Fórum >> Típusok >> 145-146

Laciferi2019-12-31 13:49:32 // 143376
Szia! Sajnálom, de le kell venni és az összes csavart tömítéssel együtt újra kell cserélni ez az egyetlen módja, hogy jó legyen. Elég amatőr hiba, hogy új csavarokat nem raktak bele :( A másik amit meg kell nézni az a menetek, hogy ahova a csavarok mennek be jók e még a menetek, mert az is lehet valamelyik már meg van szakadva és nem tart csak egy bizonyos pontig. Az elég, hogy ilyen hibát produkáljon. Remélem segítettem! Buék :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-31 13:36:10 // 143375
Srácok! A véleményetek érdekelne szerelős témában.
Az autóm újra hengerfejes tüneteket produkál, pont mint két éve. Akkor síkolás, nyomáspróba, szimmering cserék, tömítés + vezérlés csere volt. A nyáron erős hegymenetet is bírt, mindent bírt az első autópályás tartós terhelésig. Most ugyanúgy fújódik fel a rendszer.
A hengerfej co2 teszter nem színeződik el egyértelműen, sok próbából egyszer 'sikerült' kb nyélgázon. A dolgot bonyolítja, hogy habzik a hűtővíz. Közvetlen a hengerfej javítás után ezzel vissza is vittem, akkor a csavarokat utánhúzták, majd át lett mosva a hűtőrendszer, de nagyon :-) Akkor megjavult. Most megint habzik :-S
Szóval túlnyomás van, hab van, co2 teszt nem egyértelmű, és nyomja a vizet alapjáraton. Fordulaton lemegy a vízszint.
Az külső hengerfej csavarokra rátettem a dugókulcsot, egy kivételével mind mozdult viszonylag könnyen. Nyilván nem tekergettem, csak érzés szinten megmozdítottam a csavarokat, elég könnyen ment (befelé).
Szerintetek lehet e az, hogy a nem cserélt csavarok egyszerűen terhelés alatt fellazulnak?
Nem írja a csavar cserét a leírás, a szerelő nem is cserélte sajnos hengerfej javításkor.
Ki lehet ezeket ügyesen egyesével cserélni a hengerfej levétele nélkül?
99% biztos vagyok benne, hogy az első alkalommal sem kellett volna hengerfejezni, csak csavart cserélni.
Laciferi2019-12-29 09:29:38 // 143374
Sajnálom :( Nyugdíjazod?
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-29 00:13:19 // 143373
De nem ezt akartam olvasni.. sajnálom :-(
Kazes☻2019-12-28 17:06:15 // 143372
Uh... racevétem... :(
Gergely2019-12-28 17:02:31 // 143371
A tárcsa elszabadult, vezérlésnek lőttek, szelepek cuppanóst nyomtak a dugattyúkra: a motornak sanyi.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-28 10:15:58 // 143370
Jajj.. mi történt?
Gergely2019-12-27 17:01:01 // 143369
Egy jó tanács a tádésoknak az új évre: nézzetek rá a vezérlés szíjtárcsájára a főtengely végén!! Nehogy úgy járjatok mint én... :(((
V.Tomi.145-146 🍀2019-12-26 23:53:23 // 143368
:D már csak a kormánnyal is megelégednék :D
Kau2019-12-26 16:23:41 // 143367
Meg kell kérdezni, nem-e bontja el, mert kellene belőle pár dolog :))))
V.Tomi.145-146 🍀2019-12-26 12:37:49 // 143365
Kis fekete 18ezerrel
V.Tomi.145-146 🍀2019-12-26 12:13:30 // 143364
V.Tomi.145-146 🍀2019-12-24 20:24:29 // 143363
Boldog karácsonyt!
Coyote2019-12-24 15:31:47 // 143362
Békés, Boldog, Szent Karácsonyt kívánok mindenkinek.
gradvolttomi2019-12-24 12:58:31 // 143361
Boldog Karácsonyt mindenkinek!
Kazes☻2019-12-22 11:18:22 // 143360
195/55 R15 84 V
Shadin2019-12-22 10:15:03 // 143359
Srácok! Tudja valaki mi a 2000-es 145 1.6 TS SE 15"-os gumimérete?
Shadin2019-12-16 09:05:19 // 143357
E10-ről van hiteles infó TS motorok tekintetében?




"The 2.0 JTS is NOT compatible with E10, seek out current standard up to E5 and use it, do not use E10. Essentially this applies to the 1.6, 1.8 and 2.0 TS, the JTS"
Kau2019-12-13 20:14:28 // 143356
Ezt hallottam én is. Nem is tudom, hogy lehet annyi használt autó női tulajtól, ha sose adják el :))))
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 11:55:53 // 143354
Valószínű, hogy leszünk vagy 70 mire ez érint minket. :-)
Kazes☻2019-12-13 11:37:23 // 143353
Ezért nem fejeztem be a gondolatot... nem akartam idő jósolgatásba belemenni... minden esetre remélem, hogy nekem max. nagyon öreg koromba lesz ilyesmivel dolgom és addig is remek egészségnek örvendve tekerhetem a kormányt és ha kedvem szottyanik, parkettázharom a verdát! :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 11:33:29 // 143352
Ebben nem vagyok biztos azért. Az autózás átalakulása elkerülhetetlen, de önvezetve is túl sok jármű közlekedik. Nem megoldás, ha az emberi tényezőt kiiktatjuk és gépekkel állítjuk sorba reggel az autókat. Ettől kevesebben nem lesznek az utakon.
A megoldás ennél komplexebb lesz, ha lesz. Pont néhány napja volt a rádióban hír, hogy a lakosság hány százaléka milyen idős autóval közlekedik. 14 év fölötti az átlag autó életkor, és a lakosság 12%-a 20 év fölötti autóval közlekedik. Érdekes, a nők nagy százaléka az első autóját nyúzza, kevésbé hajlamosak cserélni (köszi észrevettem XD).
Na most így ha 10 év múlva lesz önvezetés (és lesz? ki tudja), akkor kb 25 év múlva lesz a többségnek ilyen autója. De még 30 év múlva is lesznek ócska kormányos autók, amik nem kiszámítható módon "zavarják" majd a rendszert.
Kazes☻2019-12-13 11:10:12 // 143351
Ezért tesznek egyre több kütyüt a verdákba és végül elkerülhetetlen az önvezetés...
marci912019-12-13 10:09:33 // 143350
Én ugyan még csak 10 éve vezetek, de rettenetes, ami az utóbbi 4-5 évben megy. Kell az új telefon évente, a 2 méteres TV meg az 5 éves autó, de vezetni meg egyre kevesebben tudnak. Én a nyáron a koccanás után komolyan elgondolkodtam, hogy mi lenne, ha városi nyüstöléshez fenntartanék egy B Corsát mondjuk, amit aztán végképp nem sajnálok és a 146 marad hétvégi utazós autó. Jövőre tölti a 20-at, meg akarom óvni az utókornak és nem akarom, hogy valami gyökér előbb utóbb a kopott nyárigumis Szuzkájával oldalról belemenjen.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-13 09:33:55 // 143349
Racevét :-(

Szerintem sem feltétlen szándékos. Egyre több ember autózik, vezetni viszont egyre kevesebben tudnak. Napi szinten látok olyan hajmeresztő dolgokat, hogy el sem hiszem. Tegnap egy bácsika nem fért el EZEN a kanyarodó sávon. Nem találta el az utat basszus.. A villanyoszlopnál felment a járdára, később ledöccent, a feje forgott mint a motolla, de látni nem látott.
Ugyanitt pár nappal korábban oda soroltam át ahol a piros Samara áll a képen. A másik két sáv dugig. Már lógott át az autó orra, amikor vagy 60-nal szembe(!) jött egy román rendszámú Opel. Ha nem a feketével vagyok, amin kb 747-esre való fék van, és nem reagálok időben akkor ez csatt, nem is kicsi. ÉS minden napra van valami idiótaság sajnos :-(
Kau2019-12-13 08:19:13 // 143348
Ilyenkor elgondolkozok, milyen jó, hogy nem vettem Giuliettát :)))
Kau2019-12-13 08:12:31 // 143347
Nem gondolom, hogy van. Elég sok itt a felelőtlen ember. A kisebbség hatosával utazik, ki se látnak a kocsiból. Idős bácsikák, nénikék úgy mennek néha, hogy csak les az ember. Ugyanott, ahol nekem is meghúzták, fél évvel korábban láttam a visszapillantóban, hogy beletolattak a mögöttem lévő kocsiba. Sokan csak a boltig jönnek el, ott megfordulnak, aztán ahogy sikerül. Már más is panaszkodott, hogy meghúzták ott a kocsiját. Nem hiszem, hogy egy Tesconál is haragosnak kéne lenni. Ha valaki szándékosan csinálná, az nem hiszem, hogy az alatt a 15 perc alatt tenné meg, míg beszaladok a boltba. Máshol órákat parkol a kocsi.
Jani552019-12-13 07:39:24 // 143346
Kb 10 éve kapcsolták le a környékünk rémét, egy M-es volgával. Párezer Ft-ért bárkinek, bármilyen kocsija mellett megfordult, ha többet kapott, kétszer is... A volgán elől-hátul 3-as vaslemezből van a lökhárító, szóval, ha csak meghúzta, az is fájdalmas volt. A volgán a festék se ment le, a másik kocsiján meg százezres nagyságrendű károk... Mindenhol vannak ilyen önkéntesek, ez meg egy igazi munkásőragyu volt. Szerintem gondolkodj el, ki lehet a haragosod... (mert, ha tényleg akkora hely állt rendelkezésre, akkor szerintem ez nem volt véletlen... bocs)
Laciferi2019-12-12 18:56:37 // 143345
Le kell vadászni :) Ismerem az érzést sajnos :(
Kazes☻2019-12-12 18:32:35 // 143344
Racevétem...
Kau2019-12-12 16:52:38 // 143343
Ma ismét bebizonyosodott, hogy mekkora köcsög emberek vannak.
A faluban az út szélén parkoltam, bementem a boltba vásárolni. Kb. 15 perc volt.
Mire kijöttem, valamelyik fasz meghúzta a kocsi bal oldalát. Első lökös, sárvédő. Picit meg is nyomva. Persze nem volt benne gerinc, hogy megvárjon. Nem elég neki 4 sávnyi hely, hogy megforduljon? (Láttam már ott ilyesmit).
Semmi papír, nem látta senki... Kamera felénk csak a mobiltelefonokban van...
A tököm kivan más faszságaival!
Kazes☻2019-12-04 21:43:37 // 143342
Mintha GT cartárs szedett volna szét ilyesmit...
IZT2019-12-04 20:48:26 // 143341
Sziasztok!

A bajuszkapcsolóban lévő ledeket miként lehet cserélni? Van valakinek valami élménye ezzel kapcsolatban?
marci912019-12-03 14:57:05 // 143340
Egy eredeti, alap galvanizált bevonatot sajnos valóban nem lehet visszaállítani. Ha egy nagyon híg, korróziógátló alapozót felken az ember a tiszta, alaposan drótkorongozott, alapvetően nagyon minimális, kráteres felületi rozsdára, az elég nagy eséllyel megállítja. Ha cinkes alapozó, akkor még nagyobb az esély, de a tuti véleményem szerint a nagyon régen előszeretettel használt, félelmetesen tartós bevonatot képző és betiltott sötétvörös lenolajkence-ólommínium por keveréke volt. Én próbáltam ebből szerezni, mielőtt a kisbuszomat elkezdtük felújítani, de feladtam. Nem egy háznál láttam, hogy a kádárkocka építésekor ezzel kenték le az ereszcsatornát, ill nagyapám is mesélt róla. Néhol még a mai napig rozsdamentesen virít, csak állítólag a méhekre volt kártékony hatással, na meg az ólomtartalma miatt tiltották be. Na ha esetleg egy ilyen anyaggal az alaposan drótkorongozott padlólemezt lekezeli valaki, majd megfújja rücsivel, arra már merném azt mondani, hogy gyári minőség :) De a ponthegesztett lemezösszetételek akkor is lemezösszetételek maradnak, és általában ott van a gócpont.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-03 12:49:43 // 143339
Én attól tartok, hogy egy rendbetett autó azért soha nem bírja már annyira, mint egy új. Olyan ez, mint a fogorvos :-) Ha egyszer már javítani kellett, visszatérő vendég leszel. És igaz ez nem csak az 5-600e Ft-os nagyjavításra, hanem atöbb millós restaurálásra is :-)
Persze nyilván az állapot fenntartása már mindig kisebb erőfeszítés.
djhans2019-12-03 12:21:36 // 143338
2 hetente történő alváz mosást túlzásnak tartom. Szerintem 1-2 havonta elegendő alulról mosni. A galvanizált lemez nagyon jó dolog. Sajnos azonban ez sem csodaszer. Ha egy helyen megsérül akkor alatta futótűzként terjed a rozsda. Szerintem ezek az autók nagyon jól teljesítettek mert úgy 15 éves korukig különösebb beavatkozás nélkül rozsda nélkül maradtak. 15-20 év között kijött a rozsda és el is terjedt rajtuk. Aki tud 500-600 ezer forintot áldozni egy 20 éves autó korrekt rendbetételére az szerencsés mert lesz egy sokáig még jó állapotú autója. Én ezt el kellett, hogy engedjem sajnos. 300 ezer forintos autóra ennyit költeni nem tudtam. Használt autó hirdető oldalról is látszik hogy elkezdenek ezek a vasak egyre gyorsabban kihalni. Szívesen tartanék egy tip-top 146-ost a garázsomban örömautózásra ha megtehetném. Még a 3 ajtós ráncfelvarrott Tipomat is megtartottam volna. Érdekes hogy annak az alja már 11 éves korában olyan gatya állapotban volt mint mondjuk egy 20 éves 145-146
marci912019-12-03 09:30:32 // 143337
Én ennek pontosan az ellentétét vallom és mellőzöm is teljesen a gumiszőnyeg használatát. A szövetszőnyeg hiába úgymond átnedvesedik, meg tud száradni, ha a lábra megy a fűtés, ellenben a gumiszőnyeg alatt örökké marad lecsapódott pára. Amikor valami ki tud szellőzni, azért az nem akkora gond, mint amikor egyszerűen beragad valahová a pára és a nedvesség.

Amúgy visszatérve a korrózióra, az az alapvető gond, hogy simán eltudom képzelni, hogy a korai szériák még cink tartalmú alapozó festéket kaptak a padlólemezen, a későbbiek pedig nem. Ma már a piacon 30 alapozóból kb 1-2 van, aminek van cink-kromát tartalma és lényegesen drágábbak. De relatív minden. Az se jó, amikor egy autó alját naponta mossák, mert mindig "áztatva" van és a rücsifesték is kopik róla, de az se jó, amikor fél évben egyszer van lemosva a szutyok. Én kb 2 hetente, szigorúan jó időben és lehetőleg pályázás előtt le szoktam mosni a padlólemezt.
Jimmi T.2019-12-03 08:52:57 // 143336
még hogy nincs csomagtér :-)
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-02 10:35:14 // 143335
Végre, leesett az első hó!! ;-)

Ezzel a vassal mekkorát lehet menni. Gázfröccsel szúrni vissza neki,
, táncoltatni a gázpedállal. Állat.. még mindig :-)
Kazes☻2019-11-30 16:56:40 // 143334
Elkelt! :)
Gergely2019-11-25 16:00:10 // 143333
Nem lehetetlen, hogy a téli használatban volt különbség.
Hallottam egy olyan elméletet, miszerint ha télen nem használsz gumiszőnyeget odabent, akkor rengeteg nedvességet tudsz bevinni cipővel, ami nem tud kiszáradni és belülről rohasztja a taposókat.
Jorjie2019-11-25 11:38:28 // 143332
Érdekel valakit lemezfelni téligumival? Kiszórom, mert nekem már nem kell. Annyi, hogy a gumik már öregek, de mintájuk még van. Adok hozzá lemezfelni csavart is. 15-re gondoltam, de rugalmas vagyok :-)

Kazes☻2019-11-24 19:17:19 // 143331
Nemhiába az 1,8-ból lett a versenymotor is... ha jól tudom! :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-11-24 16:55:53 // 143330
Na, ezt is megtanultam :-)
Kau2019-11-24 16:11:21 // 143329
Így-így :)
127_sud2019-11-24 14:43:50 // 143328
Az 1,8-ban már van váltózó szívócsőhossz ami az 1,6-ben nincs és igen csak a 2,0-ban van kiegyenlítő tengely.
Piritu - 1.000.0002019-11-24 13:52:24 // 143327
Nincs dupla vezérműszíj, ellenben van két balansztengely hogy egyenletesebben járjon a motor, annak van egy plusz szíja. Ez itt elöl:

Ha az elszakad nem történik semmi, max amit írsz hogy beakadnak a darabjai az igazi vezérműszíj alá és akkor...
Ezért is illik ezt is rendszeresen cserélni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak