Mutasd

>> Szerviz2024-04-11

Eljött a jó idő és nekiálltam rendbe rakni a hátsó futóművet. Először is a szétszedéstől nagyon féltem, mert minden elég rozsdásnak tűnt, de aztán relatív könnyen ment. A kerékagy alsó hosszú csavarját kellett elvágnom, azon kívül minden szépen szétjött. Valahogy a csavarok minősége jobbnak tűnik, mint a 156osnál.
Az autó általános állapota elég lehangoló, de szerencsére a karosszéria a rozsdával a korához képest nagyon jól áll. Egyetlen helyen kellett kellett kivágni és befoltozni. A kerékjáratban a dobbetét egyik patentja mellett a lyuk lett nagyobb mint kellene. Ezt megjavítottam. A többi helyen csak felületi rozsda volt, amit amennyire tudtam eltávolítottam, lekentem Koranttal, lefújtam rozsdagátló alapozóval, majd a kerékjáratban egy sima rücsit kapott, az alvázon a hossznyúlványon pedig egy bitumenes alvázvédőt. Szerencsére túl sok helyen nem kellett ezzel sem foglalkozni.
A futóműben cserélve lett a két hosszlengőkar. A szilentek szerintem eredetiek voltak és teljesen tönkrementek. A kerékagy felőli oldalon a szilent is teljesen odavolt, ezt is cseréltem. A kerék 2-3 cm-t mozgott, elég silány lehetett az úttartása. A keresztlengőkarokból az állíthatóknál az egyik kompletten cserélve lett egy újra, a másikban csak a gömbfejek (nem tudom hogy hívják). A nem állítható keresztlengőkarokba is vettem szilentet, de nem lettek jók. 30mm-eset kaptam, de ezeket ujjal át tudtam préselni rajta. Egy lett kipréselve a fémgyűrűvel együtt, majd mivel nem találtam hozzávalót (és nem volt rossz), ezért visszakerült. A lengéscsillapítókat az autóval kaptam, ezek is cserélve lettek. Az eredetiek minimális erővel összenyomhatóak voltak és nem is nyomták ki a szárat, cserébe az olaj is folyott belőlük. A rugók és a toronyszilent házak csak le lettek rozsdátlanítva és a szokásos Korantos kezelés után festve.
A fékbetétek és a tárcsák kb feles állapotuak voltak. A nyergek valószínűleg akkor lettek felújítva, mikor a tárcsa és betét cserélve volt. A festés után megkapták az új Brembo tárcsákat és az EBC greenstuff betéteket.
A kézifék bowdenek nem voltak berohadva, szépen mozogtak, de a nyeregnél levő gumivédő szét volt szakadva. Vettem újat kompletten.
A benzinszűrő cserénél a szűrőházat tartó fém csavarjai kiszakadtak. Ezek helyére húztam lemezanyát és a tartót is rozsdátlanítottam és festettem.

A költségben a keresztlengőkar, a kerékagy szilentek, festékek rozsdaátalakító, rücsi, alvázvédő és az ecsetek ára szerepel.