Tagok >> KGBMAN >> Spider / GTV 3.0 V6 12V >> Blog
- Típus:Spider / GTV 3.0 V6 12V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1996
- Színe:Verde Tropico
Szombat délután megvettem az 5 csatornás audison LR 605 RX erősítőt, nevetségesnek mondható 25000 forintért. Tibi barátom jött velem mint támogatás, együtt néztük meg, majd Székesfehérvárról hazafelé megbeszéltük, hogy másnap beépítjük, egyelőre a jelenlegi hangszórókkal. Seriff volt kedves a 145-ből kiszerelt kábeleit az ideiglenes beépítéshez kölcsönadni. Így semmi nem állt útjában annak, hogy a rendszer életre kelljen. Bár a 20cm-es SAL egy gyenge darab, de ezzel az erősítővel meghajtva eddig nem hallott hangokat adott ki kicsi testéből :)
Következő fázis az első koaxok és magasak, valamint egy minőségi 20-as sub beszerzése lesz, valamint az erősítő festése, rendes beépítése a hátsó falra, végleges bekábelezés. Ez utóbbit pár héten belül szeretném elvégezni. A többit pedig majd fokozatosan :)
Ma a már megfakult szélfogót kiszereltük, egy flakon Kiwi velur&nubuk spray-el apránként átfújva a megszürkült szövetet újra feketévé varázsoltuk. Ismét olyan, mint fénykorában.
Itt a jó idő végre, jön a tavasz. Én pedig ismét fedél nélküli lettem, mármint ami a kocsit illeti. Eljött az ideje hogy a télire felszerelt keménykedő keménytető lekerüljön és teret engedjen a vászonnak. Így ennek okán ma ismét nyitott tetővel autózhattam, ráadásul egy kellemesnek mondható távot. Annyi kihagyás, nélkülözés és elvonási tünet után végre eljött a nap, amikor fejem felett a kék éggel autóztam miközben a V6-os motor duruzsolt elől, a kipufogó csodás baritonnal dörmögött hátul, néhány erősebb futamnál átváltva a lágy baritont erős harsonaszóra. Isteni volt újra érezni ahogy a reggeli szél cirógatja a hajam és a fuvallaton túl mintha azt suttogná a fülembe: „Ezt hiányoltad, nem? Erre vártál oly régen, élvezd hát.” És mint minden évben mióta ezzel az olasz makrancos hölggyel várom a közös tavaszodást úgy most is letörölhetetlen mosoly ült ki az arcomra. Még akkor is bamba kölyökkutyaként vigyorogtam amikor már régen a ház előtt parkoltam. Így, széles mosollyal az ég felé nézve köszöntöttem én idén is a tavaszt, de szerintem sok benzinvérű cartárs van ezzel még így. Aki pedig eddig soha nem próbálta milyen érzés mindez, az sürgősen próbálja ki. :)
A hosszú keresgélésnek az lett a vége, hogy jelenleg van 1db tartalék difim és jutányos áron sikerült kerítenem egy 6 sebességes manuális váltót. Akik figyelték az eseményt, azok észrevehették, hogy agyaltam rendesen a dolgon, számolgattam, méregettem. Perverz módon a különféle váltók áttételeit, végáttételt stb számoltam. Mindez csak azért, mert jelenleg is egy átépített 5 sebességes manuális váltóval hajtom a gépet, aminek az utolsó fokozat egy speciálisan hosszúra épített fokozat, egy 164-es, 2.5-ös TD váltóból származik, így biztosítva az 1:0.761 fokozatot. Ehhez már külön egzotikum az Alfa Romeo által a GTV/Spider modellbe beépített valaha leghosszabb 1:3.111 végáttétel, ami bizony dízel gépekben is szépnek mondható, sőőőt. Akinek ez nem mond semmit, az talán jobban érti, ha számszerűsétve mondom el. Ez az áttételsor a 3000-es 12 szelepes V6-os erejét és fordulatát úgy viszi át az útra, hogy 3500-as fordulaton 175km/h a kocsi sebessége. Ez nem mondható rossznak, sőt!!!
Ezt a kímélő fokozatot szeretném majd a hatos váltóban viszontlátni, így némi kutatást végezve oda jutottam, hogy a 166-os V6 TB váltójának utolsó fokozatát ugyanilyen áttételre cserélem, majd a közös tengelyt és a hozzá tartozó koszorúkereket - amit a difire kell csavarozni - kicserélem egy 1998-as 166-os 2.4-es JTD váltó hasonló kerekére. Ezzel a kombóval végigszámolva a hajtást ugyan "picikével" pörgősebb lesz a motor ugyanilyen sebességen, ellenben nem lesz akkor az ugrás az 5 és 6 fokozat közt, mint jelenleg a 4 és 5 között. Talán nem ez lesz a legyjobban gyorsuló Spidere, ellenben ez fogja a legjobban kímélni a mocit és nem mellesleg valahol 320 körül lehet a végsebessége elméletben. Ebből persze lejön a légellenállás és a többi járulékos veszteség, de azt hiszem így is 285 körül menne. Aztán idővel ha kap egy turbot, akkor ez kúszhat feljebb :) Persze mint rendes törvénytisztelő állampolgár, ezt itthon nem fogom kipróbálni, mert még a törvény őrei neheztelni fognak rám és drága lesz a célfotó :) A 170-et is csak papíron számoltam :))))
Az általam számolt áttétek és sebességek a gép motorjának 6500-as fordulatai mellett itt láthatóak.
Bal oldalt az új, általam számolt kézi hatos váltó látható, jobb oldalt pedig a jelenlegi 5 sebességes.
Ezek mellett megállapítottam, hogy soha nem fogok többet difivel bajlódni, nemes egyszerűséggel kap a gép egy Q2 Torsen difit. :) Így a hatos váltó majd akkor fog felkerülni a kecskére, ha ez is meglesz.
Miután hétfőn kiderül, hogy difitörésem van, így elkezdtem egy használható cseredarabot keresni, legyen mivel közlekedjek. Köszönet azoknak, akik segítettek, különösen Koryy cartársnak, aki példaként szolgálhat sokaknak, mint az a típusú ember, aki ott segít, ahol tud. Neki külön szeretném meg egyszer megköszönni a segítségét. Végülis a gép elkészült kereken egy héttel az ominózus baleset után.
Illetve most van egy tartalék difim is, biztos ami biztos alapon.
Sajnos a difik, a javítás, az új olaj nem volt olcsó, de hát valamivel muszáj közlekedni.
Mit mondjak, egy komplett méhrajt érzékeltem a fejemben amikor 6:40-kor csörög a telefon és felébredek. Csak annyit tudok belenyögni:
-Hallo, tessék?
-Szia, 10 perc max és ott vagyok, készülhetsz - mondja a tréleres srác.
-OK - majd miután letette egy erőtlen -Bas....ameg a nyúl! elhagyta ajkaimat, gyors tempóban elkezdtem készülni.
Valóban percek múlva már itt volt a srác, kocsi beindít, üresben, trélerig kitol a szűk kapun, felhúzat a platóra, lerögzít, elindul a szerelőhöz. Útközben próbáltam volna aludni, de a mentős srác volt olyan kedves, hogy szóval tartott. Úgyhogy alvás kilőve.
Megérkezünk a szerelőhöz 7:30 körül, kocsi letesz, betol. Szerelő szerint lehet megint difi lesz, a féltengely csuklókkal nincs baj.
-Na ez marhajó, egy évet sem bírt. Asszem elkezdek keresni valami masszívabb difit.
Ennyit az autós hétvégéről, azért a tréleres srác eldob a barátnőhöz aki a szerelőtől nem messze lakik.
A hétvégét asszonypajtásnál készültem tölteni, már szépen be is pakoltam mindent, amikor a kapun kifelé hajtva csattanás, kocsi se előre, se hátra. Frankó. Telefon, egyeztetés, reggel jön az autómentő, addig meg vissza a kocsit az udvarba. Az öcsém éppen bulit rendez a kecóba, így némi szíverősítőt belém diktál búfelejtő gyanánt..
Azt hiszem ez az adag egy komplett tánckórust is hazavágott volna, de az idegesség miatt engem csak lelassított. Hajnali négykor szédülök utolsóként ágyba, de közben még arra gondolok: Ez a hétvége is jól indul..
Ma fura kopogó hangot adott a gép bal első kerék felől. A jelek alapján féltengelyre illetve gömbcsuklóra gyanakodtunk. Nagyon lassan haladtam egész nap, este pedig visszamentem Zoli barátomhoz aki a rövid mozgókúpos csavarokat kicserélte a gyári hosszúakra. A kopogás megszűnt. Ezek szerint az egyik kerékkel lehetett a gond, nem a gömbcsuklóval. Azért még megnézetem azt is mielőtt elindulok haza. Biztos ami biztos.
Ma betértem Zoli barátomhoz a gumishoz, aki már várt a 4db 16-os gyári felnire szerelt téligumival. Gyors szerelést gyors pénzmozgás követett, így pár perc alatt a 17es nyári garnitúrám 16-os télire cserélődött.
Az viszont nagyon jó hír, hogy a MOMO Corse felniknek semmi baja, egyet sem kell görgőzni. Merem ajánlanio mindenkinek, minőségi darabok! A négy darab gumi rajta viszont totál kuka. Most levéve megnéztem őket. Ha belegondolok, hogy 2 napja ezekkel én még 200-at mentem az autópályán, akkor kiver a wasser. Tavasszal újakat kap a kicsike. Addig még lesz időm agyalni egy 18-as garnitúrán is :)
Tegnap és ma az ebay-ről rendelt ülésfűtést építettük be Tibi barátommal a gépbe (és az asszonyéba is). Sajnos mivel a szivargyújtóm állandó feszültség alatt van így ma reggelre lemerült az akku. De legalább tartós teszt alá lett vetve a holmi és jelesre vizsgázott. :) Szóval ma a szivargyújtóval együtt átkötöttük a fejegység remote szálára és ha már meg lett bontva akkor a GPS autós töltőjét is bedrótoztuk átalakítva. Így végre csak akkor működik a cucc, ha a gyújtáskapcsolótól feszültséget kap.
Ami pedig az ülésfűtést illeti.. Nos, fantasztikus találmány. Végre nem a hideg bőrülésre teszem be a fenekem és a felfázás veszélye sem fenyeget.