Klíma nem hűtött rendesen, de nem tudtam ki foglalkozik töltéssel Kalocsán. Lámpaállításkor kiderült, hogy szerelőm igen, csak nem tudtam róla. Így nyár végén fel lett töltve: ~250g.
Már egy ideje néha olaj szag jött be a kocsiba, épp elkezdett volna érdekelni, de töltés közben észrevették, hogy a résolajcsövek szépen engedik az olajat. Rögtön ki is lett cserélve. A felgyűlt olajat kompresszorral, féktisztítóval és ronggyal kezelték, minta motormosás lett volna.
Ismét baráti ár, mely elvileg korábbi lámpaállításokat is tartalmaz (persze nem). Megadott díj borravalót is tartalmaz.
Ez is régen volt, legyen pl.: június 15 és 121000 km.
Hosszabb út után (légkondi, stb) szerencsére Kalocsán kigyulladt a generátor piktogramja a műszerfalon.
Diódasor szállt el, de feszszabályzó és csapágy is cserélve lett.
Baráti ár lett számolva, kb. 15-30 lehetett, legyen 25e Ft.
Már jó rég volt,legyen pl.: június 1. és 120ekm.
Szívósoron a szabályzórúd állandóan lejött, de ezért nem akartuk cserélni Zével. Javítás elhúzódott a próbálkozások miatt és gyakorlatilag egyre rosszabb lett, nem húzott, kormolt és 4-esben 3500 körül hibakód jelent meg (alacsony töltőlégnyomás illetve vmi érzékelő a szívóoldalon). Végére lett jó megoldás textilbakelitrúd (~4.000 Ft) forgácsolásával a pillangószelepekre, de végül egy jó állapotú bontott szívósor (25.000 Ft) került rá, Zé pedig a kiszedetten tökéletesíti a javítást. Szívósorra az akkor épp szinte beszerezhetetlen tömítés miatt is szükség volt.
Ezen kívül szívósortömítés lett cserélve, plusz egy turbót vezérlő vákumcső adta meg magát. Valszeg utóbbi volt a nagyobb gond.
Kétszer vagy háromszor volt, hogy nagyon nehezen indult be, az egyik épp Zénél volt. Hibát is írt: izzítógyertya + üzemanyagszűrő.
Egyik reggel elvittem gyereket oviba és utána már nem indult, az indítózás (összesen kb 10 mp) leszívta az aksit. Ott ragadtam, cserbenhagyott, ezt nem fogom elfelejteni a ribijének!
Vicces volt viszont, hogy először Ignissel próbáltuk bebikázni: gondoltam, hogy nehezen fog menni, de azt nem, hogy kb ugyanolyan volt az indítózás, mintha ott se lett volna a suzuki... Hívtam egy nissan navaros ismerőst, azzal pöcre indult :)
Irány szerelő: cserénél kiderült, hogy a gyertyáknak semmi baja, így csak a szűrő lett cserélve, de szerelő már nem bírta hazahozni a kocsit, mert nála sem indult.
Meg lett a hiba: akkumulátor sz@ródott el. Erre nem is gondoltam, mert előző tulaj szerint nem fél-egy éve volt cserélve. Persze még a gyári volt benne, már meg sem lepődök.
Került bele egy Bosch 95Ah-s (gyárival megegyező) és 800 A (gyári 470A) indítóáramú. Most teker, mint degú a mókuskerékben!
Két cucc cseréje mindösszesen 40e (10+30), amiért óriási köszönet a szerelőmnek!
3,5-4 év használat után el lett adva. Persze bagóért, de kellett a many.
Sajnálom.....
Elől alsó és felső lengőkarok cseréje Zé mesternél.
Hátsó gszemeket is cserélni kellene, de mivel eredetileg elől csak az alsókat kellett volna, így ez most elmaradt.
Km: ~113.000
Cserélve lettek a xenonok Osramra. Végre látok! 146-on mindig vaksiztam esténként, ez most végre megszűnt!
Olaj (selenia), olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Kormány szögelfordulás bigyó kontakthibás volt(?), motordiagnosztika. Átnézték rendesen, uszkve 2,5 h alatt végeztek Szamosiék.
111.500 km
Nagyon mocskos volt már kívül és mosóban kellett sajna. Pesti út előtt mostam le, így útközben csak megszáradt a kicsikém :)
Párom munkatársa hozott a melóhelyükre csomó megmaradt kacatot. Nekünk - többek között - egy kulcstartót küldött, amit előtte nem nézett meg. Na, mi van a kulcstartón? Igen: Alfa 166 és még a színe is majdnem megegyezik.