Blog >> ts >> 8v

>> Eseménysüsnye // Alfa 155 ASPIRATO 1.8 TS SUPER'93 8V // 2012-12-18

Újabb két év, mindenféle okosság nélkül, piros matricával.. Az első futóművön kellett állítani picit.

Miután a test probléma orvosolva lett, és a 12V hiányát már egyértelműen a gáznyomás okozta elvittem az autót klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát és ha probléma van, nézze meg hol szökik a gáz és akkor megbeszéljük, hogy mi a teendő.
A nyomáspróba alatt egy szivárgásra derült fény, mégpedig a nyomásellenőrző szelepnél. Szerencsére ezen lehet állítani, és még nem is volt határra állítva, így egy kis állítással ez a probléma megoldódott. Más szivárgást nem talált, a nyomást megtartja a rendszer. Így fel lett töltve és azóta hűsölünk. :)

Júliusban végre volt időm foglalkozni a klíma problémával.
A kompresszor új, viszont nem húz be a kuplung a panel self-diagban sem.
Kezdődött a méregetés. 12V-t nem kap. Mivel a 12V kapcsolásához szükséges kábelek, relék rendben lévőnek tűntek így egyértelműnek tűnt, hogy a nyomáskapcsoló jel nem megléte okozza a problémát, vagyis nincs meg a gáznyomás a rendszerben.
Mivel viszont, azt mindenképpen ki akartam próbálni, hogy a kuplung működik-e, ezért direkt 12V-t adtam neki, és meglepődve tapasztaltam, hogy így sem húz be.
Itt már kezdtem kétségbe esni, hogy feleslegesen dobtam ki egy csomó pénzt az új kompresszorra, aztán jött az ötlet, hogy próbáljuk meg direkt 12V-tal ill. direkt testtel (akksi negatívot a kompresszor testre kötni). Lám, így behúz a kuplung. Akkor ez legalább jó.
Kis kutakodás, kérdezgetés, olvasgatás után kiderült, hogy a 8V-be a kompresszornak külön testkábelje van. Elkezdtem keresgélni, nem találtam felszerelt testkábelt, ez is elmaradt a kompresszor felszereléskor a "szerelőnél". ;)
Ismét jól jött, hogy anno Marklar kollégától elhoztam egy szép adag tyúkbelet, így találtam is megfelelő kábelt, a megfelelő sarukkal, de sajna csak pirosat (a feketék túl hosszúak és túl jó állapotúak voltak, ezért nem akartam szétvágni őket). :)
Így már direkt 12V-vel behúz, szóval lehet menni klímáshoz, hogy csináljon nyomáspróbát...

...így legalább megspóroltam a tervezett szélvédő belső pucolást... bár, az olcsóbb lett volna :)

Hegyeshalomnál, az M1en kaptam. Nem tudom mi volt az, de úgy tűnt, hogy a másik oldalról érkezett és vmi zöld volt..

Hát ezzel szépen beszoptam. Most a ki- és bemenő furat méretei jók az új szűrőn, igaz kicsit hosszabb maga szűrő ill. az átmérője is nagyobb. A tartókonzolba bele is fért, de a konzol összehúzása után azért nem úgy állt ahogy kellett volna. Mindenesetre felpróbáltam.
Gyújtás + immo ki, benzinnyomás megjön és a bemenő oldalon szivárog a benya.
Bemenő oldalt lelazítottam, megnéztem a rézgyűrűket, nem tűntek problémásnak. Vissza minden, megint próba. Most már spriccel a benya.. Már az jutott eszembe, hogy lehet, hogy szar a szűrő és nem enged át, vagy nem eleget, mert csak a bemenő oldal szivárog. Lelazítottam, a kimenő oldalt, ott is jött a benya, szóval az áteresztéssel talán nincs gond.
No, akkor régi szűrő vissza, próba, megint spriccel, de most már látszott egyértelműen, hogy a belső rézgyűrű mellett. Bemenő ág le. Néztem a gyűrűket nem láttam különösebb problémát. Sikerült találni 1,5mm vastag pont illeszkedő rézgyűrűket (ami benne volt, 1,14mm volt). Bemenő ág vissza, próba és minden OK. Meg is járattuk a motort pár percig, közben folyamatosan sasoltam, semmi szivárgás szerencsére.
Így most a régi szűrő került vissza, mert este 9kor már nem akartam még1x megbontani. :) Először szerzek be rézgyűrűket, aztán majd fel lesz rakva egy új szűrő.

Selenia 20K for Alfa + szűrő.
275000km

A kettő fűrészfogasra kopott GY Hydragrip cserélve lett. Falken ZIE 512 lett helyette.

Sikerült kicseréltetni végre. 1,5 nap volt egy embernek. Most rendben van, de most, hogy több offos verdát kényszerültem használni, valóban soványnak tűnik ez a fékerő erre az autóra.

Aggódtam kicsit, mert nem hittem, hogy ilyet lehet újonnan szerezni, de valóban új és az a típus, ami kell.
Az eladó teljesen korrekt volt, a kiszállítás is pontos volt.