Mutasd

>> Szerviz2018-10-08

Elindultunk a TS-be a bƑr ĂŒlĂ©sekĂ©rt mikor a mĂșltkori hengerfejezĂ©s utĂĄn ott maradt a blokk hĂĄtuljĂĄn egy fekete rongy, Ă©s Ă­gy a vĂĄrosozos 400km utĂĄn mikor Ă©pp meszire mentĂŒnk volna, elkapta a hossz bordĂĄs szĂ­j a rongyot Ă©s vitt mindent.
Feltekerte a vĂ­zpumpara Ă©s az nem tudodt tovĂĄbb forogni, el kezdte Ă©getni a szĂ­jat Ă©s elszakadt. Ez kB 10mp alatt törtĂ©nt, Ă©reztem is az autĂłn mikor elkapta a rongyot hogy egy picit megfolytotta, de akkor mĂ©g Ă­gy hirtelen gondolni sem lehetett arra hogy az mi volt. Az Ă©kszĂ­j is sĂ©rĂŒlt, Ă­gy hĂĄt kapott ma Ășj Ă©kszĂ­jat Ă©s hossz bordĂĄs szĂ­jat. Most Ășjra jĂł, mĂĄr csak negatĂ­v sarut kell cserĂ©lni mert közben az el öregedett Ă©s elrepedt. HĂĄt szerencse a szerencsĂ©tlensĂ©gbe hogy mĂ©g itt helyben törtĂ©nt, nem több szĂĄz kilomĂ©terre.

 
>> Szerviz2018-09-22

-KĂĄbelek becsövezĂ©se Ă©s rendezĂ©se a kĂ©t nyĂșlvĂĄnyon Ă©s a vĂ­zhĂŒtƑ mögött az adagolĂł körĂŒl
-Ășj vĂ­z tartĂĄly
-ventilĂĄtor motor vĂ©dƑ burkolata is felkerĂŒlt (eredeti szĂ©p darab)
-talĂĄltam itthon gyĂĄri ĂŒzemanyag fƱtƑt, be is kerĂŒlt de mĂ©g rĂĄ kell jönni miĂ©rt nem kap ĂĄramot. Lehet hiĂĄnyzik valahonnan relĂ© vagy csak a hideg Ă©rzĂ©kelƑ van benne. A csati mĂĄr bent volt hozzĂĄ eredetileg
-kapott akkumulĂĄtor vĂ©dƑ burkolatot, gyĂĄri csak fordĂ­tva lehet felrakni, de nem gond. A kivĂĄgĂĄsok helye Ă­gy passzol.

A klĂ­mĂĄm kiderĂŒlt hogy a pĂĄrologtatĂłnĂĄl ereszt, Ășgy hogy lesz egy mƱszerfal kibontĂĄs

A hengerfejezés is jó lett az eddigiek szerint.
Az hideg indĂ­tĂĄsok nem tĂșl meggyƑzƑek voltak, mintha fel levegƑsödƑtt volna az ĂŒzemanyag rendszer, ami simĂĄn elkĂ©pzelhetƑ, ennek eredmĂ©nyekĂ©nt hidegen kopogĂłs hangja volt Ă©s magasabb fordulaton fĂŒstölt a prĂłba Ășton.
ElƑször adagolĂł beĂĄllĂ­tĂĄsra gondoltam mivel ilyen sokĂĄig nem lehet levegƑs gondolvĂĄn, de mikor lekerĂŒlt az ĂŒzemanyag szƱrƑ akkor lĂĄtva hogy csak fĂ©lig volt ĂŒzemanyaggal. Feltöltöttem.
A tegnapi nap jĂłl is indult, nem is volt kopogĂłs hangja Ă©s a tĂŒkörben semmi fĂŒstöt nem lehetett lĂĄtni.
Majd a folytatĂĄs kiderĂŒl hogy csak ennyi volt a problĂ©ma, vagy csak tegnap jĂł napja volt :)

A vĂĄltĂł olaj szint rendben van, kĂ©sƑbb rĂĄnĂ©zek hogy esetleg a bal fĂ©ltengelynĂ©l minden rendben van szivĂĄrgĂĄs ĂŒgyileg

A KipufogĂł csatlakozĂł : össze hegesztĂ©s helyett maradt a bilincses megoldĂĄs. Eddig jĂł, Ă©s nem fĂșj ki.

 
>> Szerviz2018-09-12

Újra összeĂĄllt a motor. Be indĂ­tĂĄs utĂĄn jĂĄrt egy 20 percig Ă©s a buborĂ©kok nem jelentkeztek. MĂ©g pĂĄr dolog van amit megcsinĂĄlok Ă©s Ășjra az utakon ;-)

 
>> Szerviz2018-09-10

.

 
>> Szerviz2018-09-10

Akkor szétszedés...
Holnap ha minden a tervek szerint alakul akkor ketyeghet.
Amik kellenek a javĂ­tĂĄshoz:
-Új tömĂ­tĂ©sek, csavarok
-3 db Ășj szelep
-8 db Ășj szelep szĂĄr szimering
-4kg fagyålló /hogy inkåbb több legyen mint kevesebb

Szelepek záródása ellenƑrizve / becsiszólva

 
>> Szerviz2018-09-04

HĂĄt a szervĂł olaj is sikeresen tiszta lett. Kapott egy ĂĄtmosĂĄst.
A szivattyĂșnĂĄl tölcsĂ©rbe töltöttem az olajat, a mĂĄsik fele meg egy flakonban vĂ©gzƑdött, Ă©s Ă­gy ĂĄtmostam a szervĂł rendszerĂ©t. Volt segĂ­tsĂ©gem aki tekergette a kormĂĄnyt ide-oda :)

A hƱtƑvĂ­znĂ©l mĂĄr mondhatni sima desztillĂĄlt vĂ­z van csak többszöri ĂĄtmosĂĄssal Ă©s ugyan olyan mĂłdszerrel mint a szervĂł esetĂ©ben, csak itt nem jĂĄrt a motor. A beltĂ©rbe vezetƑ vĂ­zcsƑ lett megszakĂ­tva Ă©s innen onnan kapta a vĂ­zet, közben a hƱtƑ alsĂł rĂ©szĂ©nĂ©l le volt oldva az alsĂł vĂ­zcsƑ ami egy gyƱjtƑ edĂ©nybe vĂ©gzƑdött.

Közben mĂĄr most az elmĂșlt idƑszak Ăłta egyre jobban mutatkozik hogy hengerfejes szegĂ©ny, mivel elkezdett enyhe kis pezsgƑfĂŒrdƑ lenni a kiegyenlĂ­tƑ tartĂĄlyban.
Úgy hogy mĂ©g nincs vĂ©ge a mĂłkĂĄnak :)

A vĂĄltĂł olaj szint ellenƑrzĂ©s Ă©s a kipufogĂł csatlakozĂĄs össze hegesztĂ©se mĂ©g Ă­gy tolĂłdik.

 
>> Szerviz2018-08-28

TurbĂł Ă©s generĂĄtor eddig cserĂ©lve. Új tömĂ­tĂ©s a turbĂł Ă©s a leömlƑ között. IndĂ­tĂĄskor jĂłnak tƱnik, a többi majd kiderĂŒl közĂșton ;-) mĂ©g pĂĄr dolog elmaradt.... Addig is most pihen mĂ©g :)

 
>> Szerviz2018-08-25

Újra kĂ©kes fĂŒstöt nyom szegĂ©ny alfi.
UtolsĂł prĂłbĂĄlkozĂĄs a turbĂł csere. Ha Ă­gy sem lesz jĂł akkor sajnos hengerfej gond lesz. A turbĂł ami felkerĂŒl az nagyobb mint volt, elmĂ©letileg 164es alfĂĄrĂłl valĂł, de utĂłlag egy 46oson volt.
A turbo utĂĄn a leömlƑben Ă©s az elsƑ dobban olaj talĂĄlhatĂł, remĂ©lem hogy nem a turbĂł elƑtt dolgozza bele a kipufogĂłba.
A mĂĄsik jel ami utalhatna hengerfej problĂ©mĂĄra a habzĂł fagyĂĄllĂł, csak vĂĄljon mentsĂ©gĂ©re hogy a pĂĄr napja leszedett fagyĂĄllĂł ami flakonban van megrĂĄzva is habzik, Ășgy hogy lehet a fagyĂĄllĂł ideje jĂĄrt le. Kap egy ĂĄtmosĂĄst aztĂĄn Ășj fagyĂĄllĂłt.
A szervĂł olajam szĂŒrke szĂ­nƱ, ami rĂ©gi problĂ©ma. MĂ©g megvĂ©telkor is olyan volt, kapott egy ĂĄtmosĂĄst, aztĂĄn Ășj szervĂł olajat mĂ©g 5 Ă©ve, de az is egybƑl szĂŒrke lett. Most van tiszta levett bordĂł szervĂł olajam, amivel szintĂșgy ĂĄt lesz tisztĂ­tva. Majd kap Ășjat Ă©s ha az is szĂŒrke lesz akkor Ășgy marad 5 Ă©vig :)
KikerĂŒlt a generĂĄtor, de mĂĄr mĂĄsik kerĂŒl vissza mert hidegen nyikorog vagy csĂșszik a szĂ­j, kB 2 percig. A szĂ­j nem olyan rĂ©gi Ă©s meg van feszĂ­tve mĂ©g is van ilyen problĂ©ma. CserĂ©s darab majd kiderĂŒl mit produkĂĄl.
A mĂșltkori balos fĂ©ltengely csere utĂĄn most Ă©szre vettem egy csepp vĂĄltĂł olajat a fĂ©ltengely Ă©s a vĂĄltĂł csatlakozĂĄsĂĄnĂĄl. Lehet hogy csak meg ĂĄllt ott a vĂĄltĂł olaj szerelĂ©s közben, vagy szivĂĄrog :/ mindenesetre vĂĄltĂł olaj szint ellenƑrzĂ©s lesz
HĂ©tfƑn folyt... JĂł kis nap lesz :) + Ășj tömĂ­tĂ©s a turbĂł Ă©s a kipufogĂł csatlakozĂĄsnĂĄl, Ă©s a rezor - elsƑ dob között is.
Ha majd belefĂ©r az idƑbe akkor az elsƑ dob utĂĄn a kipufogĂł csatlakozĂĄsĂĄnĂĄl össze lesz hegesztve a kipufogĂł, mivel kicsit kifĂșj ez az egyik a mĂĄsikba csĂșsztatott csatlakozĂł

>> Szerviz2018-08-20

A baloldali lĂĄmpa magassĂĄgĂĄt akartam volna feljebb ĂĄllĂ­tani, de nem akart feljebb menni, viszont le sem esett, hogy maga elĂ© vilĂĄgĂ­tson. Kiszereltem, aztĂĄn lĂĄmpa bĂșrĂĄt le Ă©s kiderĂŒlt hogy eltört a hĂĄz amiben benne van az ĂĄllĂ­tĂł fej vĂ©ge. Csere bontottra.
A kĂĄbelek szigetelĂ©se is rossz volt, ledobta a gyĂĄri vĂ©dƑrĂ©teget. Be lett tekerve szigetelƑ szalaggal a biztonsĂĄg vĂ©gett.
A jobb oldali lĂĄmpa szigetelĂ©se is nĂ©hol rossz volt, de sokkal jobb ĂĄllapotban mint a bal oldali, szintĂșgy szigetelve.
A jobb elsƑ index lĂĄmpa bĂșrĂĄja leesett kiszerelĂ©s közben, az Ășjra lett ragasztva.
VĂ©gĂŒl be lett ĂĄllĂ­tva a lĂĄmpa magassĂĄg is. Most mĂĄr jĂł :)
A fĂŒstölĂ©s vĂ©gett egy picit visszĂĄbb ĂĄllĂ­tottam a fĂŒstcsavaron, most aligha lĂĄtszik valami fĂŒst lepadlĂłzĂĄskor. Kicsit lomhĂĄbb, 2500as fordulattĂłl kezd el hĂșzni igazĂĄn. VĂĄrosban teljesen jĂł lesz Ă­gy :)

 
>> Szerviz2018-08-20

A mĂșltkori csere utĂĄn kiderĂŒlt hogy az egyik porlasztĂł alatti alĂĄtĂ©t mĂĄr nem olyan jĂł, Ă©s ki szivĂĄrog az ĂŒzemanyag. Most ki lett cserĂ©lve Ă©s eddig okes. MĂĄr kevĂ©sbĂ© fĂŒstöl a kis TD. Mondhatni hogy egĂ©szsĂ©gesen.... RemĂ©lem Ă­gy is marad :) mindenesetre kapott Ășj Üzemanyag szƱrƑt Ă©s mĂ©g 50km-rel ezelƑtt a Liqui moly-tĂłl egy ĂŒzemanyag rendszer tisztĂ­tĂłt. Majd szĂ©pen kidolgozza magĂĄt Ă©s meglatjuk.