Blog >> turbo

>> SzervizFerke // Alfa 156 1.9 JTD SW // 2011-02-06

A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)

2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................

Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...

Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(

>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2009-06-14

Korábban, mikor szervizben volt az autó, Alfater jelezte, hogy a turbó cső is cserés lesz. Nem tudni még, hogy mikor, de előbb utóbb be fog következni a csere. Nos, ma az autó is jelezte, hogy ideje a dolognak. Balatonról hazafelé tartva az érdi emelkedőn az M7-esen kezdtem érezni, hogy a teljesítmény csökkent. Furcsa volt, hogy vissza kellett váltanom ötödikbe, és még úgy sem húzott úgy, ahogy szokott. Majd az autópályáról leérve a hatalmas füstfelhő is feltűnt. Néztem a computer fogyasztási adatait, látszott, hogy a teljesítmény csökkent, a fogyasztás meg megnőtt elég rendesen. Félreálltam, és megnéztem a turbo csövet. Eléggé fel van puhulva, eddig meg kemény volt, úgyhogy a probléma egyértelmű. Bár szakadást nem láttam rajta... Úgy gondoltam, hazagurulunk, aztán no problem... De az Árpád hídon felvillant a borostyán sárga motorhiba jelző is, ettől azért megijedtem. Felhívtam Gerissimo-t telefonon, aki megnyugtatott, hogy nem lesz gond, hazajöhetünk az autóval. Szépen haza is gurultunk, olyan 40-50-es tempóval. Jövő héten valamikor szerviz...

>> SzervizPutyesz // Alfa 166 2.4 JTD // 2008-08-10

elvittem dunakesire a turbót átvizsgáltatni!takarítás és egy kis beállítás történt!

>> SzervizAttie // Alfa 156 1.9 16V JTD M-Jet // 2007-08-24

Pár hete vettem észre, hogy amikor a turbo el kezd tölteni, akkor egy sokkal hangosabb susorgó hang jön a motorból. Olyan volt a hangja mint amikor szélvihar van :) Kiderült, hogy megrepedt az a gumi cső, amin keresztül szívja a levegőt a motor.
Elég drága mulatság ez az alkatrész, mondván, hogy nagy nyomásnak kell ellenállnia és csak gyáriban létezik. Az enyémnek azért sikerült megrepednie.