Blog >> belső
Amióta nálam van az autó, a 3 darab tekergethető fűtés/klíma szabályzó közül az egyikben ki volt égve a világítás, ami eléggé zavart, főleg hogy télen a sötétben nem világított. Mivel hogy tudtam, hogy az egész középkonzolt szét kell szedni a művelethez, nem siettem el a dolgot. Azonban egyszer csak kiégett a fordulatszámmérő egyik izzója, nem volt zavaró de gondoltam akkor rászánom magam a dologra. Vettem kb. 20 darab rizsszem izzót, hogyha már ennyire szét kell szedni a dolgokat, kicserélem az összes izzót, nem csak a rosszakat.
A fordulatszámmérővel kezdtem, elképesztően egyszerű és komplikáció mentes az izzócsere ennél a műszernél, sok más autótípus megirigyelhetné. Persze az is igaz, hogy a cső/henger kialakítás miatt ilyen egyszerű. Gyorsan megvolt.
A középkonzol szétszedésem sem bonyolult, főleg ha az ember nem elsőre csinálja (elsőre azért eltart egy ideig mire mindenre rájön az ember). A lényegre térve, a tekergetős gombok egy fehér dobozhoz tartoznak, amit nem könnyű kiszedni (el kell forgatni jobb kéz felé, majd óvatosan kihúzni). Aztán a dobozt kell szétszedni, itt ért a meglepetés. A dobozban lévő izzók egyrészt nem szabványos rizsszem izzó méretűek, hanem kicsit kisebbek, másrészt foglalatban vannak (mindenhol máshol csak simán foglalt nélkül vannak). Szóval a foglalatba még bele se nagyon lehet passzítani a kicsit nagyobb izzókat, valami áthidaló megoldást kellett találni. Tudom, hogy sokan beleforrasztják valahogy, én azonban a ragasztás mellett döntöttem. Szerencsére a rizsszem izzóknak szabadon van a 2 db lába, amit széthúztam, méretre vágtam, belehelyeztem a lyukba, hogy érintkezzenek a lábak, majd egy kis cellux darabbal rögzítettem. Ezután kipróbáltam a kocsiban, hogy működnek-e. Miután láttam hogy igen, ragasztó pisztollyal leragasztottam a lábakat. A foglalatokat beleragasztottam a doboz tetejébe, hogyha kellenének meglegyenek. Összességében elég masszív, működő megoldásnak tűnik a ragasztás, remélem hosszútávon is beválik :)
Ezek után összeraktam a középkonzolt, ha már szétszedtem alaposan kitisztítottam mindent. Pl lemostam a műanyag borítást, és kitisztítottam sűrített levegővel a hőmérőt (állati poros volt).
Ha már benne voltam, kicseréltem a hátsó rendszámtábla világítást is, mert az egyik izzó nem égett. Mostmár szerencsére kint, és bent is minden szépen világít :)
Update (2011.11.20): a ragasztó nem vált be, sorra kialudtak az izzók pár hét után. A ragasztót leszedtem, és ezúttal forrasztással rögzítettem az izzókat. Jó masszívak lettek, minden szépen világít ismét, remélem ez már végre tartós marad. Új képet raktam be.









Nakérem, 2 hét egyáltalán nem hosszú várakozás után, a mester elkészült a bőrfestéssel. Itt is thx BeeGee-nek a segítségért és a mester ajánlásá-ért. Hétvégén beépítésre kerülnek az elemek, majd arról is jön, a képes beszámoló :)




Akik ismernek tudják, meg már párszor be is jegyeztem ide, hogy allergiás vagyok a piszokra és a neszekre egy autóban. Úgyhogy most, hogy Lola szét van szedve ízeire, kaptam az alkalmon, hogy kiélhessem kattanásomat. Belső tisztítás Bege módra.
Áldozatok:
Kalaptartó, hátsó oldal panelek, kapaszkodó, kézifék- és váltószoknya illetve kilincs illetve küszöbök.
Hogyan:
Első körben mosogató szeres vizes átmosás szivaccsal. Száradás után a Felice gyártó Car Leather Care Kit tisztítójával való tisztítás új kendővel. Ez a termék azért jó, mert olasz, tényleg tisztít és nem fényesít. Színtelen és szinte szagtalan. És a legjobb szakemberek ezt ajánlják, nem csak bőrre :) Másik kendővel felvittem rá a protektort, majd egy harmadik tök tiszta kendővel szárazra töröltem.
Ezzel egészen gyorsan és látványosan lehet haladni.
Aztán a hátsó kárpiton az elvált belső szivacsokat visszaragasztottam, biztos ami biztos. Ehhez vékony, kétoldalas szőnyegragasztó szalagot használtam. Végül felkerültek a textilszalagok minden olyan élre, ami másik elemel találkozik. Ettől remélek nyikorgás csökkenést. Ez szöszölős munka, pláne, ha az embernek életlen az ollója. Ezt a ragasztószalagot a Tesa gyártja, lelőhelye ritka, jellemzően Homasita. Előnye, hogy könnyen felvihető, nyom nélkül eltávolítható és jól formálható, illetve fekete. Tehát láthatatlanul felhelyezhető, eligazgatható.
Az itt szerzet rutint a belső összeszerelésnél tervezem kamatoztatni, mikor is minden drótot, csövet, bizbaszt szeretnék elegyengetni a kárpitok visszahelyezése előtt. Az lesz a kemény..








Eddig itthon általában ha "mester emberhez" fordultam, aki valami speciális vagy nekem speciálisnak tűnő foglalkozást űzött, általában megjártam, mint sokak már. Ismerős, mikor a határidő a duplájára nő, miközben az ár is több lesz valamiért, és a végén még hibát is találsz? Szemét egy érzés, és szemét egy ember.
Most határozottan nem ilyen szakemberrel volt dolgom.
Egy hét plusz a két hétvége telt el azóta, hogy leadtam a bútorzatot. Bő két hetet kaptam munkaidőre, azaz e hét végét, jövőhét elejét vártam. Ehhez képest hétfőn jött a telefon, hogy kész van, sikerült mindent megoldani, amit kértem. Sőt, még többet is.
Azaz combtámasz, bőr restaurálás, ajtókárpit összerugdosások eltüntetése. Ezen felül kérdés nélkül: 3. féklámpa takaró eleme újrafújása és a két kifakult hangszóró fedél is le lesz, ha beviszem, valamint a tipikus-GTV-betegség övcsat által okozott beszakadás eltüntetése.
Mindezt a megbeszélt árban. Illetve vártam még némi plusz költséget a combtámasz-szivacspótlása miatt, de az grátisz lett az apróságok mellett.
Úgyhogy másnak is ajánlom őt.
De hogy ne legyen olyan reklámszagú a történet. Az enyémen kívül vittem még egy piros Spider ülést, csúnyán kikopva az egyik oldalon. Az az ülés valamiért nem sikerült olyan szépen, több helyen észre vehető a javítás nyoma. Csodák nincsenek, fenntartások legyenek.
A terv szerint csütörtökön kerülnek vissza a kárpitok, addig be kell fejeznem a kalaptartó, oldalelemek és egyéb kiszerelt apróságok mély tisztítását és zajcsillapítós előkészítésüket. Jól esik saját kezűleg babrálni ilyen "komoly" dolgokon :)



Első lépés: belső bútorzat elválasztása a karosszériától valamint a műanyag és a bőr részek rövidtávú, de érzékeny búcsúja egymástól.




Volt egy-két apró hiba a kocsiba: tükör mögötti belső világítás automata funkciója nem működött, a kézifék mögötti két légbeömlőből a jobb oldali sérült volt, kopott alfa emblémák. Aztán sikerült most a napokban egy miskolci cartárstól beszereznem az első embléma kivételével mindent az ő szétbontott 156-osából. Az embléma cserével megvárom a meleg időt, de a szellőzőrostélyt és a belső lámpát kicseréltem és mindkettő patent.
Volt végre egy szabad Vasárnapom. Sem meló, sem családi program. Így belemerültem néhány apróságban amelyek megoldásához gyakorlatilag ilyen Vasárnapok kellenének csak.
Szóval, először is megint tönkrement a vízhőfok jeladóm. (Először azt hittem termosztát lesz) Meguntam a dolgot és szépen bekötöttem az első hengerfejben lévő utólag beszerelt jeladót a gyári vezetékre.
Meghekkeltem kevéske műanyaghegesztő szaktudásom segítségével a bal köszöb"spoiler" elejének felfogatását hogy ne lógjon tovább.
Amire a legtöbb idő elment az a sebességmérő. Nekem ilyen a kezdetektől nincs. Valamelyik korábbi bejegyzésben van erről szó ha jól emlékszem úgyhogy nem kezdem az elejéről.
Most 100%-osan sikerült mindenre rájönni, a műszeregységem biztos hogy rossz. Csak az a baj hogy a sebesség mérő vezetékelésétől romlott el nagy valószínűséggel. Van ugyanis 3 vezeték. 1 test, egy táp, a harmadikon pedig változik a feszültség amit a jeladó generál. szóval az első kettővel semmi gond de a harmadikon sajnos folyamatosan 6,2 V feszkó van. Még akkor is ha le van húzva a jeladóról is. és a műszeregységről is. Jó mi? :) Szóval ez az állandó feszkó is tönkretehette a műszeregységet. Semmi gond, Gerytől nemsokára jön a sportcsomagos egység és akkor kiderül..
Aztán itt volt még a belső világítás, melynek a hibája az volt az utóbbi időben hogy az időzítő egység tápkábele elmelegedett, magát az időzítőt le is égette..
Ugyanakkor a hátsó tér világítása sem volt tökéletes, mert az meg folyamatosan világított ha rajta volt a csoki. Most szétbontottam és kiderült hogy a teljes vezetékköteg hátul össze van égve/olvadva, ezért a zárlat.
Majd végül a check panel és klímavezérlő háttérvilágítása. Először is kimértem manual szerint, és van delej azokban a vezetékekben melyekben szükséges mondjuk ezt sejtettem mert az óra világítása eddig is működött. Akkor nézzük az izzókat. Miután kicseréltem már világított a hamus izzója, haladunk. De a piktogrammoké nem. Megpucoltam a foglalatot, és átnéztem a NYÁK-t. De semmi elváltozás. Gondoltam a biztonság kedvéért próbáljuk ki az óra világításának a foglalatával. Azzal már működött, úgyhogy az izzó foglalata a hibás.
Viszont a klímapanellel nem ez a baj, abba bele kell merülni rendesen.
Hát erre volt jó pár óra szabadság..
Sikerült szétmennie a váltógomb bőrözésének. Sajnos csak műanyagra futotta, az legalább nem került egy vagyonba.
Na kesz lett a flockolas. Minden muanyag belso flockbevonatot kapott.:))
Mar "csak" ossze kellene rakni. Egyedul a teto lett bor, azt en kovettem el:)
Kepek hamarosan...
Minden fabetét lecserélve krómra.