Mutasd

>> Szerviz2019-10-07

-Új akkumulátor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb elsƑ hangszĂłrĂł cserĂ©s lett
-1 db Ășj izzitĂł gyertya
-Matricåk leszedése mƱszakira
-Pótféklåmpa 4 db izzó csere

 
>> Autóåpolås2019-10-02

+ kapott 4 db Ƒvpárnát

 
>> Tuning és extra2019-08-30

ÓrĂĄk bekötve.

 
>> Tuning és extra2019-08-29

MĂ©g kĂ©t Ă©ve vettem Ășjonnan egy Ă©rintƑ kĂ©pernyƑs lejĂĄtszĂłt, most eljött az ideje hasznĂĄlni is..
A lejĂĄtszĂł alatt 5 db kapcsolĂł foglal helyet, bal szĂ©lsƑ Ă©s jobb szĂ©lsƑ az elsƑ ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s kapcsolĂłi, amit hĂĄrom fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhĂ©bb fƱtĂ©s, közĂ©psƑ ĂĄllĂĄsban kikapcsolt, Ă©s a felsƑ ĂĄllĂĄsban egy erƑteljesebb ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s.
A mĂĄsodik kapcsolĂł szolgĂĄl majd a hideg indĂ­tĂĄshoz, ami rĂĄ adja a dĂșsĂ­tĂłt Ă©s az ĂŒzemanyag elƑ melegĂ­tĂ©s.
A közĂ©psƑ egy nyomĂł gombos kapcsolĂł, ami a majdani riasztĂł szirĂ©nĂĄjĂĄt szĂłlaltatja meg.
Az utolsĂł elƑtti kapcsolĂł a led lĂĄmpa kapcsolĂłja lesz, ami a lĂĄbtĂ©rnĂ©l fog vilĂĄgĂ­tani mind a 4 helyen.

A mĂ©rƑ ĂłrĂĄknak is kerestem helyet, Ă­gy a szivargyĂșjtĂł kerĂŒlt ki, de lehet hogy csak mĂĄshova, majd kiderĂŒl.
Ki olvasztottam a szivar gyĂșjtĂł helyĂ©t, mivel nem tudtam volna Ășgy szĂ©tszedni hogy ne roncsoljam, Ă©s inkĂĄbb a szivargyĂșjtĂłt mentettem meg Ă©s itt Ășgy is kellett a hely a vezetĂ©knek.
A le nyíló lapból is kellett levågni, persze ez egy olyan hamutartó darab, ami mår nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javítani, de az ép darabot meghagytam és inkåbb a 'rosszat' el vågtam.
Kellett itt-ott alakĂ­tani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopĂĄsĂĄllosĂĄgĂș anyag. Az ĂłrĂĄk aljĂĄhoz kerĂŒlt egy kapcsolĂł, hogy a mĂ©rƑ ĂłrĂĄk vilĂĄgĂ­tĂĄsĂĄt ki lehessen kapcsolni, akĂĄr egy filmnĂ©zĂ©s miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Mår csak a csatlakozó utån kell bekötni az óråkra és mehet vissza az alsó mƱszerfal is.
Az ĂłrĂĄk elhelyezkedĂ©se, balrĂłl a turbĂł nyomĂĄs mĂ©rƑ, a közĂ©psƑ az olaj hƑfok mĂ©rƑ, Ă©s a jobb oldali az olaj nyomĂĄs mĂ©rƑ.

 
>> Szerviz2019-08-25

MĂĄr rĂ©gĂłta elfolyt a fĂ©k folyadĂ©k, de csak akkor ha nem volt hasznĂĄlatban az autĂł. Egyszer keresgĂ©ltem is hogy hol ereszthet, de nem volt nyoma sehol. Most szintĂșgy elengedte, de mindig csak egy bizonyos szintig ĂŒrĂŒlt le a tartĂĄly.
Mivel a tartĂĄlyban fentebbrƑl tĂĄplĂĄlja a kuplung rĂ©szĂ©t a fĂ©k olaj mint maga a fĂ©ket, ezĂ©rt csak is a kuplungra lehetett gyanakodni.
Most legutĂłbb is szerelĂ©s közben, mĂĄr lĂĄttam hogy a kĂ©zifĂ©k lĂĄmpa nem aludt ki, tudtam hogy megint elengedte. Úgy voltam majd kĂ©sƑbb utĂĄn töltöm, de amikor nyitottam le a biztosĂ­tĂ©k tĂĄblĂĄt, ahhoz be kellett nyomni a kuplung pedĂĄlt hogy teljesen le lehessen nyitni. Akkor mĂ©g egybƑl nem, de kĂ©sƑbb feltƱnt hogy az bent is maradt, Ă©s csak segĂ­tĂ©ssel jött vissza, amit mĂĄr a rugĂł vĂ©gzett.
Kivettem az aksi tartĂłt hĂĄtha felbukkan a hiba, meg hĂĄt amĂșgy is ha nem, ki kell lĂ©gtelenĂ­teni, de vĂ©gre meglett a ludas, mert nyoma is volt, a vĂĄltĂłn lĂ©vƑ kuplung munkahenger volt a hibĂĄs.
MĂ©g a mĂșltkorokban hoztam egy bontott munkahengert, az kerĂŒlt bele, remĂ©lem sokĂĄig jĂł lesz.

BekötĂ©sre kerĂŒlt a klĂ­mĂĄhoz kapcsolĂłdĂłan a hƑfok szabĂĄlyzĂł relĂ©, ami 5°C alatt kikapcsol, Ă©s 15°C felett vissza kapcsol. Ennek eredetileg a fehĂ©r csati ellenkezƑ darabja vinnĂ© tovĂĄbb a kompresszorhoz, de mivel nekem ilyenem nincsen, ezĂ©rt a pozitĂ­v kĂĄbelre forrasztĂłttam egy mĂĄsik kĂĄbelt, ami megy bele a hƑfok szabĂĄlyzĂł relĂ©be, Ă©s onnan ki a motortĂ©rbe, ahol lesz egy sima relĂ©, Ă©s Ă­gy kapcsolja ki-be a kompresszort.

Az ĂŒlĂ©sfƱtĂ©s kĂĄbelek is bent vannak, mĂĄr csak rĂĄ kell dugni a csatlakozĂłt ha bent lesznek a fƱtƑ lapok az ĂŒlĂ©sben.

És vĂ©gĂŒl, a mƱszerfal tetejĂ©n, a szĂ©lvĂ©dƑre fĂșjĂł mƱanyag elem kis lĂĄba el volt mĂĄr egy ideje törve. Ez kĂ©t verziĂłban lĂ©tezett, a sima mƱanyag tĂŒskĂ©s, Ă©s a fĂ©m. Nekem mƱanyag volt, de ki pattintottam belƑle Ă©s egy törött, de fĂ©m tĂŒskĂ©s verziĂłbĂłl ĂĄtraktam bele a kis tĂŒskĂ©t. MĂĄr csak vissza kell tenni a helyĂ©re..

 
>> Szerviz2019-08-14

A kormĂĄny vissza kerĂŒlt mindenestĂŒl, Ă©s a kereszt merevĂ­tƑ mögĂ© a szivacsok is.
Közben a motorhaztetƑ nyitĂł kiakadt a helyĂ©rƑl szerelĂ©s közben, bĂĄr nem tudom hogy sikerĂŒlt mivel vissza rakni nem sikerĂŒlt a helyĂ©n. Ekkor az ellen darabjĂĄt, amibƑl kiakadt, gondoltam ki szedem Ă©s majd kĂ­vĂŒl könnyebb lesz. Ezt kĂ©t csavar fogja, addig okes, de mĂ©g 4 db kis fĂŒl is, ami szinte hozzĂĄ fĂ©rhetetlen helyen van. Ezt amĂ­g szĂ©t nem sikerĂŒlt törni, addig nem volt tisztĂĄn lĂĄthatĂł. Akkor cserĂ©ltem egy bontottra, mivel mĂĄr tudtam csukott szemmel is hogy mi a helyzet. Azt egy 10 perc jĂĄtszĂĄs utĂĄn vĂ©letlenĂŒl sikerĂŒlt ki pattintani a helyĂ©rƑl. FotĂłztam az Ă©p darabot. Ha mĂĄr kint volt akkor gondoltam vissza akasztĂłm a nyitĂł kart, de nem jött össze. Éreztem hogy ha nagyon erƑltetem akkor ez is törni fog. Így hĂĄt a felsƑ ĂĄllĂĄshoz nĂ©zve, kicsit le faragtam belƑle, hogy be csĂșsszon a helyĂ©re. Ki nem tud akadni, mivel a bowden nem engedi olyan magasra fel, ahol ez ki akadjon. Így sikerĂŒlt össze rakni.
UtĂĄna vissza kerĂŒlt a mƱszerfal felsƑ rĂ©sze.
A hĂĄtsĂł lĂĄbtĂ©rnĂ©l az eredeti szƑnyeg kicsit oda volt, de bent hagytam. Alatta minden rendben van a padlĂłval. Kapott rĂĄ mĂ©g egy szigetelƑt, Ă­gy a kettƑ Ă©r egy mĂĄsfelet alapon. Ha a szƑnyeg nem viseli el, akkor kikerĂŒl a csĂșnyĂĄbbik. AztĂĄn egy kis takarĂ­tĂĄs Ă©s jött elƑre a hangszigetelƑ. Majd a sebvĂĄltĂłnĂĄl szintĂșgy, Ă©s bekerĂŒltek a szellƑzƑ csövek hĂĄtra felĂ©.
+ a közép box tartója ki lett cserélve fl verziósra, mert majd fl box megy középre.

 
>> Szerviz2019-08-14

CserĂ©s volt a kereszt merevĂ­tƑ legfelsƑ pontjĂĄn talĂĄlhatĂł menetek, ezek rögzĂ­tik a mƱszerfal felsƑ rĂ©szĂ©t 1.-2. KĂ©p

A lĂ©gzsĂĄk tartĂł Ă©s a mƱszerfal alsĂł rĂ©szĂ©t rögzĂ­tƑ menetek csak egy frissĂ­tĂ©st kaptak. 3.-4.-5. KĂ©p

AztĂĄn a fƑ feladat, a kereszt merevĂ­tƑ felsƑ rögzĂ­tĂ©si pontjai. Mivel Ă©n eddig soha nem szedtem ki, ezĂ©rt most kiderĂŒlt hogy elƑttem mĂĄr igen, mivel eredetileg 6os csavar fogja mind kĂ©t oldalt ezt a merevĂ­tƑt, de a bal oldalon ĂĄtesett rajta a csavar, a jobb oldalon meg nem lehetett meghĂșzni. Ezt Ășgy orvosoltĂĄk hogy ĂĄtmenƑ csavar, Ă©s a levĂ©l rĂĄcs alatt pedig anya. KorĂĄbbi blog, ahol mĂ©g a kesztyƱ is oda volt csavarozva.
Én a mĂșltkor mĂĄr ezt össze raktam a levĂ©lrĂĄcsot beĂĄzĂĄs elkerĂŒlĂ©se vĂ©gett, Ă©s nem akartam Ășjra Ă­gy megoldani, inkĂĄbb szenvedtem egy ĂłrĂĄt a kĂ©t menettel.
Így a kis helynek köszönhetƑen menetvĂĄgĂł segĂ­tsĂ©gĂ©vel 8as csavaroknak lett a menet megcsinĂĄlva.
4 db menetvĂĄgĂł, lĂ©pĂ©srƑl lĂ©pĂ©sre Ă©s vĂ©gĂŒl tökĂ©letes lett. KĂ©zzel behajthatĂł a csavarok, Ă©s meg lehetett hĂșzni mindegyiket. 6-10. KĂ©p
A 11.nél még låtszik, sok a dolog. :/

 
>> Tuning és extra2019-08-10

ÁllĂ­tĂł motor keresgĂ©lĂ©s közben egy kĂ©t emberrel beszĂ©lgettem, hogy minĂ©l elƑbb talĂĄljak az autĂłhoz alkatrĂ©szt. Így hĂĄt volt mĂĄsnĂĄl is, ezĂ©rt azt is meg vettem, ma jött meg.
Ezek csak tartalekba lesznek, ha mĂĄr nem volt egyszerƱ szerezni. Ebben benne van a klĂ­ma vezĂ©rlƑ panel, a tekerƑ panellal egyĂŒtt, + kĂĄbelok Ă©s a 3 kĂĄbelos motor. Meg van egy kettƑ kĂĄbelos motor, ez volt a meglepetĂ©s ajĂĄndĂ©k.
Az ållító motort most még ki tudnåm cserélni erre a fajtåra, de marad az ami mår bent van, mivel halkan és jól mƱködik.

 
>> Szerviz2019-08-10

Vettem bontottan egy ĂĄllĂ­tĂł motort, csak törtĂ©nt vele a postĂĄn egy kis gond. Letört egy darabka belƑle. ElƑször cserĂ©lni akartam, de ilyen mĂ©retƱ fogaskerekem nem volt, Ășgy hogy javĂ­tva lett. Majd prĂłba. A prĂłba alatt kiderĂŒlt hogy hangos a motor, Ă­gy hĂĄt vissza kerĂŒlt az fl verziĂłs motor, ami annyit takar hogy az kĂ©t kĂĄbelos, az fl elƑtti viszont hĂĄrom kĂĄbelos. A hĂĄrom kĂĄbel egy pici vezĂ©rlƑre megy, Ă©s utĂĄna megy a motorra. Újra szĂ©tszedtem a motort, ezt a vezĂ©rlƑt kivettem, majd szigeteltem Ă©s Ă­gy kerĂŒlt rĂĄ az fl verziĂłs motorra. Így most halk, Ă©s mƱködik, csak elĂ©g maszek, de nem nĂ©zegetni lesz. Most mĂĄr tudom folytatni az összerakĂĄst...

 
>> Szerviz2019-08-10

A fƱtĂ©s box hĂĄtulja következett. A pĂĄrologtatĂłhoz kerĂŒlt egy hƑfok mĂ©rƑ, amit magam ĂĄllĂ­tottam be. 5 C°-nĂĄl kapcsoljon ki, majd 15 C°-nĂĄl kapcsoljon vissza. A fekete csatlakozĂł a kĂŒlsƑ belsƑ levegƑ ĂĄllĂ­tĂł motor csatija, a fehĂ©r pedig a klĂ­mĂĄjĂ©, amit ez a hƑfok szabĂĄlyzĂł szakĂ­t meg. Ez kimegy majd a motortĂ©rbe, Ă©s ott egy relĂ©t fog mƱködtetni, ami pedig a kompresszort.
A fƱtĂ©s box behelyezĂ©se elƑtt, a klĂ­ma csƑ vĂ©ge kapott Ășj tömĂ­tĂ©st. KĂ©sƑbb a többi helyen is Ășj tömĂ­tĂ©sek lesznek.
A motor vezĂ©rlƑ burkolatĂĄbĂłl hiĂĄnyzott egy kis darabka, cserĂ©lve egy Ă©p ĂĄllapotĂșra.
Be kerĂŒlt a box.
És vĂ©gĂŒl..., a kĂ©t kĂŒszöb belseje kapott ĂŒregvĂ©delmet.