Épp, hogy feltettetem a téliszettet, ez fogadott reggel. Szeretem a havat, eshetne még :)
Olyan szép ez a kocsi...
Tudniillik most nézem, hogy majd' másfél éve nem írtam a GTV blogjára/ba. Dráma.
Ezért most egy semmitmondó feltettematélikereketéslemosattamavasat bejegyzéssel élek.
Igazából szeretem a kocsit, és inkább szeretek menni Vele, mint írni Róla :) Nahát. ;)
Telefonos képek, írtuk anno, ma viszont egy telefon jobb képeket képes készíteni (megfelelő fényviszonyok mellett), mint egy átlagos kompakt gép. Vagy nem.
Most, hogy eltelt a kedvenc évadzáró találkozóm (ahol bekapcsolva maradt a RaceCrono, így legalább megtudtam, hogy a legjobb időm 400m-en 15,3 mp 151 km/h célvonali sebességgel) nincs több program Lola naptárában. Szerencsém volt ma, a délelőtti esős időből délutánra kellemes napsütés lett, így eltudtam végezni a szükséges dolgokat; autómosás, szárazra törlés mindenhol, gumiabroncs és tömítések ápolása, gumik túlfújása, garázstakarítás, beállás. Célszerszám nélkül régi lepedőkből csináltam éket a kerekek alá, ami igazán látványos lett :) Az aksit direkt nem húztam le, mert tervezem havonta beindítani és járatni kicsit, átforgatni a kerekeket, kormányművet.
Végül ráhúztam a ponyvát és rázártam az ajtót.
Ha már a GTVvel kell kibekkelnem a telet, megteszek mindent, hogy a lehető legkevesebb problémával járjon.
Amint bejött a hűvös idő, a zár máris meghülyült; rosszul becsukott ajtónál (első fokozat) csak a külső kilinccsel lehet kinyitni. Bár ezt típushibának mondanám, nyáron is csinálta és láttam már olyan gétévést aki ezzel szenved. Aztán a központi zár hideg nyirkos időben jól nyit, de azzal a lendülettel be is zár. Gyorsnak kell lenni, hogy elkapjam, mikor nyitható a kocsi.
Szóval bal első ajtó teljesen szétkap, bovden meghúz, amennyit a csavar enged (nem állítható, csak amennyi holtjátéka van), összes csati megtisztítása. A jobb ajtónál csak a zsanér meletti csatit húztuk szét, ott látszódott az egyik lábon egy kis korrodálódás, mint az akksi sarun szokott lenni. Ez okozhatta a kp-zár hibát.
Ezt az ajtót nem szerelték szét, de szeretném, ha úgy lenne, mert a bal jobb lett, mint új korában. Olman Zsolt kollégájának arany keze van hozzá, amit megszerel, az utána nem nyöszög, nem zörög.
Furcsa, de ennél a típust valahogy úgy tervezték, hogy érezze az ember, hogy minden múlékony és semmi sem állandó. És ezt nem jó értelembe kell venni. Folyamatosan bennem a para, hogy vajon mit török le, mi nem fog működni, mert esik az eső, mi zavarodik meg, mert hideg van. Ezt a kocsit a garázsba és a nyári napokra tervezték..
Ja, és felpattantak a téli gurulók is, hamár.. Egész jól áll neki. Illetve nem csúnya :)
Szerviz a'la Olman Zsolt
Gumi csere: Strauss Gumi.