Blog >> ültetés

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-19

3 kép a különböző hasmagasságról.
Sorba a rend kedvéért.

1. kép: gyári gólyalábakkal (így vettem. Hát, nem aranyos? :-) )
2. kép: gyári lengéscsillapítók, Merwede 30 mm rugókkal. (már nem emlékszem mekkora a hasmagassága, előkeresem)
3. kép: Eibach gólyalábakkal - 35 mm (Majd lemérem a magasságát. Na jó, tényleg kezdek az eleje magasságával megbarátkozni. :-) )

...az első képen 15"-os guruló van alul. :-)

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-09-18

Egy pár kép indulás előtt. A szennyet ne nézze senki...majd lesz több. (telefonos.)
Szemmel láthatóan magasabb lett az előző ültetéshez képest. Kezdem megszokni. :-)
35 mm

>> SzervizATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-08-21

Tegnap este leadtam az autót a szerelőnél. Egy pár dolgot összeírtunk, hogy mit kell megnézni és ha csere érett akkor kidobni a kocsiból.

Természetesen bekerülnek a kocsiba az Eibach gólyalábak, amik kalizsoli autójából kerültek ki. (60.000 HUF) Így utólag is megköszönöm neki, hogy elhozta nekem a szettet. Nagyon meglepett. Elég komoly örömet okozva nekem. :-) Köszi! - Elvileg magasabb lesz a kocsi hasa. De nem is ez a lényeg. A jobb hátulja nagyon érdekesen állt. Valószínű el volt fáradva a rugó. Ez az ültetés kb. hat éve vitte a kocsit. Most kuka lesz belőle. A különbséget biztos észre fogom venni, mert már kanyarokban nagyon sokszor riszált a kocsi. Az eleje se volt már a legjobb. Az utolsó mérésnél 51-51%-os volt a lengéscsillapító. Hát a határ az 50%. (azt mesélik)

Felkerülnek hátra a nagyobb nyergek. Természetesen betéttel és tárcsákkal. Ezek kaptak egy matt fekete...fénynek nem lehet nevezni...színt. knoXXX segített hátsó nyerget találni. (28.000 HUF) + fékcsövek és fék folyadék.

Bekerül előre felülre és alulra is a fekete toronymerevítők. SKULL kolléga gyártotta le. (15.000 HUF / 2 db) Azért teszteléskor ellenőrizzük, hogy záródni fog-e a géptető. Remélem nálam elfér nem úgy mint knoXXX-nak.

Régen volt, de bekerült a szürke konzol, amit Sityu küldött az autóhoz. (5.500 HUF)

A szelepfedél burkolat is kapott egy fekete színt. A piros betűk még hiányoznak róla. Csak ezután kerül vissza a helyére.

A kocsin ellenőrzésre kerül a héten a szerelő által, az a gyertyák, kézifék kötél, első futómű, lambda szonda és légtömegmérő. ABS visszajező jelzésének oka.

Egy kis apróság még. Dugtam én is a szivargyújtóba Belkin 12V, micro USB átalakító, töltőt. Ezt is knoXXX cartárs támogatásával. :-) (nem tudom mennyi volt már 2.000 HUF)

Elgondolkodik az ember, hogy mennyi jó ember található ezen a helyen. :-)

A folytatás a következő, ha visszakapom a gépet:

-autófóliázás, matt fekete fóliával. Karosszéria hibáinak javításával együtt 90.000-100.000-ből megvan. Ebbe benne van az anyag és a munkadíj. Tükrök és "B" oszlop is le lesz takarva.
-fóliázás előtt lesz egy szélvédő csere. Ez remélhetőleg ingyen a CASCO miatt.
-mivel sötétkék az autó a forgalmi szerint, emiatt (meg a következő műszaki miatt, ugyanis betelt a forgalmi) cserélni fogom a papírokat, amiben fekete szín lesz megadva. Ezzel egy időben elkezdem intézni a "B" típusú rendszámot is.
-kormány bőrözése és cseréje.
-első lámpák cseréje, mert már matt.

-ezen még gondolkodom, de a bőr üléseim egy kicsit megrogytak. Ez nagyon a végén van. Majd egyszer. Erre még nincs háttér.

Addig is két kép...a többit majd pótolom.

>> SzervizÁdi_3900 // Alfa 155 2.0 TS 8v // 2008-05-29

A GEORGE által beszerelt ültető rugókon 5 éven át autóztunk. Remek volt, kiváló, csodaszép, de már nem volt fenntartható, mert a teherbírás kevesebb volt, mint amit a családi csomag megkövetelt.
Jött a rugók cseréje, Buksi úr régi rugóit vettem át (6000), amiket jó drágán beszerelték a Szamosi műhelyben (22000).
Egy másik autó lett belőle...

>> Tuning és extraATE TR // Alfa 156 1.6 // 2007-05-19

15"-os gyári 147-es felnik Nokian 205/55R15-ös gumikkal (50eFt). Merwede 30mm ültető rugó (32eFt) + a lassú, hozzáértő "autószerelő" munkadíjja, aki kb egy hétig cserélte a rugókat. Nem tudom már mennyit kért el, de nem keveset a k.....
(+postaköltség a kerekeknek 9eFt)

>> Tuning és extraystuc // Alfa 146 ti Super Produzione // 2005-04-05

2005 tavaszán szólt Punisher kolléga, hogy tud szerezni olcsón ültetőrugót az autómhoz. Hát, akkor ilyet is szeretnék. :-) Lett is. A gyári ültetéshez képest hátul 3, elöl 2 cm-rel került lejjebb az autóm.

>> Tuning és extraHalesz // Alfa 145 1,6 TS // 2007-05-14

2005 tavaszán Terra márkájú sportrugókat szereltettem be, amik 4 centivel megültették az autót... Szerencsére eddig sehol sem vertem oda az alját, egész jól lehet így közlekedni vele...

Sajnos 110 ezer kilométer után az első lengéscsillapítóim megadták magukat, így elterveztem, hogy kicserélem az összeset... Elérhető áron az FK szettjét tudtam megvenni, amihez rugók is jártak. Ezek kicsit hosszabbak voltak, mint a Terra rugói, így kb 3 centisre módosult az ültetés! :)