A szezon nagyobb részén már túl vagyunk, de most következik még a nagy, külföldi túránk a Dolomitokba. Oda mindenképp friss, új abroncsokkal akartam elindulni, hogy semmi ne kompromittálja az élményt.
A tavaly felrakott szettből a hátsókat már júniusban cserélni kellett, annyira elkoptak. Azóta kb. 3500 km-t tettünk meg, szóval az elsők már bőven megfutották a futásteljesítményüket, valamint a hátulra felkerült használt gumijaim és kaptak annyit, hogy most már nyugdíjazni lehetett azokat.
Szokás szerint Szekszárdon, Béda Lacinál történt a csere. Természetesen az autóra homologizált, gyári gumikat kapott a gép: Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 (AR).
Km: 47350
1-3. kép: az új abroncsok
4. kép: bal első fék
5-6. kép: a használt első abroncs felülete és profilmélysége
7. kép: az új első abroncs és profilmélysége
8-9. kép: a használt hátsó abroncs belső és külső profilmélysége









Ezek az olaszok még egy gumit is milyen gyönyörű hangzású szavakkal tudnak elnevezni.
Lassan elkopiknak az első szerelésű gumik. A hátsónál belül már kopásjelzőn fut, az elsőkben még van 0.5 mm :D.
AR gumik beszerzése a Q csoport tapasztalatai alapján nehézkes, az elsőké különösen. Egy ideje nézegetem a kínálatot és az übbepek előtt feljött egy találat. Minden paraméter stimmelt. Érdeklődtem a gyártási idő felől: ha 3 évnél idősebb, azt jelzik, pontosabbat nem tudnak mondani. Szóval lutri, de 14 napon belül indoklás nélkül visszaküldhető. Megrendeltem.
Elég spéci gumi, kis szériás gyártás, gondolom évente egyszer állítják rá a gyártósort. Amit akkor kiadnak, azt lehet vásárolni. A hátsó 1 éves lesz, amikor használatba veszem, az első friss gyártás. Ha tavasszal veszem is ezt kaptam volna. Talán a hátsóból lenne áprilisban friss, de így is hamarabb kopik el, mint hogy megöregedne.
Hasznos profil csupán 5 mm!
Egy túrát tavasszal még lenyomok a használt gumikkal, hogy kimaxoljam az élettartamát. De szépen teljesített eddig is, 32 ekm-nél jár a számláló.




Ahogy az előző posztban említettem, kiderült, hogy a hátsó abroncsok már szinte használhatatlanra koptak. Az előző hétvégi pályanapozásra már nem érkeztek meg az új abroncsok, így a régieket még inkább nullára redukáltam.
Ma viszont felkerültek az újak. Újra gyári szerelésű, Alfa homologizációval rendelkező Pirelli P Zero Corsa Asimmetrico 2 abroncsokat rendeltettem be. Nem egyszerű hozzájutni, de ügyes gumisom van, tudja honnan kell beszerezni.
Most már újra maximális tapadás mellett lehet használni a hátsó tengelyre adott nyomatékot.




0
691
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Alfa reklám
- Oldtimer, youngtimer
- 4C
- Adok-veszek
- Spider
- Mo-i utak helyzete: ele...
- Giulia
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth