Tagok >> Szabeee >> 156 2.0 Twin Spark Blackline >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro
Kedden (2011.10.18.) megjött a netről rendelt olaj, Selénia Racing 5L valamint Mann-Filter W 712/16 olajszűrő. Költségem 70€ volt, ami kb 21 000 Ft
A jövőben gyertyacsere lesz.... költségtakarékosság jegyében a gyári helyett, NGK BKR5EYA-11 gyertya kerül bele, melynek méretei megegyeznek a gyári gyertyával.... már csak a kis gyertyákra kell alternatívát találni... ha nem lesz, akkor esetleg BOSCH gyertyát kap, bár szívem szerint NGK-t vennék bele. ha valaki tud segíteni, szívesen fogadom
Egyébként egy szlovák webshopból rendeltem a cuccot és mivel a szlovák alfás közösségnek kedvezménye van a cégnél, így én is élvezhettem ezt a kis előnyt :)
Lacci33 cartárs kicsit korábban átadta születésnapi ajándékomat.... 1 szett xenon izzó, valamint trafó "személyében" így igazi xenonhuszár lettem :) képek később
Amikor februárban megvettük a kocsit, az előző tulaj figyelmeztetett, hogy a klímát meg kell nézetni, megtettük csütörtökön (2011. 08. 25.), Kiderült, hogy "csak" teljesen üres a rendszer... sikeresen fel lett töltve, már fázni is lehet bent nyáron :)
Pénteken (2011. 08.19.) kicseréltük a bal első felső lengőkart, most ott csend van (egy ideig).
Tegnap (2011. 07. 25.) átvettem a Knoxx segítségével rendezett króm-fekete indexet, a csomag tartalma 2 db oldalindex, valamint 2 db narancssárga W5W izzó. Ma reggel (2011. 07. 26.) első dolgom volt kicserélni, aztán pár gyenge minőségű képet lőni az esetről.
Tegnap (2011. 07. 25.) utam volt Kelet - Magyarországon, és út közben belebotlottam egy szervizbe, ahol futóműveket is állítanak.... érdeklődésem után elmondták, hogy beállítják az autót, csak 1 óra várakozás lesz. A beállítás Bluetooth-os módszerrel történt, ami annyit tesz ki, hogy mind a 4 kerékre felszerelték a 4 mérőműszert, s a mérőműszerek küldték a mért adatokat a számítógépbe, az pedig grafikai úton megmutatta az eltéréseket. Nos... elég ramaty értékeket láttunk. A futóműves meg is kérdezte, hogy a gumik nem nyikorognak-e :) nem csoda, nem ámítás.... 11 mm különbség volt a kerékösszetartásban a két első kerék között. Szerencsére sikerült ezt az értéket 0,25 mm-re csökkenteni, viszont fogtam egy gyönyörű kátyút (halleluja a magyar utaknak), így egy gömbfej meg is adta magát, s balos kanyarban olyan hangokat ad, mintha ki szeretne esni a helyéről.
Az utolsó képen lévő adatok: 1. Utánfutás, 2. Kerékdőlés, 3. Kerékösszetartás (a futómű beállítása előtt)
Fogtam egy kis matt fekete festéket, majd varázsoltam :) az egész egy optikai tuning része, már csak a fekete lámpák kellenek (ami rajta van a kívánságlistán)
Az úgy indult, hogy legurultam cirka 40 km-t, hogy elvigyem geometriára az autót.... már a kezdet is rossz volt, mikor a csávó nem tudta, hogy merre a rükverc.... na mindegy, megmutattam neki... felállt az emelőre, kiemelte jó magasan... örömmel láttam, hogy a gyári alvázvédő csak itt-ott van megkopva, de azért még tél előtt lefújom.
Nos, egy ilyen párbeszéd zajlott le köztem és a szerelő között:
- Ez az a lézeres módszer?
- Nem, ez csak zsinóros.
- Biztos az is jó...
- Ebben milyen motor van? Biztosan jól mehet, jók a fékek is....
- 2.0 TS (+ paraméterek)
- Most látom, ez "sok" lengőkaros,
- Igen, alsó - felső...
- Arra nincs gépünk, elnézést.
(pedig milyen jól indult)
Klímát is akartam töltetni, de a faszi azt mondta h 50 € (kb. 13 000 Ft), így azt kihagytam náluk.
folyt. köv.
Tegnap (2011. 07. 20.) az autó kapott egy Turtle Wax-os mosást, majd az egész kocsit políroztuk kézzel és géppel, polírozó folyadékkal, valamint polírozó krémmel. A cserélt sárvédő láthatóan el van hajlítva, már tudjuk, hogy hol, így azt is meg tudjuk majd csinálni, viszont az megint plusz munka. Az olaj már nem csepeg, amióta a szelepfedél pakolás kapott piros cuccot, így cca. 1000 km múlva jöhet a Selénia Racing. A szervoolajat is részben cseréltük... azért részben, mert nem volt itthon elég szervoolaj. Pénteken meg futóműállításra, valamint klíma rendbetételre. Anyámékkal közösen megegyeztünk, hogy kell bele a komplett sportfutómű :))))) Mellékesen: a rendszámtábla tartók kék színét meguntam, és vásárolni se volt kedvem, viszont volt itthon nagyon jó matt fekete Motip festék, lefújtam. Ide került volna a maradék két Alfa Romeo felirat, viszont anyám elintézte, kidobta a szemétbe...