maxx2006-04-21 15:48:59 // 10808
Hi!
Kit előztem be ma a Deák Ferenc utcán Vespával? (Piros T5, fekete bukó, a bukó hátulján fehér háromszögben quadrifoglio verde) Argento faceliftes 146-volt piros Cuore Sportivo-val a fenekén és ugyancsak piros kelgyókkal az index felett.
Laurent2006-04-21 13:31:57 // 10807
Aham akkor már értem a műveletet mert hasonlót már próbálgattunk azt hiszem. THX
granturismo2006-04-21 13:23:16 // 10806
Van persze. Akna, erős pajszer és 2 db szem szükséges hozzá. Végülis egy szem is elég, de kettővel van térérzékelés ezért úgy könnyebb:-)
Meg vigyázni a pajszerral, hogy a köv. lengőkar szemlére is maradjon legalább 1, de inkább 2 szem.
Laurent2006-04-21 13:12:58 // 10805
Na akkor a hétvégi buli elmarad és alábújunk a gépnek! :)
Már más irányból is hallottam a lengőkar témát. Van módszer, hogy hogyan lehet kiszűrni, vagyis megállapítani, hogy a lengőkarral van gyík?
zolee1452006-04-21 12:58:24 // 10804
a régi OFF-os gépemmel jártam így, kb 2 hónap Bp-i autózás után, de csak akkor kopogott, amikor rázós út volt, ha csak egy-egy bukkanóra mentem akkor nem. Úgy éreztem, hogy a kerék is kiesik, de csak a stabilizátor végén lévő csavar(?) adta meg magát, és elengedte a lengőkart. (lehet ám hogy azt a csavart, nem csavarnak hívják...)
granturismo2006-04-21 12:49:28 // 10803
Szerintem nem. Pont, hogy a 146 futóműalkatrészek viszonylag baráti árban vannak.
Egy jobb lengőkar kompletten egy tizes magassága. Én mondjuk arra tippelnék, hogy az kopog neked. Ha csak szilent kell rá az 2-3eFt.
Laurent2006-04-21 12:43:29 // 10802
Tehát sok sok HUF.....akkor föntebb hangosítom a zenét! :))
granturismo2006-04-21 12:40:15 // 10801
Első futóműben mi kopoghat?
Lengőkat szilentek, lengőkar gömbfejek, stabilizátor felső szilentek, stabilizátor összekötő szilentek, stab segédkarok szilentjei, gátló, kormányösszekötő gömbfej, toronyszilent....általában.
Stee1462006-04-21 12:36:06 // 10800
Nekem a szem szokott még kopogni.
Szerencsére ezen könnyen lehet segíteni. :)))))))))))))))))))
Laurent2006-04-21 12:33:19 // 10799
Nekem most rendellenes kopogás hallatszik egyenetlen úton, de a külső féltengely csuklót már kicseréltem. Némileg jobb lett mert a ropogó kopogó hang megszűnt. Telócsere is esedékes lenne de HUF hiány miatt kicsit későbbre tolódik. De mi kopoghat még?
granturismo2006-04-21 12:32:27 // 10798
Ja, hogy Te sem tudod mi a megoldás? Én azt hittem, hogy megcsináltad csak ilyen találós kérdés jelleggel kérdezed, hogy mi volt a hiba.
András bácsi2006-04-21 12:28:23 // 10797
Hát ez az. :(
Nem tudom mi a megoldás, és ez bosszant.
granturismo2006-04-21 12:24:44 // 10796
Szerintem azért van a pöcök, hogy a dugattyú ne tudjon elfordulni a betét alatt, mert ugye az állítja az hézagot. Mondjuk pöcök nélkül sem nagyon fordulhat el ezzel egyetértek. Azért gondoltam a csapágyra, mert az lehet az egyetlen elem ami legalább némileg befeszülhet kanyarodáskor.
András bácsi2006-04-21 12:20:28 // 10795
Mea maxima culpa, elírtam.
Viszont a mondatot nagy betűvel kezdjük! :)
András bácsi2006-04-21 12:18:35 // 10794
Kösz. :)
Minden rendben volt, és százas, hogy a fékből jött a hang. A csapágyat is néztem, de nem lóg, szvsz nem tud annyit mozdulni, hogy emiatt üssön. Mindössze annyit csináltam, hogy a betétek éleit letörtem reszelővel, a csúszó vállából is levettem egy kicsit, és megcseréltem a kettőt. Elvileg most nem szólt, bár még em kophatott össze rendesen.
Egyébként a kis pöcöknek sem látom igazán a funkcióját. Szerintem ha nincs ott, akkor sem lenne gond.
granturismo2006-04-21 12:16:50 // 10793
Nem gond. A bravo-sok is gt-znek. De fontos, mindig csupa kisbetű mint nemecsek ernő. Mindenkinek nagyon szívesen segítek, nem azért ez a hobbim, hogy amit összeszedek azzal magamat pukkasszam. Vegyétek úgy, hogy amit én tudok ezekről a dögökről azt Ti is tudjátok csak a linket kell kiépíteni.:-)) Azt a sokat amit meg nem tudok azt valaki valahol mindet tudja ezért én is folyamatos linképítésben vagyok....
És nem grandturismo angolosan, hanem granturismo olaszosan.
Na jólvan lapozzunk rólam, mert elpirulok.
GT Ɨ|ѯ2006-04-21 12:14:26 // 10792
Ha kibírod röhögés nélkül ám legyen:-))))))
András bácsi2006-04-21 12:09:17 // 10791
Mellbe nem jó? Ennyit megérne... :DDDD
granturismo2006-04-21 12:08:09 // 10790
Nem tudom. Kevés az info:-) De a fékkel kapcsolatos vagy csak abból az irányból jön? Ha azt mondod, hogy a féket átnézted és az tuti mindenben jó. Akkor én a kerékcsapágyat nézném meg mondjuk. Most ilyen banális hibára nem gondolok, hogy a betét kis pöckére nem volt ráfordítva a fékdugó és ezért nem feküdt fel párhuzamba a belső betét a tárcsán. De az miért nyekeregne csak bal kanyarban? Meg azt a hibát a lámerek (és én hajdanán) követik el nem Te....
GT Ɨ|ѯ2006-04-21 12:05:38 // 10789
És tényleg! A noname is tudja a törlésnél a nagy nevek törlését:-))
Tapasztalat.:-)
Bár most kombináltam:
A Bosch karról levettem a gumit és piros szilikon törlőket raktam be helyettük=ugyanúgy töröl:-)))
A szilikon betét ára 100 szlovák korona volt..650 ft..:-)))))))
Slowfeet2006-04-21 12:03:40 // 10788
Ja az új kocsikon mindenhopl ez az új fajta van két bumszlival a lapátok végén. Nem is biztos, hogy rámegy a régi karokra...
Stee1462006-04-21 12:03:19 // 10787
Talán kevésbé csíkozna...
Vagy csak marketing? :)))
Laurent2006-04-21 12:02:24 // 10786
Néztem én is de nem tudtam rábeszélni magam.
Stee1462006-04-21 12:00:53 // 10785
Ha már ennyire ablaktörlő a téma.
Szerintetek van értelme a dupla lapátos ablaktörlőnek.
Tudjátok amikor egy karon van két lapát kb. 1 centi közzel egymás mellett.
András bácsi2006-04-21 12:00:27 // 10784
Bocsánat, én grandturismo cartársat gt-nek rövidítem. :)
Laurent2006-04-21 11:58:44 // 10783
Lassabban nem győzöm ctrl+c ctrl+v-zni az infókat! :)))
Kau2006-04-21 11:58:33 // 10782
Nem keverted össze GT-vel? :))
tom1642006-04-21 11:57:10 // 10781
Az ablaktörlö lapátoknál az a legfontosabb, hány helyen nyomja a kis rugós ív az üvegre.
Én is szemeztem márkásakkal, de zavart, hogy csak 4 helyen dolgoztak, amikor véletlenül megláttam a "noname" lapátokat, amik 8 helyen nyomódtak, hát azt vettem meg (kb 600 ft)
És nem is bántam meg....
András bácsi2006-04-21 11:55:53 // 10780
10770-re valami?
Laurent2006-04-21 11:54:54 // 10779
Gratula! Sok sok ilyen beírást!!!
granturismo2006-04-21 11:54:27 // 10778
Bizony a JTS az pont ennek a törvényszerűségnek a maximális kihasználása. Van ugyanis egy olyan tulajdonság, hogy egy már folyamatban lévő égésfolyamat fenntartásához a sztöchiometrikusnál alacsonyabb benzinarány is elegendő. Erre találták ki az un. réteges töltést (nem az Alfa egyébként és nem is a GM) ami azt jelenti, hogy közvetlen befecskendezéssel (de akár normál szívócsőbefecskendezéssel is meg lehet valósítani) olyan örvényeket keltenek a hengerben, hogy csak a gyertya közvetlen környezetében legyen gyulladóképes a keverék. Az itt meginduló égés utána már a henger más részein elhelyezkedő szegényebb keverékre át tud terjedni. és ezzel benzint lehet spórolni stb.... Ez az ilyen rendszerek lényege röviden.
tom1642006-04-21 11:53:18 // 10777
Én végigolvastam granturismo reglapját meg a múlkori, bravás oldalról belinkelt LMM-tisztítási segédletét is....
Egyszer fel is hívtam, kapásból nyomta a jó választ! (itt is köszi!)
Hát uraim, le a kalappal, korrekt tudású az ipse!
Kau2006-04-21 11:53:06 // 10776
Én úgy oldottam meg az ablaktörlő lapát kérdést, hogy lemértem mind a két oldalit és vettem a madaras áruházban egy-egy párat akciósan :)
Biztos nem olyan hosszú életű, mint egy márkás, de ezeknél sem mindegy. Fogtam már ki olyat, ami másfél évig szépen törölt. És ugye még akkor mindig megmaradt egy garnitúra :)
De van olyan, hogy tényleg szétmegy pár hónap alatt. Még ezekben a nonamesekben is van különbség :(
Pontos méreteket nem tudok, mert az enyém picit rövidebb, hogy ne bántsa a feliratomat.
GT Ɨ|ѯ2006-04-21 11:44:04 // 10774
Gratula!Emelem kalapom!
A Tudás Veled van:-)))))
UFF.
Slowfeet2006-04-21 11:41:35 // 10773
Lesz állítólag blog az oldalon direkt ilyen enyelgésekre. A "sztöchiometrikuS" szó nekem a JTS-ből ismerős....:)
Balage2006-04-21 11:38:31 // 10772
És egy másikat a HOME/PRT SCR gombokról "Hogyan használjuk ki maximálisan a billentyűzetünkben rejlő lehetőségeket" címmel
:-P
beeep1462006-04-21 11:27:43 // 10771
Patent és érthető, köszi szépen!! :-)))
Halesz2006-04-21 11:26:39 // 10770
Granturismo! Nincs kedved ilyen kis ismertetőket fogalmazni ezekről az alfások életét bonyolító szerkezetekről? :)
Pl lambdaszonda, vezérlésmódosító, LMM, stb.
Lehetne csinálni az oldalra egy ilyen "mi micsoda" szótárat :)
granturismo2006-04-21 11:24:19 // 10769
Kicsi, mivel más nincsen benne:-)))
András bácsi2006-04-21 11:22:09 // 10768
Gt, légy szíves nézz be a szerelőműhelybe, és mondj véleményt a fékhibáról, amit tegnap este írtam.
Balage2006-04-21 11:22:03 // 10767
Le a kalappal, ezt még végig olvasni is sok, megérteni pedig egyenesen lehetetlen... :-D
András bácsi2006-04-21 11:20:55 // 10766
Mekkora a háttértárolód? :))
granturismo2006-04-21 11:19:54 // 10765
A francot! Negyed órát fogalmaztam.:-) Ennyit már megint elvett az Alfa az életemből:-)))))
András bácsi2006-04-21 11:17:37 // 10764
Ezek neked valahol előre be vannak gépelve? :)))
granturismo2006-04-21 11:12:57 // 10763
A lambda érték (magyarul: légviszony tényező) a benzinüzemű motorok üzemmódjára jellemző érteék. Az ideális (sztöchiometrikus) keverési aránya esetén 14,7:1 a levegő és a benzin tömegaránya. Azaz 1 kg benzin elégetéséhez 14,7kg levegő szükséges. Ha kissé nagyobb teljesítményt szeretnénk, akkor kissé nagyobb 1:12, 1:13 keverési arányra van szükség, a gazdaságos üzem a kisebb károsanyagkibocsátás szempontjának pedig az 1:16,1:17 keverési arány felel meg. Ezt az arányt figyeli a lambdaszonda olymódon, hogy a kipufogógáz oxigéntartalmával arányos feszültségváltozás mérhető a kapcsain. Ha a kipufogógáz oxigéntartalma megnő azaz légfelesleg (szegénykeverékes) üzem van akkor a szonda feszültsége alacsonyabb, ha dús a keverék a feszültség magasabb. A feszültség a hagyományos szondáknál 0,1-0,9V intervallumba esik.
A sztöchiometrikus arány esetén lambda=1 értéket ad. A szokásos szabályozási sáv lambda értéke 0,97-1,03, ezt a tartományt nevezzük lambda ablaknak. Ha a szondajel ezen az ablakon belül van akkor a vezérlés elfogadja a lambda jelet (closed loop üzem) Vannak persze olyan állapotok amikor a szolgáltatott érték kívül esik az ablakon (hidegindítás, hidegüzem, torlóüzem (motorfék), padlógázos gyorsítás, teljes terhelés.)
Ilyenkor a vezérlés a lambdaszonda jelet figyelmen kívül hagyja (open-loop üzem). Az hogy ez pontosan mely fordulaton történik meg azt így pontosan nem lehet kijelenteni, mert számos egyéb tényezőtől (üzemállapot) függ. Ha a szonda hibás akkor egy helyettesítő értéket kap a motor. Ez a szükségfutás (notlauf) üzemmód. Ilyenkor természetesen nincsen lambda szabályozás.
Laurent2006-04-21 10:52:44 // 10762
Hát eléggé negatívan mert 10,4-el járok. A mostani talin ahogy voltam pestre 140-el mentem haza meg kb 10 percet 200-al a többit meg 130-al és 9,1-re jött ki. De szintén nem melegedett föl. (a szemét Suzuki vitara... 170-ig jött!)
András bácsi2006-04-21 10:49:16 // 10761
Az a jeladó a számítógépnek is ad jelet: szvsz kicsit a fogyasztásra is hat negatívan.
Laurent2006-04-21 10:46:55 // 10760
Az enyém a fiat szervíből való 7800-ért vettem, de azt mondták jó rá. Jó is lett rá csak a valami érzékelő nem passzol és a régit tettük vissza. Az újon 3 pólusú érintkező volt a régin meg csak 2. Valami hőmérséklet jeladó lehet de nem az ami műszerfalhoz adja a jelet. De már nem emléxek mert régen babráltam. De azt már kimérettem, hogy a műszerfalon pontos értéket mutat az óra, valóban 78-82fokos vízzel járok. Most ahogy jobb idők lettek és ismertettem a mutatóval a 5-6000-es számokat akkor ment föntebb de már kapcsolt is a venti kb 90fok körül.
András bácsi2006-04-21 10:46:14 // 10759
Elvileg azonos a két motor vízrendszer terén. A jeladó viszont gyakran behal. :(