2011.04.08. A kormányösszekötő gömbfej története...
2011.04.08. Szimeringek története
2011.04.08. A kuplung története
2011.04.08. A váltó története...
2011.04.08. Nagy lépés a megújulás felé...
2011.04.07. 143.000 km
2011.04.03. Ébresztő!!
2011.04.01. Antenna kapcsoló
2011.03.22. Újabb alkatrészek
2011.02.21. Váltó
2011.02.12. A Mumus megnyugszik: Motoros antenna
2011.02.10. Felkészülés a következő pár évre
2011.02.06. A Mumus mégse nyugszik: Motoros antenna némi gubanccal
2011.01.26. A Mumus mégse támad
2011.01.22. Olajfolyás Part I.
2011.01.22. A Mumus újra támad...
2011.01.16. A téli álom rövid megszakítása
Az új hűtővel felfegyverkezve, a ragyogó napsütésben megejtettük a 2011-es év utolsó kocsikázását. 47,6 km után visszaértünk a garázsba. A hűtő jól működik, folyásnak nyoma sincs.
A 2011-es kabriós évet lezárom.
Óraállás: 149.720 km
A hűtő kiszerelésekor a ventilátorokat tartó lemezt elég ramaty állapotban találtam.
Kicsit jobban utánanéztem és kiderült, hogy csak a Gtv/Spider párosba szerelték. Bontott is csak ezekből lenne, de a szállítómnál most nincs. Az új meg horror áron van, mert csak a ventilátorokkal együtt rendelhető.
Nem maradt más, rendbe kell hozni a régit. Drótkoron, rozsdaoldó, újra drótkorong, újra rozsdaoldó és jöhet az alapozó. Alapozóért bementem a városba, de festéket nem vettem, az itthoni készletből választottam színt. Ha már lúd, legyen kövér alapon a bronz színre esett a választásom.
Nagyon feldobja a motorteret :-)
1 kép - Visszakerült a helyére a kitakarított kiegyenlítő tartály. (A tisztítás menete: 2xfél napos ázás mosogatószeres vízben, 4 óra vízkőoldóban, majd még majd egy nap mosogatógépbe való mosogatószerben, és rengeteg öblítés.)
2 kép - Eredetileg ezt a vízcsövet akartam kicserélni, most bekerült az új.
Az összeszerelés a szétszedés fordítottja. Néhány kiegészítéssel.
3 - 4 képek - A régi hűtőről át kell rakni pár dolgot.
5 - 6 képek - Az elkorrodált lemezcsavar/műanyag stuszni kombó helyett mindenhová hagyományos csavart tettem.
A légtelenítés egyszerűbb, mint gondoltam. A kiegyenlítőt feltöltve és a hűtőn lévő légtelenítőt kinyitva gyakorlatilag megtelik a rendszer. A motort elindítva és a ventilátorok elindulását is megvárva alig fogyott a szint a tartályban. Maxra töltöttem és kész, lehet sört bontani!
Útra keltünk a Párduccal, hogy segítsünk a Pókon. Az út végén egy vadonatúj hűtővel és némi fagyállóval tértünk haza. Köszönjük a gyors segítséget a Csörgő Autószerviz-nek!
Ma megvettem a legújabb Alfissimo-t és kellemes meglepetés ért! Az Alfa Romeo története cikknél, az 55. oldal jobb alsó sarkában épp a Pókkal hajtunk ki 2010-ben az esztergomi taliról! Nem is tudtam, hogy létezik ilyen kép.
Gyors nyomozás az Alfaromeo Club Mo oldalán és sikerült megszerezni az eredeti fényképet is. Köszönet Ákosnak!
Ha már nincs benne víz, elhatároztam, hogy kitisztítom a kiegyenlítő tartályt. A kiszerelés menete:
- Jobb oldali burkolatot leszed - 1. kép
- Sapkát leteker, mellette lévő csövet leszed - 2. kép
- Két tartócsavart kiteker - 2. kép
- Az alsó csőhöz és a tartócsavarhoz nem lehet hozzáférni - 3-4. kép
- Tartály aljából jövő cső másik végét leszed - 5. kép középső cső
- Szívócsövet leszed - 6. kép
- Tartály alján lévő csavart kiteker - 7. kép
- Tartályt kiemel, csövet leszed - 8. kép
- Tartályt mosogató szeres vízzel teli vödörbe rak
- Sört bont
A vízhűtő kiszerelése:
- Akkusarut leszed
- A ventilátorok és előtét ellenállások csatlakozásait lehúz
- Kartervédőt leszed
- Hűtő alatti tartólemezt lecsavaroz (két végén két-két csavar) - 1. kép
- Zárhíd lemezt leszed - 2.kép
- A hűtő feletti kábelcsatornából kábelt kiszed (pattintósak a függőleges fülek) - 3. kép
- A kábelek alatti két csavart kiteker, csatornát leszed
- Ventilátorokat a tartóval együtt kicsit hátradönt és kiemel. (Alul csak be van dugva két fülbe, ki kell feszíteni) - 4. kép
- Alsó vízcsövet leszed, vizet leereszt. (A gyári bilincs elég bonyolult megoldású én hagyományosat teszek majd a helyére) - 5. kép
- Felső csövet is leszed
- Klímahűtőt a hűtőhöz tartó felső 2 csavart kiteker - 6. kép a felirat feletti csavar
- Klímahűtőt a hűtőhöz és a műanyag légterelőhöz rögzítő alsó 2x2 csavart kiteker - 7. kép
- Hűtőt tartó felső 2 fő tartócsavart kiteker - 6. kép jobb oldala a gumitartón, ill. 8. kép
- Hűtőt hátra billent és 8-as kulccsal a műanyaghoz rögzítő csavart kiteker - 9. kép
- A hűtő 90 fokkal elfordítva felfelé kiemel. (Lefelé simán)
- Sört bont.
A szép időre való tekintettel - zárt tetővel - vagy 80 km-t kocsikáztunk. Nagyon jó a fűtés és a zárt tető is jól szigetel. A vezetési élményről most nem akarok írni, felért egy karácsonyi ajándékkal.
Hazaérve, neki akartam állni a vízcső cseréjének. A cső már régóta a polcon figyel. A vízleeresztési pontot keresve vizet találtam a hűtő alatt. Majd rövidesen meglett a probléma forrása is.
Nagyon úgy néz ki, hogy hűtő kell...
A csőcserét is elhalasztottam. 149.677 km