Már egy ideje tervben van, hogy kipróbálunk valami P&P LED-et a tompítottban a hagyományos H7-es izzó helyére. Szerintem most értünk el oda minőségben és árban, hogy megéri a váltás. Az Osram LEDriving HL Easy Gen2-re esett a választás. A különbség drasztikus, pedig korábban is növel fényerejű izzókat használtunk (Osram Night Breaker Laser). És nem utolsó sorban szebb és egységesebb lett a megjelenés a hidegfehér nappali fények mellett. Mindemellett a vetítési kép hajszálpontos és tökéletes, a szemből érkezőket sem vakítjuk el. Teljesen Can-bus kompatibilis, nem volt szükség plusz ellenállásra sem, sem semmire, valóban 100%-ban P&P.
Ha már cseréltem a sárgás fényeket hideg fehérre, sorra került a kesztyűtartó világítása is. Egy Tungsram 6000K W5W LED került bele. Elég gyenge a fénye, de a kesztyűtartóba még épp elég. Sikerült kicserélni a távolsági fényszórók izzóit is, ide Osram fények kerültek. Emelt fényerő, 5000K.
Ezen kívül felraktam egy textil vonószemet előre. :)
UPDATE!
Most volt a kocsi (2020. okt. 7-én) vizsgázni és nem kötöttek bele. Mai napig hibátlanul teszi a dolgát a ködlámpa!
Körülbelül olyan március magasságában kitakarítottam a fényszórókat, és láttam, hogy a foncsorok jó állapotban vannak, így hát szeretném azok állapotát megőrizni.
Ekkor jött az ötlet, hogy valamilyen nappali menetfény (DRL) jó lenne. Láttam olyat, ahol az index helyére rakják a LED-et és indexelésnél átvált. Ez annyira nem tetszett, viszont kókányolni nem szerettem volna bele semmit.
Pont szembejött velem a netem az Osramnak az egyik nappali menetfényes ködlámpája (Osram LEDriving FOG PL Blue). Elmentem a Lumenethez megnézni és nagyon meggyőzött. Pont akciós volt náluk, így hát megrendeltem. 24.000 Ft-ra volt leértékelve és 3 nap alatt megjött. "E" szabványos, így nem köthetnek bele vizsgáztatáskor, de a rend éber őrei sem.
Hamar beszereltem, mert nem bírtam várni. Kellett egy kis átalakítás a csatlakozók terén, de vízmentes csatlakozással gyönyörűen meg lehetett oldani. Ezután jöttek a méricskélések. 3 szálat kellett bekötni, a megadott helyekre. Értelemszerűen a piros ment a pozitívra (+), a fekete a negatívra (-),melyeket közvetlenül az akkumulátorra kötöttem, a használati is ezt javasolta.
Volt még egy kék szál, melyet a helyzetjelző vezetékével kellett közösíteni, ez maga a jel illetve tiltó vezeték. Mivel amikor a tompított világít, akkor a helyzetjelző is világít, ezért ekkor a DRL nem működhet. (EZ A SZABÁLYSZERŰ BEKÖTÉS).
Nagyon szépen világít, mind a DRL, mind pedig a ködlámpa. Nappal is sokkal jobban látszik az autó, szóval hamarabb észrevesznek. Megérte az átalakítás, kb. olyan 2-3 órát vett igénybe a beszerelés. És végre értelmet nyert az automata fényszóró kapcsoló.
A ködlámpa vetített képe tökéletes, nulla a szórt fény, erős a fénye.