Mutasd

>> Szerviz2025-08-07

Az utóbbi időben többször is felvillant az ABS hibalámpa, majd gyújtásváltás után kialudt. Aztán végül már folyamatosan világított. Kiolvastam a hibatárbejegyzést és a jobb első jeladóra panaszkodott. Meg is találtam a hibát hamar. A jeladó kábele mindenhol a gyári helyeken volt rögzítve, mégis jobbra fordított keréknél hozzá tudott érni a féltengely gumiharanghoz, ami hosszú idő alatt elkoptatta a szigetelést majd a vezetékeket is. Ideiglenesen megforrasztottam, de majd cserélni szeretném.

 
>> Tuning és extra2025-08-06

Bal oldalon már kb 10 éve Alfa logót pocsolyavilágítás van beszerelve. Most rendeltem a jobb oldalra is aliexpressről.

 
>> Tuning és extra2025-08-06

Sajnos a gyári váltógomb nem vált be, mert a rúd vége le van vágva, ezért kerestem egy olyant ami teljesen bőrbevonatú és csavaros rögzítésű. Találtam is egyet, sajnos a bőrözése nem túl jó minőségű, de cserébe teljesen masszívan áll a helyén és meg lehet fogni akkor is ha napon hagytam az autót nyitott tetővel.

 
>> Szerviz2025-07-26

Műszakira készülve ennyi javítani valót találtam még. Kissé be vannak repedezve, ezért kicseréltem. Az autó viselkedésében nem várok semmi változást.

 
>> Tuning és extra2025-07-17

A nyári napsütésben a váltógomb fém része annyira fel tud melegedni hogy kellemetlen hozzáérni ha sokáig áll az autó zárt tetővel a parkolóban. Szerettem volna egy gyári bőrös megoldást. Találtam is egy használt 5 sebességeset. Sajnos ez a facelift előtti verzióba való, de ezt el tudom fogadni. A beépítésnél viszont szembesültem vele, hogy valaki levágta a váltókar végét mikor az utólagosat beépítette. Így most nem is szorul rá rendesen és mivel a végéből hiányzik a fém, ezért hajlik a teteje egy kicsit és bizonytalan a váltás érzete.

 
>> Esemény2025-06-26

A 156 V6 sajnos továbbra sincs teljesen készen, de már nagyon vágytam egy jó autózásra, ezért munka után elmentem a slovakiaringre. Győrtől kb 50 perc autózás, de sajnos az utak nem a legjobbak.
Ezen az eseményen az én "futamomban" csak sokkal erősebb és épített autók voltak. Elég sokat kellett a tükröt néznem, de azért élvezetes volt a száguldás.
Az autó szinte teljesen gyári, mégis nagyon jól viselkedik. Enyhén orrtolós a szűk kanyarokban, de apró gázelvételekre szépen mozgatható és teljesen kiszámíthatóan viselkedik. Először kicsit fura a passzív hátsókerék kormányzás, de ezt már a körforgalmaknál megszoktam., viszont szerintem amatőr szemmel sokat segít.
A Bridgestone gumik nagyon jók, érzésre a Michelin CUP-nál egy picit nagyobbat tapadnak, de azt a 156ossal használtam, szóval nem teljesen egyformák a körülmények.
A motor hibátlanul működött, 5500 fölé nem forgattam, mert nagyon-nagyon meleg volt és nincs olajhűtőm, csak a gyári hőcserélő.
A fék képességeit nem használtam ki, de így is látszik hogy jól megmelegedett a tárcsa. Viszont továbbra sem üt vagy ráz, nem ment tönkre. A Brembo xtra betétek ezen a szinten nagyon jók, saját tapasztalat alapján tényleg jobbak mint a sima Brembo betétek és ha nem az utolsó tized másodpercekért harcol valaki, akkor pályanapon is használhatóak.
Egy dolog van amit korábban már tapasztaltam és itt is előjött, hogy a kereket nagy mértékben elfordítva és terhelve valahol beleér talán a dobbetétbe.
Fejlesztési potenciál lehetne egy felső toronymerevítő elöl és egy vastagabb hátsó stabilizátor. Kellemes autózáshoz másra nem is nagyon van szükség.
Időket mértem, de nem mérvadó, mert nem haszáltam ki teljesen az autó képességeit és szintem minden körben jött valaki akit el kellett engednem. kb 1 perccel volt rosszabb mint a V6-al 2 éve.

 
>> Tuning és extra2025-06-22

Úgy tudom a V6-os CUP-ok hosszabb alsó merevítőt kaptak gyárilag. Sajnos a Spider merevsége a GTV-hez hasonlítva sokkal gyengébb ezért minden műszakin elfogadott megoldás csak jót tehet az autónak.
Az ebaykleinanzeigenen találtam 50 EUR+postáért a párt.

 
>> Szerviz2025-06-20

A tavaszi felkészítés után a huzalos módszerrel beállítottam a futóművet, de azért végre elvittem egy hivatalos lézeres beállításra is.
Az összetartás/széttartás nem is volt rossz, azon nem sokat kellett állítani. Az első dőlés egyforma a két oldalon, mindkettő minimálisan -1 fok felett van, ami nagyobb mint a gyári, viszont nekem jobb is így, mert kanyarban stabilabb az autó.
A hátsó futóműben a jobb oldalon a dőlés kb - 0.5 a bal oldalon kb -1, ezen még dolgozni kell. Emellett a bal hátsó magasság kb 1.5 cm-el nagyobb mint a jobb oldalon. Valószínűleg összefügg a kettő.

 
>> Szerviz2025-06-15

A kiegyenlítőtartály kupakja alatt szivárgott a víz. Nem ott ahol túlnyomás miatt el kéne engednie, hanem a menetnél. Kicseréltem a kupakot, de ez sem segített, a hibakép ugyanaz maradt. Rendeltem egy új tartályt Alfistiről 129 EUR-ért. Sajnos már nem lehet akárhol kapni.

 
>> Szerviz2025-06-15

5 éve volt cserélve a fékfolyadék, ezért újra cseréltem. A féknyergekben nem volt nagy különbség a színében, de a kuplungmunkahengernél jóval sötétebb volt, pedig azt is cseréltem 5 éve, ráadásul a felső munkahenger is akkor volt cserélve.