Blog >> ülésfűtés

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2013-11-10

Szét kellett borítani az autót. Több okból is. Az elsőt látni az első képen. Valami állat szétbarmolt mindent. Szétcincálta az olajos doboz címkéjét és a remote kábelem. Emiatt a mély ládám nem akart működni.
A másik, hogy a hátsó ülés támlája rosszul volt visszarakva (???) és a harmadik z ülésfűtést ideje rendbe rakni.
Amíg a bőrben a fűtést megcsinálom, addig a plüss ülést a J1re visszarakom. Rendeltem carbon szálas ülésfűtést, nincs kedvem a gyárival játszadozni. Ideje felfrissíteni. Kap egy nagyobb takarítást is majd az ülés. Meg természetesen az egész kocsi belseje. Mert, amit művelt a Gyuszó állatka...az tűrhetetlen. :-) Elkapom bezárom a ketrecbe otthon...
folytatása következik

>> Tuning és extraFairlane // Alfa GT 1.9 JTDm 16v Distinctive // 2013-10-06

Sikerült szert tenni egy garnitúra piros cérnával varrt blackline bőr ülésre :)
Beszerelés előtt kapott (kaptam?) ülésfűtést is.

>> Tuning és extraIstván002 // Alfa 146 1.6 boxer // 2013-04-24

Bekerült az ülésfűtés kapcsolója. Fontos, mert az ülés is átalakul és az bizony hideg lesz télen.
Érdekesség, hogy a számok csak akkor világítanak amikor működik a fűtés.

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 147 1.9 Mjet Black Line // 2012-11-24

Ebben az alfában nem volt gyárilag ülésfűtés, de mivel textil huzatos ülései vannak, azt gondoltam, hogy ez nem fog hiányozni. Tévedtem.
Sokat gondolkodtam azon, hogy mit csináljak. Vegyek egy komplett ülésgarnitúrát ami fűthető és akkor egy szép gyári megoldásom van, vagy tegyek bele egy utólagos ülésfűtést. Mivel a mostani kárpit nagyon tetszett, nem szívesen cseréltem volna le és mindenképpen olcsóbban is jövök ki, ha utólagos ülésfűtést építek be. Ráadásul az utólagos fűtés 2 fokozatú szemben a gyárival, ami csak egy. Mindezek tükrében az utólag beszerelhető ülésfűtés jobb megoldásnak tűnt ezért azt választottam.
A két első ülés lett fűthető. A kárpit alá kellett beépíteni, két fokozatban állítható. 1-es fokozatban 36 fokon tartja az ülést míg 2-es fokozatban 45 fokra fűti fel. A kapcsoló a gyári helyen, az ülés oldalán található.
Nagyon kellemes érzés amikor télen az ülés 1-2 perc alatt testmeleg lesz. Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt az extra felszerelést. Aki szeret barkácsolni, az otthon is be tudja szerelni, de sok szervizben is elvállalják a beépítést.

Az ülésfűtés hiánya a sofőr oldalon, már megvételkor feltűnt, és sejtettem, hogy szétégett vagy elszakadt valahol a fűtőszál, bármennyire is magyarázta az eladó, hogy: működik-működik, csak nem fűt ez annyira. Ezt a hibát már jóval korábban szerettem volna kijavítani, de nem volt szívem lenyúzni és szétszedni a gyönyörű bőrülést. Az első telet még elviseltem nélküle (bár annyira nem is hideg a bőr, mint azt sokan képzelik), de most a hidegek közeledtével, neki akartam látni a hiba elhárításának. Illetve, ha van ilyen extra az autóba, akkor az működjön már!
Miután kiszedtem az ülést és az alsó ülésszivacsot, már könnyen hozzáfértem a meghibásodott alsó fűtőpárnához.

A probléma orvoslására három féle megoldás kínálkozott:

1. Gyári új fűtőpárna (1-2. kép) (51737177) beszerzése 27.000,-Ft-ért.
2. Utángyártott fűtőpárna beszerzése (20-25 ezer Ft-ért).
3. A rossz fűtőbetét javítása.

Mivel nem szeretek tékozolni, és szeretem a kihívásokat, a 3. megoldásra tettem voksomat. Figyelembe vettem a Cartársak jó és rossz tapasztalatait, az ülésfűtés javítással kapcsolatban. Továbbá 156er Cartársunk ülésfűtés javítással kapcsolatos blogja is sokat segített.

A fűtőpárna felépítése:

A fűtőpárna egyáltalán nem bonyolult felépítésű (3. kép). Ára ehhez képest indokolatlanul magas.

1. Párna.
2. Magas ellenállású vezeték.
3. Hőmérséklet jeladó.
4. Kábel.
5. Csatlakozó.
6. Védő matricázások.
7. Kétoldalú ragasztó.

A fűtőpárna javítása:

1. A fűtőpárna óvatos lefejtése (kétoldalú ragasztó) a szivacsról.
2. A csatlakozó áthúzása a szivacson.

A meghibásodás okainak keresése, következtetések:

A szakadás, már a huzat leszedésekor láthatóvá vált (4-5. kép). Véleményem szerint a szakadás közvetlen okozója a szivacs árkában, keresztben futó üléshuzat feszítő vas.
Viszont, jól látható, hogy a fűtőpárnát nem a megfelelő helyre ragasztották a gyárban (6-8. kép), hanem előrébb és így a párnára ragasztott nyúlás gátló nem tudta megvédeni a fűtőszálat a drót okozta igénybevételtől.
További észrevétel, hogy a párna ragasztója összeszereléskor összeragadt és így került felhelyezésre (9. kép).
A javítás után kerülni kell az ülésre ható nagy-, és koncentrált terheléseket (pl.: beletérdelés), legfőképpen a huzatot feszítő drót környékén.

A fűtőpárna javítása:

1. A nyúlás gátló védőmatrica óvatos eltávolítása (10. kép).
2. A szakadás pontos detektálása.
3. A megmaradt szigetelés elvágása a szakadás helyén.
4. A vezeték cérnáktól való kiszabadítása a szakadástól mérve ~80-80 mm-re.
5. A szétégett kb. 15 mm-es részt kivágása.
6. A két vezetékvég blankolása 10-10 mm-re.
7. ~40 mm-es zsugorcső felhúzása a vezetékre.
8. A leblankolt rész forrasztóolajjal való bekenése.
9. A vezetékek összeforrasztása jó minőségű forrasztóanyaggal.
10. A zsugorcső ráhúzása a javított szakaszra.
11. A rövidült vezeték kisebb ívekben történő meghajlítása.
12. A vezeték hozzávarrása a párnához (11-12. kép).
13. Nyúlás gátló szalag visszaragasztása Loctite 595-el.
14. Kétoldalú szőnyegragasztó (pl.: 3M) felragasztása a párna széleire.
15. A vezeték szakadásmentességének ellenőrzése multiméterrel.

A fűtőpárna visszaszerelése:

1. A kétoldalú ragasztó lehúzása.
2. A párna szivacsra ragasztása, ügyelve arra, hogy védőmatrica az árokban középre és az árok legaljára kerüljön.
3. A csatlakozó áthúzása a szivacson.

Nagyon bízom benne, hogy a javítás nem tiszavirág életű lesz, és több télen keresztül élvezhetem a langyos bőr nyújtotta kényeztetést.

UPDATE (2016.09.06.):

A fűtés élettartama tiszavirág életűnek bizonyult. Két használat után ismét tönkrement. 2013-ban ismét nekifutottam a javításnak. Sokat nem kellet keresnem a hibát. Ugyanott volt elszakadva.
A másodszori javátás annyiban tért el az elsőtől, hogy nem csupán összeforrasztottam a vékony nagy ellenállású vezetéket, hanem kivágtam az üléshuzat drótja alatt mindkét oldalon ~5 - 5cm-et, és ennek helyére sima 1,5 mm2-es sodrott rézvezetéket forrasztottam be. Így a drót alat levő vastagabb keresztmetszetű vezetékszakasz már nem tud elszakadni. Teljesítménycsökkenés nem érezhető.
Az ülésfűtés a negyedik szezonját kezdi meg alattam, így a technológia sikeresnek minősíthető.
Most már csak a javítás után rögtön elpukkanó jobb egyes ülés fűtését kéne megcsinálnom. :)

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2012-01-18

Még a hétvégén beépítettem az ülésfűtést, nagyon hálás dolog :) Képeket nem készítettem, mert nem sok időm, és nagyon hideg is volt a szereléshez, de nagyon megérte. A kapcsolók, és a vezeték volt kb. 500 forintos költség.

>> Tuning és extraKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2011-12-14

Egyenlőre csak megvettem, majd hamarosan be fogom építem a fűtőpanelek, ugyan nem Alfáé, de legalább gyári nagy méretű.

>> Tuning és extra156er // Alfa 156 1.6 Twin Spark - Distinctive // 2011-11-06

Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!

mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....

Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(

rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!

Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.

Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!

>> Tuning és extraBFMSE // Alfa 166 V6 TB // 2010-11-15

Mivel az eredeti bőrülésem nem volt fűthető, elhatároztam, hogy ha találok szép szürke bőrülést, ami elektromos és fűthető, akkor megveszem. Sikerült találnom, és elfogadható áron meg is tudtam venni. Mivel eredetileg nem így szerelték az autót, kellett hozzá egy kis vezetékezés. Vettem hozzá gyári tartozékokat (relé, biztosíték) és a gyári helyére bekerültek. Nem volt kis munka, ugyanis a teljes autókárpitot ki kellett szedni, azonban a hideg téli napokon megterül a sok befektetett energia :)
Az új garnitúra elég koszos volt, beépítés előtt langyos szappanos vízzel lepucoltam, majd bőrápolóval bekentem.

>> Tuning és extraKGBMAN // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 12V // 2009-12-12

Tegnap és ma az ebay-ről rendelt ülésfűtést építettük be Tibi barátommal a gépbe (és az asszonyéba is). Sajnos mivel a szivargyújtóm állandó feszültség alatt van így ma reggelre lemerült az akku. De legalább tartós teszt alá lett vetve a holmi és jelesre vizsgázott. :) Szóval ma a szivargyújtóval együtt átkötöttük a fejegység remote szálára és ha már meg lett bontva akkor a GPS autós töltőjét is bedrótoztuk átalakítva. Így végre csak akkor működik a cucc, ha a gyújtáskapcsolótól feszültséget kap.
Ami pedig az ülésfűtést illeti.. Nos, fantasztikus találmány. Végre nem a hideg bőrülésre teszem be a fenekem és a felfázás veszélye sem fenyeget.