Ponyvázás előtti nagy mosás. Kicsit takaró alatt lesz és utána lakatolni kell a küszöb véget. Emiatt új küszöb spoilereket kell majd szerezni. Ragasztva lett utoljára. Lámpa és egy teljes polír a következő lépés.
Téli kerekeket lehet nem kapja meg idén, mert nem tervezem a mozgatását most. 😉
Mivel a becsípődés gátló nem működött a bal oldalon ezért az ablakot csak kb 5 centinként lehetett felhúzni. Próbáltam kalibrálni, meg google-zni a megoldást, sikertelenül.
Leszedtem a kárpitot megint...a fenébe az egyik csatlakozó nem volt összedugva. Én ott sem voltam. 😅
Tettem egy hatalmas teszt kört az autóval. Minden tökéletes. Nincs ugráló alapjárat, nincs teljesítmény vesztés DPF takarítás alatt. Minden király volt, addig amíg este nem akart beindulni. Hőmérséklet felugrott az egekbe, mekeget és a világ összes hibáját beírta a műszerfalra még a szomszéd kocsikból is. Mivel történt már ilyen és az eltárolt üzire tudtam egy recallt nyomni az agyamban, emlékeztem, hogy valami kábel lesz a kulás. Utoljára a kábel saru volt a bűnös. Most annyival könnyebb volt beazonosítani, hogy a garázsnál az egyik pali látta a szikrát az aksi alól. Hoppppp ott a test a váltóig. Meglazítottam, minden kulesz kipergett és vissza. Itt majd át kell takarítani a dolgokat, mert ezt már a ház előtt kellett szerelni, mivel nem indult már be.
Aknára fel, hamarosan. 😀
kicsi szikra
Kitakarítottam az EGRt. Ráfért szegényre. Két körös volt, mert elsőnek csak simogattam. Következő körben már elég durva dzsuva jött ki belőle. Eltűnt a regen alatti visszafojtás időszaka. Elvette az erőt. Kellemes volt autópályán.
Pár kilométer után jött a folytószelep, mivel azt találtam, hogy az alapjárat emiatt ugrándozik. Olyan, mintha rugdostam volna a gázpedált. Tesztek eddig jók. Eléggé bele volt kakálva. Biztos szép a szívósor is.
311.216 km
DPF is már 20%-ra lemegy. Ezt még ellenőrizni kell többször. Volt egy kis izgalom, mert 70% körülig takarította magát. Átlag regen táv 45 km volt. Utolsó ellenőrzés már 220 km volt. A héten lesz update a számokkal kapcsolatban. Iszonyat kíváncsi vagyok.
A szükség nagy úr. Több mint kilenc hónap után a kocsi összerakva és levizsgáztatva.
Elromlott az "AIR CONDITIONING RIGHT AIR MIXTURE FLAP CONTROL MOTOR - R.R". Szép neve van. A link alatt a meló lett volna. Hát persze! Beruháztam endoszkópos kamerára is. Hátha látom. Nyúlkáltam matattam mindenfelé. Jött a hideg, eső, idő hiánya és emiatt nem haladtam vele. Használni nem lehetett. Vagyis én nem tudtam, mert a motor 10%ban nyitva volt. Szóval jobb oldalt ömlött a meleg. Ezt még úgy sem lehetett lekeverni, hogy magamnak minimumra állítottam a hőfokot. Szóval nekem a régi buszos feeling volt, amikor fűtöttek hányásig. Koreai offosomból ki kell szedni 135 ezer km után az injektorokat, szóval egy ideig nem lett volna autóm. De gyorsan megcsináltam az Alfát.
1. Kép a motor
2. Kép látható alulról. Kesztyűtartó alatt balra
3. Kép A helye
4. Kép MESben a hiba
5. Kép MESben a státusza
Mozgatni, tesztelni lehet a MESben
Bejelentkeztem az autószerelőhöz, hogy vállalja be a melót, ha ki kell szedni a mindent is, mert nekem ehhez nincs türelmem. Mondták, hogy remélik megoldom és nem kell nekik szívni ezzel. 🙂
Szóval innen ki lehet szedni ezt a birkaságot.
Minden zsír. Semmi kín. Két csavar fogja. Ha nem úgy áll az új motor, ahogy a régit kiszedted, akkor se aggódj. Gyújtás ráadásnál megforgatja. Én ott tartottam forgatás közben és pár mp után minden a helyére csúszik. Nem gáz.
Műszaki is meglett az autón. Nyári gumik is felpattantak, szóval minden király.
Ja majdnem minden..bal oldal becsípődésgátló nem működik.
6. Kép
Front left hand side power window safety not available
Olvastam (mert tudok), hogy a tükör leszedése okoz ilyet. Nagyszerű. Pont leszedtem, mert ügyes vagyok. Azt hittem el van törve a tükör. Közben csak ki volt pattanva a helyéről. Emiatt kiszedtem, mert számolni akartam z vezetékeket, hogy megrendeljem a csere cuccot.
Szóval, visszapillantó okés. Ablak nem. 3 centinként jön fel. Van rá reset, de nem működik. Elvileg lehúz, utána 10-15 mpig gombol nyomva. Ugyanez felfelé. Ablakok fel. Ha fent vannak akkor 10-15 mpig húzni a gombokat. Ez nem megy nekem. Hiba benne. Még MESből megnézem, mert elvileg az is beszél hozzám. Elvileg ez magában az ablakemelő motorban van benne, mármint zz érzékelő. Megyek tovább, mert a tükör sem nyitódik záródik ahogy kell. Nem is értem ezt. Kicserélek mindent ahogy az autószerelők szokták kérni. 😆
Majd cserélem a képeket jobb felbontásúakra. Sry! 😃
Ma szakítottam időt a kerék cserére. A felnik pakolása több időt vesz el, mint a csere. Most bent áll a garázsban. Pihen pár napot, míg kitalálom az anyós oldali levegő befújás gondját. 😶😃
Kicseréltem a szervószivattyút. Ricambit kapott a lelkem. 50.295 Ft betetdíjjas volt. Olaj hozzá és szíj, ha már ott jártam.
Volt egy kis kínlódás vele, mert a bal felső csavar a tárcsa alatt szét volt barmolva és nem tudtam kiműteni. Anyaleszedővel megoldottam.
Összerakni 2 óra volt, de csak azért, mert az egyik kicsi bilincshez szűkösen lehet hozzáférni. 310.000 km
Szétszedni se egy nagy feladat, ha nem kúrnák szét a csavarokat.
Szükséges volt egy szíjcserére, mert az egyik oldala elkezdett foszlani. Kb 1000 km volt benne. Ez a generátor és a kompresszor közti kis szíj. Bevallotta a szerelő, hogy valószínű ők baszták el, mert feszegették. Jó, hogy észrevettem, mert a múltkor ez a szar mászott be a vezérlés alá és okozott kárt.
Történt, hogy a mélygarázsban lefelé leállt az autó. Amikor nagyot billent előre a kasztni. Indítás után kis idővel tiltott és leállt megint. Ekkor otthagytam és hívtam egy ilyen kiszállós szervizt, mert már olyan idegállapotban voltam, hogy nem tudtam gondolkodni. Nem volt nálam laptop, higy ki tudjam olvasni. Gyerek mondott is mindent is. Blablabla. De ő ilyet még nem látott. Mármint autót. Na de fasza akkor minek jön ki 30ért? Főleg, hogy tudják milyen a kocsi... Mindegy. Hibát törölte utána jó lett minden. Valószínű ez a két kábel hátul összezárt. Javítva. Termosztát melletti kábelek ezek. Letakarítva az olaj.
Még mindig a fent leírt hibákkal írta tele fejét. Néja csak másodjára indult. Sok szenzort kicseréltem. Egyik nap szétszedtem mindent. összes relé, összes biztosíték, minden átnézve. Test kábelek megtisztítva. Amit találtam kábelt átnéztem. Ezután két napig jó volt. Elkezdett így indulni. És megint hibák. Megint a két idegesítő üzenet
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Éééés egyszer csak semmi, se kép se hang. Nem reagál semmire az autó. Logo sem jelenik meg középen. Tök jó. És mi volt a baja? Mi? Hát a test kábel saru az akkumulátornál oxidálódott és úgy tűnt mozgatásra hol kap áramor a minden is, hol nem. Egyszer már volt ebből bajom, akkor lötyögött a saru. De itt olyan minimális volt, hogy azt lehetetlen volt észrevenni. Passzolt minden. Úgy tűnt törött a kábel, de nem. Kicsit összébbnyomtam a sarut, ráfeszítettem és csodák történtek. Most már így indul, hogy "tyú wrooooom" :D Basszus. Mennyi szenzort cseréltem emiatt. Tuti egy százasban (81800) benne volt a diagozás, alkatrész csere. aztakuvaeget. Amit még hozzá kell hajítani, hogy a szerelés óta nem volt lefogatva az aksi, ami nagy valószínűséggel generálta a hibát. Nincs hibakód, nincs szarul indulás, nincs rántás néha magasabb fordulaton, és kisimult az alapjárat is. Remélem így marad, mert félve indítom mindig. Várom, hogy megálljon. :-D
Maradjon így!