Daveee10 Ɨ|ѯ - főkép
>> Tuning és extraAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-11-16

Sikerült FB-n lőni egy világos ezüst színű középkonzolt, és egy facelistesből való multikormányt. Ugyebár ez egy nem faceliftes autó, így kicsi mókolással kezdődött ez is, semmi nem működött rajta, de a következő bejegyzésben elmagyarázom a dolgokat, mit kell alakítani. Alap esetben a kormány egy az egyben felcuppan a helyére, miután az átvezető gyűrű közepét benyomtuk, és elforgattuk balra 90 fokot. DE! Légzsák nem lesz, cserébe hiba igen. Duda lesz, de a kábel elég rövid, feszes az átvezető gyűrűtől, így a duda gombjának a nyomása sem az igazi, viszont működik.
Szóval lépésről lépésre haladva:
Akkusaru le. Ez fontos a légzsák miatt!!!
Famintás középkonzol ki.
Ezüst színű konzol be. Pipa.
Anyázás, mert a váltókulissza mozog, ez okozza a bizonytalan váltást, viszont a csavarjait lehetetlen meghúzni... Ez Későbbi feladat...
Légzsák kiszerel, csatlakozó lehúz.
24-es anya takaró műanyagjának leszedése, közben ujj elbökés többször.
Duda csatlakozó lehúzása
Kormányt hátulról ütögetve, majd jobb-bal oldalon húzkodva magamat képen verve a kormány lejön...
Új kormány fel, duda összedug, csavar meghúz.
Légzsák csatlakozóba a régi hibátlanul belemegy, így örül...
Kormány összerak, akkusaru vissza.
Gyújtás on, anyázás a légzsákhiba miatt...
Töprengés, hagyjuk a francba este ezt a dolgot már.
Pakolás, újabb szitkozódás amiért az anya takaró műanyag kimaradt. Mind1, engedjük el, úgyis lesz még szétszedve, de ez már egy másik poszt.

>> SzervizAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-11-11

Kisebb, régóta fennálló hibák kerültek orvoslásra.

-Klímakompresszor már kb év eleje óta nyöszörgött a párás időben. Vagyis olyan hangja volt, mint ha csúszna a hosszbordás szíj. Ez le lett véve, meg lett pörgetve a szíjtárcsa, és cefet hangja volt. Valószínű "csak" a csapágyat kéne benne kicserélni, de ez várat magára, mert azt onnan kiszedni, lesz egy jó játék. Addig is köztes megoldást keresve, le lett szedve a vezetőgörgő, és felkerült egy rövidebb hosszbordás szíj (Szíj márkája, mérete: Continental 6PK1045). Nyöszörgés megszüntetve.

-Tolatólámpám nem volt már szintén egy éve kb. Vagyis hol volt, hol nem volt. Réges-régen, egy messzi, messzi... Ja, ez nem az a mese. Szóval általában nem volt tolatólámpám, viszont néha-néha igen, viszont akkor úgy maradt. Volt egy fehérvár-debrecen út, amin az utolsó kb 100 km-re magától kapcsolt be, és úgy is maradt. Ez is orvoslásra került. Cseredarab ERA márkájú lett. Teszi a dolgát szépen.

-Hátsó dob egy az egyben elengedte magát, így a csomagtartóban kötött ki egy hétre. Az előző tulaj elég gány módon hegesztette hozzá a gyári csőhöz az idomokat, ami a sportdobra megy, és valószínű feszült is rendesen. Ehhez bontóból lett szerezve egy darab cső sok kanyarral, így csináltunk hozzá két új patentívet, és most szépen fel lett rakva a dob.

-Kipufogódob feletti alumínium hővédő rögzítésénél ki lett szakadva, ez alátét gyanánt egy hilti szalag darabbal orvosolva,mert még a 6-os fakötésű alátét is kicsi lett volna, hogy megtartsa. A túloldalon a csavar rohadt el, és tört le. Ez le lett köszörülve, egy 6-os csavar lett felheftelve, és ment rá egy alátét, anya, így most az is áll szépen a helyén.

Képeket ezekről elfelejtettem készíteni...

Alkatrészek beszerzését apósom végezte, így nekünk nem került semmibe. Amúgy Ő autószerelő, így az új alkatrészek beszerzése így könnyebb, gyorsabb, és persze költséghatékonyabb is...

Felfedeztünk pár újabb hibát, amit majd december vége felé fogunk orvosolni, ezeket majd egy új bejegyzésben összeírom, meg a többi fennálló dolgot is, így könnyebb lesz fejben tartani, és legalább látszik, mi marad még el.

 
>> SzervizAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-02-23

Gyűrűzéskor a nívópálca hüvely kivételekor a tömítés egyszerűen két darabra tört, és kőkemény volt. Összerakásnál szilikongyűrűkkel fentről letömítettük, de ez csak ideiglenes megoldásnak indult. Apósom be is szerezte a szükséges tömítést, de az én lustaságom miatt, vagy inkább azért, mert nem eresztett a kókányolás sem, nem került cserére egészen mostanáig. Igazából a csere egyszerű volt, mert egy 15-s kulcsnyílású csavar fogja az egészet, a hüvelyt ki kellett húzni, szilikongyűrűt leszedni, kicsit megtakarítottam, aztán adtam a tömítés belsejének egy kis olajat, és már rá is lehetett húzni kényelmesen. Visszatenni kicsit nehezebb volt, mert a leömlők mögött kézzel egy picit rá kellett segíteni a tömítésre, hogy a helyére menjen rendesen, mert csak félig akart, de talán 2-3 perc alatt sikerült megoldani. Az egész csere cakk-pakk 15 perc volt. Nem is tudom, miért halogattam 5-6 hónapig.
Az első képen ott a cikkszám, a második maga a tömítés. Csere alatt nem készült fénykép.

 
>> Tuning és extraAlfa 156 Berlina 1.6 TS Progression // 2019-02-20

Sikerült beszerezni egy gyári CD-s rádiót, jó áron, szép állapotban az egyik FB csoportból, ami a mai napon beépítésre került. Kis lépés egy egységesebb belsőtér felé, de nekem nagy boldogság. Az előző rádió egy Kenwood KDC-8044U volt, ami az előző autónkból költözött át. Viszont az Alfa rádiója szebben mutat a középkonzolban.