jointhearmy2017-10-13 17:45:28 // 17027
Sziasztok! valakinek van tipp esetleg arra hogy tudom kideriteni hogy milyen blue&me kompatibilis az autommal? egy 2006 os 159 es rol lenne szo!
Atoska2017-10-04 16:24:53 // 17026
Sziasztok Cartársak!

Nem találtam ilyen kérdést, de ha mégis volt akkor elnézést!
Nemrég vásároltam Alfim (156 SW 2.4 jtd 10v 2002).
Sikerölt a gyári rádió kódját megszerezni, üzemel, cd tár is valószínű, összesen 8 gyári hangszóró az ajtókban, viszont az eladó (kis kedves) kiszedte a gyári erősítőt a ládával.
Jelenleg egyik hangszóró sem szól.
Ez így normális, hogy e nélkül nincs hang?
Át kell kötni a mélyláda (jelenleg üres) aljzatát?
Persze az lenne a jó ha valakitől tudnék beszerezni a gyári helyre.
Köszönöm a válaszokat, ötleteket.
Kócosw2017-09-23 07:07:23 // 17025
Legfontosabb aramkabel ne legyen RCA ill. hangszorokabel közeleben. Tipikus elvezetesi helyek,kardanalagut és a ket küszöb környeke.
kricsesz2017-09-22 14:06:13 // 17024
147 5ajtó.

Erősítőnek táp- illetve RCA-kábelt merre viszitek hátra a csomiba?

Valaki vállal beépítést októberben Pest megye környékén? Ha igen nem kezdek neki magam :D. Elméletileg már minden megvan hozzá. A feladatok a következők: Első ajtók szigetelése, első ajtókban hangszóró csere kábellel, csomiba erősítő bekábelezés, mélyláda.

Köszi!
Zsoltikj ૐ2017-09-15 21:01:39 // 17023
csomagtartó upgrade
Wolf2017-08-28 17:23:56 // 17022
Minél kisebb érték annál magasabb freki, én be nem raknám 3,3 ast.
GTVili2017-08-26 13:25:03 // 17021
Könnyű hazavágni.....:-)
GTVili2017-08-26 13:23:44 // 17020
Azért óvatosan....a magasat könnyű hagytátok egy túl alacsony vágási frekivel.....
Wolf2017-08-26 07:12:43 // 17019
Mi a zavaró a magasban? Ha hangereje, ahhoz nem tudok hozzászólni nagyon: kell egy x értékű 5w ellenállás elé valahogyan, de ebbe soha nem mélyedtem bele.
Ha az ami nekem, hogy középfrekvencián visít, azt tudod felfelé korrigálni, (lekaptam polcról, gyári 147 magasában 3,3uf kondi van. Kicx hez talán 2,7... )ha van egy 1uf azzal próbáld ki, hátha úgy jobb. Ha sokallod, akkor párhuzamosan két egyes, az 2uf lesz. Esetleg...egy próbát megér.
rain91x2017-08-25 21:42:58 // 17018
Igen, lefalaztam. Holnap megcsinálom igényesebbre, mert nem lett túl szép, ill. a rács sem fér be. 10 mm anyagból, ha az ér valamit. Egyébként a magassugárzókkal nem lehetne valamit csinálni, hogy ne legyen zavaró? Forrasztani valami hangváltót, vagy nem tudom. Köszi az eddigi segítséget :)
JulesTS2017-08-25 21:00:49 // 17017
Neked DT24.3 van a keszletben annak meg pei domjai vannak, ezert olyan fulsertoek. Nem veletlenul dragabb az ESK,abban mar ET 26.5-van lagy selyem domokkal. Azok mar szebben szolnak, de nem art par dB-lel halkitani azokat is.
A kiemelo kerettel a lyukakat is lefalaztad?
Kócosw2017-08-25 20:10:33 // 17016
semminel jobb a gyari bose,de ha kabelezned kell akkor inkabb gyűjts még és vegyél vmi rendeset.
Kócosw2017-08-25 20:09:31 // 17015
a gyari a kabelra,rajta van a kondi a csipogon.
sty cucca sztem tuti,es szepen megvan csinalva.az biztos bejönne 😀
rain91x2017-08-25 19:56:24 // 17014
Akkor hagyom ha nem jó :) Vissza kötöttem a gyári magassugárzókat, a Hertzé tényleg idegesítően magas, nem bírtam.. A gyárit a Hertz hangváltójára, vagy gyári csatira, vagy mindegy neki?
Kócosw2017-08-25 18:21:24 // 17013
sztem azt elkell engedni.2 oldalon sty cartars hirdetett egy nagyon igenyes megoldast.lapozz egyet vissza.
rain91x2017-08-25 13:30:31 // 17012
A gyári GT mélynyomó erősítővel, 15e Ft-ért milyen? 156 SW az autó továbbra is. Nem az a cél, hogy buszmegálló előtt felnyomjam maxra, csak picit több mélyet szeretnék a DSK 165.3 mellé. A kiemelő keret nem segített, megcsináltam, viszont rács nélkül azért jobb, de most a bose mély a kérdésem. Köszönöm.
Bati2017-08-24 13:21:18 // 17011
csak is a selyem jöhet szoba
a BOSTON titánok még számomra ép hogy tolerálhatok egy két trükkel szembe/előre fordítva külön csillapítóval de azonkívül csak FOCAl ok vannak annak a drágább magasai is tolakodóak az olcsóbb selyem meg olyan olcsó hangú
Kócosw2017-08-24 11:35:57 // 17010
en is csak a selyemdom magasakat ajanlanam,az összes többi sivit, kiabal :)
Zselé2017-08-24 10:18:30 // 17009
Probald ki a Carpower DT-284 magasat, vagy a Gladen audio selyem magasait, nekem ezek tetszettek. Nem tolakodók, de nem is tompák, valamint árban sem vészesek
Bati2017-08-24 09:15:39 // 17008
sziasztok

én is mindig a magas sugárzókkal küzdök szinte mind harsány tolakodó stb. hangúak
a mélyközéppel a subbal semmi gond azokat könnyű kitalálni megcsinálni de a magas az mindig gond, most is van 3 rendszerem és mindegyikkel ez a gond
régebben egy ismerösöm segített megtalálni a helyét a magasaknak de ö eltűnt a látómezőmből a mérömikrofonjával és a mérö szoftverével együtt
Kócosw2017-08-24 08:54:57 // 17007
nekem GZ selyemdom magasak vannak benne, mar epp cserelni akartam öket de az empi erösitötöl megjött a hangjuk,uh maradnak. Pedig mar otthon van egy brutal kicx magassugarzo,de attol felek az lekia^balja a fejem az a parszaz grammos kis joszag,uh egyenlöre levelnehezek :D
Wolf2017-08-24 08:04:11 // 17006
Hihi, hátsó ajtóban pont icq6.2 figyel :)
Mélyközép...igen-nem hangszóröfüggő, legyen szerencsém olyanhoz, amihez nem kell vágni frekit. Lehet nem zavarja...de én hallgatom, lehet engem zavarna...hangszórófüggő.
Á, nem kellene bántanom, most szépen szól, de ez a huszas birizgálja fantáziám...
Hertz magas...: nem is az volt, hogy nem jó a hangja. Egyes zenéknél, frekvenciáknál brutálisan boostol. Szerintem sok közepet kap.
Pl The shadows, gitárnál brutál jó, amúgy is leszedi fejem, ez még rátesz, bitang jó.
Dire straits: Knopfler hangja kissé élettelen, van a hangjaban egyfajta karcosság, amit csak nyomokban lehet felfedezni.
Tuctuc, elektronikus zenében nem volt gondom...
Illetve de, ha énekesnőnek olyan a hangja, az szintén boostol, nem gyengén.
Lehet Eric Claptonnal kellett volna tesztelnem...sajnálom, hogy kimaradt.
Jelenleg ilyen:
Zselé2017-08-24 07:00:05 // 17005
A butiyl egy gumi szerű anyag, a Gladen (AudioSystem) terméke kapta az AluButyl nevet, mert egy alumínium fedésű butyl lap. Az is nagyon jó termék, könnyen lehet formázni.
JulesTS2017-08-23 23:16:34 // 17004
A mélyközepet nem zavarja, ha a 2,5...3,5kHz fölötti részt is megkapja. A magasnak meg elég egy kondi, hogy a mély/közép ne terhelje és legalább a keresztváltó nem fog fázist tolni, késleletni. Sokszor az egyszerűbb megoldás jobb is...
Az ET 26.5 szerintem azért nem rossz magas. Azt próbáld ki, hogy nem a füled felé fordítod, hanem egymás felé, vagy kicsit előre felé. Amikor ezeket használtam, nekem is szembe voltak forgatva.
A magas + keresztváltóra a 200-as mélyközéphez még a Kicx ICQ 6.2 lehet megoldás (és a kicx mélyközepet el lehet használni másra), de kicsit olcsóbban megvan a Mille szériás magas ami a Hertz felső kategóriája...
De ez csak álmodozás, mert teljesen meg vagyok elégedve a használtan vásárolt Peerless Definition magasokkal...
JulesTS2017-08-23 22:51:11 // 17003
Szép, ha előbb látom, akkor a rudazatoknál hasonlóan megcsináltam volna...
Viszont én csak a lyukakat fedtem le, ha úgy vesszük, akkor a maradék ment az ajtó külső lemezére.
JulesTS2017-08-23 22:47:26 // 17002
Én STP Black Silver-t használtam, ragasztottam a hangszóró mögé is az ajtó külső lemezére, meg még több helyre (a gyári lap ellenére azért rezeg rendesen a külső lemez, nem árt neki az a plusz csillapítás). Egyébként az STP Crystal nevű cucc direkt a hangszóró mögé készült 1cm vastag szigetelő, de drágállottam, így az kimaradt...
JulesTS2017-08-23 22:27:50 // 17001
Így belegondolva, ha gyári kinézet a cél, akkor első körben megpróbálkoznék azzal, hogy gyári keret belső oldalát (ajtó kárpit belső fele felől) bitumen lappal körbe ragasztani (ehhez ugye le kell szedni a kárpitot), aztán amikor a kárpit visszakerült, akkor a gyári műanyag kereten lévő lyukat (ahol a két csavarral az ajtó lemezhez van csavarozva) 3..4 cm-es bitumencsíkkal körberagasztanám a lemezhez (ezt egyébként magamnak is megcsináltam...).
A kiemelő keret csak akkor segít, ha a kereten lévő lyukakat lefalazod vele, de akkor a gyári rácsot nem tudod normálisan feltenni...
Wolf2017-08-23 22:23:23 // 17000
Az amiben alu ingyom bingyom is van? Oks köszi.
Zselé2017-08-23 21:48:36 // 16999
Nem olvad meg, mert nem bitumen. Ez Dynamat, asszem butil alapú. Nagyon jo cucc, az STP is hasonló
Wolf2017-08-23 21:39:28 // 16998
Jó lesz az, ha mélyközép direktbe kap jelet? Röpködnek nagy nevek, váltó meg semmi?
Audison, hertz... kellene azért valamit bűvészkedni.
Felidegesítetek ezzel a hertz magassal már...kegyetlen sz@r hangja van gyári váltóval.
(Őszinte vagyok, nem fikásásból mondom. Tényekhez tartozik, hogy második legjobb hangja van eddig próbáltak közül. Az én listámon jbl hallgathatatlan pl.)
Szóval lassan előkotrom ezeket a hertz magasakat, és belövöm mérgemben. Ám kocsiba akkor sem fog visszakerülni.
Kicx selyem magas: kibontottam, bekötöttem, tökéletes.
Értem én, hogy az ember magára, magának akarja, akkor lője be.
De hertz mélyközép ugyanez volt, kibont beköt, tökéletes, akkor hertz magas miért nem?
Elvileg hányódik valahol 1mikros kondi kettő...ha jól körülnézek, tán tekercs is akad néhány, lehet játszani, majd megírom blogban pár hét múlva mire jutottam.
Piritu - 1.000.0002017-08-23 21:34:47 // 16997
Nem olvadt meg, a képek bő 3 éves használat után készültek. Persze ez spéci cucc volt.
A külső lemezre emlékeim szerint nem tett semmit, mert szerinte a gyári elég volt. A hangszóró mögé nem nagyon lehetett tenni semmit, mert akkor nem lehet leereszteni tőle az ablakot. Amúgy nem is kellett.
Részt vettem vele anno a Gorenje Party HiFi versenyén. A zsűrinek tetszett, csak a mély ládámat kifogásolták.
Wolf2017-08-23 21:28:49 // 16996
Wow, szép munka, köszönöm én is képeket. Bitumen...nem olvad ez meg nyáron?
Most kezdtem olvasgatni, nézegetni ez ügyben.
Meg közben mondogatom magamnak: hülyegyerek, előbb a fék :))))
Mélyközép mögé nem kellett volna valami...hú elfelejtettem, nem bitumen, valami más, ami gyilkolja hangszóróra visszaverődő hullámokat.
Kicsit külső lemezre is tett csillapítást? Vagy elég ami gyárilag van a közepén?
Piritu - 1.000.0002017-08-23 21:00:32 // 16995
Nekem anno egy profi így bitumenezte ki az ajtót:

Gyakorlatilag egy teljesen zárt dobozzá varázsolta az ajtót, így kiemelő sem kellett, mert nem volt akusztikus rövidzár.
JulesTS2017-08-23 20:09:44 // 16994
De egyedul allo 200mm-es melykozepbol sincs valasztek. Gyakorlatilag egyedul az Audison AP8 van es mas semmi. Ahhoz meg kell egy jo magas pl. Hertz Mille Pro 25.3, vagy a dragabb tesoja az Audison AV 1.1, meg egy kondi a magas ele es kesz a 8"-es komponens szett...
rain91x2017-08-23 20:05:03 // 16993
Csak a kiemelő. Viszont a gyári béna rácsot vissza szeretném rakni, hogy legyen ott valami, úgy számoltam, hogy 15-ös lap mehet be alá maximum.
JulesTS2017-08-23 20:02:02 // 16992
Kiemelo gyuru, vagy szigeteles, vagy mindketto?
Jo moka... ;)
rain91x2017-08-23 16:57:07 // 16991
Akkor meg van a hétvégi program. :)

Ma állítgattam a fejegységen, de igazából számonként változó minden, egyiknél sok lesz a magas, másiknál sok a mely, harmadiknál kevés a mély stb, ugyan annál a beállításnál :)
Pl. a saját számaim után átlálltam rádióra, és kb. laptop hangszóró minőségben szólt :)
Kócosw2017-08-23 15:57:29 // 16990
en irtam is a blogban hogy körülneztem a piacon,de egy hogy ami van az max mocskos draga es altban 3 utan kompo, de ezeken kivül konkretan nothing ami van.
A hiperszuper gyari rendszerek megölik az autohifi foglamat,mert mar nem cserelhetö a fej es a gyari rendszerek bövitese marmar lehetetlen...
JulesTS2017-08-23 14:36:07 // 16989
Eg es fold... Nem gondoltam volna, hogy a szigeteles es a 200mm-es melykozep ennyit szamit. Gyorsan meg is neztem, hogy 200mm-es komponens szetteket milyet lehet kapni, de nem nagyon van epkezlab keszlet a piacon... :-S
A magasok voltak a gyari helyen, de nekem -6dB-es allasban is sok volt ugy. Az A oszlopon egymas fele forditva is -6dB-en hasznalom. Igy mar megfeleloen visszafogott a 2.5kHz folotti resz (nekem legalabb is...)
Ja es nekem sem nyilik a kesztyutarto. :O)
Gabiami2017-08-23 12:29:15 // 16988
Sziasztok!

Pár hónapja vásároltam egy navis gyári 159-es rádiót, gondoltam okosan csak kiszedem a régi rádióm, +2 kábel és már megis vagyok, nos... A rádió üzemképes, ezt lecsekkoltuk Revitox segítségével, tökéletesen indul a navi, viszont. Természetesen kód hianyzik, ezálltal mást nemtudtunk megnézni rajta, tanakodás után arra jutottunk, hogy semmibaj majd az Érdi Alfásoknál lekérem a kódot. Felhívtam őket a mai nap folyamán közölték velem, hogy nem tudjak lekérni a kódot, és ugysem működne az én autómban, mert villogna a km óra. Gondoltam adok neki még esélyt, és rákérdezek itt, hátha valaki ért hozzá és tud nekem segíteni?!
Köszönöm
Kócosw2017-08-23 07:02:48 // 16987
Nagyon helyesen tetted.A kesztyütarto sztem neked sem nyilik majd :)
A magasakat faragd be a gyari helyre sztem, vagy forgassad be fej iranyba,mert sztem igy nagyon elöre szolnak.
Ugye hogy mas a 8" al a zenehallgatas? Meg persze a kibituzott ajtok..
Kócosw2017-08-23 07:00:46 // 16986
nalam van par kep blogban bitu ügyben,meg azt hiszem Vinnie cartars blogjaban is lelsz vmiket.
JulesTS2017-08-23 00:13:50 // 16985
Ja és az ajtó is teljesen más hangon csukódik...
JulesTS2017-08-23 00:07:31 // 16984
Siettem, hogy sötétedés előtt kész legyek (az MDF faragás elvitt sok időt, meg az a por ami vele jár...), így közben nem készült kép (meg itt-ott kicsit Frankenstein szülött kinézete lett, ami, lehet hogy működik, de nem szép)... :(
A bitumenezést így csináltam:
Az ajtó ragasztandó felületeit denaturált szesszel letisztítottam, három táblát használtam el az ajtó külső lemezének belsejére. Függőlegesen 4 csík ment az ajtó hosszán kb. egyenlő távolságra elosztva, az ajtó aljától kb 5cm-re kezdődtek és felfelé haladva a hosszmerevítő csőre is ráragasztva, majd felfelé tovább a gyári bitumen lapon végződtek. A gyári bitumen lap fölé kerül még sorban két csík vízszintesen. A maradék 5 lap éppen elég volt a két ajtó belső lemez kivágásainak befedésére. A gyári párazáró fólia értelmét vesztette, ezért az már nem került vissza. Az öntapadós lap elég tartósan ottmaradónak tűnt, szerintem nem fog eljönni.
Wolf2017-08-22 23:42:12 // 16983
Ajj, pont bitumenezést, ajtó belsejét néztem volna képeken.
Wolf2017-08-22 23:39:19 // 16982
Ömm, mindenképpen erősítő, mélyláda...belegondolva, persze, hogy atom mód bírja cucc, flatban szól hpf 80-100 hz, ehhez képest sub nélkül fullbasszus+esetleg loudness, hangszóró nem bír annyit mozogni, amennyi ehhez kellene, így inkább recseg kínjában.
JulesTS2017-08-22 23:34:20 // 16981
Megirigyeltem tőled a 8"-os mélyközepeket. Sikerült olcsón vennem egy pár AP8-at. Eszelősen jó lett a hangja:
http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/34180
A kesztűtartót még nem próbáltam kinyitni... ;)
JulesTS2017-08-22 22:47:57 // 16980
Így ne is várj tőle sokat. A gyári helyen sajnos a hangszóró rács füleinek kialakított lyukak akusztikus rövidzárt képeznek, így rakhatsz oda bármilyen jó hangszórót 200Hz alatt csak lengedezni fog a membrán, hang nem jön belőle. Ezért nyomod fel a mélyeket a hangszín szabályzón, de nem lesz jobb, csak azt éred el, hogy fél hangerőn torzítani fog a fejegység erősítője. Ha szeretnél normális mélyközép tartományt, akkor az első lépés egy kiemelő gyűrű készítése és a lyukak lefalazása. Pl. így (sokat javított a 80..200Hz közötti tartományon):
http://alfaamore.hu/tagok/9536/blog/4390
A második az ajtó szigetelése.
Ha ez a kettő megvan, akkor a 165mm-es mélyközepek is elég mélyre fognak menni, majdhogynem a mélyládát sem fogod hiányolni. Ezek nélkül viszont a mélyláda sem lesz segítég, mert a 100..200Hz közötti sávot még a mélyközépnek kellene leadnia...
Xixo2017-08-22 22:32:38 // 16979
Mondjuk bejáratni nem árthat... ;)
Kócosw2017-08-22 21:04:29 // 16978
melyik tartomany zörög be? Nekem a kenwood fejek hangja nem jön be sokallom a közeptartomanyt,nekem mindig recsegősnek tünik.Igazi melyeket ne is varj a 16 osoktol, nem tudnak melyre menni, melyközep tartomanyt sugaroznak.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak