Tagok >> TtK >> 159 SW 1750 TBi >> Blog
- Típus:159 SW 1750 TBi
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2009
- Színe:nero
Olajcsere, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő. 129500 km. A szűrőkhöz elég nehéz hozzáférni, a pollenszűrőhöz pl. ki kell bontani a kesztyűtartót :-O Úgy tűnik nem is cserélte eddig senki..
A gumik, amikkel vettem elég ramaty állapotban voltak, ma a gumis a négyből hármat kukásnak minősített..
Mellesleg felkerültek a téligumik, egyelőre a gyári felnikre. Némi netes kutakodás és saját tapasztalat alapján Conti WinterContactok lettek.
Tavaszig lőni kell egy garnitúra nyári gumit is lehetőleg felnikkel együtt, hogy ne kelljen cserélgetni a gumikat. De tkp. ez nem is baj, így olyan felni/gumi páros lesz, amilyet én akarok és nem valami megörökölt kerekeken kell gurulni.
Megvan a rendszám :) Rájöttem, hogy a központi okmányiroda hétvégén is nyitva van, úgyhogy ma délelőtt megpróbáltam. Az ajtóból majdnem visszafordultam, mert olyan tömeg volt, hogy be se nagyon lehetett menni. Végül röpke két óra várakozás után sorra kerültem és némi pénzügyi tranzakció után enyém lett a rendszám.
Azért a magyar valóság egy utolsó ostorcsapást még tartogatott: a magyar rendszám természetesen nem fért bele a holland rendszámtartóba, de ezt azért hamar megoldottam. Suhanhatunk. :)
Regadó befizetve. Ami valójában vám, amit az is mutat, hogy a vámosoknál kell befizetni, amihez VPID számot is igényelni kell..
Kb. egy óráig tartott, míg az összes papír/adatbázisbejegyzés/számla/igazolás elkészült. Megvan, spongyát rá. Az Euro 5 és a kis lökettérfogat miatt nem is volt drága; az átírási illeték 125k lett volna..
Levizsgázott az autó a Mozaik utcában. Sok várakozás, iszonyú bürokrácia (hét (!) ember foglalkozott velem és az autóval - beleértve a portás nénit is, akinek szintén pecsétet kellett nyomnia a papírokra..), de rendesek voltak, nem szivattak olyan hülyeségekkel, hogy pl. van-e EU-s jel az elakadásjelző háromszögön. Megnézték ami lényeges - fék, kormány, futómű - és már állították is ki a papírokat.
A második vizsgabiztos (ketten nyomták a soron) első reakciója: végre egy benzines autó..:)
A magyar piac hosszas és alapos böngészés után is meglehetősen siralmasnak mutatkozott, ezért megszületett a döntés: hozzunk autót külföldről. Az új regadó kis lökettérfogatú Euro 5-ös autóra nagyon kedvező (a teljesítmény nem számít..;) ), ezért ilyet kerestem. Meg is találtam ezt a nero csodát, egy bökkenő volt csak, hogy Hollandiáig kellett érte menni. pettinke kartárs vállalkozott az utitárs szerepére, úgyhogy egy kétnapos túra során elhoztuk. Hazafelé 1300 km alatt volt idő próbálgatni; mondhatom nem okozott csalódást. :)
A következő menet az NKH-NAV-Okmányiroda bermuda-háromszögben játszódik. Folyt köv...