Blog >> 159

>> Szerviztdemeter // Alfa 159 1.9 jtd 8v // 2017-07-06

1-2 hete volt itt szó üzemanyagokról, akkor írtam, hogy én beleugrottam egy injektor felújításba.
Mindez azért érdekes, mert 3.5 éve (gyakorlatilag amióta megvan a vas) csak prémium üzemanyagot tankoltam, bízván abba, hogy majd nekem így nem lesz gondom ezzel soha.

Hát tévedtem.

Most leírom a tapasztalataimat, mert biztos vagyok benne, hogy más is masszívan beszopja majd mint ahogyan én is tettem.
Volt tehát az alap probléma, hogy a kocsi zabál (~8-9 liter / 100) és füstöl is, ami egy dízeltől nem annyira jó dolog, pláne ha van benne részecskeszűrő is.
Mindez mellett voltak olyan problémái is, amit ép ésszel nem kötöttem volna össze a ezzel a hibával, de így utólag világossá vált, hogy ez is annak az okozata. Ilyen pl, hogy az autó elinduláskor rángatott, vagy olyan érzésem volt, mintha a kuplung már nagyon hirtelen fogott volna és emiatt ugrik meg az autó minden elinduláskor.

Csináltam egy tesztet multiecuscannal ami nem túl jó eredményt hozott.
A bosch hivatalos állásfoglalása szerint, az az injektor, amely +-0.9-nél magasabb értékkel korrigál már nem jó. Nos nekem volt -2.6-os is, de a többi sem volt 1.5 alatt.

Elvittem egy csapathoz akik szétszedték és elvitték egy injektorfelújító csapathoz. Itt először csináltak egy ultrahangos, vegyszeres tisztítást, ami után úgy tünt, hogy 1 injektoron állítani kell, de a többi jó, csak tisztítani kell.
Ez kb 70-80e ft-os költség lett volna, de persze nem volt ilyen szerencsém, ez után jött a hidegzuhany.
Kiderült, hogy a tisztítás nem pozitív, hanem negatív irányba rontotta a befecskendező teljesítményét. Ezt számos anyázás és telefonálás követte, mivel a szerelést végző cég sem látott még ilyet.
Ekkor felhívtam randomra 2 injektor felújító céget megkérdezni, hogy van-e ilyen a világon? Mindkét helyről azt az infót kaptam, hogy az injektorok tisztítása semmilyen gyakorlati hatással nem jár és gyakorlatilag felesleges, nem tartós megoldás, ami miatt ők csak felújítással foglalkoznak.

Azt, hogy átvertek-e sohasem fogom megtudni, de a vége az lett, hogy mind a 4 injektort fel kellett újítani:(
Laikusként gyakorlatilag soha nem tudom majd meg, hogy tényleg kicseréltek-e benne mindent, ( bár ideadták a régit az új alkatrészek dobozában).

Hogy ne csak negatívumokról beszéljek, jöjjenek hát a dolog jó oldalai.
A korrekciós értékek elképesztően jók, a legnagyobb sincs több -+0.3-nál.
A motor gyönyörűen, egyenletesen jár. Eltűnt a rángatás induláskor, ami kb olyan, mintha kuplungot cseréltem volna.
Nagyon szépen, egyenletesen gyorsul és ami a legdurvább: mai fogyasztási adatok szerint (kb 200 km, autopálya+város) 6.1 l/100 !!!!!!!
Ilyet nem hogy korábban, de még soha nem láttam ebben az autóban.

Azt, hogy megérte-e, az majd kiderül egy év mulva, de jó esély van rá, hogy pár problémám megoldódik majd.

Ami a prémium üzemanyagokat illeti, én most nagyon szkeptikussá váltam.
Nem tudom, hogy az elmúlt 60.000 km alatt mennyi extra költségem volt emiatt és, hogy megérte-e.
Most azt gondolom, hogy még ha tényleg tisztán is tartja az injektorokat - ahogyan mondják - akkor sem véd az injektorban lévő kopó alkatrészek elhasználódása ellen. Így kvázi sok értelme nincsen szerintem ....

Update1 - 2018.11.21

Több mint egy év és 20.000 megtett kilométer telt el a felújítás óta, így leírom a tapasztaltaimat.

A fogyasztás nagyon jó lett, a rekordom 100 km-en kb 5.5 l /100.
Ennél nemigazán tudok jobbat elképzelni egy ilyen dögnehéz autónál.
A korrekciós értékeket régen néztem már, de legutóbb volt olyan, ami 1.3 felett volt, ennek nem örültem igazán, de hibát nem észleltem.
Az biztos, hogy a vas nagyon rendben van a felújítás óta, teljesen beállt a fogyi és szerintem nem is füstöl, de ez a részecskeszűrő miatt nem is látszik igazán.

Összességében nem bántam meg a beruházást.

>> Esemény156er // Alfa 159 SW 2.0 JTDm ti // 2017-07-03

Végre sor került a fent említett elem fényezésére, ráfért már igazán. Valami tisztítószer megmarhatta, tiszta "pöttyös" volt.
Le- és felszerelést magam végeztem.

Végeredmény szép lett.

>> AutóápolásWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-06-28

Mivel tudom, hogy a bőr műszerfal nagyon kényes a tűző napsütésre, és úgy egyáltalán jobb védeni a tűző naptól amennyire lehet, készítettem egy ideiglenes "hűsölőt" az autónak.
Két épület között pont van annyi helyem, hogy kényelmesen be tudok állni. Az orra pont Észak felé néz, tehát a déli nap fentről/hátulról éri.
Elszaladtam a Jyskbe, pont akcióban fillérekért mérték a háromszögletű napvitorlát. Gondoltam ennyit megér, kipróbálom mire jó. Rögtön vettem kettőt.

Aztán a barkács boltban vettem dübeleket és csavaranyára hegesztett karikákat. Eltartott egy ideig, mire bejátszottam, hogy feszes is legyen, átlapolás is legyen a két vitorla közt, de végül nagyjából sikerült.
A csomagoláson lévő reklámfotón csúnyábban van kifeszítve, úgyhogy gondolom ez ennyit tud.
A mester urak őszre vállalták a normális kocsibeálló megépítését, úgyhogy addig itt fog lapulni az autó. Hacsak meg nem csinálom magamnak a beállót. Nincs szakember, mindere várni kell, aztán vagy szép lesz, vagy nem...

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-06-28

Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.

A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.

Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)

>> EgyébShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-06-23

Soha sem volt ilyen finom és halk hangja ezelőtt a jószágnak, minden apró rezgés, vibráció megszűnt. Jó érzés menni vele.

Sebváltó olaj csere is volt, ezzel kapcsolatban nem érzek sok változást, előtte sem volt rossz. Féltengelyek zsírozva kívül-belül, hajtáslánc "lógása" lényegesen csökkent. Lehet, hogy megpróbálkozom 75w-90-es olajjal.

...

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-19

Reggelre megint kigyulladt a motor kontroll lámpa. Az autó ereje elszállt, turbó nyomás alig volt. Gépre dugtuk, a turbó hőmérsékleti jeladó csatlakozója, ami már egyszer javítva lett, az adta meg magát. A forrasztás esett szét. Ki lett véve a szakadt kábel, és ki lett pótolva, kapott új sarut. Hiba törölve.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-14

Lambda szonda csere megtörtént, hiba törölve. Plusz a turbó részleges vezetékszakadásból adódó hiba is törölve lett.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-08

A minap kigyulladt a motor kontroll lámpa. Elvittem szerelőhöz, gépre dugtuk (beszart a lambdaszonda), a szerelő meg észrevette, hogy a turbó csatlakozó két vékony vezetéken lóg. Megrágta az idő vas foga. Kerestem egy villanyos embert, aki gyorsan megcsinálja. Gyorsan megcsinálta.

>> SzervizSanyi // Alfa 159 SW 2,4 JTDm Q-Tronic // 2017-06-03

Kezdődött úgy, hogy a 2éve beszerelt (olaszautóbontós) generátor elhalálozott. Denso került be a helyére (új). Ha már megbontjuk cseréljük ki a kipuff leömlő csavarokat is. 2 már törött volt. Leömlőt síkba húzták, 1,5mm-volt benne. Csavarokat kicseréltük hőállóra, kapott új tömítést. Talán egy jó darabig semmi gond nem lesz vele. :) Ja és kényszerből egy egyedileg gyártott olajhűtőt mert szerelés közben elhalálozott az is. :D

Update: Időközben visszakerült a gyári olajhűtő. Nem bizonyult jó megoldásnak az előző ami bekerült.

>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-20

Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.