Blog >> fényszóró

>> AutóápolásNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2011-01-14

Az autó vásárlásakor már eldöntöttem, hogy a fényszórókat le kellene polírozni. Nem voltak rossz állapotban, de azért kicsit már opálosak voltak, ráadásul valami nejlonszerű védőréteg kezdett felpattogzani egyes széleken rajta, és nem mutatott túl jól.

A felújítás két fázisban történt. Első lépésként úgynevezett "water sanding" technikával előkészítettem a fényszórókat. Ez azt takarja, hogy folyamatos vizezés, nedvesítés mellett, külön erre a célra való polír-csiszóló papírral lecsiszoltam a felületet. Először egy kicsit durvábbal, majd egy nagyon finommal. Ettől egységes, sima, opálos felületet kaptam.

Ezt követően elgurultam egy polírozó műhelybe, ahol kértem a fényszórók polírozását. A matt opál felület ekkor vált gyönyörű, csillogó, átlátszó fényszórókká. Nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel. Ugyan a lámpatest kicsit belülről is opálos minimálisan (ez az uv miatt elkerülhetetlen valamennyire elvileg), sokkal szebb lett az eredmény mint a kiindulás.

Ennek örömére az izzókat is kicseréltük Osram Night Breaker Plus-ra. Ég és föld a különbség a korábbi izzókhoz képest, nagyon szép, erős fénye van.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 1.9 JTD // 2011-01-28

Voltam ma Zolinál (TZoli155) Tatabányán, beépítettük nála a két feljavított Hella fényszórót. Az egyiket én boltoltam még néhány hete egy autólámpástól, beragadt készlet volt. A másikat Zoli "szállította".
Mindkettőn elvégezte a megfelelő módosítást, a gyárinál minden szempontból jobb távtartókat tett bele.
A "know-how".t is megmutatta, de az titok :-) Akit érdekel hogy mi a trükk, javaslom javíttassa fel a lámpáját Zolival, meg fogja tudni. Aztán meg látni fog, nem is akárhogy! Ha helyére van téve a 146 lámpája, és persze gyári a lámpatest, akkor bizony lehet vele látni is.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-28

A csömöri norautoban kerültek beszerelésre (0828) a nemrégiben beszerzett alkatrészek.

[Költségeim: első lengéscsillapítók 15000Ft és fékbetétek cseréje 6000Ft, jobb oldali féltengely gumiharang cseréje 12500Ft, fényszóró állítás 1990Ft]

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-26

(0826) utólagos xenon halogénekre cserélve (osram nbr h7) munkadíj:3000

ill. első lengéscsillapítók (monroe) és fékbetétek (...) megrendelve Erhardtól.

>> SzervizKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2010-08-24

Már egy jó ideje nem mindig kapcsolt fel a jobb oldali xenon, ha égett is, egy-egy villantásnál nem mindig kapcsolt vissza, és most már egyáltalán nem ég. Vagy trafó vagy izzó.. Bár az izzó még pár napig felvillant felkapcsolásnál, most már talán az sem. Így hát jött az ötlet a sok görcsölés (rendőrök, ég-nemég, felfelé világít.. stb.) után, hogy vegyünk ismét vmi halogént bele, de ne a gagyit. Hosszas utánajárás után esett a választás az Osram Night Breaker H7-esére. Persze nem lehet mindenhol kapni.. bezzeg Boscht meg Philipset.. Na mindegy. Most már megvan. (0824) Remélem legalább így üt mint a képen, meg a leírásokban:) Csütörtökön kerül beszerelésre. Addig marad a kalóz effektus..

>> AutóápolásLujo // Alfa 156 1.6 TS 16V // 2010-05-30

Végre sikerült felpolíroztatnom a fényszórókat... hát mit mondjak megérte! Képek lentebb:)km: 137780

>> Tuning és extraLiquid // Alfa 156 2.0TS // 2010-03-07

Skull CarTárs segítségével jutottam hozzájuk. Odaadtam a saját lámpáimat (amikből ugyanilyenek fognak készülni) valamint 145EUR-t. Gyári Carello lámpák, xenon kompatibilis üveggel, valamilyen más fényszóróból származó projektorral. Nagyon szép munka. Így már szinte tökéletes a rendszer. Egészen más a vetítési kép, nem szórja a fényt.
A gyári magasságállító konzol el lett tüntetve. A "bólintó" elektronika elkészítés alatt van.
A lámpákat sajnos nem tudtam kiszerelni, a lökös levétele nélkül, így az utcában lakó szerelő vette ki.
A xenonizzók kábeleit, a lámpák alján hoztam ki, és a trafót a lámpa aljára rögzítettem.
A visszaszerelést már én végeztem, Ő csak a lököst rakta vissza.
Költségek:
- 145EUR
- a régi lámpáim (gyári Carello)
- egy út Hviezdoslavov-ba
- lökös le-felszerelés

>> SzervizTedi // Alfa 145 2.0 QV // 2010-01-24

A kedves 145/6 tulajoknak a címben szereplő szó egyet jelent a konstans epeömléssel. Merthogy Giovanni egy ótvaros műanyag konzollal oldotta meg a fényszóró magasságállítását, ami nagyon könnyen eltörik. 10-ből 10 autón ziher, hogy cserélni kéne. De ugyanarra a szarra nem érdemes, jobbat meg nem kapni hozzá a piacon. Illetve mégis!

TZoli155 találta ki, hogy egy bizonyos anyagból (ami jóval strapabíróbb, mint a műanyag) tökéletes másolat készíthető a gyári tartozékról. Csak vinni kell a lámpatestet, cserébe kapsz egy másikat, amiben már az új, strapabíró konzol van, ami nem esik szét attól, ha kicsit magasabbra akarod állítani, mint kéne. És mindez 5 ezer forintért, azt hiszem abszolút jutányos ár!

A cserének immáron másfél hónapja, kicsit állítgatni kellett a lámpán, meg vártam, hogyan bírja a strapát, jelentem tökéletesen működik és mindenkinek csak ajánlani tudom.

>> SzervizDiny // Alfa 156 1.9 JTD Executive // 2009-12-11

Ma már egyre jobban úgy nézett ki, hogy itt a hideg és talán havas idő, Lia megkapta a téli papucsokat, amelyekkel hozzám került a nyáron.

A csere zökkenőmentes volt, bár mindenhol meglepődnek, amikor azt mondom, hogy én kellek a beindításhoz:))

A cserével egyúttal át is vizsgálták, a 12 pontosat nézték meg. Kifogástalan állapotban van:))

Amit javasoltak ennek ellenére, hogy a hátsó féktárcsákat cseréljem ki, mert már kezdenek nagyon elkopni. Ezt mindenképp hamarosan meg kell ejteni, de még bírja. Hiába, sokat mentem vele (lásd előző post)

Egy régóta esedékes dolgot is kértem, a fényszórókkal nagyon magam elé világítottam, azt is elintézték, tekertek rajta egy kicsit, és máris jobb lett:))

Folyadékok rendben, és a futóművek is, amitől azért tartottam, ezeken a rossz utakon itt a fővárosban... kipuff is szép, na szóval Lia egészséges:))

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 2003 // 2008-12-27

Először amikor észre vettem, hogy csak minden 3-4. próbálkozásra gyullad be az egyik xenon, gondoltam, csak az égővel van baj, de átcseréltem a két izzót és megállapítást nyert: a trafó felmondta a szolgálatot. Sok jóval nem bíztattak, mindenhol közölték, hogy mivel a trafó a lámpatest belsejében van, és külön nem is lehet kapni, az egész lámpatestet cserélhetem. Ezt csak az tudja átérezni, milyen, aki tisztában van az árakkal: Újonnan 250E ft fölötti összeget kérnek egyetlen fényszóróért. Bontottban 50-80E körül mozog, de lehet hogy abban is rossz a trafó. Sok járkálás után véletlenül tudtam meg egyik ismerősömről, hogy ő nagyon ért ezekhez a gyári xenonokhoz, van is hozzá bontott alkatrésze, és bár már nem ezzel foglalkozik, de haveri alapon megcsináltuk együtt. Ehhez ki kell venni a lámpát, aztán kiimádkozni a trafót, utána új trafóval visszaszerelni, és működött! A végén teljes mértékben olyan lett, mint amilyennek megálmodták tervezői.

A gyári xenon lámpatest egyébként minden híreszteléssel ellentétben nem olyan mint a halogén, nem a halogén lámpatest xenonnal való felszereléséről beszélünk. Egyetlen alkatrészük egyezik, az a búra. Az ugyanúgy Carello, mint a halogénesen. A hátulja, a fekete rész más alakú, mert el kell férnie benne a trafónak, és az aljára fel van csavarozva egy szürke vízhatlan doboz, ami a rendszer elektronikája. Figyeli a helyes működést és innen van vezérelve a dinamikus szintszabályozás.

Az első képen a kiszerelt trafó látható. A csatlakozót a végén az izzóra kell tenni.
A második képen a fényszóró alján található vezérlő elektronika van.