Tagok >> V.Tomi.145-146 đ >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĆl a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokoljĂĄk a tĂpust - ĂvjĂĄrat:1996
- SzĂne:KĂ©k
-Ăj akkumulĂĄtor, BANNER POWER BULL 74Ah 680A
-Jobb elsĆ hangszĂłrĂł cserĂ©s lett
-1 db Ășj izzitĂł gyertya
-Matricåk leszedése mƱszakira
-Pótféklåmpa 4 db izzó csere











MĂ©g kĂ©t Ă©ve vettem Ășjonnan egy Ă©rintĆ kĂ©pernyĆs lejĂĄtszĂłt, most eljött az ideje hasznĂĄlni is..
A lejĂĄtszĂł alatt 5 db kapcsolĂł foglal helyet, bal szĂ©lsĆ Ă©s jobb szĂ©lsĆ az elsĆ ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s kapcsolĂłi, amit hĂĄrom fokozatban lehet kapcsolni, alul egy enyhĂ©bb fƱtĂ©s, közĂ©psĆ ĂĄllĂĄsban kikapcsolt, Ă©s a felsĆ ĂĄllĂĄsban egy erĆteljesebb ĂŒlĂ©s fƱtĂ©s.
A mĂĄsodik kapcsolĂł szolgĂĄl majd a hideg indĂtĂĄshoz, ami rĂĄ adja a dĂșsĂtĂłt Ă©s az ĂŒzemanyag elĆ melegĂtĂ©s.
A közĂ©psĆ egy nyomĂł gombos kapcsolĂł, ami a majdani riasztĂł szirĂ©nĂĄjĂĄt szĂłlaltatja meg.
Az utolsĂł elĆtti kapcsolĂł a led lĂĄmpa kapcsolĂłja lesz, ami a lĂĄbtĂ©rnĂ©l fog vilĂĄgĂtani mind a 4 helyen.
A mĂ©rĆ ĂłrĂĄknak is kerestem helyet, Ăgy a szivargyĂșjtĂł kerĂŒlt ki, de lehet hogy csak mĂĄshova, majd kiderĂŒl.
Ki olvasztottam a szivar gyĂșjtĂł helyĂ©t, mivel nem tudtam volna Ășgy szĂ©tszedni hogy ne roncsoljam, Ă©s inkĂĄbb a szivargyĂșjtĂłt mentettem meg Ă©s itt Ășgy is kellett a hely a vezetĂ©knek.
A le nyĂlĂł lapbĂłl is kellett levĂĄgni, persze ez egy olyan hamutartĂł darab, ami mĂĄr nem csukodott vissza. Lehet lehetett volna javĂtani, de az Ă©p darabot meghagytam Ă©s inkĂĄbb a 'rosszat' el vĂĄgtam.
Kellett itt-ott alakĂtani, majd egy ki faragott lemez lap, arra egy magas kopĂĄsĂĄllosĂĄgĂș anyag. Az ĂłrĂĄk aljĂĄhoz kerĂŒlt egy kapcsolĂł, hogy a mĂ©rĆ ĂłrĂĄk vilĂĄgĂtĂĄsĂĄt ki lehessen kapcsolni, akĂĄr egy filmnĂ©zĂ©s miatt.
A vezetéket bekötve a csatlakozóig. Mår csak a csatlakozó utån kell bekötni az óråkra és mehet vissza az alsó mƱszerfal is.
Az ĂłrĂĄk elhelyezkedĂ©se, balrĂłl a turbĂł nyomĂĄs mĂ©rĆ, a közĂ©psĆ az olaj hĆfok mĂ©rĆ, Ă©s a jobb oldali az olaj nyomĂĄs mĂ©rĆ.












MĂĄr rĂ©gĂłta elfolyt a fĂ©k folyadĂ©k, de csak akkor ha nem volt hasznĂĄlatban az autĂł. Egyszer keresgĂ©ltem is hogy hol ereszthet, de nem volt nyoma sehol. Most szintĂșgy elengedte, de mindig csak egy bizonyos szintig ĂŒrĂŒlt le a tartĂĄly.
Mivel a tartĂĄlyban fentebbrĆl tĂĄplĂĄlja a kuplung rĂ©szĂ©t a fĂ©k olaj mint maga a fĂ©ket, ezĂ©rt csak is a kuplungra lehetett gyanakodni.
Most legutĂłbb is szerelĂ©s közben, mĂĄr lĂĄttam hogy a kĂ©zifĂ©k lĂĄmpa nem aludt ki, tudtam hogy megint elengedte. Ăgy voltam majd kĂ©sĆbb utĂĄn töltöm, de amikor nyitottam le a biztosĂtĂ©k tĂĄblĂĄt, ahhoz be kellett nyomni a kuplung pedĂĄlt hogy teljesen le lehessen nyitni. Akkor mĂ©g egybĆl nem, de kĂ©sĆbb feltƱnt hogy az bent is maradt, Ă©s csak segĂtĂ©ssel jött vissza, amit mĂĄr a rugĂł vĂ©gzett.
Kivettem az aksi tartĂłt hĂĄtha felbukkan a hiba, meg hĂĄt amĂșgy is ha nem, ki kell lĂ©gtelenĂteni, de vĂ©gre meglett a ludas, mert nyoma is volt, a vĂĄltĂłn lĂ©vĆ kuplung munkahenger volt a hibĂĄs.
MĂ©g a mĂșltkorokban hoztam egy bontott munkahengert, az kerĂŒlt bele, remĂ©lem sokĂĄig jĂł lesz.
BekötĂ©sre kerĂŒlt a klĂmĂĄhoz kapcsolĂłdĂłan a hĆfok szabĂĄlyzĂł relĂ©, ami 5°C alatt kikapcsol, Ă©s 15°C felett vissza kapcsol. Ennek eredetileg a fehĂ©r csati ellenkezĆ darabja vinnĂ© tovĂĄbb a kompresszorhoz, de mivel nekem ilyenem nincsen, ezĂ©rt a pozitĂv kĂĄbelre forrasztĂłttam egy mĂĄsik kĂĄbelt, ami megy bele a hĆfok szabĂĄlyzĂł relĂ©be, Ă©s onnan ki a motortĂ©rbe, ahol lesz egy sima relĂ©, Ă©s Ăgy kapcsolja ki-be a kompresszort.
Az ĂŒlĂ©sfƱtĂ©s kĂĄbelek is bent vannak, mĂĄr csak rĂĄ kell dugni a csatlakozĂłt ha bent lesznek a fƱtĆ lapok az ĂŒlĂ©sben.
Ăs vĂ©gĂŒl, a mƱszerfal tetejĂ©n, a szĂ©lvĂ©dĆre fĂșjĂł mƱanyag elem kis lĂĄba el volt mĂĄr egy ideje törve. Ez kĂ©t verziĂłban lĂ©tezett, a sima mƱanyag tĂŒskĂ©s, Ă©s a fĂ©m. Nekem mƱanyag volt, de ki pattintottam belĆle Ă©s egy törött, de fĂ©m tĂŒskĂ©s verziĂłbĂłl ĂĄtraktam bele a kis tĂŒskĂ©t. MĂĄr csak vissza kell tenni a helyĂ©re..












A kormĂĄny vissza kerĂŒlt mindenestĂŒl, Ă©s a kereszt merevĂtĆ mögĂ© a szivacsok is.
Közben a motorhaztetĆ nyitĂł kiakadt a helyĂ©rĆl szerelĂ©s közben, bĂĄr nem tudom hogy sikerĂŒlt mivel vissza rakni nem sikerĂŒlt a helyĂ©n. Ekkor az ellen darabjĂĄt, amibĆl kiakadt, gondoltam ki szedem Ă©s majd kĂvĂŒl könnyebb lesz. Ezt kĂ©t csavar fogja, addig okes, de mĂ©g 4 db kis fĂŒl is, ami szinte hozzĂĄ fĂ©rhetetlen helyen van. Ezt amĂg szĂ©t nem sikerĂŒlt törni, addig nem volt tisztĂĄn lĂĄthatĂł. Akkor cserĂ©ltem egy bontottra, mivel mĂĄr tudtam csukott szemmel is hogy mi a helyzet. Azt egy 10 perc jĂĄtszĂĄs utĂĄn vĂ©letlenĂŒl sikerĂŒlt ki pattintani a helyĂ©rĆl. FotĂłztam az Ă©p darabot. Ha mĂĄr kint volt akkor gondoltam vissza akasztĂłm a nyitĂł kart, de nem jött össze. Ăreztem hogy ha nagyon erĆltetem akkor ez is törni fog. Ăgy hĂĄt a felsĆ ĂĄllĂĄshoz nĂ©zve, kicsit le faragtam belĆle, hogy be csĂșsszon a helyĂ©re. Ki nem tud akadni, mivel a bowden nem engedi olyan magasra fel, ahol ez ki akadjon. Ăgy sikerĂŒlt össze rakni.
UtĂĄna vissza kerĂŒlt a mƱszerfal felsĆ rĂ©sze.
A hĂĄtsĂł lĂĄbtĂ©rnĂ©l az eredeti szĆnyeg kicsit oda volt, de bent hagytam. Alatta minden rendben van a padlĂłval. Kapott rĂĄ mĂ©g egy szigetelĆt, Ăgy a kettĆ Ă©r egy mĂĄsfelet alapon. Ha a szĆnyeg nem viseli el, akkor kikerĂŒl a csĂșnyĂĄbbik. AztĂĄn egy kis takarĂtĂĄs Ă©s jött elĆre a hangszigetelĆ. Majd a sebvĂĄltĂłnĂĄl szintĂșgy, Ă©s bekerĂŒltek a szellĆzĆ csövek hĂĄtra felĂ©.
+ a közép box tartója ki lett cserélve fl verziósra, mert majd fl box megy középre.












CserĂ©s volt a kereszt merevĂtĆ legfelsĆ pontjĂĄn talĂĄlhatĂł menetek, ezek rögzĂtik a mƱszerfal felsĆ rĂ©szĂ©t 1.-2. KĂ©p
A lĂ©gzsĂĄk tartĂł Ă©s a mƱszerfal alsĂł rĂ©szĂ©t rögzĂtĆ menetek csak egy frissĂtĂ©st kaptak. 3.-4.-5. KĂ©p
AztĂĄn a fĆ feladat, a kereszt merevĂtĆ felsĆ rögzĂtĂ©si pontjai. Mivel Ă©n eddig soha nem szedtem ki, ezĂ©rt most kiderĂŒlt hogy elĆttem mĂĄr igen, mivel eredetileg 6os csavar fogja mind kĂ©t oldalt ezt a merevĂtĆt, de a bal oldalon ĂĄtesett rajta a csavar, a jobb oldalon meg nem lehetett meghĂșzni. Ezt Ășgy orvosoltĂĄk hogy ĂĄtmenĆ csavar, Ă©s a levĂ©l rĂĄcs alatt pedig anya. KorĂĄbbi blog, ahol mĂ©g a kesztyƱ is oda volt csavarozva.
Ăn a mĂșltkor mĂĄr ezt össze raktam a levĂ©lrĂĄcsot beĂĄzĂĄs elkerĂŒlĂ©se vĂ©gett, Ă©s nem akartam Ășjra Ăgy megoldani, inkĂĄbb szenvedtem egy ĂłrĂĄt a kĂ©t menettel.
Ăgy a kis helynek köszönhetĆen menetvĂĄgĂł segĂtsĂ©gĂ©vel 8as csavaroknak lett a menet megcsinĂĄlva.
4 db menetvĂĄgĂł, lĂ©pĂ©srĆl lĂ©pĂ©sre Ă©s vĂ©gĂŒl tökĂ©letes lett. KĂ©zzel behajthatĂł a csavarok, Ă©s meg lehetett hĂșzni mindegyiket. 6-10. KĂ©p
A 11.nél még låtszik, sok a dolog. :/











ĂllĂtĂł motor keresgĂ©lĂ©s közben egy kĂ©t emberrel beszĂ©lgettem, hogy minĂ©l elĆbb talĂĄljak az autĂłhoz alkatrĂ©szt. Ăgy hĂĄt volt mĂĄsnĂĄl is, ezĂ©rt azt is meg vettem, ma jött meg.
Ezek csak tartalekba lesznek, ha mĂĄr nem volt egyszerƱ szerezni. Ebben benne van a klĂma vezĂ©rlĆ panel, a tekerĆ panellal egyĂŒtt, + kĂĄbelok Ă©s a 3 kĂĄbelos motor. Meg van egy kettĆ kĂĄbelos motor, ez volt a meglepetĂ©s ajĂĄndĂ©k.
Az ĂĄllĂtĂł motort most mĂ©g ki tudnĂĄm cserĂ©lni erre a fajtĂĄra, de marad az ami mĂĄr bent van, mivel halkan Ă©s jĂłl mƱködik.

Vettem bontottan egy ĂĄllĂtĂł motort, csak törtĂ©nt vele a postĂĄn egy kis gond. Letört egy darabka belĆle. ElĆször cserĂ©lni akartam, de ilyen mĂ©retƱ fogaskerekem nem volt, Ășgy hogy javĂtva lett. Majd prĂłba. A prĂłba alatt kiderĂŒlt hogy hangos a motor, Ăgy hĂĄt vissza kerĂŒlt az fl verziĂłs motor, ami annyit takar hogy az kĂ©t kĂĄbelos, az fl elĆtti viszont hĂĄrom kĂĄbelos. A hĂĄrom kĂĄbel egy pici vezĂ©rlĆre megy, Ă©s utĂĄna megy a motorra. Ăjra szĂ©tszedtem a motort, ezt a vezĂ©rlĆt kivettem, majd szigeteltem Ă©s Ăgy kerĂŒlt rĂĄ az fl verziĂłs motorra. Ăgy most halk, Ă©s mƱködik, csak elĂ©g maszek, de nem nĂ©zegetni lesz. Most mĂĄr tudom folytatni az összerakĂĄst...












A fƱtĂ©s box hĂĄtulja következett. A pĂĄrologtatĂłhoz kerĂŒlt egy hĆfok mĂ©rĆ, amit magam ĂĄllĂtottam be. 5 C°-nĂĄl kapcsoljon ki, majd 15 C°-nĂĄl kapcsoljon vissza. A fekete csatlakozĂł a kĂŒlsĆ belsĆ levegĆ ĂĄllĂtĂł motor csatija, a fehĂ©r pedig a klĂmĂĄjĂ©, amit ez a hĆfok szabĂĄlyzĂł szakĂt meg. Ez kimegy majd a motortĂ©rbe, Ă©s ott egy relĂ©t fog mƱködtetni, ami pedig a kompresszort.
A fƱtĂ©s box behelyezĂ©se elĆtt, a klĂma csĆ vĂ©ge kapott Ășj tömĂtĂ©st. KĂ©sĆbb a többi helyen is Ășj tömĂtĂ©sek lesznek.
A motor vezĂ©rlĆ burkolatĂĄbĂłl hiĂĄnyzott egy kis darabka, cserĂ©lve egy Ă©p ĂĄllapotĂșra.
Be kerĂŒlt a box.
Ăs vĂ©gĂŒl..., a kĂ©t kĂŒszöb belseje kapott ĂŒregvĂ©delmet.











