Tagok >> V.Tomi.145-146 🍀 >> 146 2.0 TD >> Blog
- TĂpus:146 2.0 TD
Mindent errĹ‘l a tĂpusrĂłl
Tagok, akik birtokolják a tĂpust - Évjárat:1996
- SzĂne:KĂ©k
ElsĹ‘ körben a rĂ©gi, mĂ©g nem klĂmás vezĂ©rlĹ‘ táblát kicserĂ©ltem egy klĂmásra.
Utána a fűtés csapnál látszódott némi szivárgás, ott újra lett pasztázva.
HarmadikkĂ©nt pedig, a klĂmás verziĂłba közepĂ©n a box alatt megy egy + szellĹ‘zĹ‘ csĹ‘, ami az utastĂ©r hátsĂł felĂ©t hűti.
Vettem mĂ©g egy klĂmás fl verziĂłs fűtĂ©s boxot, Ă©s arrĂłl kezdtem átrakni a dolgokat.
Volt ami nem egyezett, Ăgy hát magam oldottam meg. Sok kedvem nem volt most keresgĂ©lni, hátha valaki leszedi a sajátjárĂłl amit bont. A 6.-7. KĂ©p a FL verziĂłs, gyári megoldás.
Én levágtam az alsĂł csĹ‘ vĂ©gĂ©t, majd hĹ‘fovĂłztam kör alakĂşvá hogy egy vĂzcsĹ‘vet rá tudjak rakni. Majd ennek a másik vĂ©ge csatlakozik a fűtĂ©s boxhoz.
A fűtés boxon is ki lett olvasztva az eredeti helye, majd meghagyva a kis darabot belőle és hőfuvóval befelére meghajtottam, hogy jobb legyen a levegő áramlás, mivel a FL verziósokon azt vettem észre hogy kevésbé megy a levegő hátra. Ezen a csövön csak hideg levegő tud áramlani, mivel a fűtés rakapcsoláskor elzárja ezt az utat.












BelsĹ‘ világĂtás :
Mikor mĂ©g 2012.ben vettem az autĂłt, akkor már nem működött a belsĹ‘ világĂtás, gyĂşjtás ráadássával sem, mĂ©g az olvasĂł lámpa sem volt használhatĂł. Akkor rá lett kötve egy gyĂşjtás +, Ăşgy már jĂł volt, de tĂ©len sötĂ©tben mikor Ă©pp nyitottam az ajtĂłt nem volt a legjobb hogy semmit sem látni, csak ha direktbe kapcsolĂłm. Ăšgy működött gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl. Na most neki álltam ki keresni a baját, mert azĂłta megtudtam hogy a hátsĂł ĂĽlĂ©s alatt van a vezĂ©rlĹ‘je, az a kĂ©k kis dobozka. Mindent vissza tettem az eredetivel megegyezĹ‘en, cserĂ©ltem vezĂ©rlĹ‘t hátha, de nem törtĂ©nt semmi. Akkor ki akartam mĂ©rni hogy hol lehet a gond, de beleuntam, mivel fogalmam sincs mit Ă©s hol csináltak vele elĹ‘ttem. BiztosĂtĂ©k az összes jĂł, ellenĹ‘rĂzve.
ĂŤgy hát vittem neki fix gyĂşjtás nĂ©lkĂĽli + az elsĹ‘ lámpa kábelĂ©re, persze biztosĂtĂ©k elĹ‘tte. A hátsĂł lámpa kábele más körön van, mivel ha nyitĂłm az ajtĂłt elĹ‘l akkor be csukás után mĂ©g 15mp-ig világĂt a lámpa, a hátsĂł ajtĂłknál viszont egybĹ‘l kialszik.
Az eredeti nem működĹ‘ kĂ©pes vezetĂ©krĹ‘l lekötve, Ă©s hĂşztam a tetĹ‘ kárpit alá a hátsĂł lámpához át vezetĂ©ket az elsĹ‘ lámpárĂłl. ĂŤgy mindig egyĂĽtt működnek, Ă©s a hátsĂł ajtĂł be csukása után is világĂt mĂ©g gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl 15mp-ig. AjtĂł nyitvahagyáskor körĂĽlbelĂĽl 2 Ă©s fĂ©l percig világĂt. GyĂşjtással Ă©s gyĂşjtás nĂ©lkĂĽl is egyformán működik, annyi kĂĽlönbsĂ©ggel hogy ha gyĂşjtáson van az autĂł akkor egybĹ‘l ki alszanak a lámpák, ha az összes ajtĂł csukva van. Nem kell várni 15mp-et.
ĂŤgy sikerĂĽlt helyre rakni a lámpa kábelezĂ©sĂ©t, Ă©s működik a vezĂ©rlĹ‘ is, mivel idĹ‘zĂtve van minden.
Üzemanyag fűtés :
MĂşltkorokban bele raktam a gyári ĂĽzemanyag elĹ‘ fűtĂ©st, csak nem kapott sosem áramot. Sem hideg indĂtásnál se máshogy.
Vissza felĂ© ki kerestem a relĂ©jĂ©t, Ă©s a relĂ©t egy + vezĂ©rli, a vĂ©kony fekete kábel. Kerestem tovább vissza felĂ© hogy az hova lyukad ki, de hagytam mert más terveim vannak. A sarut ki cserĂ©ltem, Ă©s majd gyĂşjtás + kap, Ă©s negatĂvval lesz vezĂ©relve a relĂ©. KapcsolĂłn lesz.
Hideginditáshoz dĂşsĂtĂł kar használata:
Eddig egy kábel darabbal hĂşztam fel a dĂşsĂtĂłt tĂ©len, csak ahhoz mindig egy motorháztetĹ‘ nyitással kellett kezdeni.
Gondolkodtam hogy a bowden helye meg van az adagolĂłn, gondolom a Tipo vĂ©gett, de eredetileg elektromosan állĂtaná a 146. Ez nem működik, Ă©s nem is akarok vele játszani. EmlĂ©keim szerint volt aki prĂłbálta javĂtani, de nem lett siker.
Én egy fĂ©nyszĂłrĂł magasság állĂtĂłt be szereltem, saját kis egyszerű kĂ©szĂtĂ©sű tartĂłval. A kábelezĂ©se egy bontott autĂłbĂłl vásárolt kábel köteg, amibĹ‘l ki fűztem a fĂ©nyszĂłrĂł magasság állĂtĂł kötegĂ©t.
A fĂ©nyszĂłrĂł állĂtás, ha Ă©g minimum a helyzetjelzĹ‘ Ă©s le hĂşzod a tekerĹ‘ kapcsolĂłt, akkor automatikusan leviszi maga elĂ© a világĂtást, mĂ©g a 3as fokozaton tĂşl. Ezt akkor csinálja, hogy ha a motor egyik kábele ami erre van, kap egy testet.
Ezt kihasználva, szintĂşgy a kapcsolĂł nullás fokozaton lesz, ez lesz az alapjárat, Ă©s ha vezĂ©relve lesz rá egy negatĂv, akkor fel hĂşzza az alapjáratot.
Ez ugyan azon a kapcsolón lesz mint az üzemanyag elő fűtés.
Az adagoló és a motor között egy bowden lesz. Így lett le próbálva és sikeresen működik oda vissza.











ElĹ‘ször a egy toldatot kellett rögzĂtenem aba bilincsekkel, hogy ne tudja szĂ©tnyomni a vĂz csövet.
Aztán a fĂ©nyszĂłrĂłmosĂł mĂ©g a mĂşltkorokban kapott egy “Y“ elágazást, Ă©s utána egy vissza csapĂł szelepet hogy amikor a mosás vĂ©get Ă©r, akkor fel tudjon levegĹ‘södni a rendszer, mert kĂĽlönben kiszĂvja az összes vizet a tartalybĂłl.
Na most olyan erĹ‘s a motor hogy egy vissza csapĂł szelep nem bĂrta megfogni hogy a semmibe nyomja a vizet, ezĂ©rt kerĂĽlt rá + mĂ©g egy. ĂŤgy már nem ereszt.
Erre jött a szigetelő szalag, hogy ne sérüljön a festék a toronynál.
A hátsó ablak mosó régóta nem működött, most megkerestem a hiba okát.










Hát nem találtam a fényszóró mosóhoz oda való relét, vagy ha igen, akkor drágán, amit ha meg is vettem volna sem biztos hogy ténylegesen jó lett volna. Újonnan is 12.000 Ft körül mennek, de az sem kimondott Alfába, hanem más márkák, úgy hogy inkább kicsit dolgoztam vele, és nem került semmibe.
Az eredeti tudtommal úgy működik hogy minden 5. alkalommal mossa a fényszórókat ablakmosáskor. Emellett csak ha ég legalább a helyzetjelző.
Na most erre a számolĂłs dologra nekem nem volt szĂĽksĂ©gem, mivel Ăşgy is a bajusz kapcsolĂłt elĹ‘ször csak párszor röviden meghĂşzom, hogy felĂ©rjen a vĂz, Ă©s csak akkor mosom folyamatosan ha már permetezi a szĂ©lvĂ©dĹ‘t.
KimĂ©rtem minden, Ă©s kicsit átalakĂtottam egy 2 relĂ©s megoldásra, ami ugyan Ăşgy csak akkor moss ha Ă©g a helyzetjelzĹ‘ legalább.
Ehhez kellett kĂ©t relĂ© befogadĂł ház. Egy is megtette volna, csak nekem eltört az eredeti az autĂłban Ă©s Ăgy cserĂ©lve lett a törött.
Csináltam egy nagyon komoly tervrajzot hogy könnyebb legyen le követni szerelés közben :) :D












A duda működik.
Légzsák ellenőrző próba következett. Itt csak rá kellett dugni a csatlakozót, mivel ugyan az mint a 146-é.
Ezeknek a 156 kormányoknak betegsĂ©ge lehet hogy az Ăves rĂ©szĂ©n a meleg hatására kiegyenesedik az anyag.
HĹ‘ fuvĂłval vissza lehet hajlĂtani, de csak az elsĹ‘ forrĂł nyári napig jĂł. Ăšgy hogy meg lett kötve befelĂ©re.
Kellett sajnos hĂ©zagolni is, mert nagy volt a rĂ©s. 3 db ilyen lĂ©gzsákom van, Ă©s mindegyikkel Ăgy nĂ©zett ki, hogy belátni a lĂ©gzsák oldalához. Ez a profil csak be van tömve oda, Ă©s a feszĂĽlĂ©s vĂ©gett ott is marad. Nem kellett ragasztani.
Az átalakĂtás hátránya ha ez hátrány, hogy kB. 3 cm-el közelebb kerĂĽlt a kormány fogása, Ă©s ugyan Ăşgy a bajusz kapcsolĂłk távolabb, de Ă©n mĂ©g Ăgy is simán elĂ©rem a bajusz kapcsolĂłt egy indexelĂ©shez. Majd ha használva lesz az autĂł, kiderĂĽl hogy mennyire lesz kĂ©nyelmes a vezetĂ©s.









Rá mértem a csavar lyukak helyét.
Kapott alátĂ©teket a kormány hátoldala a hĂ©zagoláshoz, mert a Ăgy az alátĂ©ten támaszkodik fel a kormány, nem a közte lĂ©vĹ‘ kárpit anyagon amin Ăşgye nem lehet meghĂşzni a csavarokat, mivel elĹ‘bb utĂłbb összĂ©bb szorĂtja az anyagot Ă©s a csavar meg lazulhat.
Csavarok bele.
2 kontra anya, bár eredetileg csak Ăgy simán 4 csavar fogta, de biztos ami tuti alapon.
Jött a kárpit anyag rá, belülre is, mert ott egy fém fül támaszkodik fel, és jobb ha nem érintkezik.
Majd felrakás után a duda át kötése.
Folyt. Köv.











Első körben a légzsák tekercset cseréltem, mert a régin a 3 tartó fülből csak egy volt meg.
Egy külsőre nem szép állapotú kormányt be áldoztam a szétvágáshoz.
A fa kormány kiszerelhetĹ‘ belsejĂ©t is alakĂtani kellett hogy a felesleges Ăştban lĂ©vĹ‘ rĂ©szek lekerĂĽljenek.
Folyt. Köv.












KlĂma csĹ‘ javĂtva, + 1 tömĂtĂ©s is ludas volt. Szivárgás keresĹ‘ spray-el mutatta baját. IdĹ‘vel kiderĂĽl hogy jĂł vagy sem. ElĹ‘tte negyed Ăłra alatt elvesztette a nyomást. Most egy Ăłra elteltĂ©vel mĂ©g meg maradt.
A fĂ©nyszĂłrĂł mosĂłhoz is bejött a 'b' terv, Ă©s a motorrĂłl felfelĂ© a tartály vĂzszintje felett van egy 'Y' elágazás, aminek az egyik fele a szĂłrĂł fejekhez folytatĂłdik, a másik egy vak vágány amibe csatlakoztatva van egy vissza csapĂł szelep, Ă©s Ăgy már csak akkor jön a vĂz a szĂłrĂł fejekbĹ‘l ha a motor dolgozik, Ă©s nem szĂvja ki az összes vizet a tartálybĂłl, mivel levegĹ‘t enged neki, amikor nincs nyomás. Más motort is prĂłbáltam, de abban sem volt zárĂł szelep, igaz az nem ehhez a tĂpushoz valĂł volt. Erdetim nincs sajnos, lehet az máskĂ©pp működött.
A beázás is megszĂĽnt Ăşgy nĂ©z ki, kB 10 liter vĂz a szĂ©lvĂ©dĹ‘re öntözĹ‘ kannábĂłl Ă©s semmisem folyt be az utas tĂ©rbe.







Az elĹ‘zĹ‘ klĂma párologtatĂł eresztett, hallani lehetett. Kapott másikat, szĂ©p hibátlan darab. Evvel ott nem ereszt, de közben találtam mĂ©g egy lyukat, a motortĂ©rben egy kis csĹ‘ darabka, aprĂł tű vastagságĂş pontban. Már ki lett szerelve Ă©s megy el hegesztĂ©sre. Utána remĂ©lem a legjobbakat.
A beázás oka is kiderĂĽlt. A vĂz lefolyĂł csĹ‘ mellett el folyt a vĂz Ă©s Ăgy be a tűzfalnál az utastĂ©rbe. EzĂ©rt volt a padlĂł kĂ©t helyen ki rohadva.
Vissza kerĂĽlt, de már tömĂtĹ‘ pasztával.
Volt egy felĂĽleti rozsda a vĂz elvezetĹ‘nĂ©l, javĂtva.
A pollen szűrő is új, sajnos jó ára is volt, mert mikor vettem csak gyártót néztem árat nem. KB 3x ára volt a többihez képest. Persze egyből hármat vettem, miért is ne :D
Úgy hogy a levél rács össze lett rakva, hogy ne legyen gond ha esne az eső. Eddig okes, majd kiderül mit alkottam :)







