Szerencsére nem igazán kellett az autóhoz hozzányúlni. Mindössze kétszer kellett soron kívül felnyitni a motorháztetőt (az ilyen korú autónál a heti egy rápillantás szerintem alap dolog)
1.: Kicseréltem az akkumulátor negatív saruját a hozzátartozó kábelekkel együtt, mert a régi saru csavarja eltört és ez volt a leggyorsabb megoldás a javításra, volt otthon másik kábel így ki sem kellett mozdulni
2.: Beszereltem a Fairlane-től vásárolt xenon szettet, 4300K-es így nem zavaró a színe és még csak nem is villantanak rám a szembejövők hála a projektoros felépítésnek :) Arról nem beszélve, hogy végre látok este is
A mai napon sikeres műszaki vizsgát tettünk. Minden gond nélkül átment, extra díj fizetése nélkül. 2 évre pipa :)
221.703 km-nél. Túlszaladtam :(
AL-CO levegő ill olajszűrő került fel, eddig is AL-CO volt a légszűrőm, az olajszűrő Knecht volt, de most ez van.
L-M 10W60 GT1 Synth... Csak a szokásos :)
Magamnak: 12-es imbusz kell az olajleeresztő csavarhoz, vegyél majd!!!
Tegnap sikerült szert tennem egy szett 16"-os Speedline szettre. Bitang jól néz ki vele a kicsi kocsi :)
A felnikért és a jó társaságban töltött szerelésért köszönettel tartozom Süni cartársnak.
Most, hogy végre van időm kicsit blogolni jöjjön a fekete leves, még pedig a lakatolás... A probléma adott volt, már csak egy jó lakatos kellett, manapság sajnos nem szívesen vállal senki sem ilyen munkát, de hála egy kollégámnak sikerült találni egy lelkiismeretes szakit. Körül kérdeztem, hogy mire számíthatok és mondjuk úgy, hogy nem ért váratlanul, amit a lemezek alatt találtunk, de azért kellemetlen volt látni. Most hétvégén nagyjából elkészült a bal oldal, a következő etapban a jobb oldalt vesszük kezelésbe aztán a végső simítások és alvázvédelem. Szerencsére a jobb oldal közel sem ennyire vészes, de azért ott is lesz munka :(
Lassan három hónapja van meg az autó és úgy néz ki, hogy remekül teljesítette a próbaidőt :) Időközben cserélve lettek az előző posztban felsoroltak, valamint cseréltem gyújtáskábeleket, mert még a gyári szett volt benne és elég viseltesen néztek ki. A csere után mintha új autóba ültem volna vissza, szóval megérte. Most januárban meg volt az első műszaki hiba: AC pumpát kellett cserélni. Körülbelül ennyi szerintem egy 20 éves autótól nem rossz.
A további tervek:
- teljes rozsdamentesítés és a szépséghibák eltüntetése
- 15/16"-os felniszett
- teljes Sport belsőtér
- nagy fékek
- esetleg klímásítás
Így végignézve elég drága év lesz :)
Ilyen sem fordult még elő velem. Az olajcserét nem az eltelt kilométerek indokolták, hanem az eltelt idő. :) Kb. 9000 volt az olajban, de már egy éves volt, ezért cseréltem.
Selenia 20K for Alfa.
Nosztalgikus érzés fogott el, miközben cseréltem, mert ez volt az első sajátkezű szervízem az autón, aminek már 7 éve. :)
A saruk már akkor is viseltesek voltak, mostmár cseréltem azért az előtét ellenállást valamint a megkeményedett csatlakozó kábeleket lecsaptam és az ehhez való, műanyag biztosítós sarukkal ellátott kábeleket forrasztottam vissza a helyükre. Valamint pótoltam a viseltes és hiányzó kábel védőburkolatokat is.
A légszűrőháznak már jó ideje egy füle sem ép (utolsó kép). Kettő letört egy pedig eltört. Bontottat egyrészt nem sikerült szerezni, másrészt le is tettem róla, mert annak az anyaga is valószínűleg már túl rideg és a rázkódástól széttörne hamarosan. Ezért magunk javítottuk meg.
Légszűrő is cserélve (294e km).