Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Tedi2016-09-13 21:51:33 // 22142
Arra gondolok, hogy en-bloc az összes kabrióból akkor kevesebbet adtak el bármelyik gyártó termékéből. De ez csak megérzés, nincs statisztika a kezemben :)
Piritu - 1.000.0002016-09-13 21:50:04 // 22141
A 916-al szerintem az volt a gond, hogy őrült drága volt.
Az enyém új korában 1998-ban 8.500.000 azaz nyolcésfél milla meg némi apró volt. Átszámítva, mint a 4C ma, vagy talán még több. Nem csoda, hogy nem adtak el sokat.
trxAlfa2016-09-13 21:30:14 // 22140
Még kiegészíteném annyival (szerkesztés gombot nem találtam, ha van sry), hogy én is pontosan ugyanezt tenném jelen helyzetben. Rétegmodellekkel nem lehet stabilizálni a dolgokat és eredményeket elérni. Más kérdés, hogy szerintem sokkal hamarabb kellett volna reagálni a változó piaci viszonyokra. Tudom, hogy a tőke nem volt meg, de így nehéz versenyezni a többi gyártóval.

A Spider témához meg annyit tennék hozzá, hogy testközelből látom, hogy az Audi TT Roadsterből mennyit készítünk. Egy túlhájpolt márkáról van szó, végtelen pénztárcájú fanatikus vásárlóréteggel, és mégis csak pár ezer darab készül belőle évente. Egy Audi kitarthat számtalan hasonló típust, presztízsmodellt, amiket a címlapokra oda lehet tenni, kiállításokra ellehet vinni, a néhány tulajdonos kivételesnek érezheti magát, de anyagilag aligha pozitív a mérleg. Alfa jelenleg nem itt tart sajnos.
trxAlfa2016-09-13 21:12:14 // 22139
Csak nehogy későn jöjjenek a SUV-ok. A nagyobb márkák már 10éve pörgetik a kategóriát, sokadik generáció, a legkisebbtől a legnagyobbig bármilyen méretben, kupé-tetővel, vagy anélkül. Ott tart a piac, hogy Seat, Skoda, Suzuki, Dácsia.. hadnesoroljam. Minden márkának megvan a saját SUV-ja már. Telített a piac, még ha a kereslet még meg is van jelenleg. De mire értékesítési ciklusba kerül a grande stelvio ez vajon még igaz lesz?
Tedi2016-09-13 20:51:13 // 22138
Egészen pontosan a sztori úgy szól, hogy Marchionne nem akart olyan Alfát, amit nem Olaszországban gyártanak.
Amúgy tökéletesen megértem, hogy dobták a Spidert. Ma még annyit sem adnak el belőlük, mint amikor a 916-os piacon volt.

Radikális leszek, én még azt is megértem, hogy a két SUV-ra koncentrálnak a Spider és momentán az Alfetta helyett. Sokkal több autót tudnak eladni az SUV-ból. Itthon is a legtöbb értékesített autó (ha hajszállal is), de szuv. És most ez kell, sok-sok eladás sok-sok cash flow-val, aztán majd jöhet a többi móka. Csak ne csesszék el.
A Giulia egyelőre úgy tűnik, hogy sikeres, két hónap alatt 1800-at adtak el csak Olaszországban úgy, hogy ebben csak a dízel motor+manuális váltó kombó van, meg a QV.
Piritu - 1.000.0002016-09-13 20:35:51 // 22137
A mai világban nehéz NEM átcímkézésről beszélni. A Fiatokkal mindig is nagy volt az azonosság, a már szinte minden autóba beépülő alkatrészekről nem is beszélve.
Nagyságrenddel kisebb befektetéssel és melóval jutottak volna palettabővítő autóhoz. A piac meg majd eldöntötte volna. Alfa Romeo Spider-ként a legenda folyatása lehetett volna akármi, akár az 1,4-es turbós motorral is, Fiatként már régen kikopott a Spider név.
Személy szerint Alfaként vettem volna, Fiatként nem fogok, akkor már inkább a Mazda. Az meg nem Alfa.
Nem baj, jön a SUV és mindenki boldog lesz.
Piritu - 1.000.0002016-09-13 20:26:00 // 22136
Szerintem meg nem szabadott volna anno elengedni és akkor most nem lenne a Fiatnak. Bármi is a magyarázat, a lényeg az, hogy nem lesz elérhető árú Alfa Spider a közeljövőben. Marad a régi darabok életben tartása :-(
trxAlfa2016-09-13 20:24:54 // 22135
Ezt még annyira nem is sajnálom, mert ez csak egy átcímkézés lett volna. Nem mondom, hogy a Fiat arculatába nem illik, de még azt sem, hogy nem tetszik nekem, de Alfához nem lett volna eléggé egyedi.
Én amit jobban sajnálok, az a saját platformra épített modellek, köztük a nagyobb limuzin. Azt hittem hosszú idő óta ismét lesz egyszerre a piacon egy teljes paletta, nem 10éves késésekkel modellfrissítések. Így nem tudom hogyan akarnak 400ezret elérni éves szinten. Három típusból nehéz lesz.
Abarai2016-09-13 20:11:24 // 22134
Megvan a sztori. Úgy értettem, hogy a Fiat mellé nem akartak egy Alfát is.
Piritu - 1.000.0002016-09-13 19:31:53 // 22133
Az eddigi hírek nem azt mondják.
Eredetileg Mazda&Alfa kocsiról beszéltek, aztán az Alfa kiszállt belőle mert az Alfás tábor nem fogadna el egy japán fejlesztést. Ekkor vette át a Fiat. A mostani hír is ezt erősíti :-(
Mindkettő árulja már, csak a Fiat vagy egy milllával többe kerül :-((
Abarai2016-09-13 19:12:43 // 22132
Gyanítom, hogy éppen a Fiat miatt nem lesz.
Piritu - 1.000.0002016-09-13 11:19:18 // 22131
...érdekes a Mazdának és a Fiatnak megéri :-(
trxAlfa2016-09-13 11:14:29 // 22130
Pedig reméltem, hogy erre a giuliás platformra majd sorban jönnek a kisebb nagyobb modellek. Sajnálom, de remélem, hogy kifizetődik a népszerűbb modellek futtatása.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-13 10:43:11 // 22129


Ez a kép elvileg már a gyárban készült a Stelvio-ról (ha csak nem photoshop :) : )
Én azért reménykedtem benne, hogy nem egy az egyben lesz azonos az eleje a Giulia-val.
droberto2016-09-11 13:56:02 // 22128
Nem túl jó hírek.

Remélem legalább anyagilag jó lesz a matek...
Kazes☻2016-09-07 20:32:16 // 22127
Buksi2016-07-02 11:03:36 // 22126
Jó neked. :-))
Kócosw2016-07-02 07:44:43 // 22125
Én már tegnap láttam julIskát.itt az uton :)
Buksi2016-07-01 21:54:41 // 22124
Ez finom, de a SUV- ba nem harapnék bele. :-))))))))
Buksi2016-07-01 21:51:59 // 22123
Én már úgy veszem meg, hogy nem lesz rajta! :-))))))
Taxi33™2016-07-01 18:08:09 // 22121
A csomagolást leszedheted róla! 😆
Buksi2016-07-01 17:29:05 // 22120
Hát ez így nagyon ronda lesz. :-DDD
GT Ɨ|ѯ2016-07-01 07:25:16 // 22119
Buksi2016-06-18 21:40:36 // 22118
Aztán majd azt is összetöri. 😄
Jimmi T.2016-06-18 19:58:54 // 22117
aztán lehet hogy mond még mást is :-) a " főnik" már csaj ilyenek
Taxi33™2016-06-18 19:57:57 // 22116
Nem baj majd Marklar csinál egyet.☺
Tedi2016-06-18 19:47:09 // 22115
A főni aszonta legutóbb, hogy nix sportwagon :( :)
Jimmi T.2016-06-18 19:09:37 // 22114
basszus én meg azt hittem hogy előszériás darab. kösz a szakértő segítséget !
Jimmi T.2016-06-18 17:56:31 // 22112
és igen ?
mesa2016-05-05 10:28:42 // 22109
ami nem kínai, az hamisítvány! :)
Liquid2016-04-29 11:13:06 // 22108
minden kínai már nagyon régóta :)
mesa2016-04-29 10:57:04 // 22107

A 4C-é lemaradt. Szóval a cég olasz, de szorgos apró kínai kezek munkája :)
mesa2016-04-29 10:51:16 // 22106
Ha valaki aggódna az olasz elektronika miatt, nem kell, szinte minden kínai !
A 4C digitális műszerfala és a Giulia elektronikája java kínai. A vezérlője pedig Linux, ha valaki Alfákat akar a jövőben hackelni :)))
Abarai2016-04-08 19:14:24 // 22105
Nem biztos, hogy érdemes ebből kiindulni. A Giuliát is tesztelték szétfaragott Ghibli kaszniban.
Kazes☻2016-04-08 14:47:30 // 22104
Teljesen jó a Levente is! És Ő vajon mire hasonlít...? :)
mesa2016-04-08 14:12:05 // 22103
Lehet, hogy a tengelytávon végül rövidítenek 4-5 cm-t...
mesa2016-04-08 14:00:09 // 22102
Nagy trükkök nincsenek!

Ha megnézitek a kerékíveken a díszítő éleket, a hátsó sárvédőről az ajtóra futó domborítást, a hátsó ajtó lejtését a tető szpojlerrel, un bloc az autót, látható, hogy a Stelvio 1:1-ben Levante, csak más (Giulia) első / hátsó lámpákkal, lökhárítókkal

Giuntini2016-04-08 09:18:51 // 22101
Szerintem Amerika egy teljesen más világ! Ott a lényeges szempont A-ból B-be a lehető legkényelmesebben, és legolcsóbban eljutni. Sehol sincs olyan arányú SUV és egyterű mint az USA-ban. A Giulia az európai utakra tervezett autó. Az Usa-ban ki sem lehetne használni menetteljesítményeit, ahol bűnözőnek tekintik a gyorshajtót. Kell az SW, mert szerintem Európában 60-70 %-os eladást produkálna a berlinához viszonyítva. Az Alfának elsősorban ránk kéne gondolnia! Nem luxusautó, hanem prémium. A Maseratinak azért akkora a kereslete az USA-ban, és a távol keleten, mert luxusautó!!! Szerintem pont az Alfa Romeónak nem igazán lesz kereslete az USA-ban, mert ára magas, és nem fogja a középréteg megvenni, viszont nem luxusautó.
Kazes☻2016-04-08 00:02:47 // 22100
Ilyenek ezek a fránya chicagoiak... a Blues Brothersben is vagy ötven rendőrautót törnek ott össze! :)
Tedi2016-04-07 23:31:33 // 22099
Furcsák ezek az amcsik basszus :D
Giuntini2016-04-07 22:22:50 // 22098
Ebben tökéletesen igazad van. Csak az amerikai szokások mások. Ott nagyobb javításokat nem végzik már el az autón. Csak apróbb koccanások javítását végzik el. Egyébként dobják ki az autókat. Mint egy sörösdobozt. Nincs ott értéke az autónak. Ezt a chicagói barátnőm mondta. Azt mondta, az én Alfám, csak játék autó lenne. Aztán megmagyarázta, hogy értette. Ezekre a drágább európai autókra vigyáznak, nem mindennapos használatra veszik. Ezek drágák arra, hogy csak úgy kidobják, ha baja van, viszont a javításuk jóval drágább, mint az amcsi autóké. Az európai autó státusz szimbólum, és csak második autó.
Tedi2016-04-07 21:29:45 // 22097
Én ezzel azért vitatkoznék csak, mert a rohadt nagy összeomlás után azért ott is megváltoztak némileg a szokások. A Fiat sem véletlenül a Chryslert szemelte ki. Egyebek mellett azért, mert az amcsiknak kellettek a kisebb motorú, "európai" modellek a palettába (ez alatt Dodge Dartot meg Jeep Renegade-et értek pl.), meg azok alapjai. Mert már amcsiban sem csak a Dodge Ramot lehet eladni. Oké, még mindig azok a nagy dögök viszik a statok szerint az eladási listát, de a kisebb modellek is kellenek, mert nő a kereslet irántuk.
Tavaly az USA-ban 17,5 millió autót adtak el, Európában 13,7-et, Kínában pedig 21,1-et. Magyarul az európai a legkisebb nagy piac a három közül. Ezek után nem vagyok meglepődve, hogy nem ez az elsődleges piac. Az meg már rajtuk, meg a marketingen múlik, hogy nem az anyaföldön mennyi autót tudnak eladni.
Giuntini2016-04-07 21:00:11 // 22096
A Giulia pedig kimondottan európai! Ahogy egy 3-as BMW, vagy egy A4 Audi. Amerikában csak a filmekben van sok európai autó. Csak státusz szimbólum! Az ottani autók nagy része amerikai vagy japán. Az amerikaiakat nem érdekli az autó. Nem cikk! Gondoljátok, hogy egy Giulia megrengeti az eladásokat, amikor egy Lincoln batár 35 ezer dollárba kerül, egy QV pedig 90 ezerbe. Az amcsikat a pohártartók száma érdekli, és nem egy stabil futómű. Az európai autók státusz szimbólumok maradnak! Egy-két 500-as Fiatot eladnak, mert sznobok megveszik, de szerintem nagy keletje ott ezeknek az autóknak nincs. Ha nem csinál az Alfa SW-t, behozhatatlan lemaradással indulnak a 3-as BMW ellen.
Vinnie2016-04-07 20:43:50 // 22095
Az lehet, de akkor ezek szerint most az európai vásárlókra sz..nak az Alfánál...
Nem baj, majd vesznek odit meg bmbét a családosok.
Liquid2016-04-07 14:43:58 // 22094
Háát, sztem pont fordítva. A távolkeleten és Amerikában is inkább a sedanok kelendőek.
Tedi2016-04-07 14:30:46 // 22093
Pont itt van a baj, hogy csak Európában mennek a kombik. És a Giuliát már nem csak Európának tervezték, hülyék lettek volna :) Azzal tökön lövik saját magukat.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak