Blog >> 159
A dolog úgy kezdődött, hogy a start gomb megnyomására sötétségbe borult az autó, mintha kiment volna egy biztosíték. Kulcsot hiába vettem ki és tettem be újra, semmi változás, egészen addig, amíg ki nem nyitottam az ajtót és csuktam be, ezután újra búgott az AC és indult az autó. Ezt párszor eljátszotta, de aztán kiderült, hogy a pozitív saru le van csúszva a helyéről. A régi akksit hiába töltöttem, gondolom betett neki a lecsúszott saru, így vettem egy újat: Exide Premium 61ah 600A 240mm x 175mm x 175mm. Berakás után láttam, hogy ugyan a régivel egyezik a méret, de nem a gyári, mert a leszorító picit bő rá.

Hiányzott egy tartófület rögzítő csavar. Szerencsére akad szinte minden méret készleten, így hamar orvosolva lett a hiba. Lassan minden rejtélyes ciripelésnek lesz gazdája.


Rendeltem Ofiéktól tetőantenna szárat, mert valami kis nyomi állat szétrágtra a rajta lévőt és bántotta a szememet.

Kicseréltem a lambdaszondát, mely kisebb anomáliákat okozott már. 1. hengersor 1. szonda, ami az összes közül a legjobb helyre került. Egy élmény visszafűzni a vezetékét a vezetőibe. Önbeállító paramétereket nulláztam a biztonság kedvéért. Most helyreállt a rend. Egy kipufogó rögzítő volt törött, az csörgött. Még szerezni kell egyet.

Sikeres műszaki vizsga. Minden rendben.
Km.: 229300
A jobb felső lengőkar kopogott. Janitól kaptam egy újat, ma beszerelésre került. Áldom a futómű tervezőjét! Nem kell lebontani a fél autót egy lengőkar cseréjéhez, mint az elődöknél, minden hozzáférhető, nagyjából 10 perc alatt cserélhető.


A saját programommal immár több, mint 1000km-t megtettem, minden tökéletesen üzemel, tökéletesebben mint valaha. Így elérkezettnek láttam az időt, hogy kiköltözzön a tuning-box a motortérből. Nem szerettem azt a kusza kábelhalmazt...
Egyúttal kikötöttem a nyestriasztót is, mert olyan állat nálunk nem lakik. Viszont az akksit lassan, de biztosan szívta, feleslegesen.
Jó érzés volt kifűzni az összes utólagos kábelt a motortérből, számomra megnyugtatóbb látvány ez így :-)
Közben ránéztem a dpf státuszra is, az is egy visszajelzés a programomról, hogy jó irányba módosítgattam e.
Itt volt meglepetés. 550km-t autóztam a legutóbbi regenerálás óta, ebből 450km autópálya, 100km város, rövid távok. Az egr kiküszöbölése óta megszoktam, hogy kb ennyit bír, érdemes keresni az alkalmat, hogy egy kicsit kivigyem a városból.
Most viszont a szokásos 94-97% helyett 82%-os tömődöttség érték fogadott. Szóval nem csak hogy kevesebbet fogyaszt az autó, de kevesebbet is kormol. A vételkori állapothoz képest a különbség még drasztikusabb. Akkor Átlag 380km-t tudtam megtenni két regenerálás között. Most látszik, hogy a 600km-hez nagyon erőlködni sem kell.
UPD. visszanéztem a korábbi, EGR off utáni kiolvasás fotóit. Tisztán autópályás menetek után már akkor is viszonylag alacsony volt az dpf tömődöttség (akár 60%@430km). Viszont innen városban kb. 100km alatt elérte a telített állapotot. Majd ha lesz türelmem/kedvem, megnézem, hogy pályán kormol e még sokkal kevesebbet, vagy városban közelít sokkal lassabban a 100%-hoz.




Az elektromosan behajló tükrök úton-útfélen elakadtak. Egy takarítás, és némi WD40 után hibátlanul teszik a dolgukat. Valószínű nem sokszor voltak használva.
Az ablakok elég nehézkesen mozogtak fel és le is. Szilikonnal átfújtam a csúszkákat, így most szinte suhannak, és azt is hangtalanul teszik. Az emelőmotor sem erőlködik többé!


Szóval kellett egy utód a 166-nak. Sok variáció nem létezett. Kellett a hat henger, meg valami fiatalabb. Sw-t kerestem, ez jött szembe. Jani7212 autója volt. Megalkudtunk, elhoztam. Nem blogoltam nagyon az autóimról, de akkor már nem szakítom meg a Jani által elkezdett folyamatot. Képeken az indulás, és az érkezés pillanatai. Pont ideális idő volt a Q4 hajtás tesztelésére. A kislányom odáig van érte, mert piros. Az első indításkor felkiáltott: aztaaa! Utána megállapította, hogy az autónak "szikla hangja van". Szóval jó kis autó ez, és minden olyan dolog már benne van, amit én is beletettem volna. A többi majd elválik.
Jani blogja az autóról

