Tagok >> Szabeee >> 156 2.0 Twin Spark Blackline >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro
Majdnem egy évnyi hirdetés után, ma (2015. 02. 04.) elvitték a kis TS-t. De még sikerült ma megtennem vele a 167 000. km-t. Összesen 25 000 km-t sikerült megtennünk, ami egyáltalán nem sok, sőt... emellett annyit szervizeltem, hogy a következő tulajnak remélem 1 évig nem kell semmihez nyúlni. Remélem azt is, hogy jó szolgálatot tesz az új tulajnál.
Update....
A faszi visszahozta, gázolajat tankolt bele, majd panaszolta a kuplungot is. Megcsinálom, a külső hibáit is és a kuplungot is, így lesz itthon egy jó kis állapotú TS :)
A TS megkapta egy kis időre a JTD felnijeit. Úgy gondoltam, hogy amíg a JTD-n szerelgetem a generátort, addig visszanyergelek benzinre. Szép is lett volna, ha nem jön Murphy, ugyanis 1 napnyi TS használat után a kuplung hidraulika úgy gondolta, hogy már nem tartja meg a kellő nyomást és nem fogja mozgatni a kinyomó csapágyat. TS megint vissza várakozó pozícióba, most egy Skoda Favoritot használok... Majd jövőhéten kikerül a váltó a helyéről, és megnézzük melyik munkahengerrel van baj. Decemberben cseréltem a főmunkahengert, remélem nem az vacakol.
Ideje volt elvinni a hintót műszaki vizsgára, de mivel tavaly ősszel az egyik hátsó kézifékkötelet kidobtam alóla, ill. a katalizátort kivágtam és csővel helyettesítettem, nem mertem elvinni. Rendeltünk bele kézifékkötelet, meg a katalizátort visszahegesztettem a helyére. A fickó 2x kérdezte meg, hogy "oldjuk meg?" szóval problémamentesen megúsztam a műszakit, zöld kártyát. Egész nap rendesen viselkedett az autó, és nap végére, mikor mentünk volna 1 örömkört a városban, elkezdett a kuplung vacakolni. A henger elengedte nyomást. Többször kellett pumpálni, hogy megtartsa a nyomást, így tudtam elindulni, viszont volt, hogy lenyomtam a pedált és lent is maradt. Öröm és boldogság...
Úgy döntöttem, hogy nem adom a hifit az autóval, szóval a mai nap folyamán kiszereltem. Azért egyszer-kétszer megdicsértem magam, hogy 3 éve merre vezettem el a kábeleket. A 35-os tápkábelt nem csak berakni, kiszedni is élvezet volt...
Délután leszereltem a Brembo fékrendszert. Minden könnyen ment, Ugye nem 2 éve raktam fel... Mielőtt felraktam a régi tárcsákat, elvittem munkába, hogy kollégám felszabályozza. Légtelenítés után próbakör, össze kell kopni a betéteknek a tárcsákkal, de lényegében rendben van a fék. A nyergek kaptak egy új piros festékréteget.
Elkezdtem szétszedni azokat a dolgokat, amiket nem szándékozom adni az autóval.... a fékrendszerrel kezdtem. Mivel a régi féktárcsákat fel kell szabályozni, így egyelőre csak a brembo nyergeket, a tárcsákat vettem le, majd feltettem csak a régi nyergeket, hogy ne csepegjen szanaszét a fékfolyadék. Cartársnak odaadtam a fekete oldalindexeket, így már csak a hifi marad...
December elején egyik napról a másikra elromlott a kuplung. Gondolkodtam, keresgettem, végül arra jutottam, hogy a fő kuplunghenger lesz a hibás. Kicseréltem nem túl sok problémával, de sikerült eltörnöm a kinyomócsapágy műanyag csövét. Ekkor kezdődött az igazi szenvedés. Külön nem lehetett megvásárolni, kinyomócsapágyat meg "csak" ezért nem szerettem volna most vásárolni. Szerencsére a Facebookon segítségemre volt egy cartárs, akinek ezúton is hatalmas köszönet! Tényleg összetartó csapat vagyunk... igaz, hogy 3 hétbe telt, de megérkezett a szükséges kis műanyag cső. Az összeszerelés kb. 15-20 perc volt. Utána párszor lenyomtuk a kuplung pedált és úgy 6-7 nyomás után már hallottam, hogy a kinyomócsapágy dolgozik. Aztán egy 70 km-s próbaút.... végre ismét az utakon, hatalmas élmény.
Szombaton az "esélytelenek nyugalmával" elmentem egy helyi "üzletemberhez", hátha van téli gumija számomra. Érdekes módon szerencsém volt, kihalásztam 2-2 jó állapotú téli gumit, potom összegért. 1 szezont biztosan, ha szerencsém van 2-t is kibírnak. Elöl Semperit, hátul Hankook gumik vannak. Első ránézésre furán mutatott ez a sok küllős felni a hintón, de minél többet látom, annál jobban tetszik. Télre azt hiszem tökéletes választás.
Költségeim:
- felnik - 160€,
- gumik - 45€,
- felszerelés + egyensúlyozás - 18€
Reményeim szerint 2013-as évet letudtam a költségeket tekintve. Terveim szerint a következő nagyobb változás tavasszal fog bekövetkezni...
Egy hölgyeménnyel leugrottunk egy közeli folyó partjához, pár jól sikerült képet feltöltenék ide :) A 2013-as év utolsó fotózása nyári szettel.
Bevittem tegnap az autót melóba, mivel 2 hete szerencsésen elcsesztem a futóművem, a stabilizátort lekötöttem a bölcsőtől. Ma szétbontottam a futóművet, mert nem fért a fejembe, hogy nem tudtam legutóbb összerakni rendesen az alsó lengőkart. Miután megnéztem, fogtam a fejem, hogy milyen hülye vagyok. Az alumínium pántot fordítva tettem be, így a kiálló rész, aminek a tetején kell lennie alulra került és nem engedte a helyére ülni a pántot. Megfordítottam, helyére ült. Kész... Tegnap váltó olajat cseréltem, hát nagy kár, hogy a szimering ki van menve, nagyjából 1 liter olaj folyt ki a váltóból. Munkahelyem megszponzorált 2 liter MOL 80w90 váltóolajjal, amiket az Iveco buszokba rakunk, és majd kuplung cserénél kicserélem a szimeringet is. Relatíve jól ment ma a szerelgetés, 156 futómű szétszedése nagyjából 15 perc :) szeretnék már téli gumikon gurulni, de még nem sikerült megfelelő ajánlatra bukkanni, így kénytelen vagyok várni.