Tagok >> Szabeee >> 156 2.0 Twin Spark Blackline >> Blog
- Típus:156 2.0 Twin Spark Blackline
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Grigio Chiaro
Sajnos az akkumulátor probléma után nem sikerült az a látvány, amit szerettem volna, de azért legalább ez a kép megvan....
(kellene már valamit csinálnom a kijelzővel, mert nagyon tré)
Pár hónapig tökéletesen működött az Uranio (kb. 8 éves) aksi. Ma viszont egy 20 órás töltés után sem volt képes beindítani a kocsit. A következmény 82€-s kiadás, zsír új 74Ah-s Akuma aksi 640A indítóárammal, 2 év garanciával. Remélem nyugtom lesz egy ideig..... lemértem a nyugalmi áramfelvételt, 12-15 mA volt.
Vettem egy benzinszűrőt.... 1,50€ volt.... beraktuk apámmal, ill. Lacci33 cartárs közreműködésével. Tesztüzemben van. Az egészre azért volt szükség, mert az egyre emelkedő benzinárak mellett kb. havonta egyszer ülnék autóba, ha szlovák benzint tankolnék. Ukrajna szerencsére nincs túl messze, így autózhatok majd tovább nyugodtan :)
A kartergáz-szűrő eddigiek alapján negatívan nem befolyásol semmit.
Olvastam, hogy gyakorlatilag túl sok haszna nincs annak, hogy a kartergáz vissza van vezetve a szívócsőbe. Viszont negatív hatása van több is, pl. a pillangószelep állandó koszolódása, valamint a hideg levegőhöz keveredik a forró kartergáz, amitől változik a keverék tulajdonsága. Az 56 topicban megkérdeztem a véleményeket, semmi negatív vélemény nem volt, így beraktuk a kis szűrőt a kartergáz szűréséhez. Mentünk vele 1 "cuore sportivo" próbakört. Menet közben a ventilátort 4-es fokozatra állítottam, mivel apám felvetette, hogy így lehet olaj szagot fogunk érezni,de semmi olajszag nincs. A próbakör felénél benéztünk a motortérbe, gőzölgött a szűrő,de eddig semmi extra tünet, amiért vissza kellene rakni az eredeti csövet. A szívócsőbe méretre kiöntöttem fogászati anyagból egy dugót, így ott sem szív falsot. Tesztüzem megkezdődött, aztán vagy marad így, vagy nem. Minden esetre semmi rossz nem történt. Km óra állása: 155 850
A fóliázó faszi munkájának megkönnyítése érdekében kiszedtem a kalaptartót. Rászorult már egy tisztogatás is, így szőnyeg tisztító szerrel és egy kis kefével alaposan kisikáltam.
A kalaptartó kiszerelése:
1- a hátsó ülés alsó részének kicsavarozása, kiszedése
2- a hátsó üléssor háttámlája 2 csavarral van rögzítve, ezt kicsavarni, majd felemelni az egészet, hogy kicsússzanak a kampók.
3- patentok kiszedése az utastér felől
4- a fejtámla felfogatásának kihúzása
5- a csomagtartóban lévő kárpitból ki kell szedni az összes patentot, műanyag rögzítő elemet
6- pótféklámpa csatlakozójának széthúzása, én a pótféklámpát is kiszedtem, mind a 10 izzót kicseréltem Hella márkájúra, mert 1 kiégett
7- a C oszlop belső borításának óvatos lefeszítése, kiszedése
8- óvatos mozdulatokkal kipattintani a kalaptartót a helyéről
Mivel szétszedtem az erősítő kábelozását, már rendet is raktam, mert eddig káosz volt ott. Gyors-kötözővel rögzítettem őket, stb.stb.... most már patika állapotok uralkodnak a kábelek között :)
Az autó November elejétől nem kért semmilyen alkatrészt, csak benzint... így ma megjutalmaztam (és magamat is) az ablakok és tető fóliázásával.... nekem nagyon tetszik az eredmény
4 órás munka volt, az első ablakra kaptam egy ajándék csíkot :) tetszik... :)
A hazaút kis része :)
Megjött a csomag, régóta vártuk Lacci33 cartárssal. Gtechniq P1 és P2 polírozó szerek. Az, hogy működik megkérdőjelezhetetlen, ez csak bevezető, így pár kép:
a második képen használat előtt, a harmadik képen használat után (a fényképező nem csal, tényleg működik)
Volt pár szabad percem, így pár fakó elemet lefújtam feketére, beszéljenek a képek:
Megmostam, kiporszívóztam, szőnyegtisztítószerrel megtisztítottam a csomagtartó kárpitot, letöröltem a port, édesanyámmal kimosattam a fejtámlán lévő huzatot, amire Alfa Romeo matrica van nyomtatva.
A kézifék bowden-t tartó műanyag pöcök megadta magát, gyors-kötözővel segítettem a bajon, most olyan, mint az új. Átnéztem a futómű alkatrészeket, valamint megszabadítottam a motor, ill. a váltó alját pár milliméternyi retektől.