Blog >> bal

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2017-09-06

Két hete lecsúszott a bal hátsó ablak 5 centit, felhúzásra recsegés és semmi, szét kellett szedni, de amíg nem volt időm duct tape-pel rögzítettem. Szétszedéskor kiderült: kiugrott a felhúzó bowden vége a műanyag kocsiból, a felhúzáskor a plusz bowdent megette az orsó és szét is cseszte, maradandó alakváltozás a sodronyban és az orsó menetében :) Amikor kiszedtem még a leggyakrabban letörős két műanyag fül is lepattant a helyéről, szóval alig maradt ép alkatrésze. Csere kell. WINTEK márkájú lett, egy itteni alfás ajánlotta, teljesen ugyanolyan, mint a gyári konstrukció, DE a tartófülek masszívabbak, minden más méret tökéletesen stimmel!

A szétszereléshez kell torx, imbusz, ph fej és dugókulcs, egy kárpit leszedő célszerszám (én egy konyhai vajkést hajlítottam ívre és körbetekertem szigszalaggal) és sok türelem.

0. Cappucino és sör olaszosan

1. Ablak aljánál, hátul a háromszög műanyag elem kipattintható fentről, később kibújtatható
2. Kilincs mögött kis takaró elem finoman le-fel-le-fel pajszerolva kijön egy kis csavarhúzóval
3. Ajtóbehúzóban gumilap kiszed, alatta 1 darab imbusz (allen) csavar, konzol kivehető, lecsatlakoztatható
4. Bent alatta 2 darab imbusz csavar ugyanebből
5. Ajtó alján 3 darab PH csavar
6. Ajtó elülső és hátsó szélén 3-3 darab kárpit patent, nem láthatóak, de mellékelek képet, ehhez kell valami íves feszegető szerszám (1. kép)
7. Kárpit felfelé csúsztatva jön le, előfordulhat, hogy fent a szoros ablak-kárpit illesztés miatt megszorul, ezen jobbra-balra csavarással illetve alulról a kárpit alól valamivel felfelé tolva mozdítható
8. Ha lent van, le kell csatlakoztatni pár dolgot, a csipogót előbb könnyebb kiszedni a foglalatból (zöld fülek) és csak utána kihúzni (2. kép), a kilincs bowden végét könnyű kifűzni
9. Kábelek széthúz, fent becsípődésgátló, lent motor
10. 9 darab 10 -es csavar körben a fémlemezen, 2 darab 10 -es anya fogja az emelő sínjét és 3 darab kicsi torx fogja a motort az orsóhoz. (3. kép) FIGYELEM! Ha szeretnéd, hogy az orsó egyben maradjon, akkor a motort tartó csavarokat hagyd a végére, mert ha az orsó nem feszül a lemeznek, ki tud esni és a bowden tekergetés macera!
11. Fémlemez leszedhető, de nem lehet elpakolni, az én 2009-esemnél a zár felől oda volt szegecselve egy konzol. Hadd lógjon ... (4. kép)
12. Az ablakemelő kiszedéséhez le kell feszegetni azt az ablakról, 2+1 fehér műanyag fül tartja, abból a középső (belső) még karmos is, azt a külső ajtólemez irányába ki kell feszíteni az ablakon lévő lyukból, utána lefelé lehúzható

FONTOS: az ablakemelő szerkezet legyen felhúzott állapotban! Ha nincs így, akkor illesszétek a motorra és húzza fel teljesen!

13. Összeszerelés fordított sorrendben! Mehet fel az ablakemelő fehér része az ablakra (szilikonzsír kellhet, mert szoros), ha bepattan a lyukba be is kell nyomkodni, hogy ne feszüljön (5. kép)
14. Az orsó új esetén kábelkötözővel rögzítve van, ez visszaszereléskor is segíthet, érdemes lehet 2 óra irányból átkötni. Fel kell pattintani a műanyag dugóit a lemezre, másik oldalról mehet be a motor, 3 darab csavarral (kötöző ekkor elvágható)
15. A lemezt fel kell szerelni az ajtóra, érdemes 1 vagy 2 csavarral rögzíteni. Ha gyári méret az ablakemelő, akkor gyönyörűen beállnak az emelő sínjének tőcsavarjai a helyükre, kis igazgatás után (fekete kerek gumiablakon keresztül piszkálható) át kell jöjjön a lemezen, 10-es anya mehet a helyére
16. Érdemes ezen a ponton kipróbálni az ablakot le-fel. Ha szakaszosan jár, az a becsípődésgátló miatt van, össze kell dugni a csatlakozót (fent)
17. Csatlakozók, csavarok, minden mehet a helyére

Sör.

Hallottam olyan megoldást, miszerint fel kell szerelni mindent a lemezre belül és bekötés után felhúzatni tökig. Ezzel a fehér kocsi részt az emelő pattintaná rá az ablakra. Én személy szerint ebben nem hittem (kézzel alig bírtam ráfeszíteni az ablakra) és nem bíztam (ha megfeszül és eltörik az új emelő kocsiján is a tartófül?) éppen ezért nem tudom ajánlani, DE lehet csak én vagyok a 10-ből az az 1 fogorvos ...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-07-26

Nyaralás végén sikerült egy jó drága parkolási díjat beszednem negyed órára. A szálloda belső udvarán a recepció elé parkoltam a csomagok kihurcolása és a fizetés idejére. Mellettem volt még hely bőven. Amire végeztünk valaki letörte a bal oldali tükrömet (nem szeretnék rosszat neki, de azért remélem eltört a keze...). Ma kicseréltem egy újra. Ez már a harmadik tükör amit cserélek...
Minden szipi-szuper...

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2016-06-18

Bal hátsó kerékcsapágy hangoskodott, csere (Moog). Hátsó gátlók (Marelli) elfáradtak 40ezer km után, csere (Kayaba). Klímakompresszor csapágyas lett, egyelőre lekötve, mert amúgy se fúj már hideget, későbbi teendők közé felírva. Illetve kicseréltem még az ablaktörlő karokat is, mert elég gatya állapotban voltak, konkrétan az anyós oldali hol törölt, hol nem.

Km óra 265000

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-09-07

Történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal elejéből elég erős koppanás hallatszik hirtelen kanyarban, terhelésváltáskor. Örültem neki tekintve a futóműre költött összeget... Nosza meg is néztem mi az oka. Autó felemel és szépen nekiálltam meghúzogatni az összes csavart. Mindegyiken tudtam picit húzni ügyelve arra, hogy nehogy megtépjem. Jobb oldal oké, bal oldalon viszont meg is lett a tettes. A lengőkart a bölcsőhöz rögzítő csavarok közül az egyik kilazult. De nem is akárhogy. Ugyanis a hegesztett anyán kívül volt még egy rátekerve, az szorított, nem pedig ami a lengőkaron van (bekarikázott rész). Valószínű, amikor csinálták elnyalódott a menet a lengőkarban és így oldották meg. Az elképzelés nem rossz, viszont a valóságban a plusz anya és a csavar menete is megadta magát, ebből adódóan a laza kötés miatt volt a koppanás. Csavar cserélve újra, illetve egy erősebb anyagú anya került fel, remélhetőleg így már nem lazul ki/megy tönkre. Koppanás megszűnt, ismét minden OK. (Igen, tudom, lassan ideje gatyába rázni a stabrudat is...)
Ezen kívül ismét kellett venni 1 liter olajat...

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2014-08-03

1-2 hete elkezdett rakoncátlankodni a kuplungom. Hiába nyomtam be tövig, nem sikerült egyesbe rakni, máskor meg jól működött, megint máskor meg össze-vissza
volt a fogáspontja. Fogyott a fékfolyadékból is, muszáj volt megnézetni. Mint kiderült a kuplungpedálnál lévő még gyári(!) munkahenger mondta be az unalmast. Ezt a váltónál lévővel együtt felújították, ha már szervizben volt az autó.

A szervizelés apropóján kiderült az is, hogy hova tűnik a szervóolajam. A szervószivattyú gumicsövén volt egy gombostűnyi lyuk. Ez is cserélve lett. Probléma úgy tűnik megoldva itt is.

Hosszas keresgélés után sikerült találnom egy balos kilincset. Igaz, hogy járt mellé egy komplett ajtó, de az meg jó lesz tartalékba. (A beszerelés utáni képen kicsit úgy tűnik, mintha elütne az autótól annak ellenére hogy színre fújtam, de ez csak a kosz miatt van, amit azóta természetesen eltüntettem.)
A kilincset magam tettem fel, a többit szerszám és tapasztalathiány végett az Alfa Veloce szervíznél csináltattam.

Km óra: 225710

>> SzervizJanka 2.0 // Alfa 156 2.0 Selespeed // 2011-04-13

Amik cserélve lettek:

Vezérmű szíj + görgők 1*
+ Balansztszíj + görgő
Termosztát 1*
Felső első lengőkarok 1*
Olaj + szűrők 6*
Fékbetéték 3*
Féktárcsák 1*
Önindító bendix 1*
Gyertyák 1*
Szelepfedéltömítés 1*
Akkumlátor 1*
Izzók ...
Kipufogó flexi rész 1*
Nyári gumik 1*
Ablaktörlők 1*
Selespeed hidr.olaj 1*
Alfa Romeo embléma 1*
a pajzsba
Kuplung
Selespeed nyomástartó gömb
2 első alsó lengőkar