Blog >> 159
Végre sor került a fent említett elem fényezésére, ráfért már igazán. Valami tisztítószer megmarhatta, tiszta "pöttyös" volt.
Le- és felszerelést magam végeztem.
Végeredmény szép lett.





Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.
Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...



Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.
A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.
Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)




Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.
Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.
...
Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.
Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.
A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.
Kezdődött úgy, hogy a 2éve beszerelt (olaszautóbontós) generátor elhalálozott. Denso került be a helyére (új). Ha már megbontjuk cseréljük ki a kipuff leömlő csavarokat is. 2 már törött volt. Leömlőt síkba húzták, 1,5mm-volt benne. Csavarokat kicseréltük hőállóra, kapott új tömítést. Talán egy jó darabig semmi gond nem lesz vele. :) Ja és kényszerből egy egyedileg gyártott olajhűtőt mert szerelés közben elhalálozott az is. :D
Update: Időközben visszakerült a gyári olajhűtő. Nem bizonyult jó megoldásnak az előző ami bekerült.


Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.
Kicsit későn, de most jutottam el odáig, hogy beszerezzek nyári gumikat, ugyanis az eladó csak téli gumikkal adta az autót.
Sokat gondolkoztam a méreten, végül a 215/60 r16 lett. Jobban kitölti a kerékjáratot, és az úthibákat is jobban elnyeli.
A gumisnál vettem alfás szelepsapkát.