Sokadik kör, sokadik alkatrész. Internet bújása hajnalokig. Élő adat feltöltése agyba. Emésztése. Fej lebombázása. Szerelők se....
Hiba még mindig. Ha beindul a következő két üzenet a konzolon és a hőfok mutató felmegy maxra:
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Ha beindul és leáll, akkor a következő hibát írja be. Erre a kettőre szűrtem le. Voltak mellette még recordok, de sok mindent generál az egyik a másik után. Tyűűű... troubleshooting, brainstorming. Most ezt leírom és holnapra megint szar lesz minden.
P0230 - Fuel pump relay command
P0380 - Preheating unit control
Előző blogokban már írtam miket cseréltem. Igaz alap, hoty az AC relével kezdjük a hiba miatt. A P0380 nem mindig volt meg ellentétben a 230assal.
AC pumpa és nagynyomású is szóba került, de böngészve a netet sokaknak nem segített. Aksi csere megvolt természetesen. Az volt az első a relével.
Kábelek ellenőrzése megvolt. Szigetelés pótlás is meg lett ejtve, ahol úgy tűnt segíteni kell rajta.
Tippek jöttek. Holtponti jeladó (46798345 crankshaft sensor). Mert nem csak azt okozhatja a hibája, hogy ha meleg a motor leáll. Indulhat nehezen, ha fos.
12ezer. Nem segített.
Fordulatszám érzékelő (RPM sensor 55216243 - camshaft sensor). Mert elvileg a másikkal együtt érdemes cserélni. Lehúztam a csatlakozót, szarabb lett és egyáltalán nem indult. Attól még lehet baja. Skippeltem ezt az utat.
Olvastam, sokan panaszkodnak. Rövid az izzitás ideje. Szoftver update kell. Opel fórumon jártam. Lázadást olvastam, hogy 16 éves technika és senki nem tudja megoldani, pedig milyen egyszerű az egész. Hát látom. Idióta....
Szóval mentem tovább. Nem raktam le szerelőknél, mert kicseréltek volna mindent szépen sorban...basszus ezt csináltam már én is. Néha kihagytam a méréseket. Hiba olvasás. Pislogás. Menjünk a szív után.
Legyen, legyen hőmérséklet szenzor. Benne van a termosztátban. Lássuk.
3 ezer. Francia márka. Mi a fasz? Francia? (55188058) Lehet nem pontos a száma, de már leszartam. Ha ott vagyok akkor jöhetett valami üzemanyag szűrő is (jó volt valami olcsó szar 8ezerért). Tuti már bele volt kulálva. Alatta a szenzor...hagyjuk.
Kövi kör mivel ez sem segített. Kicseréltem és baszott indulni ugyanúgy. Viszont, mintha eltűnt volna a hőmérsékletes üzenet és a vízhőfok sem ment fel indításnál. Hmmmm tuti kábel a hibás.
Olay! Legyen izzitó relé és utána méregetem a gyertyákat. (55193073)
Szóval preheating system ecubcekhjlghd. Mivel írja, de hát ír ez mindent is. 26800 pénz már. Kezdünk nagyobbakkal játszani. Okés a nyomásszenzor negyven volt. Az is ez a játék.
Szóval teszt megy. Azóta nincs hiba. De mivel most elszóltam magam, ezért holnap sértődés lesz. Van még két szenzor, amit megsimogatok akkor.
Megérkezett az update (2022.05.25): szopó. Újratervezés lesz. Ilyet, hát beszarok már ezen.
Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.
Felkerültek a nyári gurulók. Kapott egy szett új Nokian Powerproof gumit - 235/35R19...had szóljon.
Badge-k fekete-fehérre cserélve
Remélem megoldódik ez is. Mára kellett volna vinni a kocsit szerelőhöz. Be voltam jelentkezve, mint valami ratyi fodrászhoz. Tiszta vicc. Azért elmentem szólni, hogy ne várjanak, mert valószínű megoldottam a problémát. Egy napja tünetmentes. Ezalatt több indítás történt (10-nél több). Mindig első indításra indult. Hideg (mínusz) volt reggel, szóval nem foghatjuk a melegebb időre. Meg ezt teszteltem is előtte, hogy délután a napsütésben jobb-e vagy csak a reggeli első indításnál kínlódik. Bízom benne jó uton haladok. Kicsit felütöttem a netet, mivel féltem, hogy elkezdődik mindenki rémálma, az alkatrészek cseréje például -> relé, üzemanyag szivattyú, nagynyomású, stb. Hát a faszomat. Szóval relét ellenőriztem - OK...ennyi :D Vissza a google-hoz. Net bújás. Sok ilyen hiba. Volt olyan, aki a fent leírt szar alkatrészeket kicserélte és nem volt jabóvulás. Egyszer éjszaka közepén részegen belefutottam egy oldalba (szerintem fiatos volt), ahol a "pressure regulator"-t írta az egyik kommentelő (nyomásszenzor). Neki estem, ha már ott jártam akkor már a map szenzort is kitakarítottam. Viszont ezt a szar regulatort nem olyan könnyű kiszedni, attól függetlenül, hogy fent található. 3 csavar. Nekem már csak kettő volt benne. Vakszeg valaki piszkálta már. Kiszedtem megpiszkáltam törölgettem és azóta pöpec minden. Maradjon is így, mert valakit meg....
Azt a fejet látni kellett volna a szerelőnek, amikor a mondtam neki, hogy nem hozom a kocsit. Szerintem 300 kg kő esett le a szívéről. Hehehehe költségem 10 milliárd, mert ennyi idő ment el az életemből.
Egy másik rövid videó a hibáról
P0230 Fuel pump relay command
ps.: a map szenzornak nincs köze a hibához, azt egy nappal előtte takarítottam ki. Szóval az csak kéznél volt. ;) semmivel nem járult hozzá a hiba megoldásához.
Bízom benne nem szóltam el magam!
Hopp egy update...nem ez a gondja. Jön ki a hátsó ülés hamarosan, hogy az AC-t lássuk.
De azért 03.30.-án kicseréltem az alkatrészt. De jó!
A mai napra...kb 5.-re sikerült beindítani. Örültem neki. Azt hittem aksi gondok. De valószínűleg nem. Kontakt hiba? Szar nagynyomású? F.s.tudja. Nincs nekem ehhez türelmem. Öreg vagyok már bóhócnak.
Törlés után ment a teszt. 3 indítás eddig sikeres volt. Vicc, csak nem tudok már nevetni rajta.
Végre sikerül kicserélni a 8 hónapos aksim. Indítóáram nem volt már meg. A teszt során hol jó volt, hol nem. Hol volt, hol nem. 🤣 Bízom benne nem szívja le semmi. Az előző blogban látható hibákat rajzolt indításnál vagy be sem indult. Fűtés, hűtés össze-vissza működött. Aaah remélem vége a káosznak.
Varta Silver Dynamic 85 Ah 800A (5852000803162)
304.612 km hadd szóljon még!
315*175*175 alacsonyabb, mint az előző.
Az összes barátom összegyűlt a dashboardon. Imádom és imádtam is.
Ha egyből beindult, akkor kaptam a következő két üzenetet:
Excessive Radiator Fluid Temperature, Stop and Turn Off Engine
Antipollution filter clogged
Ha pedig első indítás után leállt (másodjára indult), akkor a lenti 3 esemény bekerült a fejébe, de inkább az első volt gyakori.
P0230 - Fuel pump relay command
P010F - Air mass/air flow meter incongruence
P0380 - Preheating unit control
A hiba itt volt. Érdekes, mert nem lehetett rányomni a sarut. Akadályozta a kábel. A fekete kábelt átszereltem egy másik csavarra. Így le tudtam szorítani már. Valószínű nem tudta tölteni megfelelően az aksit. Erre most rátöltve, de valószínű garanciás lesz, mert a karácsonyi meghibásodásnál az önindító megehette.
303.462km
Hamarosan... szerelési hiba okozott kárt, amit egy a balfasz szerelő okozott. Energiám nincs leírni, mert olyan idegbe hoz, hogy el sem tudom mesélni.
301.500 km
Cserélve lett:
Vezérlés
Indítómotor
Vízpumpa
Bal felső lengőkar
Klímakompresszor
Szelephimbák
300.528 km
Kicsit elnyúlt a periódus, szóval most lett cserélve.
Magnatec D 5w40 olaj, Valeo olajszűrővel
Téligumik felugrottak. A nyári gumik kukásak.
A morgó hangot valószínű a bontott szervószivattyú adja. De kell még vizsgálódni. Jövőhéten folytatása következik.
Bal felső lengőkar kopog. Örülök. Most volt cserélve...
A felpuklisodott AZ aksit sikerült garanciálisan kicserélni. Nagyobbat kapot, start-stoppos, just in case. Kis ráfizetéssel.
AZ Meisterteile Power SS4 84Ah
azmt-49-080-1028