Mutasd

>> Esemény2022-04-17

Történt a jómúltkorokban (kb 1 hónapja), hogy megnyomtam a távirányítón a nyitó gombot és nem történt semmi. Nem is tudom mit vártam 2 hónap után, úgy, hogy hozzá sem nyúltam a távirányítóhoz. Ekkor tudatosult bennem a tragédia. Az autóhoz 1 kulcs van, és a hengerzárba nem jó a kulcstoll, de erről már egy korábbi bejegyzésben írtam. Hosszú idő után rászántam magam egy szép vasárnap délután, hogy kinyissam. Fogtam a szerszámos ládámat, törzskönyvet, papírjaim, és feleségemmel leballagtunk a kocsihoz.
Nagyon jó a volt az énpostám és a mol blue kártyám, mert az ajtó gumijához beszúrva egy csavarhúzót közé tolva nem sértettem fel semmit. Itt kicsit el tudtam feszíteni fent az ajtót, hogy oldalról egy másik csavarhúzóval, amit ronggyall együtt toltam be, hogy mégjobban el tudjam feszíteni. Utána egy kis faéket toltam be. 3-as drót végére hajtottam egy kis kampót. Ez volt az előkészület, ami tartott vagy 20 percig, mert közben 2 autóból szedtem össze a cuccokat, meg elszívtam egy bagót. Innentől kb 1,5-2 perc pecázás volt mire a belső kilincset meg tudtam húzni. Ezután külső kilinccsel simán nyílt az ajtó. Öröm-bódottá.
OFF!: Végig idegben voltam, hogy mikor hívja ki valaki a rendőrséget, mert kapásból 5 hármas háztömbből (mindegyikben 18 lakás) látni rá a parkolóra, és a járda mellett parkolok, ami egy játszótér mellett van, ráadásul a ház sarkán van egy térfigyelő kamera. Csak az élvezetek halmozása miatt... Szerencsére senkit nem érdekelt, szóval kiderült, hogy fényes nappal simán ellophattam volna egy autót. :D

Vissza a témához. A kis 147-el odaálltam, 2 perc bikázás után beindult és gurultam itt a lakótelepen egy karikát, visszaálltam a helyemre, becsuktam az ajtót, az autót nem zártam be, és mint aki jól végezte dolgát összepakoltam, és felballagtunk a lakásba.
Másnap mentünk valahová a feleségem 147esével, gondoltuk beállok addig a helyére. Na ez megmaradt gondolati szinten, mert az ajtók bezáródtak. Az összes. Nem tudom miért, de lehet, ha lemerül az akku egy bizonyos szint alá, akkor bezár. Passz.
Szóval elmondható, hogy nem csináltam semmit.

Ezután most vasárnap eljátszottam ugyan ezt a tortúrát, de most az egész nem volt 5 perc, közben egy ismerős éppen elém parkolt, és gondolta végignézi a folyamatot. Utána kivettem az akkut, kicsit elbeszélgettünk, és egész délután-éjjel töltöttem az akkut 1-2 amperral. Jah, az akksiban volt kemény 2,7 volt. Megláttam a multiméteren, azt hittem egy lemerült 18650 akkut mérek :) Így 12,17 volton lett a töltés 8 óra pihentetés után. Tegnap éjjel megint töltöttem, és ismét 8 óra pihentetés után 12,49V van benne. Szerintem túlélte a 2 hónapos mélymerülést, az egy éves 4max akku.

Tudtam a problémáról, nem foglalkoztam vele, így szívtam egy jót. Úgyhogy tanúlság, ha egy távirányító/kulcs van, akkor kell egy pótkulcs... Ha nem jó a hengerzár, meg kell csináltatni. Szóval mea culpa.