Tagok >> Seriff >> 156 2.4 Mjet 20V >> Blog
- Típus:156 2.4 Mjet 20V
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2004
- Színe:Kék
Nem szeretnék olyan hibát elkövetni, melyet sok - a sötét oldalra frissen átálló és ezen manőver helyességét magának igazolni kénytelen - embertől annyiszor láttam. Nem szeretném a fogyasztási adatokra polírozni a ... billentyűzetet, de meggyőző az első érték. Ha már kerreg :))
A kocsit 3/4ed tank körül hoztam el, most fogyasztottuk ki az első saját tankot, összesen bő 1000 km-t mentünk gyorsan (mármint a Gergely naptár szerint gyorsan, azaz kis intervallumon belül).
Az imént tankoltunk bő 44 litert bő 700 km után. Igazából elment volna még sokat, csak a V6 után a 700as érték annyira magasnak tűnt, hogy megtankoltam szűk negyedtankos szintjelző állásnál.
A fedélzeti vörös fényű tündérke össze-vissza mutat, pl. városban az autópályás átlag folyton lemegy. Ami nyilván nem így van. Ezen kívül a range amit kiír egész egyszerűen nevetséges, ritkán nézem, de akkor is kacagásra hív.
Nos, ennyi volna. Az, hogy egy közel 10 éves konstrukciójú motor egy majd' másfél tonnás 8 éves használatot, átélt kocsiban ilyen menetteljesítmények mellett így fogyasszon, az számomra meglepő. A sötét oldal varázsol? A GTV, kb ugyanígy vezetve másfélszer ennyit eszik, de ennek is és annak is minden cseppje megéri ;) Kívánom, hogy mindnyájan megtapasztalhassátok egyszer mind a két élményt.
Nekem most - egy rövidebb-hosszabb külföldi tartózkodás előtt - szükségem volt a GTV-nél komfortosabb, gazdaságosabb és modernebb közlekedési eszközre. Kicsit örülök, hogy végül nem egy Volvo D5, vagy egy BMW 30D lett a választás, bár ezt nyilván csak sejteni tudom, hogy így jobb. Egy Alfát vezetni egészen más, az 56 pedig még elég közvetlen nekem, ha 10-15 évvel idősebb lennék, lehet a tankszerű 59-es jobban tetszene...
No, túl sok a szöveg, gyorsan akkor egy összegzés:
- ~6,28liter gázolaj / 100 km
- fél távon rossz termosztát, ami miatt többet ehet, viszont ez idő alatt - pont a nem megfelelő hőmérséklet miatt kevésbé terheltem, igyekeztem megállni...
- a második fél távon azért megismertem mit tud, ahogy Miki (count M) barátom is tolta neki nyilván a próbakörön
- vegyes körülmények, szűk harmad város, a többi pálya (140 körül) és kevés autóút (100 körül).
Ciao
... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.
Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.
Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)
Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))
Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?
Sikerült egy szabad szemmel is elég jól látható összeget otthagynom az okmányirodában. Átírás & új papírok + mivel tavaly cseréltek egy kavics miatt szélvédőt a kocsin és elkeverték a regisztrációs matricát róla --> új rendszám. Nem rajongok azért, hogy újat kaptam, de legalább vicces... Mondjuk 156-ot nem tudtak adni, mert nem volt :(
Este kap nyári kerékszettet azt hiszem, téligumi 30 fokban = NEM MENŐ
Este értünk Sopronba, munka után mentünk, lassan kívülről ismerem a falvak, községek neveit :)
Hihetetlen élmény volt vezetni, ami a 3.0 V6 után eléggé meglepett, mert hát abban bőven van kraft. Rafkósak ezek a digó mérnökök, hogy ilyen gyorsulásérzetet képesek éreztetni sok nyúlmókussal. Nagyon jól viselkedett a kocsi, meg vagyok Vele elégedve.
Aminek utána kell járnom: 55-65 fokot mutat a hőmérő, ennél melegebb hőmérsékletet nem ér el a kocsi. Furcsa mód városban hűvösebb volt, mint autópályán ahol volt menetszél rendesen és már később is volt, hűvösebb. Termosztát?
A fedélzeti egység fogyasztásmérő adatát jelenleg nem tudom elhinni, letesztelem tankolásnál. ~200 km-re amiben kevés tötymörgés, kb 60 km országút és kb 120 km autópálya után négyfelet mutatott a kijelző. Sajnos meggondolatlanul töröltem az előző 2ezer km tripjét a computer memóriájából, így nem tudom arra mennyit hozott. Nekem ha 6-7 körül eszik vegyesen, az már remek lenne. Lehet ha felmelegszik majd rendesen, akkor többet iszik :)
Szemerélő eső, Sopron. Nézegettük állóhelyben alulról-felülről, kívülről-belülről. Ami után nem volt visszaút, az meglepő módon a próbakör volt...
Foglalózva. 2 nap és visszagurulunk érte Sopronba. Kíváncsian várom :)