A váltóm javítása miatt egy hónapig kényszerpihenőre kárhoztattam, de szerencsére nem volt olyan az idő, hogy a szenvedést növelte volna. Március végére lett készen az én kis drágám, nagyjából akkor amikor a jó idő megérkezett. Tető le, élvezzük a még-még gyér napsütést. Aztán jöttek az egyre melegebb napok, lekerült a baseball sapka, lejjebb tekerődött a fűtés és előkerült a napszemüveg. Az irigy tekintetek egyre sokasodtak, én pedig éreztem a nap sugarait az arcomon. Eljött a nyitott tetejű autók ideje, végre élvezhetjük a jó időt, a napsütést és a szelet ami az ember haját borzolja. Emellett már csak adalék, hogy lépten nyomon megbámulják az embert és a V6 hangjára úgy fordulnak a fejek, mint a napraforgók a nap felé. Hiába, ezt az érzést leírni nem lehet, csak átélni. Egy jól látható előnye máris van a melegnek: a lányok fokozott tempóban dobják le magukról a téli nagykabátot és mint a hernyóból lett csodaszép pillangó vonzzák a tekintetet. Már-már annyira, hogy ha az ember belefeledkezik a látványba, könnyen koccanást idézhet elő :) Szóval tető le, napszemcsi fel, eljött a mi időnk drága kabriós társak :)
Sajnos a differenciálműm egy hangos csattanással beadta a kulcsot. Sajnos a váltóház is elrepedt, így elég hosszú kényszerpihenőnek néztem elébe. A váltóház hegesztése után egy új, hosszabb ötödik fokozattal lett összeszerelve a váltó, ami mind a fogyasztásra, mind a motor fordulatszámára jó hatással van. Sajnos az elkészülte sok időbe és nem kevés pénzbe került.
A vizet kilapátolva és kitunkolva az autóból egy felfűtött fényezőműhelyben száradt ki a kicsike. Újra használható.
Hiába a fólia, úgy látszik az üveg és a fólia közt lehetett egy rés és szegény autó csúnyán beázott. Most nem tudom mit csináljak. Keressek egy fűtött garázst és szedjem ki az egész belsejét, majd szárítsam meg? Nem szeretném ha rozsdásodna a padlólemez. Van valakinek tippje? Mit lehet ilyenkor tenni?
Ha valaki tudja hol kapok erre az évjáratra - esetleg gyári - vízhatlan takaróponyvát, akkor kérem jelezze. Előre is köszi.
Van egy keménytetőm, amiben nincs üveg, mert összetörték. Egy Wiesmann gyártmány darab. Ha valaki tudja hol lehet ebbe itthon szerezni egyet, azt megköszönném. Vagy ha valakinek van egy ilyen elfekvőben, azt megvenném. Sajnos így elég gáz használni szegényt ebben az időben, így letakarva áll az udvaron. A tető jelenlegi állapota a mellékelt képen látható.
Újabb műszaki vizsga, de most baráti áron, átverés nélkül.
Az alig 2 éves akku beadta a kulcsot. Ezúttal nem bíztam másra a választást. Hosszas utánajárást követően a MOLL német gyártó egyik 100Ah-ás akkujára tettem le a voksot, ami hiba nélkül bement a gyári tálcára. Ráadásul 3 év teljes körű gari van rá. Így most nincs egy jó darabig újabb problémám.
Megjártuk a horvát tengerpartot és minden gond nélkül hazaértünk. Készült pár kép az úton az autóról, amit megosztok veletek.
Egy horvátországi nyaralás kilátásba helyezése arra a megfontolt lépésre vezetett, hogy átnézessem eddig koránt sem hibáktól mentes autómat és a fékek cseréjét indítványozzam. Előre és hátulra is új fékbetétek érkeztek, ráadásul ATE márkájúak. Mint kiderült elől is és hátul is ilyen gyártmányú fékrendszer van. Emiatt leszámítva azt, hogy az alkatrész beszerző először két garnitúra első fékpofát hozott nem volt probléma. Ez mindenesetre elég volt az indulás előtt egy héttel arra, hogy idegeskedni kezdjek. Nem szerettem volna, ha valami meghiúsítja terveimet.
Amíg viszont az újabb fékpofákat vártuk a szerelővel a féknyergek elől és hátul is vörös kabátot kaptak.
Újra előjött a futómű felől a kopogás, de ezúttal hátulról támadtak. Alulról nézve - szerencsére nem szagolva - kiderült, hogy a két hátsó stabilbekötőszár rossz, illetve a szilentek kopognak. Ezek cseréje hamar megtörtént.