Blog >> repedés
Elkezdtem a vezetékezést... A tápkábelt a hifihez, a riasztó vezetékeit és az e85power kábelkötegét átvezettem a tűzfalon. Ehhez le kellet szedni a műanyagot ami a szélvédő előtt van. Az egyik csavar beleszakadt, az anya kiszedésekor éppen, hogy rátámasztottam a fogót a szélvédő gumiperemére és egy alig hallható roppanással 10cm-es ívet rajzoltam a szélvédő sarkába... :((( Utána néztem, kb 20eFt-ból megvan az új színezett szélvédő berakva. Legalább eltűnik a három kőfelverődés is, ami már zavart, meg a fekete fólia csík a tetejéről...
Ha már ki volt szedve a műanyag fedél, kicseréltem a pollen szűrőt is amit ősszel vettem és természetesen a pollenszűrő esővédő műanyagáról is letörtem két fület, ha már arra jártam...
De legalább az E85Power bekerült. Ugyan nem fogok E85-tel járni, mert jóval drágábbra jön ki mint a benzin, de az E85Power ECO és Sport módjai benzines üzemben is jól jön...
Leírás az átalakítóról:
http://e85power.hu/index.php/en/e85power-kit
Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)
Amikor megvettem az autót még nem tűnt fel, de egyre jobban megismerve, korán felkerült a teendőlistára a bal egyes ajtókárpit könyöklőjénél levő repedés kijavítása. A repedés a behúzó mögött volt, vélhetően egy "teljes testsúlyos rákönyöklés" miatt jött létre.
A kárpit leszerelése:
- A kilincs mögött levő csavartakaró kipattintása, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (1. kép).
- A behúzónál levő csavartakaró gumilap kiszedése, majd a csavar kitekerése imbusz kulccsal (2. kép).
- A kapcsoló sziget kiemelése óvatosan, vigyázva a kárpitra. A csatlakozó széthúzása az emelőkarral (8. kép - 1. részlet). A belső kulcsnyílású csavarok kihajtása (3. kép).
- A kárpit alján a 3 db kereszthornyú csavar kiszedése (4. kép).
- A 9 db műanyagpatent kiszedése, óvatosan (5. kép). A művelet legbiztonságosabban patentkiszedő szerszámmal végezhető!
- A felül középen elhelyezkedő patent kiakasztásával párhuzamosan ki kell pattintani a sinből (6. kép) a kárpitot. Ekkor az egyik kezünkkel fogjuk meg a kárpitot, nehogy az összes kötőelem kiakasztása után lezuhanjon.
- A kilincs bowden kiakasztása (7. kép).
- A maradék stekkerek széthúzása (állapotjelző LED, kilépővilágítás, tükör behajtó) (8. kép).
A hiba:
A kárpit leszedése után a repedés láthatóvá vált (8-9. kép).
Javítását - mivel nem sík felületről beszélünk - műanyaghegesztőre bíztam.
A javítás:
A műanyagot hál' Istennek lehetett hegeszteni, így arra alulról 3 db - az alapanyaggal egyező anyagminőségű - csíkot hegesztett a műanyaghegesztő a repedésre (11. kép).
Amitől féltem sajnos bekövetkezett. Minimálisan átégett a kárpit (12. kép). A hiba alig látható.
Már úgy vettem Sparky-t hogy volt benne egy bő 50 centis repedés. Aztán biztos, ami biztos a következő héten én is kaptam egy kavicsot és az csinált nekem még egyet. 2 repedés. Nem rossz :)
Prioritásban nem soroltam előre ennek az orvolsását, hiszen fontosabb dolgok vártak akkor még az autóra (a szokásos MUST dolgok).
De most végre megvan. Lelkem legmélyén már eléggé vártam, így közelebb vagyok a teljességhez.
Még kell majd egy gumikeret az ajtómra, a lökös műanyaga karcos, és a motorháztető illesztései sem smakkolnak. Szeretem csinosítani.
Szóval szélvédő. Zsír lett. Echte ugyanolyan az új, mint a gyári. Zöld. :) Volt időm utána járni, és a fórumon eldugva megtaláltam a megfelelő helyet, ami még ráadásul korrekt árú. Semmit nem lehet észrevenni az "A" oszlopon. Se kivül, se belül. Ellátak tanácsokkal az első napokra. Szimpatikusak voltak. A vége 16.800 az üveg és 8.000 a munkadíj. Ha a gumikeret megsérül az még 8 ropi lett volna de ragaszkodtak hozzá, hogy megvárjam és lássam hogy megsérül, hogy nehogy úgy érezzem átvágnak. Ennyi. Zsír.
szerk: rögtön vettem hozzá új set ablaktörlőlapátokat.
Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.