Blog >> fényszóró
Elkezdett ködösödni a fényszóró búrája, ami sokat rontott az összképen, így elvittem egy polírozásra, majd került rá egy UV védős fólia is, hogy sokáig így maradjon.
Polír: Polír Peti
Fólia: Mystic fólia
Az autó több elemének fényezését követően elérkezett az idő egy kis korrekciós polírozásra, ami kiegészült a fényszórók polírozásával.
Km óraállás: 173 435
Nem voltak még annyira szörnyű állapotban az első lámpák, de a felső részén már látszott, hogy dolgozott az UV az elmúlt 9 évben. Lemattulva nem voltak igazán, de a felülete már "karcos" volt, így megelőző jelleggel kaptak egy alapos polírozást, illetve a tartósságát növelve egy átlátszó védőfóliát is. Szerintem az eredmény magáért beszél. :) Ha már ott volt az autó még felkerült egy napellenző sötétítő csík is az első szélvédőre. Az eddigi összes autónkon volt, megszoktuk, így már nagyon hiányzott. Jövő évben a nyári szezon elött még visszatérünk egy hővédő fólizásra is.
A távolsági fényszórókat is be kellett állítani, mivel azok az úttestre világítottak, az autó elé. Otthon egyszerűen elvégezhető feladat egy 9-es villáskulccsal.
Ezenkívül rendszámtábla világításba rendeltem hideg fehér égőt, a távolságiba szintén, illetve korábban bekerültek az új tompítottak is.
A tompított fényszórók szinte csak dísznek lehettek az autón az előző tulajnál, így új, erősebb Osram Night Breaker égők kerültek bele, valamint be lettek állítva a fényszórók.
Korábbi posztban írt javítókészlet beépítésre került, masszív darab.
Csak ne lett volna berohadva a bal lámpa horizontális állítócsavarja ill.
ennek következményeként letörve a tengelyről a fogastárcsa :-(
Megpróbáltam megragasztani, majd kiderül...
Rögzítőcsavarokból három hiányzik. Legközelebb pótlásra kerül.
Album
A tompított fényszóró, ködfényszóró és helyzetjelző után sor került az országúti fényszóró ledre váltására is, a tompított fényszórónál bevált 10.000 lumenes típussal, az Aliexpressről:
- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K
https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4f7b4c4dLxTJHn
Ennyit még nem szidtam az olaszokat, mint most! Borzasztóan nehezen hozzáférhető az országúti lámpatest, benne az izzó, ráadásul olyan hülye páros feszítőrugó megoldással, ami nem könnyíti meg a nőgyógyászokat megszégyenítő kéz- és ujjügyességgel rendelkező izzót cserélni próbáló szerencsétlent.
Az első tíz perc után arra jutottam, hogy szégyen ide-szégyen oda vagy maradnak a halogén izzók a helyükön, vagy elviszem szerelőhöz, majd az csodát tesz. Aztán másnap ismét nekifutottam és a kitartásnak meglett az eredménye, a jobb oldali összejött.
A bal oldali viszont sokkal rosszabbul hozzáférhető, ezért megpróbáltam kiszerelni az egész fényszórótestet. Hamar zsákutcába kerültem, mert ha jól láttam, a lököst ehhez le kellene szedni. Viszont a lámpatestet rögzítő két csavar kihajtásával olyan 3-4 cm-es játékra nyílt lehetőség a lámpatest mozgatásával, és ez pont elég volt!
Csak hülyéknek ajánlom! :)
Egyébként ezzel lezártam az autó elejének ledesítési folyamatát, és utólag nagyon tetszik.
A ledesítési folyamatnak nyilván az egyik legfontosabb állomása a 159-ben gyertyaként pislákoló halogén tompított fényszóró fejlesztése, LED-re váltása volt.
A 2018. október közepén az Aliexpressről rendelt H7 izzókkal majdnem befürödtem, az 3 hónap alatt érkezett meg!!! De ekkorra már ajándék volt, mert időközben visszaigényeltem az árát, így a költségem 0 Ft lett.
Ezt rendeltem, elvileg ez az átlagnál erősebb, 10000 lumenes led:
- PAMPSEE New Upgrade Mini size H7 Car LED Headlight Kit 50W 10000LM/Set 6500K
https://www.aliexpress.com/item/PAMPSEE-New-Upgrade-Mini-Canbus-H4-H7-Car-LED-Headlight-Kit-50W-10000LM-Set-H1-H11/32903706016.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4dqPCmVx
A fénye ennek is szép fehér, egyezik a ledes ködlámpáéval és ledes helyzetjelzőével. Laikus felhasználóként értékelve fényerejét tekintve a halogénhoz képest fényévekkel jobb, sokkal messzebbre vetít és élesebben látszik minden.
Fontos, hogy a szemből közlekedők nem jelezték egyszer sem, hogy vakítanék, de ezt én is ellenőriztem előtte. A lámpatestbe simán befért.
Új első fényszórók... a régiek már nagyon homályosak voltak.
Leírok mindent az elejéről. Lehet hogy valaki(k) meg fog(nak) sértődni, de ez már nem igazán érdekel. Az egész ott kezdődött, hogy Erhard az Albaautós cartárs eladott nekem 1 pár gyári xenon lámpát. Nem lett azonnal beszerelve, mert keresni kell olyan embert, aki be tudja kötni és időpontot is kell egyeztetni vele. Szóval vásárlás után kb 2 hónappal lettek beszerelve, amikor kiderült, hogy a jobbos lámpa belsejében levő trafó nem jó. Erhard erre annyit mondott, hogy “kapu garancia”. Köszi... Nálad se veszek többet semmit...
A lámpában kicseréltem a trafót, de nem lett szépen megjavítva, nem viselte jól a szétszerelést és összerakást.
Képbe került GTPeti, akinek volt 2 db fekete belsejű lámpája. Mondta, hogy cseréljük el, mondtam, hogy az enyém nem lett szépen javítva. Azt mondta nem baj, fizessek rá valamennyit, az ő lámpái szépek. Mikor odaértem hozzá, akkor derült ki számomra, hogy azokon a lámpákon szemöldök van és az egyikről épp a ragasztót távolítja el, a másikról pedig akkor veszi le a szemöldököt, a ragasztó már az én feladatom maradt. Egyikről sem tűnt el nyom nélkül, főleg amiről ő szedte le valami géppel és egy-két helyen belemart a műanyagba. Ez az évek múlásával csak egyre rondább lett. A lámpák belseje mozgott fel-le, jobbra balra, össze-vissza világítottak. Tavaly amikor a gyári csatlakozók beépítésre kerültek, akkor pattintottuk helyükre a pöcköket. A balos jó is lett, de a jobbosban a magasságállító pöcke nem ment a helyére, mert az 180 fokkal el van fordulva. A lámpákat korábban valaki már szétszedte és rosszul rakta össze. Ráadásul olyan anyaggal, ami nem lágyul hőre. Így a jobb oldali lámpa az autó elé világított és alig lehetett vele látni.
Probléma volt még a jobbos lámpa csatlakozója is, ki volt törve belőle egy pin. Ez annak köszönhető, hogy alig találni bontóban csatlakozót a kábelkötegből és kúlönféle sufni módszerrel vannak bekötve az utólag xenonosított autók lámpái.
Tatán a Trencsik weboldalán találtam gyári új xenon fényszórókat barátságos áron, vezérlő nélkül 130.000 Ft a pár. Megvettem tőlük, végre szépek az autóm fényszórói.