Daveee10 Ɨ|ѯ - főkép

Van egy csomó szervízszámlám arról az időről amikor még nem nálam volt az autó. Mindegyiket a Watz és Társa Bt. állította ki, szóval a tulaj legalább márkaszervízbe hordta, még ha kicsit elhanyagoltnak is néz ki az autó. Most felsorolom a szervízeket, időpontokat, hogy könnyebben kereshető legyen, mint a sok papír között. Szóval ez a post megint nagyrészt saját magamnak készült. Árakat nem írok tételesen, csak végösszegeket, mert teljesen irreleváns a részletes lista részemről.

2016-05-10: (91345 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Gyújtótrafó csere
-Gyújtógyertya csere
-Ventillátor ellenállás csere

2016-12-07: (84725 Ft)
-Önindító csere

2017-02-22: (96510 Ft)
-Akkumulátor
-Motor műszeres ellenőrzése
-Folytószelep csere

2017-06-14: (114025 Ft)
-Felső lengőkar (jobb)
-Olaj + szűrő
-Pollenszűrő + fertőtlenítés
-Levegő szűrő
-Fagyálló pótlás
-Szélvédőmosó
-Műszaki vizsga

2017.10.12: (21000 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Szívócső csere
-Alsó motorvédő burkolat rögzítés

2017.10.18: (22470 Ft)
-Kormánymű axiál csukló
-Birth első stabilizátor kar

2018-04-11: (383000 Ft)
-Jobb féltengely belső rúd, csillag, gumiharang
-Benzinpumpa
-Üzemanyag szivattyú
-Első rugók

2018-08-15: (52915 Ft)
-Időszakos átvizsgálás
-Olaj+szűrő
-Levegő szűrő
-Pollenszűrő

2019-04-16: (177320 Ft)
-Alsó lengőkar bal-jobb

2019-07-01: (25000 Ft)
-Műszaki vizsga

2019-07-30: (215850 Ft)
-Olajteknő
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Fagyálló pótlás

2019-09-05: (90000 Ft)
-Generátor teljes javítás

2019-09-20: (55525 Ft)
-Kódkártya kikérés
-Kulcs kódolás
-Akkumulátor

2019-11-13: (61000 Ft)
-Autómentés
-Önindító javítás
-Olajgomba

Motorolaj természetesen mindenhol Selenia Star 5W-40.

Az autó szervízköltsége, vagyis amit a számlákból összeszedtem: 1490685 Ft

Az autót én 2021 decemberében vettem, szóval volt 2 év lelakni. Sajnos ebben az időben biztos nem foglalkoztak túl sokat az autóval, ami látszik is. Sajnos nem tudok semmit erről az időszakról. Vagyis csak apróságokat:

2021-08-25: Kérésre ideiglenesen kivonva

Kilóméteróra állások:
2013-07-01: 145337
2015-06-19: 163897
2017-06-13: 191271
2019-07-01: 214571

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTS Distinctive // 2022-04-17

Történt a jómúltkorokban (kb 1 hónapja), hogy megnyomtam a távirányítón a nyitó gombot és nem történt semmi. Nem is tudom mit vártam 2 hónap után, úgy, hogy hozzá sem nyúltam a távirányítóhoz. Ekkor tudatosult bennem a tragédia. Az autóhoz 1 kulcs van, és a hengerzárba nem jó a kulcstoll, de erről már egy korábbi bejegyzésben írtam. Hosszú idő után rászántam magam egy szép vasárnap délután, hogy kinyissam. Fogtam a szerszámos ládámat, törzskönyvet, papírjaim, és feleségemmel leballagtunk a kocsihoz.
Nagyon jó a volt az énpostám és a mol blue kártyám, mert az ajtó gumijához beszúrva egy csavarhúzót közé tolva nem sértettem fel semmit. Itt kicsit el tudtam feszíteni fent az ajtót, hogy oldalról egy másik csavarhúzóval, amit ronggyall együtt toltam be, hogy mégjobban el tudjam feszíteni. Utána egy kis faéket toltam be. 3-as drót végére hajtottam egy kis kampót. Ez volt az előkészület, ami tartott vagy 20 percig, mert közben 2 autóból szedtem össze a cuccokat, meg elszívtam egy bagót. Innentől kb 1,5-2 perc pecázás volt mire a belső kilincset meg tudtam húzni. Ezután külső kilinccsel simán nyílt az ajtó. Öröm-bódottá.
OFF!: Végig idegben voltam, hogy mikor hívja ki valaki a rendőrséget, mert kapásból 5 hármas háztömbből (mindegyikben 18 lakás) látni rá a parkolóra, és a járda mellett parkolok, ami egy játszótér mellett van, ráadásul a ház sarkán van egy térfigyelő kamera. Csak az élvezetek halmozása miatt... Szerencsére senkit nem érdekelt, szóval kiderült, hogy fényes nappal simán ellophattam volna egy autót. :D

Vissza a témához. A kis 147-el odaálltam, 2 perc bikázás után beindult és gurultam itt a lakótelepen egy karikát, visszaálltam a helyemre, becsuktam az ajtót, az autót nem zártam be, és mint aki jól végezte dolgát összepakoltam, és felballagtunk a lakásba.
Másnap mentünk valahová a feleségem 147esével, gondoltuk beállok addig a helyére. Na ez megmaradt gondolati szinten, mert az ajtók bezáródtak. Az összes. Nem tudom miért, de lehet, ha lemerül az akku egy bizonyos szint alá, akkor bezár. Passz.
Szóval elmondható, hogy nem csináltam semmit.

Ezután most vasárnap eljátszottam ugyan ezt a tortúrát, de most az egész nem volt 5 perc, közben egy ismerős éppen elém parkolt, és gondolta végignézi a folyamatot. Utána kivettem az akkut, kicsit elbeszélgettünk, és egész délután-éjjel töltöttem az akkut 1-2 amperral. Jah, az akksiban volt kemény 2,7 volt. Megláttam a multiméteren, azt hittem egy lemerült 18650 akkut mérek :) Így 12,17 volton lett a töltés 8 óra pihentetés után. Tegnap éjjel megint töltöttem, és ismét 8 óra pihentetés után 12,49V van benne. Szerintem túlélte a 2 hónapos mélymerülést, az egy éves 4max akku.

Tudtam a problémáról, nem foglalkoztam vele, így szívtam egy jót. Úgyhogy tanúlság, ha egy távirányító/kulcs van, akkor kell egy pótkulcs... Ha nem jó a hengerzár, meg kell csináltatni. Szóval mea culpa.

 

Jobb hátsó fék 0 hatásfokú volt.
Autót megemelve kiderlt, hogy a kézifék bowden meg volt törve, és húzta a féket folyamatosan. Rákészültem a cserére, gondoltam 2 perc max mint a 156nál. Hát nem...
Fél utastér szétbont. Első körben a középboxot szedtem ki, visszaengedtem az állító csavart. Kocsi alatt burkolatok, rögzítők levétele, kötél kiakasztása, és azt hittem ennyi. Nem jött ki. Itt már gyanús volt a dolog... Hátsó ülőlapot alig tudtam kitépni a bolhákból. Itt jegyzem meg, agyonverném azt, aki így tervezte meg, hogy egyszer használatos bolhákkal kell rögzíteni azt a sz@rt... Utána kárpit felfeszeget. Hát persze, hogy még 2 helyen rögzítve van... Nagy nehezen kifűztem, be az újat, közben a jobb hátsó lés előtti 2 centi víz kimerése, kárpit szárítása... Kocsi alatt mindent vissza a helyére, drótkeze, zsírspray, stb... Bowden beakaszt, de csak nem lett jó... Hátsó kerék le, nyereg le. Fékbetétek megállva.. Alig lehetett kiszedni... Úgy kellett egy dornival meg csavarhúzóval kikocogtatni... Új fékbetét megrendel még gyorsan délelőtt, hogy a délutáni körben ideérjen a bárdi vele...
Túloldal bontása következett... 5-ből 4 kerékcsavar kijött, az 5. már kifogott az 1500Nm-es levegős kulcson is... Krovafej, fix hajtóvas, 1,5m cső, és az én 80kg-m nagy szenvedések árán lazította meg... Itt a fékbetétek mozogtak... Dugattyúk visszatekerése relatív simán ment... Jobb oldal összerak, bal kicsit szorosabb volt, ezért megpumpáltam a féket... Sajnos sokat pumpáltam, kijött a dugattyú. Szerencsére vissza tudtam tekerni aránylag könnyen, mostmár legalább szépen jár... Összeraktam, és légtelenítő csavar kiteker... Na ez kihozta a menet egy részét. Menet feljavít, összerak minden. Beltér szintén összerámol, miután be lett állítva a kézifék. Most végre ez is tökéletes. Ülés patent majd következő körben lesz rendelve, így sem mozog, nem zörög, nyöszörög, úgyhogy minden szuper. Minden kerknél csavarok kiszedve, zsírozva, felfekvő felületek szintén. Így lett összerakva... Fék pipa... Meg ha jobban bele gondolok, akkor az egész az volt... Kb 5 órám ment rá a 2 hátsó fékre...

Kézifék kötélből Cofle márkájút kapott, betétből Textart..
Alkatrészek beszerzésében szokásos módon apósom segített a bárdinál ;) Nagy segítség azért a fél ár, valamint a műhelye, ahol minden szerszám és csápos emelő a rendelkezésemre áll. Jah, és nem utolsó sorban a szakmai tudása, és rutinja, így ha elakadok, mindig van segítségem. Meg neki munkája és idegbaja Giovannitól :D

Itt felsorolom a hibákat, leginkább, hogy visszakereshető legyen...

Külső:
-hátsó lökhárítóból hiányzó jobb oldali kipufogó takaró
-jobb első sárvédő-küszöb találkozás rozsdás
-bal első sárvédőív pereme rozsdás
-jobb első dobbetét nincs bent (megvan, csak be kell rakni)
-két küszöbön felületi rozsda
-bal hátsó ajtó ívénél a sárvédön festék leverve
-csomagtérajtón kis horpadás az üveg mellett
-törött scudetto
-antennatalp alatti gumi hiányos
-kipufogó flexi csőnél kifúj 2021.12.28
-féltengely belső csuklók lógnak, különösen a bal 2021.12.28

Belső:
-hiányos biztosíték fedél
-hiányzó hamutartó elöl
-törött hátsó hamutartó
-ragadnak az ajtóbehúzók
-törött váltószoknya keret
-jobb oldalon vizes padló kárpit
-csomagtartóban a kárpit hiányos
-pótkeréknél állt a víz

Motor:
-sárga tengeralattjáró (elvileg P0011, de ezt még megnézem, frissítem) igen az, többek között. Valamint P0011, P0013, P0014
-motortér cefet retkes, olajsár kívül
-alapjárat nagyon erőteljes (kicsit remeg a kasztni)
-gázadásra valami süvítő hangot ad (ezeket ellenőrizni kell: generátor, szervó, klíma, vezető, feszítő görgő)
-olajhőfok jeladó

Futómű:
-jobb első felső lengőkar szilent cserés

Fék:
-jobb hátsó féknyereg cserés nem az
-kéziféket nagyon nehéz behúzni. Lehet összefügg az előzővel, de lehet a bowden van berohadva

Egyéb:
-hiányzó szélvédőmosó tartály kupak
-rádiónak nagyon gyenge a vétele
-akkumulátor kuka
-akkumulátor rögzítő pánt hiányzik. Valahol volt 1 szakadt itthon, ha még megvan megcsinálom.
-1 kulcs van csak
-kulcsszár nem jó a hengerzárba

Későbbiekben a lista még bővülhet, de remélem nem nagyon, inkább próbálom rövidíteni, de ehhez apósom közreműködésére is szüksgem lesz. Az alján a felületi rozsdát azt ledrótkorongozom, kap horgany spray-t aztán alvázvédőt 2-3 rétegben, hogy a továbbit megelőzzük. Valószínű ezt a horganysprays dolgot alkalmazni fogom a sárvédő és küszöb találkozásánál is, amíg nem lesz tavasszal kijavítva, színre fújva...
Egyelőre leállok a blogolással, mert nem fog történni semmi a két ünnep közöttig, maximum a 156ból átrakom a yatourt, és kicserélem a tompított és reflektor izzókat Cool Blue Intense-re, megtöltöm szélvédőmosóval, és belakom a csomagtartóban levő üres helyeket a szokásos alap dolgokkal, mint bika kábel, vontatókötél, kukás mellény, stb...

Update 1.(2021.12.23):
-menet közben változó fokozatban, változó tempónál elkezd az egész autó betáncolni. Egyelőre nem tudom mire vélni. 27-28 valamikor megemeljük a kocsit, és kiderül.

Update 2.(2021.12.28):
-sárga tengeralattjáró a P0010, P0011, P0013, P0014 hibakódok miatt van. Lebontottam a burkolatot, stekkereket lehúztam, kimértem. Szívó oldali szolenoid 0. Kipufogó oldali 10ohm, ami elvileg jó. Úgyhogy ezt be kell szerezni
-nem a jobb első felső lengőkar szilenttel van baj, hanem a bal alsó külsővel
-fék megoldva, kézifék megoldva
-kiderült, hogy a bal oldali féltengely belső csuklója nagyon lóg (kb 3mm-t kottyanik), valószínű ez okozza a kocsi beremegését gyorsításkor
-jobb oldali féltengely belső csukló szintén lóg egy kicsit, de ez még talán nem vészes
-kipufogó kifúj a flexi csőnél
-találtunk még itt ott kis rozsdát, de nem vészes

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTS Distinctive // 2021-12-22

A mai napon az autót a nevemre vettem...
Magyarországi viszonyokhoz képest ez elég könnyen ment. Még úgy is, hogy a kocsi ki volt vonva a forgalomból ideiglenesen, és a műszakija lejárt 07.01 dátummal, ami szerencsére a vészhelyzet miatt meghosszabbodott. Halogatni nem fogjuk, év elején nekifutunk. Addig viszont még lesz egy útja a hétvégi családi összejövetelre, és hétfőn egy másik debrecenbe, meg egy vissza fehérvárra.
Reméljük az autó jól fog teljesíteni ezeken az utakon, és nem hagy cserben minket, ahogy az elődje sem tette egyszer sem, pedig sokszor megtettük vele ezt az utat, és volt pár alkalom, amikor nagyobb problémával indultunk útnak. Na mind1, ennyit az elődről, ez most az új szerzeményről szól.

Szóval, csak rövidre fogva, mert úgysem érdekel senkit, mert mindenki tudja, hogy megy ez az átírás dolog.
Biztosítás megkötve 20-án délután. Azóta sem jött semmi, csak egy ajánlat, meg legombolták a pénzt. Gondolom majd jövőre megjön a kötvény is... Eddigi kötéseknél mindig megjött másnap. Nem zavar igazából, ráfogjuk az ünnepekre, meg mindenre.
Eredetvizsgára nem kértem időpontot, mert minek. Kevés ember megy utolsó napokban, senki nem akarja az utolsó pillanatra hagyni. Odaértünk, bementem, kb 30 perc múlva szóltak, hogy kész, viszont az autót nem tudják elindítani. Mondom f..za... Megbikáztuk, elköszöntem, eljöttünk haza.
Itthon észrevette, hogy az anyósülés előtt vizes a szőnyeg. Nem is kicsit. Mögötte is. Kiderül, hogy beázik-e, vagy lehúzva maradhatott valamikor az ablak, vagy egyéb dolog történt vele. Ja, most jut eszembe, amikor elhoztuk az autót, és néztem át, akkor tűnt fel, hogy a pótkeréknél állt 1 centi víz... Fura, mert a tetőkárpiton nincs ázásnak nyoma, és a vezető oldalon száraz minden. Ez olyan rejtély, mint az, hogy milyen madár lakott a motortérben...
Fél óra múlva indultam a kormányablakba.
Meglepetésemre 5 ember volt talán kint, bementem, sorszám, leültem. Felnzek a kijelzőre aki az ablaknál van, annak egyel kisebb a száma, mint nekem. Talán 5 percet ültem, mehettem is be. A hölgy marha rendes volt, amikor mondtam, hogy a biztosításról csak egy ajánlatom van, az is csak emailban, mert nem nyomtattam ki. Semmi baj, megnézzük a nyilvántartást. Rendben volt. 3 perc nyomtatás, pötyögés, aztán kérte is a 2 aláírást, meg a kártyaérintést. Gyorsan legombolta a pénzt, mondta 1 hét és jön a törzskönyv, nem fognak mellé tokot küldeni, de nála még van pár darab, mert a kereskedők mindig ott hagyják, így adott egyet, meg egy forgalmi tokot is. Ez külön jó, mert így már van 2 watta új a szekrényben, meg 3 ami használatban van :)
Szóval innen is 15 perc alatt távoztam, de megkönnyebbültem több okból is. Először is, már nem húzza annyi pénz a zsebem, másod sorban kicsit tartottam ettől a passzív forgalmitól, meg úgy ettől az egész ideiglenesen forgalomból kivont, műszaki a vészhelyzet alatt járt le, nincs biztosítási kötvényem még dologtól... De ezen is túl vagyunk, és meglepően simán ment...

Elhoztuk az autót.
A jobb első sárvéfő és küszöb találkozásánál van egy kis felületi rozsda, és 2-3 kis festék hólyagosodás a kuszöbön. A bal hátsó részen a hátsó szélvédő mellett egy kis nyomódás van. Törött a scudettó. Kb ennyit a karosszéria hibákról. Nem vészes, abszolút.
Hazaút során észrevettem, hogy miután bemelegedett a motor alapjáraton kicsit erősen jár (enyhe remegés van, és nem azért mert neki is ez az első :D), ez még egy kis nyomozást fog igényelni.
Magasabb sebességnél kicsit táncolós, vagy nem is tudom, ilyet még nem éreztem. Na mind1, akkor bugizzunk, majd kiderítjük ezt is.
Check engine természetesen világít, annélkül úgysem Alfa az Alfa. Erre még nem volt érkezésem, hogy kiolvassam, de akitől vettük azt mondta, hogy P0011 a hibakód. Erre majd egy szolenoid csere megoldás lesz remélem, de előbb úgyis hiba olvasás, aztán multiméteres mérés lesz, mert biztosra akarok menni.
Akkumlátor az elköszönt, de ezt tudtuk. Van, hogy 2 napig áll, reggel elindul, van, hogy 1 perc állás után, csak a belső világítástól úgy lemerül, hogy csak kattint egyet az önindító.
Kormány teljes kitekerése közben egy pillanatra van egy nyekkenés mind a két irányba, ez szintén nem tudom mi lehet. Egyelőre...
Olajhőfok mutató nem mozdul, villog alatta a piros kis kancsó. Olajhőfok jeladó. Érdekes. Akárhogy kerestem, nem találtam ilyet Bárdinál, viszont a gyári cikkszámra hoz találatot szépen mégpedig vízhőfok jeladó személyében. Próbát majd megér...
Amikor jobban átnéztem az autót, észrevettem pár apró hiányosságot, hibát, de ezek tényleg apróságok, mint pl.:
-hiányzik az első hamutartó (úgysem dohányzó autó lesz, így nem számít, max az üdítős dobozt hivatott tartani)
-hátsó hamutartó megvan, a csomagtartóban, és az ajtaja is, aminek viszont a középkonzolról le van törve az egyik füle
-biztosíték táblánál a kis ajtó jobb oldali csapja hiányzik, ezt majd legyártom, ugyaninnen hiányzik a csavar is
-váltószoknya díszkerete törött
-rádióadók vétele cefet gyenge, jobban megnézve az antennatalp alatti guminak annyi, gondolom eloxidálódott, majd ránézek.
-motortérben csirkék, vagy galambok, vagy fanc tudja milyen szárnyas, tollas lény lakott, de tollakból nincs hiány.

Vannak itt nagyobb gondok is.
-egyik első felső lengőkar szilentje kukás
-jobb hátsó fék 0, azaz semmit nem csinál, kézifék behúzhatatlan. Ez lesz az első orvosolandó dolog...
-egy kulcs van az autóhoz, és nincs kódkártya. Ez a kulcs is már egy utólagosan programozott kulcs, ez a kocsi szervízszámláiból derült ki, mivel kikérték a kódkártyát ami egy idegesítő A4 lap, ráadásul 17800JMF volt... Utána még volt egy kulcsprogramozás is. Ezzel nem is lenne baj, viszont a kulcsszár nem nyitja az ajtót, szóval a hengerzárat nem programozták újra. Gondolom lusták voltak kiszerelni. Ez csak azért aggaszt, mert ha bezárom távirányítóval, akkor riasztó bekapcsol. Ha lemerül az akksi, nem tudom kinyitni az autót. Így most a csillaggarázsban a kocsi beriasztva, motorháztető kipattintva. Ezt sürgősen orvosolni kell. Első körben megkapja a 156 akkumulátorát. Szegény előd úgyis el lesz adva. :S

Kb ennyi jutott eszembe, de egy későbbi posztban felsorolom a hibákat, már csak magam miatt is, hogy mit ne felejtsek el.

A 156hoz képest meglepően nagynak, és tágasnak tűnik... Az is nagyon jól vezethető autó volt, de ez egy sokkal másabb kategória. Egyszerűen hibátlan. Ami a 156 hiányossága, kis hibája volt vezethetőség terén, azt itt megoldották, Nem hittem, hogy első pillanatban ennyire meggyőző lesz. Alig akarok belőle kiszállni...

 
>> EseményAlfa 159 Sportwagon 1.9 JTS Distinctive // 2021-12-16

Facebookon tegnap este megjelent egy hírdetés, egy ismerősömtől, egy nagyon olcsó 159-ről... 15-20 perc agyalás után feleségem unszolására ráírtam, majd felhívtam Zolit. Megbeszéltük a másnap kora délutáni találkozót, mondta, már vannak jelentkezők a megtekintésre, de annyit tud segíteni, hogy én lehetek az első.
Tudtunk, hogy az autónak vannak hibái, ez nem volt zsákbamacska, de ezt tükrözte az ár is...

Rengeteg agyalás közepette eljött a másnap. Munkában alig telt az idő. Szerencsére sikerült előbb letenni a lantot, úgyhogy a megbeszélt idő előtt oda is tudtunk érni. Nagyob maximum 10 percig nézegettük az autót, majd jött a próbakör. Nem volt túl hosszú, mert sietni kellett vissza fehérvárra.

Gyorsan megírtuk a papírokat, elhoztuk az autót, letettük, és most várjuk a dolgok alakulását, ami ugye a bürokráciának köszönhetően soha nem egyszerű. De ez a következő post után lesz, remélhetőleg még az ünnepek előtt... A következőben kicsit írok az autó hibáiról, és a talán 3 km táv alatti tapasztalataimról.

>> EseményAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2020-07-04

Ugyan a saját blogom írásával elmaradtam egy kicsit (vagy talán annyira nem is kicsit), hamarosan pótolni fogom, de mindenképpen meg kell említenem, hogy Páromnak összejött a szíve vágya, egy kék 147 1.6 TS személyében, ami ráadásul az első saját autója. Én fertőztem meg az Alfa vírussal, azóta nem is akart más autót.. Hamarosan regisztrálni fog Ő is, aztán meglátjuk mennyire lesz aktív :)

Sajnos az autó elég foglalkozós, de majd szépen lassan kialakul.
Eddig amit észrevettünk: Kopog a futómű, egyik kerékcsapágy valószínű cserés, kuplung kicsit bent fog, kasztnin van pár kisebb, nagyobb sérülés, küszöbök elég gatyák alulról, de legalább a motorja jó, beltere elég kultúrált. Szerintem még sok-sok km-t fog futni nálunk.

Autó szombati napon lett vásárolva, ma pedig névre is lett íratva...
Sőt, félig-meddig az Ő első blogbejegyzése lenne az is, hogy a hátsó törött lökhárítót már ki is cseréltem neki, egy színazonos darabra. Azon is vannak karcok, de legalább nem törött... Innentől a többi poszt az Ő dolga lesz. Reméljük.

Itt is sok szép, balesetmentes kilómétert kívánok életem párjának.

 
>> EgyébAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-12-01

Leginkább csak magamnak jegyzetelek, de így ti is láthatjátok, hogy mennyi baja van szegény Alfinak.

Utolsó szerelés alkalmával észrevettük:
-jobb első felső lengőkar szilentjei nagyon cefetül lógnak [*]
-első stabilizátor rúd szilentjei odavannak teljesen [*]
-jobb hátsó keresztlengőkar egyik szilentje nagyon lóg [*]
-bal hátsó stabilizátorkar szilentje lóg [*] (nem ez volt a baj)
-szervó szivattyú elég szorosan forgatható (valószínű ez adja azt a súrlódó hangot)
-klímakompresszor csapágyas
-első katalizátorban valami zörög, valószínű széthullott
-kézifék kötelek megérettek a cserére [*]

Korábbról fennálló problémák:
-A katalizátor utáni lambdaszonda nem működik (check engine) [*]
-Az egyik katalizátor előtti lambdaszonda 1-3V közti értéket mutat, ergo ez sem működik [*]
-hátsó lengéscsillapítókat már tavaly mondták műszakinál, hogy kuka [*]

Egyéb "apróságok":
-Hiányzik a a motornál a kipufogó hővédő lemeze
-Szervó olaj tartály rögzítőfüle törött
-Bal sárvédőnél a motortérben lévő takaró műanyag törött
-Akkutálca rögzítőpántja a fülnél szakadt
-Pozitív saru tetején lévő biztosítékdoboz teteje hiányzik
-Két ablakemelő gomb törött, egynek hiányzik a teteje
-Vezető felöli biztosíték tábla teteje facsavarral van felrakva (gányolás az előző tulaj részéről)
-Tolatólámpa csatlakozóról le van törve a fül
-Váltókulissza csavarjai lazák, meghúzni nem sikerült [*]
-Fordulatszámmérő és középkonzol óráinak háttérvilágítása elég gyenge a km óráéhoz képest, amiben a múltkor cseréltem. [*]
-Foghíjjas a kiegészítő féklámpa
-Légzsák átvezető gyűrűhöz csatlakozót beszerezni, kábelezést szebben megoldani
-Multikormány bal oldala nem működik (hiányoznak a gombok)
-Multikormány világítása nem működik (lehet hiányzik egy pozitív amit a dudától kapna az átvezető gyűrű 1es vagy 6os lábán. Majd kiderítem)
-Nem kapcsol alaphelyzetbe az irányjelző (FL kormánykapcsolót be kell szerezni)
-Első ajtók kilincsei beragadnak (22mmx2mm o-gyűrűket be kell szerezni) [*] - Talán
-Egy kulcs van az autóhoz
-Nincs kódkártya
-Utas oldali légzsák kapcsolóját nem lehet elfordítani
-Hátsó ablakokat alig tudja felhúzni a motor
-Fényszóró állást meg kell nézetni
-Törött a bal oldali prizma a lökhárítóban
-Volt bent egy váltózár, amit nem kaptunk meg, ennek a lyukját eltüntetni
-Törött a jobb első levegőbefúvó karimája
-Törött a km óra és fordulatszámmérő burkolata
-Kulcsház elég lestrapált, elemtartó nélküli, ezt is cserélni kell majd, mert az elem úgy van beragasztva
-Vezető felőli első ajtó csipogójának a rácsa meg van nyomódva
-Fa váltógomb van a már nem famintás belsőhöz

Nyomozást kíván:
-Gyűrűzés alkalmával a vezérlésmódosító felújító készlettel megcsinálva, de első perctől ugyan úgy diesel hang van hidegen is, melegen is. Szolenoid lehet nem működik. Ezt még ki kell deríteni.

A [*]-al jelölt dolgok a következő szerelés alkalmával kijavításra kerülnek

Ezek mag a tervek: (na ezek nem lesznek meg 5 éven belül xD)
-Tempomat
-Fehér v. szürke indexbúrák
-FL csomagtérajtó és hátsó lökhárító
-FL sárvédők, lökhárító, zárhíd és motorházttető. Ja meg a lámpák
-LED tolatólámpa, csak kell valami jó erős fényű led izzót találnom hozzá
-Kétzónás klíma (ehhez kell a kardánbox csere)
-Infocenter (ehhez kell a VDC [újabb olyan dolog, ami miatt mást is kell cserélni, pl.: ABS kocka] és a FL műszeregység)
-Tárolórekeszes könyöklőre cserélni a FL előtti simát

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-11-29

Nem is inkább második rész, inkább csak az előző rész befejezése, kormány működésre bírása. Valamint egy kis szerelési útmutató, hátha van olyan aki kedvet kapna hozzá.
Amorén egy kedves kartárs (Fangio)tudott segíteni egy faceliftes 156-ból való légzsák átvezető gyűrűvel. Ez is plug-and-play, viszont csak mechanikusan, elektronikusan nem. Vagyis inkább sehogy, de erről később... A régi gyűrű levételéhez kormányburkolat lentről és fentről leszed, kormány leszed (ismét, már vagy 3x. Most már csukott szemmel versenyre is nevezhetnék vele..)
3 db kis csavar a gyűrűből kiszed, és simán kipattintható. Itt jegyzem meg, hogy még a kormány levétele előtt érdemes középállásba tekerni azt, könnyebb lesz a dolog, mert így a gyűrűre menő csatlakozóval megegyező pozícióban lesz a pöcök és a két kábel ami a kormányba megy.
Másik gyűrű felrakása ugyanez, csak fordított sorrendben. Itt a kábelek a csatlakozóhoz nézzenek ismét. És akkor jöhet egy kis ellenőrzés. Nem kötelező, de ajánlott...Gyűrű közepe benyom, és balra elkezdjük tekerni. Amikor már nem megy könnyen, akkor a "végálláson" vagyunk. Innen jobbra 5 fordulatot tudunk tekerni. Ha ez is megvolt, akkor tudjuk, hogy 2,5 fordulatnál van a közepe. Szóval most tekerünk balra 2,5-t, vagyis lehet picit többet, vagy picit kevesebbet, de a lényeg, hogy a kábelek a belső gyűrűn a bemenő csatlakozónál legyenek. Ezzel meg is vagyunk. És akkor jöjjenek itt azok az okok ami miatt nem lehet ez sem egy az egyben cserélős. A két gyűrű tetején lévő csatlakozó nem azonos. (1.kép FL előtti, 2.kép FL utáni) A kis pöckök amik az irányjelzőt kapcsolnák alaphelyzetbe, azok sem azonosak. (3.kép FL előtti, 4.kép FL utáni) Szóval még lesz egy köröm a kormánykapcsolók cseréjével, de az ráér, mivel gondolom ott is hasonló dolgokba fogok belefutni, ezért azt most nem erőltetem, de idővel meg lesz az is...
Na akkor vissza a szereléshez. Be kell szerezni egy ilyen csatlakozót, és be kell kötni rajta a légzsákot (régi csatlakozója levág, és ehhez a csatlakozóhoz forraszt), és a rádió vezérlő gombjait. (5.kép) A dudát egyelőre nem, mert szerencsére van a csatlakozó oldalán két pöcök, ami a FL előtti kormánykapcsoló duda réz lapjaihoz csatlakozik. Gondolom ha kicserélem, akkor a két vezetéket pluszba be kell húzzam... Én eddig ezt a csatlakozót nem szereztem be, így anélkül oldottam meg. Erről nem csatolok képet, mert nem szép megoldás, de működik.. A lényeg, hogy a rádióhoz vezető kábelek szépen elvezethetők a légzsák csatlakozójának az ellentétes oldalán levő bilincsben, a kormányoszlop felett, egészen a középkonzolig. Itt már a szabvány Mini-ISO csatlakozót kell bekötni. Ez is rajta van az 5. képen. Innentől már csak össze kell rakni az egészet, és élvezni.
Sajnos én ezt nem teljesen tudom, mert a bal oldala a kormánynak nem működik (2 mikro-kapcsoló hiányzik, és sajnos a világítása sem jó) Amúgy a csatornaváltás, forrás kiválasztás megy szépen. Ez lesz a következő amit orvosolni szeretnék, de ez még egy kormány szétszedést kíván és alkatrész beszerzést.
Így a teendők csak sokasodnak, a további tervek mellé :)
-Kormány gombok beszerzése, cseréje
-Kormánykapcsoló beszerzése, cseréje, erről blog írása
-Átvezetőgyűrű csatlakozó beszerzése, bekötése

A lényeg, hogy most már az autó azon kevés példány közé tartozik amelyikben működő multikormány van annak ellenére, hogy facelift előtti...

Végezetül álljon itt néhány kép, a FL előtti és utáni átvezető gyűrűről, és légzsák csatlakozóról (ami miatt az előző postomban említett légzsák hiba eddig fenn állt). Mindig ilyen sorrendben.
Az utolsó képen az a csatlakozó van, amit be kell szerezni ahhoz, hogy szépen meg lehessen oldani a bekötést.