Tagok >> Pityukoma >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2007
- Színe:Fekete
Ma kicseréltem a termosztátot. Tervezett karbantartás volt, nem meglepetésszerűen örvendeztetett meg a vas vele :-) Már tavaly télen megfigyeltem hogy a vízhőfok mérő időnként vissza ment a 90fok alá egy kicsivel -ez volt az első jele a hibás termosztátnak. Most hogy bejött a hideg idő, aktuális lett a csere. Már nem volt elég a 8-10km az üzem meleg állapot eléréséhez, ill. a vízhőfok sem ment fel 90fokra. Ha mégis felment akkor rövid idő múlva visszament 80-85-re és ott ingázott fel-le.
A termosztát cseréjéhez ki kellett szerelnem az akkut és a tartóját, a motor elektronikát, a pillangó szlp előtti műanyag szívócsövet, a fék vákum csövet (csak a pumpáról) és a motor alsó burkolatát (haspáncélját). Mindezek kiszerelése után könnyedén hozzá lehetett férni a termosztáthoz, amit 2db M8-as csavar rögzít a motorra. 4db vízcső csatlakozik rá csak roncsolással oldható bilinccsel rögzítve. Ezeket a fagyállóval együtt már jó előre beszereztem. Méretük: 1db 40mm-es, 2db 20mm-es, 1db 13mm-es. Gyári termosztátot vettem bele aminek a gyártmánya Wahler. A gyárilag szerelt pedig Behr gyártmány volt. Lefestettem az akku tálca belső felét ha már úgyis ki kellett szerelnem, mert a belső felén volt pár apró rozsda pötty. Drobertó szavaival élve: "hogy sokáig éljen" :-) A következő tervezett karban tartás a kormány szervó olaj csere lesz amit rövidesen megejtek.