Blog >> reborn
Mikor még erősen kezdő alfás voltam, egy nálam okkal tapasztaltabb cartárs azt mondta, hogy a márka amibe frissen beleszerettem, olyan mint az igazi luxusprostik. Ha nem sajnálom a pénzt rá, akkor páratlan élményt ad, de ha sajnálom, akkor jajj nekem... Nos, tavaly hosszú idő után lakást tudtam vásárolni, így se előtte, se utána nem tudtam komolyan költeni az autómra. Ő így is kitartott mellettem, ameddig csak bírt. Ez január 27-e volt, a sors fura poénja, hogy míg délután autókáztunk, este már nem mozdult, váltó szigorúan kettesben. Vártam, egyeztettem alanyt és állítmányt, majd március elején elgurultunk Zéhez, kettesben, kettesben. Az idő kegyes volt, mert nagyon szépen sütött a nap, így bár belül sírtam, az arcomon mosollyal gurultunk végig a városon. Mivel épp akkoriban kaptam céges autót, így azt mondtam Zének, hogy nem sos, de azért gyors lefoglaltam a kétliteres váltót nála. :) Ma munka után végre elmehettem érte, minden összeállt. Kapott szép új váltót, teljesen új első fuóművet, és bár a sok ácsorgás egyikőnknek sem esett jól, ma hazafelé már úgy jöttünk, mint ha nem is lett volna ez a több hónap külön. 2010. április elsején hívtak, hogy mehetek érte. Azóta 1-2 hónapnál többet nem töltöttünk külön, azt sem sokszor. Ma legalább annyira izgultam, mint Pécsen 2010-ben. Ahogy "Karcsik" is mondták, főnix a hamvaiból, megint! :) Most már tényleg minden fel lett újítva vásárlás óta, és ismét bebizonyítottuk, hogy megállíthatatlanok vagyunk! :) Az alkatrészek elkopnak, de ez az érzés, hogy milyen is életem első saját autóját újra vezetni, újra alfásként közlekedni, örülni egy régi igaz barátnak, na ezek sosem! Rég írtam már blogot, most is inkább az érzéseim mentem ide, de fura érzés, hogy újra ekkora emocionális élmény lehet az autóvezetés amint visszaülök abba az autóba, ami életem majd egyharmadában eddig a társam volt...
Nagy fába vágtam a fejszém, amikor az egyik edzésen eldöntöttem, hogy belefogok. Előtte hetekig szenvedtem, hogy mi legyen. Megéri? Nem éri? Meddig megy még? Új autó? Költségei? Döntöttem. Két lehetőségvolt. Eladni, mert hát bontani nem fogok és újat venni. Vagy felújítani és használni még évekig. Mivel nagy szerelmem, emiatt jobban hajlottam a második pont felé. Az első pontban még a következők is hátráltattak: műszaki vizsga lejárt. Vizsgáztatáshoz tolnom kellett volna nem kis összeget, hogy a korróziót ne vegyék figyelembe. Persze utána az eladás se két napig tart. Ezt itt hagyjuk is, mert nem lehetne fokozni még. Persze a kasztnin található karcolás és a lakk réteg hámlása is arra sarkalt, hogy full fényezést kapjon.
Szóval első lépésként be kellett hajtani a kintlévőségeim. Mivel sürgetett az idő a műszaki vizsga érvényessége miatt, emiatt mérges voltam és elég egyértelmű. Gyorsan ment. :-) Nem gondoltam volna.
Két Alfás fényező jött számításba Nácsa és Viktor. Attilának munkáit haver kocsiján láthattam és a felnijeim is ő csinálta.Kurva jól dolgozik a srác. Sajnos nem hívtam fel, amikorra megbeszéltük. Bocs Ati! Azért Vittorio-ra esett a választás, mert a munkái között több átalakítás is van és apróságok nekem is kellettek. Mint például a lökös. Meg tetszik, hogy a közösségi portálra töltöd fel naponta a képeket a munkákról. Minden napom ezzel kezdődött, hogy csipás szemmel a telefonról bújtam az oldalad. :-D
De nem akarok túl sokat írni.Inkább teszek fel képeket, mert most nem csak a felnit és az ülésgarnitúrát cseréltem a kocsin. A blogomban lehet látni a munka menetét. Nem volt kis feladat. Mivel láttam a feltöltött képeket, ezért nem is zaklattam Viktort, hogy áll a gép. Meg én sem szeretem, ha piszkálnak munka közben. :-) Nagyon örülök a gépnek. Nem 20 forint volt, de nem úgy fizettem ki, mint, ha a fogam húzták volna. Annyira örültem a kocsinak, hogy nem az járt az eszembe. Azt tuti, hogy nem eladásra készült. Meg...összesen 8 év alatt nem kevés pénzem van benne. Ő az enyém. :-) ...és az is marad.
Természetesen van még mit bütykölni, cserélni rajta. Pl.: a rendszám elől :-) , hátsó lámpák, kipufogó :-) Mondjuk, ami bosszant az a fejegységem, mert néha nem akarnak működni a gombok. A többi most nem érdekel.
Szóval a képek :-)
Ja és köszi az ülés megvarrását. :-D ja meg az ültetést. Hááááát, ne hagyd abba, kár lenne. :-D
1. ahogy megvettem....aranyos volt. Alig volt pénzem fenntartani. De kellett. :-) Casco is sok volt. Az se tudom minek van a Casco, semmi hasznom nincs belőle. A dísztárcsa vagány. Kölcsön adtam anno haver 100-as Audijára...és és ő meg kiflibe hajtotta a kocsit egy fán...a tárcsákkal együtt. :-) A kocsi kifli lett, a srác hát semmi baja nem lett, bár, ha megütötte volna magát lehet megjött volna az esze is. Most jut eszembe, hogy tag -> KOVÁCS
2. első alufelni a Merwede 30 mm ültetéssel. Gumi váltómérete kisebb volt, így a hasmagasság még alacsonyabban volt. Tetszett nagyon.
3. A 17"-os felnivel. Még jobb.
4. Ez csak egy téli kerék, de itt látni a bőr üléseket.
5. Itt már Eibach ültetés a kocsi alatt és a SuperSport felnik, amik majd télre fognak elkészülni. Csak egy teszt volt, hogy ráznak-e. Milyen csúnya itt a fényezés.
6.-9. Az új állapotában a gk. A fotókat még nem én készítettem...jó lenne, ha nem esne az eső. :-)
Az összeget most nem írnám, de azt kell mondani, hogy az ismerőseim azt mondják ez nagyon baráti, ahhoz képest, ahogy kinézett a kocsi. :-) Örülök! A pózt meg meg kell fizetni. :-) Tetszik. Nem tudok betelni. Após megdicsérte az Alfát, pedig nem szokta. :-D Jó jel. ;-)
Az autó nagy része fel lett újítva mióta nálam van
Motor gyűrűzve, csapágyazva
Hengerfej felújítva
Komplett vezérlés csere beleértve a vízpumpát is.
Tömítések ,szimeringek cserélve
Tágulási tartály,meg pár apróság .
Következő vezérlés csere 312 000 ezer km nél lesz mert 100 000 ezer km el kéne mennie lazán így.
Elkészült (0424) a hátsó lökös. bár.. még hagy némi kívánni valót maga után.. hiányzik a "diffúzor", stb. Jövő héten folyt.köv. Addig is szépen lemostam, hogy érezze a törődést. :)
[Költségeim: műanyagos munkadíj 13.000, fényező (csak anyagkts.) 20.000Ft]
Ma (0521) nem kellett bemennem dolgozni, ez pont jól jött ki, mert végre kicsit együtt lehettem az újonan visszakapott autómmal. Tegnap abban a párás-esős időben, szinte tejfehér pára képződött az ablakok belső oldalán, akkor gyorsan letöröltem, de ma szépen megpucoltam belülről, hogy ne legyen csíkos. Nem 100%-os, de jobb lett. Több fórumos hozzászólónak köszönhetően pikk-pakk megoldottam a seb.váltógomb cseréjét is. Letörölgettem az autót. Kinyitottam a motorteret, hogy száradjon a tegnap kitisztított kárpit. Viszont csöpög valami a motortérből. Reggelre egy kisebb olajfolt keletkezett az autó alatt. Mikor kimentem hátrébb álltam, hogy lássam pöttyen-e. Tettem alá egy kartonpapírt. Idővel megjelent rajta pár csepp olaj, nem vészes, de nem látom mi csepeghet. Szervó vagy motorolaj..? Zoli szerint már megérett egy motorolajcserére, úgyhogy ha előbb nem, akkor akkor kiderül. A hosszbordás szíj eléggé repedezett már, úgyhogy majd azt is kicseréltetem egyúttal. Visszakerült az autóba pár dolog, pl. a CD-tartó mindenféle jó zenével, a táska a csomiba tele hasznos cuccal, rongyok, telefon-, GPS-tartó, stb.
Tegnap (0520) elmentünk végre -végleg- az autóért. Busszal utaztunk le Gödöllőre (380 jó magyar forintért), ahol Zoli már várt minket. Felmentünk a műhelyhez és a bejárat elött egy ép Alfa Romeo várt minket, fullosan, letakarítva, minden ahogy kell. Ahogy ki kell néznie egy ilyen autónak. Először nem jutottam szóhoz. Körbejártam többször is, mire elhittem, hogy kész van. Hetente voltunk lent a műhelyben, de ilyen látványos változást, mint amit az utolsó 2 napban eszközöltek, csak a szétszerelésnél láttunk. De az már mikor volt.. Szóval csak ámultunk-bámultunk. Szép munkát végeztek. Zoli szerint minden rendben az autóval. Hosszbordás szíjat kell cserélnem majd lassan, meg motorolajat, olajszűrőt. Kifizettem, megköszöntük, elköszöntünk és elindultunk. A Honda után kicsit furcsa volt. A km óra és a fordulatszám mérő pont fordítva van, mint egy átlag autóban, úgyhogy volt mire odafigyelni. A váltó, a pedálok közelsége, az index halk hangja (bekapcsolt-e..?) stb. A gödöllői tecsó parkolójában vártunk húgomékra. Az eső időközben eleredt, de mire odaértek már szakadt.. :| Mikor megérkeztek és kiszálltunk egy jókora olajfoltot láttunk az autó alatt. Reméltem, hogy nem belőlünk folyik.. De mikor odébb álltam, egyből kiderült az igazság. De. Ez bizony belőlünk.. Hívtam Zolit, mert nem láttam semmit, hogy honnan jönne. Azt mondta, hogy biztos csak az eső mossa le róla, mert valami vegyszeres cuccal is takarított a motortérben. És a műhelynél, ahol az autó állt egész délután nem látott semmi olajfolyásra utaló jelet. Reménykedtem, hogy így lesz. Körüljártuk az autót, aztán elindultunk anyuékhoz. 1,5-2 óra múlva lementünk megnézni, de nem találkoztunk olajjal az autó alatt, úgyhogy nyugodt szívvel indultunk el. Robi úgy hallja, hogy a kipufogó az illesztésnél kicsit kifúj, de nem vészes. Ill. az egyik rendszámtábla világítás nem ég. Apróságok még biztos előjönnek, de egyelőre elégedett vagyok. Bár túl sokat még nem vezettem (40-50km). A fényszóró tuti beállításra szorul, mert kicsit kancsal. De összességében elégedett vagyok. Beszéljenek a képek:)
[Költségeim: 11240Ft lett volna a vége, amivel még lógtam, ehelyett 12000. Ha kézhez kapom a listát mi mennyi volt, akkor részletezem. Egyelőre Zolinál csak átfutottam. (+ a buszozás) ]