Blog >> v6 >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-16

Este, M1 autópályán Bp fele Tata előtt haladtunk, igen nagy esőben, amikor is egyszer csak elkezdett rángatózni az autó, a 6 henger némelyike érezhetően nem kapott löketet, motor leáll, "motor control failure - go to dealer" felirat megjelent a képernyőn..
Lendületből még biztonságosan ki tudtam slisszanni a leálló sávba, vészvillogó be, kuplung kinyom, hogy minél tovább guruljunk és a következő pihenő helytől 500m -re sikerült megállni. :)
Vicces, hogy visszagondolva pillanatok alatt mennyi minden átfut ilyenkor az ember agyában. :) Legelső persze csupa csúnya gondolat, amelyben a vezérlés az áldozat, meg, hogy van egy tréleres névjegy kártyám, de nincs pl. láthatósági mellény (azóta szereztem be :) ), ha motor gond, akkor én nem ölök bele most már pénzt és energiát.. stb, stb.
Aztán pár másodperc múlva agyam kezdett visszatérni egy stabilabb, higgadtabb állapotba.. szakadó eső, a pályán megálló víz, kamionok ami úgy verik át a vizet a másik sávba, hogy csoda, h az utastér nem ázik be, hiányzó alsó motorvédő burkolat.. A 155 is produkált ilyesmi tünetet ilyen körülmények között (mondjuk ott nem állt le a motor :) ). Ott a víznek sikerült eljutnia a trafókhoz és a kábelekhez.
Most vagy kiszállok láthatósági mellény nélkül, sötétben, szakadó esőben, hogy körülnézzek a motortérben, aminek nagy valószínűséggel semmi haszna nem lenne vagy hagyatkozom az utóbbi megérzésre, kockáztatok és megpróbálom elindítani a motort. Utóbbi mellett döntöttem, motor be is indult, de nem ment minden henger.. óvatosan elgurultunk a megálló helyig, leparkoltam, megnéztem a motorteret, nem látszik semmi (mily' meglepő :) ). Visszaültem elkezdtem gázt adni, 2000 fölött semmi baja hang alapján, ott megy minden henger, ahogy kell. Itt megnyugodtam kicsit. Esetleg lehet még alapjárati szabályzó, de az semmi a vízionált vezérlés hibához képest. :)
Mivel hólyagom már eléggé feszített, ezért asszonyt benthagyva az autóba, elmentem könnyíteni magamon. Mire visszaértem, már az alapjárat is szépen megvolt, így hát elindultunk szépen lassan 100-110 -el haladtunk, majd Tatánál úgyis le akartunk jönni.
A MC failure kijelzés továbbra is megmaradt és 4300 környékén továbbra is rángatott néha, de csak terhelésen, üresben nem volt bizonytalanság.
Következő indulásnál is megmaradt a MC failure kijelzés, valamint a 4300 körüli megtorpanás, de az azutáni indításnál már eltűnt, csak akkor meg nem volt alkalmam kipróbálni a 4300-ig prögetést terhelésen.
Meglátjuk..
Viszont továbbra is vadászok alsó burkolatot.. hihetelten, hogy 2.5 V6-hoz mennyire nem lehet (még bontottat sem) kapni.

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-12-12

Átvizsgálás után sikeres műszaki vizsgát tett, csak első fényszórót kellett állítani valamint vettem egy ablaktörlő szettet is, mert a régiek elég gyengusan töröltek.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-21

Mivel a hűtőradiátor néha-néha eresztett valamint Zé kartárs munkássága ellenére a termosztátról a hűtő alsó részére menő cső továbbra is eresztett, ezért ezek cserélve lettek. Sikerült beszerezni belevaló kiegyenlítő tartályt is.
A művelet során bebizonyosodotta, ami eddig is sejthető volt, hogy az autó eleje törött volt. A kereszttartó cserélve volt, valamint a hűtőventillátor ház is el volt vetemedve annyira, hogy valamikor beleért a hűtőradiátorba a ventillátor rögzítő pöcke is. Szerencsére a házat sikerült helyretenni.
A klímaradiátort vissza sem tettük, mert az tuti cserés, annyira el van vetemedve, de a klíma most annyira nem fontos.
A balos lámpamosó műanyag csatlakozása el van törve, így a lámpamosó nem lett visszakötve, így úgy sincs értelme használni.

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-07

A napokban alánézve láttam, hogy a hűtőradiátor bal oldali lábán ismét megjelent egy csepp, ezért aláfeküdtem, hogy megnézzem honnan jön. Nagy meglepetés nem volt, a radiátor oldalánál, a műanyag résznél alul szivárog, tehát a radiátort cserélni kell.
Ami viszont szomorúbb, hogy a nemrég rendberakott vízcsövön (termoszáttól a radiátor aljához menő) ismét megjelent a hűtővíz, sajnos megint szivárog. Amennyire láttam, ismét a cső termosztát felőli végén, a bilincsnél indul a folyadék. Itt mintha lenne is vmi sérülés a csövön. Ezúttal nagy valószínűségel csere lesz belőle.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-10-06

Már vásárláskor sem működött, de nem volt priorítása a dolognak. Viszont, most hétvégén, hogy ilyen szép idő volt, nekiláttam vizsgálódni, hogy miért is nem működik, így legalább ismerekedek is a típussal. :)
A kapcsoló kimérése után gyorsan világossá vált, hogy beljebb lesz a probléma, már csak azért is, mert a kapcsolgatáskor hallatszott, hogy valami kattanik a kárpit alatt.. :)
Így, hát nem maradt más, mint lebontani a kárpitot.
A motor megkapja a +/- 12V-t, de nem mozdul. Az eLearn alapján egyértelmű volt, hogy kellene kivenni a motort a sínnel együtt, csakhogy ezen leírás feltételezi, hogy az ablakot lehet mozgatni. Most viszont felső pozicíóban volt. A biztosító műanyagot még csak sikerült kipattaintani, de a bütyköt nem sikerült kinyomni az üvegből, nagyon meg nem akartuk feszegetni, nehogy megrepedjen.
Hosszas fejvakarás, nézegetés után végülis, úgy döntöttünk, hogy rosszabb már nagyon nem lesz, szedjük szét a motort az ajtóban. Akaszottunk be kapmót, ami megtartja az üveget, ha esetleg vmi balul sülne el és elindulna lefelé a gravitációnak köszönhetően. Majd a négy torxfejű csavart, ami a bovden csévélő dob házát fogja össze, kicsavartuk. Ezután óvatosan szétválasztottuk a két részt, szerencsére sikerült úgy, hogy a bovden nem ugrott le a dobról. Így magát a motort az "áttételházzal" együtt ki lehetett venni. Így látszott, hogy egy ricnis kerék hajtja a dobot. A motor viszont meg sem mozdul. A motor is sikerült leapplikálni a házról. Úgy tűnt, hogy vizet kapott, mert a tengelyen rozsda okozta maródások látszottak. Rátettük 12V-re, de csak az hallatszott, hogy erőlködik, de nem tud megmozdulni.
Itt már letettem arról, hogy motor csere nélkül meg tudjuk oldani a dolgot, de aztán kenőanyag befújása után kombifogóval sikerült megmozdítani a tengelyt. Ezután ismét adtunk 12V-t, megforgattuk mindkét irányba, de egy idő után mindig megszorult, majd egyszer csak ugrott egyet és onnantól gyöngyőrűen forgott mindkét irányba. Gondolom valami rozsda fogta meg. Ezután szépen megtisztítottuk a tengelyt, a gumitömítés alá nyomattunk kenőzsírt valamint az orsós hajtásra is és összeraktuk. Szerencsére az összerakás is sikeres volt és nem ugrott le a bovden a dobról. :) Motor a helyén, kapcsolót visszatettük, próba. Mozog az ablak! :) Csak, hallani, hogy a motor bizonyos ablak pozicíónál erőlködik. Ezért a vezető kédereket megfújtam szilikon spray-vel és járattam föl-le. A végére már szépen járt az ablak, ahogy azóta is. :)
Nem végleges megoldás, a motor ill. a tengely állapota miatt, de remélhetőleg 1-2 évet elmegy.

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-25

Ma elugrottam az alfarium-ba, hogy kiderítsük, hogy a futómű felújítás ellenére mi a répa kopoghat még?
Az eredmény: kormánymű. A porvédőt lehúzva bal oldalon, kiválóan látszik mekkorát kottyan a belső összekötő.
Opciók: jó állapotú bontott kormánymű beszerzése vagy felújítás. Meglátjuk.. most van más téma is.. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A koppanás keresés során ki lett cserélve a két alsó lengőkar is. A gömbfejek miatt ráfért. TRW került bele.
Viszont sajnos még mindig maradt koppanás.
Zé szerint még a "toronygumi" jöhet szóba. Ezt lehet, hogy jövő héten még megnézzük.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

A szivárgás a termosztátról a hűtő felé menő cső termosztát felőli végénél volt. A bilincs nagyon a cső szélére volt visszahúzva és a vége elrepedt a csőnek. Szerencsére a sérült rész kicsi volt, így annak eltávolítása után, még elég hosszú maradt a cső ahhoz, hogy normálisan vissza lehessen tenni és rögzíteni.

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-13

Zé kolléga is megvizsgálta a motor- ill. váltótartó bakokat. A bal oldalon valóban nem volt meghúzva az egyik rögzítőcsavar, a jobb oldali tartóbaknak pedig nem volt semmi baja, "csupán" a "függő" csavar nem volt meghúzva normálisan.
Mindkettő orvosolva, jóval csendesebb lett, megszűnt a zörgés.
Így most tisztábban hallom, hogy vmi még mindig koppan.. :)

>> Egyébsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-09-08

Kb. 250km után, a nemrég cserélt szíjnak is van valami hangja (vagy valaminek, amihez hozzáér). Van valami fémes nyikkanó hang (mintha fémet súrolna a szíj). Emellett nem jár "egyenesen" (a klímakomp tárcsánál látszik leginkább).