Blog >> ültetés

>> Tuning és extraSpet05 // Alfa 156 BLACK WIDOW 1.9JTD SW // 2015-03-31

Végre minden összeállt , a postás befutott az utolsó kiegészítővel is.
Egy éve van nálam az autó így megleptem magunkat új felnivel, gumival és futóművel.

A felniket a wheelbasealloys.com -tól rendeltem Angliából . Hosszas keresgetés és photoshop után a 3sdm 0,01 re esett a választásom R18 / 8,5J méretben et35. Mindenkinek ajánlom őket, nagyon gyorsak, 4 nap és itt is voltak a felnik.

Gumikat ide haza vásároltam 215/35 r18 Falken FK 452 márkájút .

Vmaxx futóművet ebayen vettem németből jött. Eredetileg D2 racing-et szerettem volna de két hónapot kell rá várni... a felnik meg már megjöttek így lemondtam róluk : /

A végeredmény kárpótol a sok várakozásért.
Bár egy mosást megérdemelne, a nagy pihenés után :S
-----------------------------------

Felni : 230e
Gumi :145e
Futómű :140e
Új toronycsapágyak 20e (első, hátsó)
Szervizdíj 20e
-------------------
555e

>> Tuning és extraKTMGábor // Alfa 156 Sportwagon Distinctive // 2014-03-25

Sziasztok

Nagyjából 1,5 éve van meg az alfám, és 170.000km-él nekem is tönkrementek a gátlóim (jobb első nyekergett, a hátsók elengedték az olajat...). Felmérve a helyzetet rájöttem, hogy kb 60000 Ft lenne a felújíttatásuk, holott 70000-be meg lehet venni az újakat, de végülis 85000ért megvettem bele a TA Technix - Merwede futóműszettet (tudom hogy a Koni - Eibach páros a nyerő de nem álltam úgy anyagilag :) és amugy a TA Technixről sem olvastam még rosszakat)

A cserét magam csináltam, 3 teljes napba tellett. A legfőbb oka, hogy az első lengéscsillapítók egy alumínium öntvénnyel csatlakoznak a kerékagyhoz, amibe nagyon jól bele tud rohadni a csavar is és maga a gátló is. Ennek következtében az egyik sajnos el is tört, ez plusz 7000 forintomba került, szerencsére hamar sikerült találni pótalkatrészt. Az összerohadt csavarok miatt nem tudtam egyszerűen kiszedni a gátlókat, az első kettő tartott 2,5 napi míg kibontottam őket, a hátsó kettő összesen megvolt 5 óra alatt!

Tapasztalatom egy futóműállítás után nagyon kellemes volt, nem veri le a vesémet a bukkanókon, ugyanakkor a kanyarsebesség érezhetően növekedett. Hozzá kell tennem ez a TA Technix 40mm-es ültető szettje (a legnagyobb amit Fix-futóműben lehet venni).

Köszönöm hogy elolvastad a bejegyzésem, bármilyen jellegű hozzászólást szívesen meghallgatok

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2013-09-16

Olyan jópofa blogot írtam az ültetésről...de valamiért eltűnt a múlt héten. Úgy néz ki nem sikerül elővarázsolni már. Nekem meg nincs kedvem újra írni.

Képek:

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-06-02

Bekerültek az autó alá a -4cm -s Eibach ültetőrugók.
Kb. 2 napig dolgoztunk vele, mire készen lett. Nagyon nagy segítségemre volt Kka Cartárs blogbejegyzése rugócseréről. Ezúton is köszönöm Neki a segítséget! :)
Elégedett vagyok a végeredménnyel! A rugózása keményebb lett sokkal, de azzal egyáltalán nincs bajom. Sőt...:)
Most jön majd egy futómű beállítás és tökéletes lesz!

>> Tuning és extrasparco // Alfa 156 SW 1.9 JTD // 2013-04-27

Végre megérkeztek az ültetőrugóim.
Gyári Eibach szett. Amint lesz egy kis időm, bekerülnek!

>> SzervizKka // Alfa 156 1.8 TS // 2013-04-07

Rugó beszerelve..
Nem volt egyszerű, bevállaltam egyedül otthon :)
2 napomba tellett, de meglett. Miután az egyik oldalon kitapasztaltam hogyan jön szét a dolog, a másik oldalon fele annyi idő alatt kicseréltem őket. 1-2 öreg csavar megizzasztott, de csak sikerül. A jobb első rugóm legalsó köre el volt törve, csoda h nem történt semmi baj...
Egyből jobb lett az autó megjelenése.


Pár tanács, folyamatleírás a szereléshez, ha otthon akarsz nekiállni:
FONTOS, hogy legyen rugóösszehúzód, ez nélkül neki se állj!!!

Első futómű:
1. A fékcsövet és a betét kopás érzékelőt csúsztassuk ki a lengéscsillapítón lévő tartókból.

2. Stabilizátor "kutyacsont" leoldása lengéscsillapítóról (17-es kulcs kell hozzá)
Lehet, hogy el fog forogni, ez tud fejfájást okozni, én egy régi biciklis kulccsal tudtam megfogni a belső oldalánál, mivel szerencsére van benne lapolás, viszont egy rendes villáskulcshoz kevés a hely.

3. A lengéscsillapítóhoz hozzá van fogatva egy "villa" ami az alsó lengőkarhoz csatlakozik. Ez egy hosszabb csavar, kb 10centis (2 db 19-es kulcs kell hozzá.)
Anyát levenni, csavart kiütni kalapács és egy szár segítségével.

4. A villát el kell távolítani a lengéscsillapítóról. Ez egy imbuszos csavar, sajnos nem emlékezem mekkora kulcs kellett hozzá. A végén van egy 4szögletes anya, ez 19-es kulccsal megfogható. Csavart ki kell csavarni, majd kalapáccsal a villát a lengéscsillapító száráról le kell ütni. Ha ez megvan tud lefele mozogni a lengéscsillapító.

5. Motorházat felnyitjuk, a lengéscsillapító toronynál a két belső, azaz a motor felőli csavaranyát letekerjük (17-es kulcs). Ajánlatos ez a folyamat előtt a fekete kupakot eltávolítani, s egy csőkulccsal, vagy egy hosszabb dugókulccsal a lengéscsillapító szárán lévő anyát meglazítani, de CSAK meglazítani, levenni még nem szabad.

6. Ha az 5. pontban lévő anyákat levettük, akkor elvileg a lengéscsillapítót a csak ki kell húzni a helyéről.

7. Ha kivettük a lengéscsillapítót, a rugóösszehúzóval összehúzzuk a rugókat addig, amíg el nem mozdul a lengéscsillapítón. Fontos, hogy megfelelően inkább többször is nézzük meg hogy az összehúzó rendesen kapaszkodik a rugóba ne hogy leugorjon, s balesetet okozzon!!! Ahogy apám mondaná a rugó az nem játékszer, tud meglepetéseket okozni! :) Szóval figyeljünk oda!!!
Ha összehúztuk a rugót, a lengéscsillapító szárán korábban meglazított anyát levesszük, így már el tudjuk távolítani a toronycsapágyat és a rugótányért,majd a rugót.

8. Kiszerelt rugóról levesszük az összehúzót, s az új rugót összehúzatjuk az összeszereléshez.
Visszafele sorrendben mehet az össze és visszaszerelés :) Könnyítésként miután a lengéscsillapítót a toronyba visszacsavaroztuk a helyén kicsit össze lehet húzatni, hogy legyen több helyünk alul a korábban említett villa visszaszereléshez. Összeszereléskor a csavarokat húzzuk meg megfelelően!

Hátsó futómű folyt. köv. ... (:
Frissítés: 2013.05.28. (avagy most már illene befejeznem a leírást ha már belekezdtem :D )

Szóval, hátsó futómű.. (lehet nem lesz olyan részletes mint az első, mert már nem friss a dolog a fejemben)

1., Itt is kezdjük azzal, hogy a fékcsövet kicsúsztatjuk a lengéscsillapítón elhelyezett tartóból.

2., Szembetaláljuk magunkat egy "műanyag kutyacsonttal" ami a hátsó stab rudat köti össze a a lengéscsillapítóval. Ha szerencsénk van és nem a tizenX éves gyári kutyacsont van ott totál odakötött csavarral, akkor könnyű dolgunk lehet a csavar eltávolítása. Emlékeim szerint 17-es kulcs kell hozzá valamint ha a szennyeződéstől nincs eltömődve a közepében az imbuszos rész akkor imbusz kulcsal megfogható, hogy ne forogjon el. Na nekem nem volt ilyen szerencsém :D
Nekem egyedül szorító fogóval (http://www.toolker.hu/toolker/termekek/162510.jpg) sikerült megfognom hátulról a kutyacsont gumiharangja és a lengéscsillapító közé betuszkolva nehezen, hogy a csavart meg tudjam lazítani és letekerni. Engem ez az egy csavar szívatott meg rendesen, már közel jártam ahhoz, hogy flexet hívjak segítségül :D Szóval ha ez megvan részben királyok vagyunk, de még ne örüljünk :)

3., A lengéscsillapító 2 átmenő csavarral van rögzítve a kerékagyhoz végül is. Ahhoz, hogy a rugót kivegyük elég az alsó, hosszabbik csavart kivennünk. 2 db 19-es kulcs kell hozzá, mert biztos hogy el fog forogni. Ha az anyát sikerült levennünk, a hosszú csavart ki kell ütnünk a helyéről teljesen, s ekkor a két alsó hosszkeresztlengőkartól mentesülni fog a lengéscsillapító. Elvileg ha ezekkel megvagyunk akkor lefelé már szabad az út a lengéscsillapítónak.

4. Kezdjünk el a csomagtartóban kutakodni (SW-nél nem biztos, az nem tudom hogy van) a két belső burkolatot félre kell húznunk, hogy hozzá férjünk a toronyhoz, s az ott lévő csavarhoz. Mikor ezt megtettük látni fogjuk a tornyot, s a tetején egy szép nagy fekete tányért. Miután az első megdöbbenésen túl vagyunk hogy ez meg mi (xD), készüljünk fel a legrosszabbra hogy ennek a "tányérnak" (mai napig nem értem mi szerepe van) a közepén lesz a mi csavarunk akivel hevesen fogunk káromkodni, ugyanis egyszer nem egyszerű hozzáférni, másrészt akármilyen kulcs be se fér oda. Én személy szerint egy csőkulcsot alakítottam át, hogy megtudjam fogni azt a csavaranyát. Emlékeim szerint 22-es kulcs kell hozzá, de mindenképp olyan aminek a közepe lyukas, ugyanis a lengéscsillapító szárát is meg kell fognunk egy imbusz kulccsal megakadályozva az elfordulást. Tehát én egy csőkulcsot feláldozva elvágtam kb. 5 cm hosszúra, a falának a vastagságából le kellett köszörülnöm, hogy ennek a fekete tányérnak a lyukjába bele menjen annyira, hogy a csavaranyát meg tudjam fogni. Miután ez megtörtént, a csőkulcsot csőfogóval megfogtam, középre beraktam az imbuszkulcsot és letekertem az anyát. Miután ez megvan, azt hisszük hogy "igenjókvagyunk", levesszük azt a bizonyos fekete tányért, majd megdicsérve az olaszok édesanyát szembesülünk még egy anyával :) Viszont mivel most már ez a tányér nincs útban, ezt az anyát már könnyebben tekerhetjük. Mivel védett helyen vannak ezek az anyák, könnyen megindulnak, nem rozsdásak jobb esetben. A második anyát ne vegyük le egyből, mert akkor világvége lesz a kerékdobban, s útra indul a rugó amit nem akarunk :) Szóval a másodikat csak lazítsuk meg, max. a menet végéig letekerhetjük.

5. Térjünk vissza a kerékdobba, s a rugóösszehúzónkkal amennyire tudjuk húzzuk össze a rugót. Miután ez megvan, s a rugó mozgatható, tehát már nem feszül, a csomagtartóban teljesen le nem tekert anyát most már letekerhetjük. Ekkor a lengéscsillapító tud annyit lefele mozogni, hogy az összehúzott rugót, le tudjuk venni a lengéscsillapítóról. Lehet kicsit játszadozni kell a hellyel, de le lehet húzni. Könnyítésként a lengéscsillapító szárát benyomhatjuk a házába.

6. Ha rugót kivettük, levesszük róla az összehúzót, összehúzzuk az új rugónkat, ezt visszajátsszuk a lengéscsillapítóra, majd a lengéscsillapító szárát kihúzzuk a házból, s a végét visszajátsszuk a toronyba a lyukba. a Lengéscsillapító szárát megfoghatjuk a korábban már említett szorító fogóval, így mikor probáljuk vissza felnyomni a lengéscsillapító szárát a toronyba, az nem fog benyomódni. A visszahelyezésnél könnyíthet a dolgon az is, ha a kerékagy alá teszünk egy emelőt s asszal nyomjuk felfele (megtartja addig amíg a lenégcsillapító szárára visszatesszük az első csavart a csomagtartóban).
Ha ez megvan, s az felső csavart sikerült rátekerni a szárra, s meghúzni, nézzük meg, hogy a rugónak a végei, körülbelül (pontosan) ott legyenek kiengedett állapotban ahol lenniük kell. Ezt látni fogjuk a lengéscsillapítón és a toronyban lévő gumis lészen is. Remélem értitek mire gondolok, máshogy nem tudom leírni :D Ha benéztük a dolgot, a rugóról levehetjük az összehúzót, s nekiállhatunk a leszerelt dolgok visszaszereléséhez.

Ha esetleg valamit kifelejtettem az nézzétek el nekem :)
Sok sikert és kitartást mindenkinek aki nekiáll :)

>> EgyébJCsabi // Alfa 156 SW 1.9 JTD 8V Progression // 2013-02-03

Ma volt egy kis időm úgyhogy nekiálltam rendbe rakni az ültetőrugókat. Lemarattam róla a gyári bevonatot, ami jó néhány helyen sérült volt. Utána rozsdaátalakítóval kezeltem, majd kapott egy réteg cink bevonatot. Tavasszal fényezés után megy a helyére :-)

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2012-09-24

Összességében elégedett vagyok.....a forgalmazó által ígért 35/25 mm-nél kevesebb lett az ültetés mértéke nem tudom miért de nem is baj így legalább nem fog úton-útfélen lekoppanni az alja! Optikailag azért szemmel látható a változás most vagyunk a QV gyári szintjén ami a cél is volt! Talán hihetetlen de a komfort szinte egyáltalán nem romlott és az úthibák "kezelése" is elfogadható szinten maradt a kanyarstabilitás viszont érezhetően nagyot változott pozitív irányba, olyan "gokartos" feelingje lett és a hátsó futómű elpattogása szinte megszűnt! Ezek az első pár km tapasztalatai nagyon megérte a pénzét ez a szett csak ajánlani tudom!

>> Tuning és extrape-Ti // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir 170CV Distinc // 2012-09-20

Régóta motoszkált bennem a gondolat miszerint közelebb kellene engedni a kasztnit a talajhoz mert a 18-as gurigák eléggé furán mutatnak a kerékjáratban (lásd: képek).
Nem a "porig" ültetés hanem a QV gyári 20 mm-es hasmagasság csökkenésének elirigylése vezérelt amikor hosszas vívódás után megrendeltem innen a Bilstei B6+ Eibach Pro kittet és vártam a futárt.
Az átutalástól számítva egy hét alatt megjött a csomag és referencia futómű-geometria ellenőrzés és hasmagasságmérés után ma belevágtunk a nagy műveletbe!
Folyt. köv.........
A KÉPEK AZ ÁTÉPÍTÉS ELŐTTI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK!

>> Tuning és extraG-Burt // Alfa 145 1.6 boxer "TÖRPI" // 2012-07-31

Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)