Tagok >> JCsabi >> Spider / GTV 3.0 V6 24V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 24V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Nero
Első "hosszabb" utunk a bestiával. Az eddigi bevett szokást folytatva egybekötöttük Alfacity-t egy kis kikapcsolódással.
A hét elején legurultunk Pécsre, majd innen mentünk pénteken Dunaújvárosba. Becsekkoltunk cityre, körülnéztünk, majd Dunaföldváron volt foglalva szállás.
Szombat reggel majdnem sírva fakadtam, mert úgy ömlött az eső, mintha dézsából öntenék. De szerencsére 10-11óra felé elállt és gyönyörűen kisütött a nap.
Irány ALFACITY!
Az oltási igazolvány ellenére sokan összgyűltünk. Szerintem a hely 10p. Nekem eddig ez tetszett a legjobban. Hatalmas terület az autóknak, árnyék, fák, strand (ahol nincsenek sokan).
Tombola után vissza a szállásra, hogy pihenjünk kicsit, majd vasárnap reggel indultunk haza.
Kiválóan vizsgázott az autó. 1050km-t tettünk bele a szűk 1 hét alatta. Hiba nélkül teljesítette a távot és az átlagfogyasztás is 10,1l/100km-re jött ki. (pozitív csalódás) Azt hittem többet fog enni.
Szóval köszi a szervezőknek!!! Jövőre találkozunk!!! :-) :-) :-)












Elfáradt, cseréltem. :-) Krosno márkájút sikerült vennem. 3000Ft volt kedvezménnyel darabja, úgyhogy kicseréltem mindkettőt.

Sajnos a múltkori vezérműtengely jeladó cseréje nem oldotta meg a problémát. A hibajelenség ugyanaz. Amikor felmelegedett a motor leállt. És nem is indult el, csak ha visszahűlt. Kiolvastuk belőle a hibakódot és most a főtengely jeladóra panaszkodott. Ma ki lett cserélve. Szerencsére nem volt nagyon eldugott helyen. Pisti barátom 30perc alatt kicserélte. :-)
Remélem most már nyugodt lehetek.



Még a téli leállás alatt lettem figyelmes, hogy a kipufogó dob egyik összetételénél ki van lyukadva a cső, illetve hogy a flexibilis csövek is nagyon rossz állapotban vannak.
Tudtam hogy tavasszal kipufogóshoz kell vinni a gépet. Kicsit továbbgondoltam a dolgot, mert szerettem volna hogy időnként hangosabb legyen a kocsi. :-)
Beszereztem egy elektromos kipufogó szelepet, amit a szaki a javítás alkalmával beheggesztett a rendszerbe. Úgy lett betéve, hogy az utolsó keresztben lévő hangtompító dobot kerüli meg a gáz, ha ki van nyitva a szelep.
A választógombot a hamusban rejtettem el.
A végeredmény kicsit alul múlta a várakozásaimat. Nem lett annyira hangos, mint azt vártam, de azért hallani a különbséget.



Sajnos a bontott jeladó ne váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Néha gondolt egyet az autó és csak úgy leállt. Beindítani csak akkor tudtam, ha visszahűlt a motor. A hibakód egyértelmű volt az ECU-ban. Rendeltem egy új jeladót. Kicseréltem. Eddig minden OK. :-)

Több fórumon is olvastam, hogy késői szériás Busso V6 computere tönkre tud menni a nagy melegtől, amit a hátsó hengersor kipufogója állít elő.
Korábbi V6-oknál ben volt az utastérbe az utasülés lábánál az ECU. Nem is értem miért nem volt ott jó helyen.
Szóval kipufogó hővédő lemezből gyártottam egy kis terelőt. Lehet hogy nem ér semmit, de a lelkemet megnyugtatja, hogy csináltam valamit :-)


Már nem bírtam tovább. 😁 Igaz, hogy még csak 8-10fok volt kint, de szépen sütött a nap, nem volt vizes az aszfalt.
Ki kellett hogy hozzam a szörnyeteget a ketrecből.

Gyárilag a 3.0V6 PH3 GTV motorja kettőstömegű lendkerékkel van szerelve. A 3.2 GTV és a GTA-k egytömegűvel. :-)
Youtube videókat nézegetve a motor hangján egyértelműen hallatszik, hogy sokkal "könnyebben" felpörög az egytömegűvel. Utánaolvasgattam külföldi fórumokon a dolognak és egy az egyben csereszabatos a dolog. Meg kell hozzá venni még a GTA kuplungját és mehet is a csere.
A DMF 14kg-ot nyom, míg a SMF csak 8kg-ot. :-) :-) :-)
Az AlfaDepo ismét a segítségemre volt a lendkerék beszerzésében. (Köszi Dávid)
Még nem tudom mikor, de egyszer majd be lesz szerelve.

