Halesz2006-04-12 15:56:57 // 9108
Amúgy érdekes, mert gyorsulásban, nyomatékban nem érzem gyengébbnek, ugyanolyan rugalmasan tudok autózni mint eddig :)
Zottya2006-04-12 15:53:06 // 9107
Sajnos így van, sőtt még többet is le tud venni a szélesebb, colosabb gumi
a végsebességből , sőtt a gyorsulást is rontja keményen :(
A széles guminak nagyobb a közegellenálása és a(kissebb) motoros autóknál elfogy a szufla :(
valójában megeszi a nyomatékot elég drasztikusan :(
zekedani2006-04-12 15:30:41 // 9106
Váltóméretre visszatérve. Bocsánat mindenkitől. Én vagyok a hülye. Figyelmetlenül néztem. Valóban azok a megfelelő méretek, amiket ti írtatok.
Benőke2006-04-12 15:12:04 // 9105
Annó mikor nézegettem a felniket. Elmentem egy gumishoz és a sok küllősöknek kisebb volt a teher bírásuk. Azok olyan 500Kg -ot birnak el fejenként a kevés küllősök meg 600-700 között mozogtak. Én is azt gondoltam, hogy fodítva vagyon :D Persze biztos van ami ellentétesen működik.:)
beeep1462006-04-12 14:58:55 // 9104
Én azt mondom igen... Egy próbát megér.
beeep1462006-04-12 14:58:13 // 9103
Így van. Mivel sem "kedvem" sem igényem nem volt prémiumkategóriás könnyű-magnézium vagy egyéb tartós és könnyű felnikre, így úgy gondoltam, hogy a sokkülős lesz az ahol esetleg nem kapok akkora plusz súlyt mint az 4-5-6 küllős felniknél. Mert gondolom azokat jól meg kell merevíteni anyaggal, hogy 10-20e km után is kör alakuak maradjanak... Szóljatok, ha túl naív lennék vagy hülyeséget beszélnék, nem sértődök meg... :-)))))
zekedani2006-04-12 14:56:30 // 9102
Nos, akkor mi legyen szerintetek? Az a legjobb megoldás, ha lemegyek Győrbe, felpróbálom az autóra a kerekeket és ha minden stimmel, akkor irány haza?
beeep1462006-04-12 14:53:58 // 9101
Vagy nem... :-)) Lehet sírás lenne a vége... Én minimum 10-15 kg-ot saccolok amivel a rugózatlan tömeget növeltem a méretváltással... Ez igazából nem is lenne lényeges, ha mondjuk nem 1.6 TS lenne a vas... :-)
count M2006-04-12 14:52:11 // 9100
Persze. Tekintve hogy az ún. könnyűfémfelnik nagy része minden, csak nem könnyű. :) Méresd le ha legközelebb cseréled.
beeep1462006-04-12 14:50:54 // 9097
De semmi OFF... Jó, mi??? :-)))
Balage2006-04-12 14:50:10 // 9096
Baszki ennyi hsz-t fél óra alatt! :-D mi ez, átmentünk csevegésbe?
:-P
beeep1462006-04-12 14:49:34 // 9095
Én tervezem, hogy szerzek egy mérleget és lemérem, hogy a 15"-ös gyári nyári gumival meg a mostani 16"-os között mennyi a súlykülönbség... Érzésre elég jelentős, legalábbis az AWS-eimnél...
count M2006-04-12 14:47:40 // 9094
"Mekkora súlykülönbség lehet a 15-ös eléggé tömör felnim és a 17-es szellős, küllős között?" elég nagy...
beeep1462006-04-12 14:47:08 // 9093
De attól, hogy az átmérő változatlan, attól még a kerék meg a gumi nagyobb súlya növeli a mozdítandó tömeget is... Szerintem... :-)
Halesz2006-04-12 14:45:47 // 9092
Mekkora súlykülönbség lehet a 15-ös eléggé tömör felnim és a 17-es szellős, küllős között? :)
Én is inkább a szélességre tippelek, de a 195 és a 205 közötti méretkülönbség ilyet eredményezne?
Amúgy nem mintha számítana, nem jellemző rám, hogy 190 felett autózom a 145-össel :) Inkább a 150-160 a jellemző :) Ha rendőrök olvasnák, akkor rosszul látták. 130-at írtam :)
beeep1462006-04-12 14:45:19 // 9091
Az enyém is kicsit jürgenvagenes lett, nagyon nem ballonos ám... :-))
Seriff2006-04-12 14:44:48 // 9090
Ha az átmérő változatlan, akkor nem tudok rá fizikai magyarázatot- mivel a 2 kerék (téli-nyári) ugyanakkora távolsághoz juttatja a kocsit egy pördülés alatt, ezért a végsebesség elvileg azonos...
Seriff2006-04-12 14:43:14 // 9089
Ez így igaz, de olyan mutatós:-))
Halesz2006-04-12 14:43:07 // 9088
Na de pont most írtuk, hogy a kerék átmérő ugyanakkora, a táblázat szerint legalábbis...
Amúgy gondolkoztam még mi lehet az oka, de másra nem tudom fogni... :)
Lehet hogy csak lassabban gyorsul fel, és lusta voltam kivárni?
Seriff2006-04-12 14:42:39 // 9087
Kisebb átmérőjű kerékkel jobb a gyorsulás, alacsonyabb a végsebesség (lásd drag race;-)), míg nagyobb átmérőjű kerékkel fordítva.
beeep1462006-04-12 14:42:06 // 9086
Laikusként, gondolom a szélesebb gumik nagyobb felületen tapadnak, meg gondolom a felni és a gumi súlya is nagyobb mint a gyárinak.. Viszont a kanyarsebesség nő nem?? Kisebb oldalfalú gumi kevésbé deformálódik kanyarban, kisebb a kúszása...
Halesz2006-04-12 14:41:18 // 9085
Szerintem a 215-ös méret az inkább a 7,5 széles felnire való!
Seriff2006-04-12 14:38:58 // 9084
A kerék átmérő számíthat csak, a szélesség miatt nem lehet ekkora a különbség, nem?
zekedani2006-04-12 14:38:31 // 9083
Ezt már én is hallottam. Engem is érdekelne.
Seriff2006-04-12 14:37:57 // 9082
205/40= 205széles; 205x0.4magas= 82 milliméter
215/40= 215 széles; 215x0.4magas= 86milliméter
Szóval melyik a peresebb?
beeep1462006-04-12 14:37:54 // 9081
Persze, igazad van, de én szigorúan a matematika szerint mondtam, hogy a 205/40R17 a legjobb váltója a gyárinak... :-))
Egyértelmű, hogy a szélesebb jobb.
Halesz2006-04-12 14:36:32 // 9080
Wowww, tényleg!
Akkor azt magyarázzátok meg, hogy miért kevesebb az autóm végsebessége 9 km/órával, a 205-ös gumikkal, mint a 195-ösökkel?
A téli gumikon 203 volt a végsebességem GPS szerint :)
zekedani2006-04-12 14:36:23 // 9079
Kérdés, hogy ilyen paraméterek mellett belevágjak-e vagy sem? "Alakítgattni meg szabdalni" nem fogom az autót. Akkor inkább nem veszem meg.
beeep1462006-04-12 14:36:14 // 9078
Rá kell próbálni, és menni kell vele egy kört... Méghozzá szerintem beültethetsz hátra vagy 2 dolgozót, és egy rosszabb úton csapsz egy karikát.. Ott minden kiderül... ;-))
Seriff2006-04-12 14:35:58 // 9077
Nem az a legjobb méret, mert a 215 szélesebb és szvsz inkább megéri a tapadásért és nem utolsó sorban a látványért az egy centivel szélesebb gumma:P Most az az 1% meg nem felelés le van tojva, csak nem kell porrá ültetni a vasat;-))
Yoda_1462006-04-12 14:35:18 // 9076
Az első szám a humi szélessége mm-ben, ha a másodikat elosztod százzal, és beszorzod az elsővel (gumi szélessége), akkor megkapod a gumi magasságát mm-ben :)
zekedani2006-04-12 14:34:45 // 9075
Megnéztem VDani autóját. Azon is 215/40R17 van. Na most légy okos Domonkos. Szerintetek megszívom vagy sem?
beeep1462006-04-12 14:34:35 // 9074
a 205/40 peresebb mint a 215/40, látszik is a táblázatban...
Halesz2006-04-12 14:33:51 // 9073
Ja, tényleg, a Tied nincs ültetve :) akkor nem. szerintem.
beeep1462006-04-12 14:33:15 // 9072
Seriff2006-04-12 14:31:18 // 9071
Még így sem értem, lehet hogy én vagyok hülye:) a 215/40 nem peresebb mint a 205/40, sőt fordítva igaz az állítás
Halesz2006-04-12 14:30:50 // 9070
Amúgy ezeknél a méreteknél figyelmbe kell venni azt is, hogy a felni milyen széles? 7, vagy 7,5! Szerintem ez sem mindegy.
zekedani2006-04-12 14:30:35 // 9069
Most mi legyen szerintetek? Ezen 215/45R17-es gumik vannak. Bele fog érni? Az enyém autóm nincs ültetve semmit, csak a gyári ez számít valamit ilyenkor?
Seriff2006-04-12 14:30:06 // 9068
Ház ez lehet, hogy necces- fel kell próbálni mielőtt megveszed Zekedani!
beeep1462006-04-12 14:29:46 // 9067
Nekem nem ér bele sehova a 205/45R16... :-)
Halesz2006-04-12 14:29:17 // 9066
Bocsánat, úgy értem peresebb a gumi..
beeep1462006-04-12 14:28:16 // 9065
Seriff2006-04-12 14:27:09 // 9064
Milyen perem kisebb ott?
Halesz2006-04-12 14:27:04 // 9063
Ja ehhez hozzátartozik, hogy a 16-os felnim is beért a 205/45-ös gumikkal...
Halesz2006-04-12 14:25:19 // 9062
Nekem a 205/40 is beér ha hátul ülnek... épp egy kicsit :( szóval nekem "szabdalnom kell".
Lehet hogy a 215/40 jobb, mert ott kisebb a perem?
beeep1462006-04-12 14:23:05 // 9061
De ez a méret a 145-öd 195/55R15-ös gyári méretének nem igazán a váltómérete...
A Stilo 195/65R15-ös gyárijának igen, de a 145-nek szvsz nem.
zekedani2006-04-12 14:22:27 // 9060
Én egy gumisoldalon néztem meg a méreteket. Ott a 195/55R15 (ami most van az autón) váltómérete 17"-ben a 215/45R17.
beeep1462006-04-12 14:19:31 // 9059
Na pont ezt akartam én is kérdezni... :-)) Mer' 17"-nál már végesek a lehetőségek, azaz 1 db méret jó a kerékjárati ív szabdalása nélkül, ha jól tudom. 215/40???