Blog >> v6 >> 156

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-24

Végül cartárshoz vittem az autót, hogy ki legyenek cserélve a cserélendő dolgok.
Óra állás: 103300km

>> Eseménysüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-09

Már kb. egy éve nézegettünk 2. autót, mivel a 155 eléggé ki lett használva az elmúlt 4 évben, és nem akarom széthajtani, valamint, kellene a karosszériával foglalkozni..
Több családtag, barát és ismerős "Biztos, hogy olaszt akartok megint?" kérdése ellenére, én olaszt akartam, leginkább alfát. Asszony ennyire nem volt határozott.. :)
Az én vágyam alapvetően 156 SW FL vagy 166 V6 volt, de nézegettem 2.4jtd-ket is. Persze piros vagy fekete szinben. :)
Még a németeknél mentünk el először megnézni két 156ot (SW és sedan), melyek egy kereskedésben voltak, hogy ismerkedjünk vele. Az alapján tetszett.. a csomitartó mérete persze kicsi (a 155-höz képest), de ezt tudtuk már.
Aztán, még kint nböngészgettem többször a mobile.de -t, de 1-2 olyat láttam, ami árban jónak tűnt és megfelelt az igényinknek, de végül egyet sem néztünk meg és időközben hazaköltözünk. Így már annyira nem is volt égető az autóvétel..
Aztán megláttam eme 156-ot a h.a. hírlevélben. Se nem piros, se nem fekete, se nem SW, se nem külső FL, de mikor megláttam a képeket, meg, hogy szervízkönyves, 2002es, belső FL, gondoltam, ezt azért meg kellene nézni. Így is tettünk, másnap elmentünk megnézni. Asszony egyből elolvadt, mikor élőben látta.. :)
Én próbáltam, objektív maradni, így, annak ellenére, hogy az eladó srác mondta, hogy beindítja, mondtam, hogy várjunk még, hadd nézzek meg rajta ezt-azt. A kereskedő mondta, hogy a comp valami hibát jelez.. no, mondom, ez nem alakul jól..
El voltam vele kb 30 percet (a srác már nagyon be akarta indítani: ).. Eme 30 perc alatt is azért látszott pár dolog, mint pl. hogy a klímaradiátorból az egyik cső nincs bekötve, volt fényezve is az autó, hűtőradiátor felfogatása nem 100as, szóval nagy valószínűséggel volt vmi az elejével. Első féktárcsák cserések, két hátsó gumi belső széle slickre kopva stb.
Aztán elmentünk kipróbálni.. Jajh.. nem tudom meddig lesz meg a varázsa, de nagyon nagyon qrva jó a V6 hangja.. :) Azért közben figyeltem a futóműre is, voltak hangok, valamint az sem volt jó előjel, hogy ültetve volt az autó. A motorja viszont szépen járt, nem dadogott.
Megnéztük a szerzívkönyvet, 2008ig volt vezetve svájcban, akkor volt benne 83e, most óra szerint 103e.. Nem annyira tűnik arányosnak, de ezzek sokat nem is akartam foglalkozni, a km számlálóra nem lehet sokat adni, mindenki tudja ezt. Svájcban 2 tulaja volt elvileg, Megtaláltam még a felnik vételi igazoló papírját és egy svájci műszaki vizsgalapot.
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy két nap múlva visszamennénk, és az ő aknájukra ráállunk és átnézném az alját. Közben lebeszéltem egy diagnosztikás sráccal is, hogy jöjjön oda és faggassa ki a compot.
Így is lett. Három hibakód volt, ebből kettő keverékképzés ill. egy katalizátor hatásfok. Ezeket kitörölte, azóta pedig nem jött vissza egyik sem. Ezen kívül még megnéztünk jó pár adatot.
Majd én alámerültem.. az alja nagyon szép.. a kipu rezonátorok kicsit le vannak húzva az ültetés miatt, BE gumiharangok cserések stb. Asszonynak pedig kiadtam, hogy ő addig üljön be és ami eszébe jut nézze meg.. 1 órát voltam alatta.. :)
Megbeszéltük a kereskedővel, hogy megbeszéljük asszonnyal és visszaszólunk. Mondta, hogy OK, de, ne sokat gondolkojunk, mert ketten jönnek megnézni. Ez igaz vagy sem, persze sosem derül ki.. :) Mindegy is, mert aznap estére eldöntöttünk, hogy belevágunk.
Így rá következő héten meg is történt az átiratás és elhoztuk.. már a miénk. :)

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-17

Ugyan átnéztem az autót vásárlás előtt, és már akkor sokmindennel kapcsolatban világossá vált, hogy cserélni kell, főleg a futóműben, azért úgy gondoltam csináljunk egy részletes és hozzáértőbb felmérést is, így elmentünk az alfariumba.
Kb. egy órás művelet volt, közben mutattak pár kuriózumot, amik náluk pihennek.. Jó fejek a srácok.. :)
Az eredmény húzós, megmondom őszintén húzósabb, mint amit én "rossz eset"-nek kalkuláltam.. de, hát ez egy ilyen "játék"..

>> Szervizsüsnye // Alfa 156 2.5 V6 Distinctive // 2012-08-16

A benne lévő akksi elég gatya volt, néha már nem is indított.
Kapott egy Exide Premium-ot (72Ah).

>> EseményRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2012-02-01

Mivel a 146 kicsit korosabb időszakába lépett -bár az együtt töltött 8 év alatt hű társ volt- ezért a csere gondolata merült fel.Ez olyan 2012 februárjában le is ülepedett. Nyomtam egy csomó entert és minden reggel mohón néztem az email fiókomat mit küld az autóvadász funkció a hahu-n.

Ment is az agyalás mire lenne szükségünk. Az fix volt 5 ajtós kell. 147 v. 156 lesz amit enged a pénztárca. Motorban én szerettem volna 1.6-nál nagyobbat. Az, hogy benzines vagy dízel nem volt szempont. Nem a fogyasztás alapján veszünk Alfa Romeot,nemde? :DD Mivel nem megyünk olyan sokat így a dízelt nem erőltettem.

Még külföldön tartózkodtam került előtérbe egy gyönyörű 156 2.5 V6 motorral 900ezer forintért. 99-es évjárat kitudja mennyi km, képről gyönyörű volt. Intézkedések sora következett, páromat ráállítva izgalommal követtem az eseményeket.
Elvitték. Hm. Sebaj lesz másik.
Várunk.

>> EseményEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-08-26

Ez most egy mindent bele blog lesz:)))
Voltunk otthon, Bonnie hazavitt és visszahozott minket, nem is akárhogy.
Utazás:
Hazafelé siettem, és néhol 200km/h feletti sebességel(230 volt a max) repültünk.
Ez meg is látszott a fogyasztásban(10-12l), de sajnos a sok dugó miatt az utazási időben nem.
Visszafelé finoman jöttem, figyeltem az haladás egyenletességre és 10liter alatti fogyasztást sikerült elérnem végig a 2400km alatt!!!!
Otthon:
Megnézettem a klímát, de el van törve egy cső. Nem volt idő kijavítattni, és itt Skóciában nincs rá szükség:(((
A dunaújvárosi Puskás szervízben Puskás Gergő ,Alfacorse cartárs kezei által kapott új hosszbordás szíjjat, fékbetéteket elöre, és felszabályozták az első tárcsákat, és rá pár napra kicseréltük az első Eibach kanyarstabilizátort. Na ez nem volt egyszerü játék, pláne az utána következő futómübeállítás. Minden összejött de Gergő hősiesen állta a sorozatos próblémákat, és nem engedett a minőségből! Szóval otthon, ezentúl én hozzájuk fogok járni.
Race: aug.20.ára jutott a gyorsulási nap, két versenyen is megjelentem, kevés sikerrel.
Kalocsán egy remek társaságban versenyezhettünk, és azt hiszem nagyon erős kategóriában szerepeltem. Az összes alfa közül a 6. legjobb idővel a kategória 5.ként kerültem döntőben ahol Satan cartárs ellen kezdtem és fejeztem be a döntőt.
Délután-este még felugrottunk a Hungaroringre, egy kis elégtételt szerettem volna az elrontott Kalocsai döntő miatt. Itt már a nevezésnél elszurtam, nem volt nálam a forgalmi. Igy mehettem teszt kategóriában. Futottam 3-at a becsület kedvéért, de az első futam után elment a kedvem. 9.9-es 200méterrel teszt kategóriában 13. helyen álltam, az eredeti S2-es kategóriában a 4. helyen kvalifikáltam volna magam a döntőre ha elviszem a forgalmit:((((
Skóciában:
Mivel az autóról aug31.én lejárna a müszaki, igy hazautazás elött kértem időpontot müszakira, és a mai napon el is gurultam a müszakiztató garázsba. Megkapta a müszakit, de hogy????? Az első futómüben középről-balról hallotam már hogy kotyog valami. Ez be is volt kalkulálva, hogy emiatt megbukik(itt Skóciában a bukás után 10napig ingyen újravizsgáztatják az autót). A hiba meglett de a vizsgán átment:))))
A bal első alsó lengőkar a bünős, de a kanyarstabilizátor-ültető rúgó-kemény gátló annyira bekeményíti a futómüvet hogy a gép nem dobta ki hibaként:))))
Már meg is rendeltem az újat és a héten kicseréljük.
Na most ennyi röviden:))))

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-07-16

Múltkori gyorsuláson az egyik hátsó fékbetétem disszidált és a ferodol leugrott a betét fémrészéről. 2 nap alatt motorfékkel fékeztem és V6tól telhető lassúsággal közlekedtem. Rendeltem még 2 kormány összekötőt is mert a jobbos kezdet játszani.
A szerelő kicserélte múlthét szerdán, minden rendben.
Pénteken kész lett a hiányzó selespeed felnim(hegesztés és görgőzés), levettem a jobbos első felnit is hogy szépen párba legyenek centirozva, és ekkor vettem észre hogy 2 nap alatt kiszakadt a jobboldali belső féltengely gumiharang. Öröm bodocság:((((
Rendeltem javító készletet és tegnap kicseréltük. Nem volt egyszerű, elég erős anyagból készült az új harang is. Remélem már nem jön túl sok próbléma a hazaútig.

>> Tuning és extraEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-06-28

Végre idén is eljutottam gyorsulni, és kipróbálhattam a V6-ot negyedmérföldön.
Az időjárás a lehető legjobb volt, 18fok szélcsend borult ég.
Felraktam a yokohama semi-slickeket és elautoztam 150km-re Crailbe.
Rengeteg szép autó volt, de sajnos mind offos:((((
Jellemző hogy a 8 futamból 2x Skyline-al 1x-1x Impreza-val és Evo-val mentem.
Az első 5 futam nem volt valami fényes, inkább ismerkedtem az autóval.
De az utolsó 3 futam már 15,5-15,4-15,5 volt 145-ös végsebességekkel és 2,2-es 60 lábakkal. Sajnos az 1/8ad mérföldes időket nem mérték.
A napot dizelveréssel fejeztem be, egy fabia rs maradt le pár autóval:))))
Legközelebb már otthon lesz race, Kalocsán találkozunk!

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-29

Megküldték az új, mostmár jó! légtömegmérőt. Hát ezt az érzést javaslom mindenkinek:))))) V6 feeling leírhatatlan talán csak ez példázza megközelítőleg:
Beszélgetünk a hugommal a járó motorú autó mellett:
Hugom:-Te ebben csak 3 henger megy?(azt hitte 4 hengeres)
Én:-Ja alapjáraton átkapcsol a Suzuki üzemmódba és ilyenkor csak az egyik fele müködik a motornak:)))))))
Szó ami szó tényleg nagyon durva:)))
De a teljesítmény az még durvább....

>> SzervizEngineCoffeeTables // Alfa 156 2,5 V6 // 2009-05-23

Múlt hét pénteken megvettem a GTV útodját ezt a fekete szépséget:))))
Olcsón vettem és mivel nem a MediaMark-ból ezért nem jót:(((
Tudtam hogy nem véletlenül olcsó. Próblémák: LMM, termosztát, fűtés ventillátor, rádió.
Megrendeltem a termosztátot és az LMM-et, és meg is jöttek pénteken. Akkor csere....
Ja persze:(((((
Lmm a régi csavarjai berohadtak majd az egyik beletört a házba.
Kicseréltem nagynehezen és pótoltam a csavarokat, erre nem müködik az új.
Oké, a mai sz..ás megvolt, gondoltam....
Visszaraktam a régit és lerendeztem a cserét gariba.
Átmentem az egyik kollégámhoz aki autószerelő, hogy kicseréljük a termosztátot.
Amikor szedte ki a régit már szólt hogy a hosszú csavar szétnyalta a menetet a házban, valószinüleg már korábban mert első pici mozdításra megindult. Kicseréltük a termo-t de nem akartuk megkockáztatni hogy csak két csavarral fogassuk le, ezért kb egy óra alatt végigtelefonáltuk az összes skót vagy magyar ismeröst hogy kinek van 8-as menetfúrója(az eredeti csavar 6-os) és egy hosszabb csavarja, a skót csoportvezetőm lett az áldozat és töle kaptuk mindkettőt.
Sikerült szépen megcsinálni, de a próbakörön kiderült hogy az új termosztát kinyít 75 fokon. Most egyelöre ez igy marad és ha már minden klappol akkor kicserélem egy normálisra, de ezt majd inkább otthon, Magyarországon:)))))
Még mindig megbocsátok neki mindent:))))))