Blog >> 159
Kimentem olaszba, azt hittem könnyen hazahozok egy autót, és kész Hát nem! Nagyon nem, megszenvedtem, nem adták oda, ment a cirkusz, de valamit haza kellett hozni, ha már kint vagyunk, így ezt hazahoztam. Félreértés ne essék, nagyon jó autó, csak SW, szürke, és 120 ló, én pedig sedant, feketét, és legalább 170 lovat akartam. Szóval most árulom, de addig is van autóm, és bukni nem fogok legalább. Amúgy az autó szép, és jó, nem zörög, nem kopog, nagyon szép a belseje, egy rozsdafolt sincs rajta, jól megy. Élvezem, mert más mint a 156, az egy kis pattogós autó volt, ez már komolyabb, érezni is rajta. Majd kiderül, mi lesz a sorsa, de még a héten lehet veszek mellé egy olyat amit szerettem volna. :)



A régi tulaj állítása szerint a nála töltött 3 év alatt egyszer sem töltetett utána, ez ma be is igazolódott. Elég gyengén fújta már a hideget, kevés volt benne a gáz. AC miatt egyébként is rá szerettem volna nézetni. A pollenszűrőt cserélni kell, a töltés után is elég gyengén fúj.
1-2 hete volt itt szó üzemanyagokról, akkor írtam, hogy én beleugrottam egy injektor felújításba.
Mindez azért érdekes, mert 3.5 éve (gyakorlatilag amióta megvan a vas) csak prémium üzemanyagot tankoltam, bízván abba, hogy majd nekem így nem lesz gondom ezzel soha.
Hát tévedtem.
Most leírom a tapasztalataimat, mert biztos vagyok benne, hogy más is masszívan beszopja majd mint ahogyan én is tettem.
Volt tehát az alap probléma, hogy a kocsi zabál (~8-9 liter / 100) és füstöl is, ami egy dízeltől nem annyira jó dolog, pláne ha van benne részecskeszűrő is.
Mindez mellett voltak olyan problémái is, amit ép ésszel nem kötöttem volna össze a ezzel a hibával, de így utólag világossá vált, hogy ez is annak az okozata. Ilyen pl, hogy az autó elinduláskor rángatott, vagy olyan érzésem volt, mintha a kuplung már nagyon hirtelen fogott volna és emiatt ugrik meg az autó minden elinduláskor.
Csináltam egy tesztet multiecuscannal ami nem túl jó eredményt hozott.
A bosch hivatalos állásfoglalása szerint, az az injektor, amely +-0.9-nél magasabb értékkel korrigál már nem jó. Nos nekem volt -2.6-os is, de a többi sem volt 1.5 alatt.
Elvittem egy csapathoz akik szétszedték és elvitték egy injektorfelújító csapathoz. Itt először csináltak egy ultrahangos, vegyszeres tisztítást, ami után úgy tünt, hogy 1 injektoron állítani kell, de a többi jó, csak tisztítani kell.
Ez kb 70-80e ft-os költség lett volna, de persze nem volt ilyen szerencsém, ez után jött a hidegzuhany.
Kiderült, hogy a tisztítás nem pozitív, hanem negatív irányba rontotta a befecskendező teljesítményét. Ezt számos anyázás és telefonálás követte, mivel a szerelést végző cég sem látott még ilyet.
Ekkor felhívtam randomra 2 injektor felújító céget megkérdezni, hogy van-e ilyen a világon? Mindkét helyről azt az infót kaptam, hogy az injektorok tisztítása semmilyen gyakorlati hatással nem jár és gyakorlatilag felesleges, nem tartós megoldás, ami miatt ők csak felújítással foglalkoznak.
Azt, hogy átvertek-e sohasem fogom megtudni, de a vége az lett, hogy mind a 4 injektort fel kellett újítani:(
Laikusként gyakorlatilag soha nem tudom majd meg, hogy tényleg kicseréltek-e benne mindent, ( bár ideadták a régit az új alkatrészek dobozában).
Hogy ne csak negatívumokról beszéljek, jöjjenek hát a dolog jó oldalai.
A korrekciós értékek elképesztően jók, a legnagyobb sincs több -+0.3-nál.
A motor gyönyörűen, egyenletesen jár. Eltűnt a rángatás induláskor, ami kb olyan, mintha kuplungot cseréltem volna.
Nagyon szépen, egyenletesen gyorsul és ami a legdurvább: mai fogyasztási adatok szerint (kb 200 km, autopálya+város) 6.1 l/100 !!!!!!!
Ilyet nem hogy korábban, de még soha nem láttam ebben az autóban.
Azt, hogy megérte-e, az majd kiderül egy év mulva, de jó esély van rá, hogy pár problémám megoldódik majd.
Ami a prémium üzemanyagokat illeti, én most nagyon szkeptikussá váltam.
Nem tudom, hogy az elmúlt 60.000 km alatt mennyi extra költségem volt emiatt és, hogy megérte-e.
Most azt gondolom, hogy még ha tényleg tisztán is tartja az injektorokat - ahogyan mondják - akkor sem véd az injektorban lévő kopó alkatrészek elhasználódása ellen. Így kvázi sok értelme nincsen szerintem ....
Update1 - 2018.11.21
Több mint egy év és 20.000 megtett kilométer telt el a felújítás óta, így leírom a tapasztaltaimat.
A fogyasztás nagyon jó lett, a rekordom 100 km-en kb 5.5 l /100.
Ennél nemigazán tudok jobbat elképzelni egy ilyen dögnehéz autónál.
A korrekciós értékeket régen néztem már, de legutóbb volt olyan, ami 1.3 felett volt, ennek nem örültem igazán, de hibát nem észleltem.
Az biztos, hogy a vas nagyon rendben van a felújítás óta, teljesen beállt a fogyi és szerintem nem is füstöl, de ez a részecskeszűrő miatt nem is látszik igazán.
Összességében nem bántam meg a beruházást.


Végre sor került a fent említett elem fényezésére, ráfért már igazán. Valami tisztítószer megmarhatta, tiszta "pöttyös" volt.
Le- és felszerelést magam végeztem.
Végeredmény szép lett.





Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.
Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...



Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.
A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.
Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)




Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.
Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.
...
Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.
Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.
A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.
0
402